אשכול ארוך, טרחני ומייגע, בעניין.. ספר הביכורים שלי. אנא השמיעו את דעתכם, ידידיי!

מתוך שלושת הבאים, איזה שם הכי מתסיס?


  • סה"כ מצביעים
    429

ההדס

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
לעניות דעתי העניה.
כשראיתי ת'כריכה ישר חשבתי על "המדרך לעסק המתחיל"
או "איך ליעל את מכירת הפיצה שלה ב50%"
זה פחות מתחבר לי לספר קליל ושנון.
אני הייתי לוקחת אחד מהציורים של הספר בתור כריכה.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
לא רוצה לראות את השם שלי לצד שיווק מעצבן במיילים. אלף פעמים לא.
המיילים האלו משניאים את היוזם בצורה קשה.:rolleyes:

תודה על התגובה.

אגב, אני האמנתי דווקא ב'געציל, געוואלד' ומעניין לראות כיצד דווקא שם אחר תפס תאוצה.
נראה מה ייסגר בסוף.
כשחשבתי על השם "תן לישון..." באתי מהצד שלי, כקוראת, ולא כסופרת, אני לא שם. וזה היה משנאת המן ולא מאהבת מרדכי.

לא מסתדרת עם פרובוקציות, וזה מה שתואם את הכתיבה שלכם. כך שיתכן, שלא שווה לכם לשמוע בקול ההמונים, שאני בתוכם, כי זה לא המוטו של הספר שהייתם רוצים לראותו רואה אור.

וזו גם הסיבה שכתבתי, שאסור להרוג כתיבה. זה מישהו אחר.

השאלה המרכזית לדעתי היא, האם אתם רוצים שרוב העולם יאהב את הספר/כתיבה, ולכן כדאי לכם להתקפל, או שאתם רוצים שאתם תיהנו מלראותו כמו שהוא, ושם ממש לא כדאי להתקפל, אלא להכות בפטיש במלוא העוז.

מאחלת בהצלחה!!!
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
כשחשבתי על השם "תן לישון..." באתי מהצד שלי, כקוראת, ולא כסופרת, אני לא שם. וזה היה משנאת המן ולא מאהבת מרדכי.

לא מסתדרת עם פרובוקציות, וזה מה שתואם את הכתיבה שלכם. כך שיתכן, שלא שווה לכם לשמוע בקול ההמונים, שאני בתוכם, כי זה לא המוטו של הספר שהייתם רוצים לראותו רואה אור.

וזו גם הסיבה שכתבתי, שאסור להרוג כתיבה. זה מישהו אחר.

השאלה המרכזית לדעתי היא, האם אתם רוצים שרוב העולם יאהב את הספר/כתיבה, ולכן כדאי לכם להתקפל, או שאתם רוצים שאתם תיהנו מלראותו כמו שהוא, ושם ממש לא כדאי להתקפל, אלא להכות בפטיש במלוא העוז.

מאחלת בהצלחה!!!
יואל ארלנגר הוא אדם עם תובנות לא רעות. הוא אמר לי כך:
אל תכתוב את מה שהמבקרים מבקשים, כי זה לא יהיה אתה. מה שכן - תתחשב בחרדות שלהם.

בכל אופן, השאיפה להוציא ספר שרוב הקוראים שלו יהנו ממנו, ולפחות לא יקיאו את נפשם בתסכול עמוק.

כך או כך, הספר שלי לא ייכנס כנראה לספריית סמינר בית יעקב, והוא גם לא ינסה.
בשביל ספרות רכה נחמדה, אפשר לקרוא את ליבי קליין, ברטלר, נעמה, או כל סופרת פופולרית אחרת. הספר שלי הוא מוצר שונה, אחר, מיותר להסביר.

ועם זאת.
בעבר פתחתי פה מס' אשכולות, (כולל אחד לוהט בעניין מילים נמוכות, כמו אחלה וסבבוש) ולמדתי מהן המון על הטעם של הקוראים, ועל הרצון שלהם לקרוא טקסטים במנעד נוח ולא צורם, ועל כך שהם לא רוצים לקרוא אלימות בוטה.

ברור ומובן שאין עניין להוציא ספר שיגרום אי נוחות ומועקה, מיותר. בשביל זה יש את קווי האוטובוס לכותל.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
למה לפחד מהחרדות של הקוראים המסויימים, מי שמפחד/נרתע/נגעל מבעלי חיים, לא הולך לגן החיות.

ולא לקחת בחשבון את הדוגמה, זו לא השוואה לסוג הכתיבה.

ואם הספר לא הולך להכנס לספריה של "בית יעקב", האם יקראו אותו בחשאי? זה יהיה המים הגנובים? הדברים שעושים בבית ולא בבית הספר???

ושלא תבינו אותי לא נכון, אני לא אומרת כביקורת, ולא כשיפוט, אלא כחשיבה. אני לא נגד. אם הייתי כן, לא הייתי מגיבה בכלל.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
ואם הספר לא הולך להכנס לספריה של "בית יעקב", האם יקראו אותו בחשאי? זה יהיה המים הגנובים? הדברים שעושים בבית ולא בבית הספר???
בעיניי, גם אם הספר לא הולך להיכנס לספריה של בית יעקב משיקולי פוליטיקלי קורקט, רוב ההורים ירשו לבנות לקרוא אותו בכיף.
ככה שמי שדואג ממים גנובים, זה לא יהיה כאן.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
בעיניי, גם אם הספר לא הולך להיכנס לספריה של בית יעקב משיקולי פוליטיקלי קורקט, רוב ההורים ירשו לבנות לקרוא אותו בכיף.
ככה שמי שדואג ממים גנובים, זה לא יהיה כאן.
פוליטיקה???

נחשוב פוליטיקה. למה פוליטית לא משתלם לבית יעקב להכניס ספרים כאלה? כי כנראה שזה לא מוערך בחברה הזאת הבית יעקובית, שאנחנו כן משתייכים אליה.

אז להבנתי, לדעתם, זה לא אמור להיות בבתים שלנו. ואני לא נאיבית לחשוב, שרק מה שאמור להיות - יש. ובכל זאת, אני מעלה את המחשבה, של חלק לא קטן מהציבור שלנו. וזו לא הבעת דעה שלי. כי כפי שאמרתי אם הייתי חושבת שזה לא טוב, בכלל לא הייתי מגיבה באשכול כזה. קוראת וזהו.

ולגבי מים גנובים, לא אמרתי שזה יהיה. רק שאלתי/חשבתי. האם זה מה שרוצים שיקרה.
 
נערך לאחרונה ב:

nhfk

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
עיצוב ואדריכלות פנים
פוליטיקה???

נחשוב פוליטיקה. למה פוליטית לא משתלם לבית יעקב להכניס ספרים כאלה? כי כנראה שזה לא מוערך בחברה הזאת הבית יעקובית, שאנחנו כן משתייכים אליה.

אז להבנתי, לדעתם, זה לא אמור להיות בבתים שלנו. ואני לא נאיבית לחשוב, שרק מה שאמור להיות - יש. ובכל זאת, אני מעלה את המחשבה, של חלק לא קטן מהציבור שלנו. וזו לא הבעת דעה שלי. כי כפי שאמרתי אם הייתי חושבת שזה לא טוב, בכלל לא הייתי מגיבה באשכול כזה. קוראת וזהו.

ולגבי מים גנובים, לא אמרתי שזה יהיה. רק שאלתי/חשבתי. האם זה מה שרוצים שיקרה.
אלף כל, אם זה יהיה המים הגנובים, אז המשיח יבוא מהר.
שנית, למי שלא מכיר את מערכת הביקורת העניפה של הספריות בבית יעקב -
כל מה שמריח ממנו צל צילו של ביקורת לא יכניסו לספריה, כדי שלא יחשבו חס וחלילה חס ושלום שהסמינר או הביה"ס בעד.
לדוגמא: אם יהיה ספר חינוכי ומדהים וערכי של לדוגמה - נעמה, אבל היא תשלב בעמודים שלה את המילה סבבה, ככה מדי פעם, אז הספרנית תסנן את הספר ולא תכניס אותו לספריה, ויכול להיות שלבית היא תקנה את זה, אבל מטעם המוסד החינוכי זה לא מתאים.

אז לכן המשפט:
זה לא אמור להיות בבתים שלנו.
לא קשור.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
ראשית תודה. אם זו הכוונה שבתי יעקב לא יכניסו את הספרים האלה, אז באמת לא הבנתי את הדברים נכון, ועל זו התודה.

שנית - זה לא אמור להיות בבתים שלנו, לא התכוונתי שהספר הזה לא מתאים לבתים שלנו, ואת זה הסברתי פעמיים. שאם הייתי חושבת כך, לא הייתי מגיבה כלל. כתבתי משפט שלם, "לדעתם, זה לא אמור להיות בבתים שלנו" - לא לדעתי.

וזה כן קשור, מאחר וכתבתי את זה כהמשך לדברים שבית יעקב לא יכניס את הספרים פוליטית. מה שאני באמת לא חשבתי כך. בית יעקב יכניס רק ספרים חלקים. ולא אמרתי שהספר הזה לא חלק. העליתי מחשבה כתוצאה מדברים שנאמרו.

ושוב, תודה על ההערה
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

2020$

משתמש חדש
לדוגמא: אם יהיה ספר חינוכי ומדהים וערכי של לדוגמה - נעמה, אבל היא תשלב בעמודים שלה את המילה סבבה, ככה מדי פעם, אז הספרנית תסנן את הספר ולא תכניס אותו לספריה,
אם הספר יהיה חינוכי ומדהים והבעיה תהי רק בסבבות למינהם-היא פשוט תצנזר את הסבבות בטיפקס ובארטליין והספר כן יכנס לספרית בית יעקב.
 

אורח חיים

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
בסקר- געציל תן לישון
בעיצוב הכריכה - געציל לך לישון
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
1.
כעשרה ציורים על כפולת עמודים מדי כמה פרקים. ציור שמוסיף לסיפור זווית נוספת.
2.
הפונט הכי רגיל שיש, אל תשתעשע בהרפתקאות פונטים.
3.
קצת לשונית בקטנה, ומותר להשאיר איזה שתי סבבות ואחד אחלה, להכעיס.
4.
לא פחות מחמישים שקל, והתמורה כמובן תהיה עותק של הספר.
תודה רבה יכול לעבוד על זקיינים בבית אבות שמתרגשים לקבל בדואר גלויה מהסופר המהולל, הדור הצעיר הרבה פחות רומנטי, תן ספר ביד ומיד.
בשביל הקצת מעבר, יש את התמורות הכבדות יותר.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
לענ"ד, @קופירייטה התכוונה למשמעות של הביטוי 'פוליטיקלי קורקט' לא במובן של 'פוליטיקה' אלא במובן של נימוסים ומוסכמות בחברה (נימוסי=polite).
לגמריי...
ויקיפדיה:

תקינות פוליטית
תקינות פוליטית (political correctness, מקובל גם כשם תואר פוליטיקלי קורקט - politically correct) היא גישה שבאה למנוע שימוש בביטויים שיש בהם, למעשה או רק לכאורה, אפליה, אנטישמיות, גזענות והומופוביה או פגיעה ברגשות של אוכלוסיות מסוימות. ביטוי הטומן בחובו טענה גלויה או סמויה, במכוון או בשוגג, בדבר הבדלים בין בני אדם באופן שעלול להיות מובן כפוגעני כלפיהם אינו תקין פוליטית.

עקרונות התקינות הפוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]
לפי עקרונות התקינות הפוליטית יש לומר, לדוגמה, "אמריקאים-ילידים" ולא "אינדיאנים", "בן זוגי" ולא "בעלי", "אדם מבוגר" או "קשיש" ולא "זקן", "בעל מוגבלות שכלית-התפתחותית" ולא "מפגר", "נמוך-קומה" ולא "גמד", "מלא" ולא "שמן" וכו'. רעיון זה יושם בישראל שנים רבות לפני שזכה למינוח אמריקאי הולם, בהמלצה שלא לומר "כושי", אלא רק "אפריקאי" או "שחור". כמו כן, ביקורת על קבוצות שונות, למשל יהודים והיספנים, מתפרשת כאנטישמיות או גזענות סמוייה לכן יש להימנע מכל סוג של הכללה.

גישת התקינות הפוליטית מתבססת על רעיון השיח, לפיו השפה מעצבת את המציאות החברתית מצד אחד ומושפעת מיחסי כוח מצד שני. בהמשך לרעיון זה גורסת גישת התקינות הפוליטית כי אחת הדרכים להשפיע על עוולות חברתיות היא בשינוי השפה ודרכה שינוי השיח. בנוסף, התקינות הפוליטית מתבססת על זרמים לינגוויסטיים-אנתרופולוגיים כדוגמת היפותזת ספיר-וורף, הקובעת כי יש יחס ישיר בין הקטגוריות הלשוניות של שפה שאדם מדבר בה, לבין הדרך בה האדם מבין את העולם ומתנהג בו.

שינויים במילים ובביטויים שבהם נעשה שימוש בשפה נזכרים כבר בעת העתיקה, בתנ"ך למשל אנו מוצאים מילים שבשל הדרישה ללשון נקייה אין מבטאים אותן ככתבן (קרי וכתיב), אם כי עורכי התנ"ך לא מחקו מילים אלה מן הכתוב. לשון סגי נהור אף היא דרך התבטאות עדינה, שנועדה למנוע שימוש במילים פוגעות.

התקינות הפוליטית מתייחסת לא רק לשמות תואר של קבוצות וקטגוריות חברתיות, אלא בהיבט כוללני יותר, גם לדרך בה השפה מנכיחה דיבור גזעני, שוביניסטי, הומופובי וגילני (אנטי זיקנה)

יישום אחר של התקינות הפוליטית קשור לשימוש במגדר, כאשר החל להתפתח סגנון כתיבה העוקף באופן נייטרלי מבחינה מגדרית את הצורך להתייחס למינו הלא ידוע של אדם לא ספציפי, כלומר מבלי לייחס מגדר מסוים לאותו אדם. (ראו מגדר בלשון).
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
פוליטיקה???

נחשוב פוליטיקה. למה פוליטית לא משתלם לבית יעקב להכניס ספרים כאלה? כי כנראה שזה לא מוערך בחברה הזאת הבית יעקובית, שאנחנו כן משתייכים אליה.

אז להבנתי, לדעתם, זה לא אמור להיות בבתים שלנו. ואני לא נאיבית לחשוב, שרק מה שאמור להיות - יש. ובכל זאת, אני מעלה את המחשבה, של חלק לא קטן מהציבור שלנו. וזו לא הבעת דעה שלי. כי כפי שאמרתי אם הייתי חושבת שזה לא טוב, בכלל לא הייתי מגיבה באשכול כזה. קוראת וזהו.

ולגבי מים גנובים, לא אמרתי שזה יהיה. רק שאלתי/חשבתי. האם זה מה שרוצים שיקרה.
זה לדעתי לא זה ולא זה.
במוסדות הלימוד ובעיקר סמינרים, מכניסים בעיקר ספרים עם מסר ברור.
"החטא" הראשון של הספר שהוא מדבר על
חוויות אנושיות יומיומיות או מקריות. בקיצור על הרגש \נפש האדם ואין בו מסר השקפתי מובהק.
והחטא השני זה מילות סלנג או אלימות מסוימת שאולי בנות ואברכי משי לא מתחברים לזה?
עידון הכיתוב יביא קצת יותר קהל. ויקבל לגיטימציה.
תראו לכם מורה אומרת לתלמידה -'
'יש ספר מקסים שיכול לתת לך פרספקטיבה חדשה לצורת מבט על החיים. ממליצה בחום.'
נכון, זה לא יהיה בספריה אבל הספר לא יהיה מוקצה ולא הסופר.
אצלינו בציבור יש רדאר מאד עדין ליכולת הקיבול של חומר קריאה.

לרצות את כולם זה ברכה לבטלה ולא רק מבחינה השקפתית... אין חיה כזו!
חבל על המאמצים והאנרגיות.
 

עויזר

משתמש פעיל
1- לטעמי הציורים מוסיפים, כדאי להשתמש בהם בשפע. - לדעתי רק אחרי כל פרק

2- אני יותר נהניתי מהעימוד המרווח. - אני יותר מהעימוד המוצע

3- הטקסט כתוב ממש ממש יפה, אני לא רואה איפה צריך עריכה ספרותית. - דורש עריכה קלה, כמו שאמרו כאן לפני... עריכה לשונית בשו''א ספרותית!!! לא לשדד מערכות!!!

4- סכום סביר בעיני הוא 30 ש"ח, וגם זה עם השתתפות בהגרלה כלשהי או בונוס אחר. סה"כ לא מדובר בתרומה לנזקק. - נכון

5- שם הספר - געצל אוף , נשמע הכי טוב. - - הצבעתי בסקר לך לישון!
 

nhfk

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
עיצוב ואדריכלות פנים
אם הספר יהיה חינוכי ומדהים והבעיה תהי רק בסבבות למינהם-היא פשוט תצנזר את הסבבות בטיפקס ובארטליין והספר כן יכנס לספרית בית יעקב.
זה היה דוגמה.
 

nhfk

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
עיצוב ואדריכלות פנים
זה היה דוגמה.
הנקודה היא שיכול להיות משהו קטן שכבר יגרום להם לא להכניס את זה לספריה, אבל אותו משהו לא ימנע בעדם לקנות את זה לבתים.
יש להבדיל בין הספרים שלא נכנסים לספריות בגלל שהם לא טובים רוחנית, וזה בוודאי לא יכנס לבתים, לספרים שלא נכנסים לספריה מתוקף היותה מוסד חינוכי שלא יכול לעמוד מאחורי כל מילה בספר.
ואיך מישהו כתב פה למעלה - הרדאר רגיש עד מאוד.
שנית - זה לא אמור להיות בבתים שלנו, לא התכוונתי שהספר הזה לא מתאים לבתים שלנו, ואת זה הסברתי פעמיים. שאם הייתי חושבת כך, לא הייתי מגיבה כלל. כתבתי משפט שלם, "לדעתם, זה לא אמור להיות בבתים שלנו" - לא לדעתי.
את צודקת סליחה, לא מספיק העמקתי במה שכתבת.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
קצת לשונית בקטנה, ומותר להשאיר איזה שתי סבבות ואחד אחלה, להכעיס.

לענ"ד, זה מותר אבל לא בטוח שחכם.
(כמו שבאלבום בר מצווה דיגיטלי מרהיב, יכניסו תמונה אחת של חתולה מוזנחת ששוטטה ליד האולם, להכעיס... ככה, בשביל הבדיחה, לעצבן קצת את בעלי השמחה...)

ועוד משהו: אי הכנסת ספרים לספריית הסמינר, יכולה להביא רווחים כלכליים לסופר.
ספריית סמינר היא כולו 4 עותקים, בערך, שאלף בנות ומאה מורות קוראות בהם, ואפילו בסקר של משרד התרבות ההשאלות האלו לא נספרות.
אם לאלף ומאה הנפשות האלו לא יהיה את הספר בספרייה, יש הרבה יותר סיכוי שחלקן יקנו אותו.
 

גם אני לא

משתמש מקצוען
לענ"ד, זה מותר אבל לא בטוח שחכם.
(כמו שבאלבום בר מצווה דיגיטלי מרהיב, יכניסו תמונה אחת של חתולה מוזנחת ששוטטה ליד האולם, להכעיס... ככה, בשביל הבדיחה, לעצבן קצת את בעלי השמחה...)

ועוד משהו: אי הכנסת ספרים לספריית הסמינר, יכולה להביא רווחים כלכליים לסופר.
ספריית סמינר היא כולו 4 עותקים, בערך, שאלף בנות ומאה מורות קוראות בהם, ואפילו בסקר של משרד התרבות ההשאלות האלו לא נספרות.
אם לאלף ומאה הנפשות האלו לא יהיה את הספר בספרייה, יש הרבה יותר סיכוי שחלקן יקנו אותו.
עכשיו כולם יתחילו לכתוב סבבות בספרים שלהם, בשביל להרוויח את המכירות...

@קופירייטה - גם כשאתה מעתיק מויקיפדיה תעבור לפני ההדבקה ותצנזר.. (מי שלא העיר כנראה שלא קרא את כל מה שהדבקת..)

לגבי השאלות של הרב גלנט:
1. אפשר לעשות ציור מעל כל פרק כמו בסגנון @הארי פוטר (אה הוא לא ניק פה? סליחה..)
2. פרנק ריהל מצויין
3. כל ספר חייב איזהשהוא עריכה קטנה - מישהו מבחוץ שעובר על הספר
4.תשלום תמורת ספר
5.א. או ג.
6. אתה רציני בנוגע לכריכה?? הצילו (כמה שיש לך את זה בכתיבה - אין לך את זה בעיצוב.. ) אבל הכריכה ש @נקודת מחשבה עשתה לך קולעת בול (מה בחינם?? לפחות תן לה ספר או משהו..)
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה