המדובר הוא על שביעי של פסח, שהשנה סמוך לשבת.אז עוד רמז: בחג הקרוב הסעיף הזה יהיה רלוונטי גם בארץ
המדובר הוא על שביעי של פסח, שהשנה סמוך לשבת.אז עוד רמז: בחג הקרוב הסעיף הזה יהיה רלוונטי גם בארץ
יש קשר לעירובי תחומין?המדובר הוא על שביעי של פסח, שהשנה סמוך לשבת.
ר @חגי פאהן החלטת לגרום לי לעשות חזרה מרמב...המדובר הוא על שביעי של פסח, שהשנה סמוך לשבת.
אשריכם תלמידי חכמים!
לשם כיוונתי, ואשרי חלקך שקלעת אל המטרה!
אמנם אתה פתרת חידתי ב"יצא מדעתו" שהוא בתנאי שלא יצא מדעתו, ואני כיוונתי לדוגמה ההפוכה.
אין בפני הכונן כרגע, אבל זכורני שבפוסקים שם מגדירים את מי שנשתטה, שהוא "לא יצא מדעתו". הרי לנו מי שיצא מדעתו ו"לא יצא מדעתו".
בהחלט:יש קשר לעירובי תחומין?
והיה זה שכרי. אם הייתי אומר להתחיל מהסוף, היית ישר מוצא!ר @חגי פאהן החלטת לגרום לי לעשות חזרה מרמב...
אבל היית לפחות ממליץ להתחיל מהסוף...
האמת. שכוייח על החזרה שזיכיתנו לעשות.
אכן בדין מערב מיו"ט לשבת כתב השו"ע
תטז ב.
ויחשוב בלבו שיקנה שם שביתה ולא יאמר כלום מפני שאסור לעשות שום הכנה מיום טוב לשבת או משבת ליום טוב אפילו בדבור
את ערך רב הבנתי. יצא [מביתו] מדעתו, ולא יצא מדעתו - שלא נעשה שוטה.
אבל דבריך פלא. אשמח להפניית מקור שאדם שנשתטה מוגדר כלא יצא מדעתו.
בכל אופן יישר כוחך על החידוד.
בהחלט:
והיה זה שכרי. אם הייתי אומר להתחיל מהסוף, היית ישר מוצא!
יישר כח! לזאת היתה כוונתי.
"המערב לשני ימים טובים של גליות או לשבת ויום טוב, אף על פי שהוא עירוב אחד לרוח אחת לשני הימים - צריך שיהיה העירוב במקומו מצוי בליל הראשון ובליל ב' כל בין השמשות. כיצד הוא עושה?
...
עירב ברגליו בראשון - צריך לערב ברגליו בשני. והוא שילך ויעמוד באותו מקום, ויחשוב בלבו שיקנה שם שביתה. ולא יאמר כלום, מפני שאסור לעשות שום הכנה מיום טוב לשבת או משבת ליום טוב אפילו בדבור."
בשנה זו, כשבארה"ק יקראו תזו"מ ובחו"ל שמיני, וכולם יפטירו מחר חודשחידה נוספת, קצת יותר קלה:
היכן מצינו מקרה שבא"י ובחו"ל קוראים קריאת התורה שונה לחלוטין [כולל הכל!]
ובכ"ז קוראים הפטרה זהה?
לא הבנתי את החידה בסופה, אבל אנסה.מה המספר המירבי של ימי הלל רצופים?
והאם יש את כל מספרי הרצף עד מספר זה?
אה"נ. קשה לי להאמין שזו כוונת השאלה של ר' @למען דעת . נראה שמסתתר בה משהו... בעיקר מהסיפא של דבריו.בפשטות: המספר המירבי הוא 8 (חנוכה, וסוכות).
ומה עם חו"ל? בחו"ל סוכות הוא 9 ימים.
לגבי פרדוקס קידוש החודש, פשוט שלא נקבל את עדי ההזמה, כיון שיש להם "נגיעה" ברורה: הם רוצים שלא להיות חייבים במצוות וברי עונשין על פעולות היום הזה.פרדוקסים הלכתיים, גם מתאימים לכאן? הלוא בסופו של דבר, מדובר באשכול תורני להפליא. גם תורני וגם מפליא פלאות בתורה.
אענה את חלקי... (מתוך גנזכי...)
פרדוקס קידוש החודש (או: כיצד לעצור את הזמן בסיוע ההלכה היהודית): שני אנשים שבאו לסנהדרין ביום ל' לחודש אב והעידו שראו את מולד הלבנה, ובהתאם החליט בית הדין להכריז על אותו היום כ-א' באלול. לפני שהספיקו להכריז כך, הגיעו לבית הדין שני עדים אחרים לְהָזֵם את עדותם של העדים הראשונים או לפסלם, שני עדים אלה יהיו ביום א' לחודש אלול בני 13 (בני מצווה) וכשירים לעדות מאותו יום.
פרדוקס ברכת המזון: לדעה (שאינה להלכה) שלאחר שתיית יין מברכים ברכת המזון, ולדעה שלאחר ברכת המזון צריך לשתות כוס יין (כמו שנוהגים להלכה לאחר זימון בעשרה), אם כן לאחר כל ברכת המזון ישתה כוס יין ולאחריה יצטרך לברך שוב ברכת המזון, וחוזר חלילה[1].
א'מייצטע קשייעס'...פרדוקסים הלכתיים, גם מתאימים לכאן? הלוא בסופו של דבר, מדובר באשכול תורני להפליא. גם תורני וגם מפליא פלאות בתורה.
אענה את חלקי... (מתוך גנזכי...)
פרדוקס קידוש החודש (או: כיצד לעצור את הזמן בסיוע ההלכה היהודית): שני אנשים שבאו לסנהדרין ביום ל' לחודש אב והעידו שראו את מולד הלבנה, ובהתאם החליט בית הדין להכריז על אותו היום כ-א' באלול. לפני שהספיקו להכריז כך, הגיעו לבית הדין שני עדים אחרים לְהָזֵם את עדותם של העדים הראשונים או לפסלם, שני עדים אלה יהיו ביום א' לחודש אלול בני 13 (בני מצווה) וכשירים לעדות מאותו יום.
פרדוקס ברכת המזון: לדעה (שאינה להלכה) שלאחר שתיית יין מברכים ברכת המזון, ולדעה שלאחר ברכת המזון צריך לשתות כוס יין (כמו שנוהגים להלכה לאחר זימון בעשרה), אם כן לאחר כל ברכת המזון ישתה כוס יין ולאחריה יצטרך לברך שוב ברכת המזון, וחוזר חלילה[1].
פרדוקס השבת אבידה וכיבוד אב: כאשר יש לאדם שלוש אפשרויות: כיבוד אב, השבת אבידת עצמו והשבת אבידת חבירו, יש בעיה מה יבחר: השבת אבידת חבירו קודמת לכיבוד אב, השבת אבידת עצמו קודמת להשבת אבידת חבירו, וכיבוד אב קודם להשבת אבידת עצמו (לדעה מסוימת) (תוס' קידושין לב.).
פרדוקס בגירושין על תנאי: כאשר בעל גירש את אשתו על תנאי שהיא צדיקה, לאחר מכן היא נדרה נדר, הוא הפר לה והיא עברה על הנדר: אם נאמר שהיא מגורשת, א"כ הפרתו לא מועילה, ואם כן היא עברה על הנדר וממילא אינה צדיקה, וא"כ אינה מגורשת. אך אם אינה מגורשת, א"כ הפרתו מועילה, וא"כ לא עברה על הנדר והיא צדיקה, וממילא מגורשת.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: