חידות תורניות אשכול חידות תורניות

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני כבר שנים מכור לחידות ושאלות.
פותר כאלה, כותב כאלה, קורא כאלה. אפשר למצוא כמה שלי באשכול הזה.

ראיתי פה באתר המון אשכולות של חידות. המון. אבל משום מה, להפתעתי, כמעט ולא מצאתי (מלבד אשכול אחד מפוזר ומבולגן) חידות ושאלות תורניות מעניינות ומסודרות, שזה חבל.

זה חבל כי זה מחדד שיניהם של ישיבישערס, זה חבל כי זה מענג מוחם של אברכים עמלים, זה חבל כי זה מתבל את הלימוד וזה חבל כי זה תורה, אחרי הכל. וזה חשוב לנו הרבה יותר מאזורי תפוצה של ארנב הקטפוליבמבה האימתני או לנסות לנחש מילה רנדומלית.

קיצור אמרתי לעצמי בוא נרים את הכפפה, ונפתח אשכול חביב ומסודר של חידות ושאלות תורניות.

אפשר שאלות הלכתיות מסקרנות, שאלות עניין יהודי, שאלות בפשוטו של מקרא וכו׳ וכו׳.

רק כמה כללים חשובים:
לחדי החידות: בבקשה - רק שאלות שיש לכם תשובה מוכנה עליהן. לא פתחנו שו״ת סמס, אלא אשכול נחמד של חידות בעלות תשובה.

ולעוני התשובות: בבקשה לא להשתמש במאגרי מידע מקוונים למיניהם. קצת אידישע קאָפּ, חבר׳ה.

נא לא להספים ולכתוב הודעות של שווא והבל. רק שאלות, תשובות וניסיונות לתשובה, למען הסדר ושמירה על אשכול קריא ונוח.

אני אשתדל להעלות פה שאלות מדי פעם, מי שירצה יוכל להשתדל לפתור וגם להעלות שאלות משל עצמו.

בעזרת השם נעשה ונצליח


שאלה מס׳ 1 | התחום: עניין יהודי

למה רבי טרפון קידש 300 נשים?
אם יהיה קושי בפיתרון, נוסיף גם רמז בעז״ה.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
ויבן את נינוה ואת רחובות עיר ואת כלח נינוה כמשמעו רחובות עיר זו פרת דמישן כלח זו פרת דבורסיף ואת רסן בין נינוה ובין כלח היא העיר הגדולה רסן זה אקטיספון היא העיר הגדולה איני יודע אם נינוה העיר הגדולה אם רסן העיר הגדולה כשהוא אומר ונינוה היתה עיר גדולה לאלהים מהלך שלשת ימים הוי אומר נינוה היא העיר הגדולה
יומא י
כנראה משם זכרתי את זה...
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ומי אומר את זה?
הוא מתכוין לגמרא (יומא י, א):
היא העיר הגדלה - איני יודע אם נינוה העיר הגדולה, אם רסן העיר הגדולה. כשהוא אומר ונינוה היתה עיר גדולה לאלהים מהלך שלשת ימים - הוי אומר: נינוה היא העיר הגדולה.
 

לילך חצי האי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
ברש"י "היא העיר הגדולה: נינוה היא העיר הגדולה שנאמר "ונינוה היתה עיר גדולה" (יונה ג, ג) והוא מגמ' יומא...
ובאמת צ"ב מדוע לא הביאה הגמ' מ[יונה א, ב] "קוּם לֵךְ אֶל נִינְוֵה הָעִיר הַגְּדוֹלָה"
 

לילך חצי האי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
שמעתי פעם
שכתבו על פני תרח אביו - בחיי באביו
כי הוא היה הראשון שמת בהיסטוריה בחיי אביו
למה זה לא נכון?
למך אבי נח מת בחיי אביו
ולפניו חנוך מת או מה שזה לא ייקרא בחיי אביו, ונראה לי שגם בחיי סבו
 

לילך חצי האי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
שמעתי פעם
שכתבו על פני תרח אביו - בחיי באביו
כי הוא היה הראשון שמת בהיסטוריה בחיי אביו
למה זה לא נכון?
במדרש תנחומא "ועד אותו היום לא היה בן שמת בפני אביו אלא הרן"
וכוונתו שלא היה שמת מיתה טבעית בחיי אביו אלא הרן...
 

פיתוחי חותם

משתמש רשום
במדרש תנחומא "ועד אותו היום לא היה בן שמת בפני אביו אלא הרן"
וכוונתו שלא היה שמת מיתה טבעית בחיי אביו אלא הרן...
בזוהר לך לך דף עז עב
"מה כתיב לעילא (שם. יא כח) וימת הרן על פני תרח אביו וגו' מאי איריא הכא. אלא עד ההוא. יומא לא הוה בר נש דמית בחיי אבוי. בר דא."
וצריך לכאו לומר שהבל זה לפני החטא וחנוך לא נקרא וצריך לתרץ את למך אבי מתושלח (אולי האריכו את ימיו של מתושלח וכו)
אבל יש עוד ולא בבראשית אלא בנח.. וזו החידה...
 
נערך לאחרונה ב:

לילך חצי האי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
בזוהר לך לך דף עז עב
"מה כתיב לעילא (שם. יא כח) וימת הרן על פני תרח אביו וגו' מאי איריא הכא. אלא עד ההוא. יומא לא הוה בר נש דמית בחיי אבוי. בר דא."
וצריך לכאו לומר שהבל זה לפני החטא וחנוך לא נקרא וצריך לתרץ את למך אבי מתושלח (אולי האריכו את ימיו של מתושלח וכו)
אבל יש עוד ולא בבראשית אלא בנח.. וזו החידה...
יעו"ש בפי' הסולם שפי' את מה שהבאתם כ'תמיהה' של ה'זוהר' וז"ל "ואם תאמר שעל פני משמע בחיי אביו. הכי עד היום הזה לא היה אדם שמת בחיי אביו חוץ מזה, ומכל מקום לא כתוב בו על פני, דהיינו הבל שמת בחיי אדם אביו, חנוך שלקח אותו אלקים בחיי ירד אביו, דכד אתרמי אברם וכו': ומתרץ, כשהשליכו את אברם לאש נהרג הרן. ומשום זה יצאו משם, מאור כשדים. ועל כן כתוב על פני תרח אביו, כלומר, שגרם לו יציאתו משם"
 

לילך חצי האי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

פיתוחי חותם

משתמש רשום
'ארפכשד' (בנו של 'שם') ו'שלח' (נכדו) מתו בחיי 'שם'.
יפה
אבל בכל זאת הרן מת ראשון בחיי אביו אחר המבול לכל הפחות....
כי הסיפור של אור כשדים היה בחיי ארפכשד שלח ושם יחדיו...
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אבל למה בכל זאת הרן מת ראשון בחיי אביו אחר המבול לכל הפחות....
כי ארפכשד מת בשנת 2096, ושלח בשנת 2126,
ותרח בשנת 2083, אז אם בנו מת בחייו, נמצא שבפועל הוא הראשון - אחר המבול - שמת בחיי אביו.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט מ'

צז מָה אָהַבְתִּי תוֹרָתֶךָ כָּל הַיּוֹם הִיא שִׂיחָתִי:צח מֵאֹיְבַי תְּחַכְּמֵנִי מִצְוֹתֶךָ כִּי לְעוֹלָם הִיא לִי:צט מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִֿי:ק מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי:קא מִכָּל אֹרַח רָע כָּלִאתִי רַגְלָי לְמַעַן אֶשְׁמֹר דְּבָרֶךָ:קב מִמִּשְׁפָּטֶיךָ לֹא סָרְתִּי כִּי אַתָּה הוֹרֵתָנִי:קג מַה נִּמְלְצוּ לְחִכִּי אִמְרָתֶךָ מִדְּבַשׁ לְפִי:קד מִפִּקּוּדֶיךָ אֶתְבּוֹנָן עַל כֵּן שָׂנֵאתִי כָּל אֹרַח שָׁקֶר:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

משיב הרוח • אתגר 129

לוח מודעות

למעלה