אשכול החידות, לחידוד גולשי הפורום---

chani t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
במדבר- המן שהם אכלו
בבירה- בשושן הבירה המן הרשע.

כדבש- המן במדבר טעמו כצפיחית בדבש
כעוקץ- זה המן הרשע.
יש מדרש:"תחת הנעצוץ יעלה ברוש ותחת הסרפד יעלה הדס והיה ... לאות עולם לא יכרת", וכך פירש: "תחת הנעצוץ" תחת המן הרשע. ומדוע נקרא שמו "נעצוץ"? שעשה עצמו עבודה זרה, שכן ציוה שיכרעו וישתחוו לו.

אביר- על המן נאמר: ''לחם אבירים אכל איש''
עבד- המן הרשע היה בעברו עבד

וה' הידיעה בין מן להמן.
חם- נאמר על המן- וחם השמש ונמס
ועל המן הרשע נאמר: וימלא המן חמה


תשובה נכונה והפתרון מעולה ממש
אין לי מה להוסיף...
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יש מדרש:"תחת הנעצוץ יעלה ברוש ותחת הסרפד יעלה הדס והיה ... לאות עולם לא יכרת", וכך פירש: "תחת הנעצוץ" תחת המן הרשע. ומדוע נקרא שמו "נעצוץ"? שעשה עצמו עבודה זרה, שכן ציוה שיכרעו וישתחוו לו.
ובפיוט: אץ קוצץ בן קוצץ...
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
חידה קוטבית
לבניה עולמית.

מָעוֹן יָפֶה.
לֹא נָאֶה.
לֹא יָאֶה.
צָרִיךְ מְרַפֵּא
טֶרֶם יִסָּפֶה.
גּוֹבַה יָפֶה.
עוֹמֶק נִיקְלֶה.
אוֹ יִכְלֶה.
אוֹ יִרְבֶּה.
 
נערך לאחרונה ב:

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
@גילת ורנן
בפרטי:

בית מקדש - גרם למעשה חמור.
בית חולים - שייך. ולא שם ידור.
 

cheinanit

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
במדבר- המן שהם אכלו
בבירה- בשושן הבירה המן הרשע.

כדבש- המן במדבר טעמו כצפיחית בדבש
כעוקץ- זה המן הרשע.
יש מדרש:"תחת הנעצוץ יעלה ברוש ותחת הסרפד יעלה הדס והיה ... לאות עולם לא יכרת", וכך פירש: "תחת הנעצוץ" תחת המן הרשע. ומדוע נקרא שמו "נעצוץ"? שעשה עצמו עבודה זרה, שכן ציוה שיכרעו וישתחוו לו.

אביר- על המן נאמר: ''לחם אבירים אכל איש''
עבד- המן הרשע היה בעברו עבד

וה' הידיעה בין מן להמן.
חם- נאמר על המן- וחם השמש ונמס
ועל המן הרשע נאמר: וימלא המן חמה.
היה ונשאר... וימלא המן על מרדכי חמה, משום שהראה לו בתחתית נעלו את שטר המכירה...
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
קיבלתי הערה בפרטי, לגבי הרמז הראשון, שנכתב באופן ממנו משתמע שהמעשה החמור מתיחס לבית המקדש, ולא כן חלילה. התשובה של החידה - היא שגרמה למעשה חמור בבית המקדש.
מצורפים הרמזים:

בבית המקדש
- גרם למעשה חמור.
בית חולים - שייך. ולא שם ידור.
הר סיני - תוצאה תאומה, מתשובה שונה.
לא אדם, לא חי, לא צומח, ולא דומם.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חידה קוטבית
לבניה עולמית.

מָעוֹן יָפֶה.
לֹא נָאֶה.
לֹא יָאֶה.
צָרִיךְ מְרַפֵּא
טֶרֶם יִסָּפֶה.
גּוֹבַה יָפֶה.
עוֹמֶק נִיקְלֶה.
אוֹ יִכְלֶה.
אוֹ יִרְבֶּה.

מעון יפה- קנאה- קן נאה.
לא נאה לא יאה- לא תחמוד בית רעך.

צריך מרפא טרם יספה- רקב עצמות- קנאה...
או בעגה העממית: ימותו הקנאים...

גובה יפה- גובה זה מושג רוחני, לקנאה באנשים רוחניים ובמעשיהם הטובים זו קנאה יפה

עומק נקלה
- קשה כשאול קנאה.

או יכלה- הקנאה , התאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם.

או ירבה- קנאת סופרים תרבה חוכמה.

@בית היין- האמת, לא הספקתי להתעמק ממש בשאלות אשמח אם תוסיפי/תשמיטי/תשני...
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
בבית המקדש - גרם למעשה חמור.
בית חולים - שייך. ולא שם ידור.
הר סיני -

בית מקדש- קנאה זה ההפך מאהבת חנם. סיפור קמצא ובר קמצא.
בית חולים- רקב עצמות קנאה, הקנאה מובילה לבית קברות ולא לבית חולים:eek:
הר סיני- תוצאה תאומה: זו השנאה שהיא תאומה לקנאה.. מסיני ירדה שנאה.
אה?:rolleyes:
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
@שריונה. מצויין.
משלימה את הנותרים ושאר הרמזים.

הקנאה
מָעוֹן יָפֶה. -
המילה קנאה מורכבת משני מילים- קן נאה.
לֹא נָאֶה. – ברור.
לֹא יָאֶה. – ברור.
צָרִיךְ מַרְפֵּא – מידות רעות הן חולי הנפש.
טֶרֶם יִסָּפֶה. – מוציאה את האדם מן העולם.
גּוֹבַה יָפֶה. – קנאת סופרים מרוממת.
עוֹמֶק נִיקְלֶה. – קשה כשאול קניאה.
אוֹ יִכְלֶה. – רקב עצמות קנאה.
אוֹ יַרְבֶּה. – קנאת סופרים תרבה חכמה.

הרמזים:
בבית מקדש – גרם למעשה חמור. – יומא דף כג: ת"ר מעשה בשני כהנים שהיו שניהן שוין ורצין ועולין בכבש קדם אחד מהן לתוך ארבע אמות של חבירו נטל סכין ותקע לו בלבו
בית חולים – שייך. ולא שם ידור. – חולי הקנאה – מתחלואי הנפש. ולא בבית חולים המרפא.
הר סיני – תוצאה תאומה, מתשובה שונה. הגמרא במסכת שבת המבארת את פשר שמו של הר סיני: " מאי הר סיני? שמשם ירדה שנאה לאומות העולם. (פט.) כלומר הצליל הנשמע מהמילה: "סיני" זהה לצליל של: "שנאה" ומדוע ירדה שנאה זו? מבואר במדרש לקח טוב: " שירדה ממנו שנאה לעובדי כוכבים- שהן מקנאין את ישראל בתורתן"
הר סיני = הר חורב – תוצאה תאומה, מתשובה שונה. ממשמעות הראשונה.


ומעניין לענין באותו עניין:
https://www.prog.co.il/threads/שיתוף-שיר-הקנאה.342111/
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ואולי תשתפי מה היה קצה החוט שפתר לך את החידה.
אני מוסרת השבת בע''ה שיעור לנשים.
גרעין השיעור זה עשרת הדברות (מדרשים ועניינים לא ידועים, תאמינו לי;))
ו..לא תחמוד בית רעך.. מעון יפה לא נאה..
מכאן הדרך קצרה ממש לפתרון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה