הסטייפלר מגדיר ש'מעכשיו' חל הקניין לזמן של עוד 30 יום.
דהיינו הזמן איננו דבר שלא בא לעולם. הוא נמצא, רק אנחנו עוד לא הגענו אליו.
כמין שליבות בסולם, אשר הגבוהות קיימות, אך העומד למטה לא הגיע עדין אליהם.
כך שלמעשה היום נגמר הקנין, ונוצר החלות לגמרי על הזמן שלאחר 30 יום.
כך שהמגרש לעוד 30 יום, מעכשיו היא כבר מגורשת אז.
אבל בתוך כל הזמן הזה, היא נשואה לכל דבר. והבעל מפר וכו'.
עכשיו, בנוגע לדין ע"מ, צריך להבין את תוכן תנאו, אם נתכוון שלא תעבור מרגע זה על שום איסור (אני מבין שכוונתכם, שלא תידור), אז ברגע שהיא נדרה התנאי לכאורה ביטל את הגט, לעוד 30 יום. ואז גם אם הוא הפר לה, סו"ס צריך קיום חדש לגט.
אמנם מאחר והתנאי מילתא אחריתי, הרי שהמדד צריך להיות שבעת בה הגט חל, יהיה איסור שהאשה עוברת. ומאחר וכאן היא נדרה והופר נידרה, אז לא מיבעיא שאין צריך קיום חדש לגט, מאחר והתנאי הוא גורם חיצוני ולא חלק מהחלות של הגט, אלא שגם אם נתייחס לזה אחרת, מ"מ בעת של חלות הגט אין שום איסור הרובץ על האשה למנוע חלות הגט, וא"כ היא מגורשת והגט קיים.
(ואם התנאי הוא שכשיחול הגט עליה והיא תהיה מגורשת בפועל - דהיינו לאחר ה 30 יום - אז ודאי שכל עוד לא הגענו ל 30 יום לא איכפת לן כלל, ואפילו אם הבעל לא יפר. שהרי מעת שחל הגט לא עברה האשה על איסור חדש. אלא קיימים עליה רק נדרים מהעבר).