טוב,
אני מבין שאתה מדבר מניסיונך האישי, כי אני דווקא רואה הרבה רצון לעזור, ונראה שכולם מבינים שיש בעיה, וכולם רוצים לפתור את הבעיה.
אביא לך כדוג' את סיפור פיקוח היתר של אגד, ברגע שפינדרוס הבין שהגורם לכך הוא תשלום הבונוסים לפקחים, הוא כינס את הועדה, זימן את כל הגורמים שחשב שהם רלוונטיים, וכיון שהמשרד טען שמדובר בבעיה משפטית, הוא גם מקדם כעת חקיקה בנושא.
בשביל לפתור בעיה צריך לפרק את הבעיה לשלבים:
1. להגדיר את הבעיה.
2. להבין את הגורמים לבעיה.
3. להבין מה יכול לפתור את הגורמים לבעיה.
4. לוודא שמיישים את הפתרונות.
אני קורא כאן הגדרה כללית של בעיה, הנהגים של אקסטרה ויש טוענים של כלל החברות, נוהגים בצורה פראית ולא עוצרים בתחנות.
נסיעה של נציג ציבור באוטובוס לא תגרום לו להבין מה גורם לבעיה, אלא מקסימום תתן לו מוטיבציה לפתור את הבעיה.
המוטיבציה קיימת, ולכן נסיעה של נציגי ציבור באוטובוס לא תביא לפתרון.
עכשיו אתה מוזמן להמשיך, ולנסות ולהגדיר האם מדובר בבעיה אחת או במספר בעיות, וגם מה הם הגורמים לבעיה או הבעיות.