פרדוקס ברכות: היו לפניו תפוח בננה ותמר, וזה סדר חביבותם אצלו. כשברכותיהם שוות (התפוח והתמר) - מין שבעה קודם, וכשאין ברכותיהם שוות (התפוח והבננה; הבננה והתמר) החביב קודם.
על מה יברך ראשונה?
הכרעת אחרוני זמננו היא כדלהלן:
התמר ראשון.
נימוק: כל החשיבות של הבננה היא שהיא חביבה יותר מהתמר. אולם אם נלך אחר החשיבות של ה"חביב", הרי הבננה איננה ראש הפירמידה, אלא התפוח.
ואין ענין להשתמש בחביב כשהוא רק יחסי אבל לא החביב ביותר.
לכן הבננה מסולקת הצידה, ובין התפוח [החביב ביותר] לתמר [משבעת המינים] יש להקדים את התמר כיון שהוא משבעת המינים והוא קודם לתפוח שברכתו שוה.