אטרקציה אקוריום ישראל

1 היה אברהם

משתמש מקצוען
אני שאלתי אותם בטלפון לפני שנה, ואמרו שאינם שומרים שבת רח"ל:cry:
 

ניק 8030

משתמש רשום
בלת"ק
מקום מדהים!!
ממש שווה ללכת
ממליצה בחום
הנאה לכל הגילאים
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
יש לזה מקור שאפשר לסמוך ?
משתדלת השנה ללכת רק למקומות שומרי שבת וזה מאוד מגביל כי אין הרבה
אין שום איסור הלכתי ללכת למקום שלא שומר שבת.
ודאי שיש הנהגה טובה לא ללכת למקומות כאלה, וברור שזה נותן דחיפה למקומות לשמור שבת.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
תודה לכל המגיבים, המקום מדהים ויפה לא מתאים לישראל כזה רמה, ממוזג ונוח, הילדים מאוד נהנו אפי' שחלק באיזה שלב התלוננו שמידי חשוך להם.
מצרף כמה תמונות לטעימה
המקום הוא אכן יפה, אבל הייתי בלונדון במקום דומה, והוא היה ברמה יותר גבוהה.
 

חן פלוס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
היינו שם בשישי האחרון לא הייתי אומרת שיש מה לעשות שם 4 שעות (כמו שכתבו כאן) אבל היה ממש נחמד הילדים נהנו רק קצת יקר הייתי אומרת... אם אתם משיגים כרטיסים בהנחה זה שווה כי המקום ממוזג וממש נחמד ומהנה במקום להזיע בחוץ...
יש שם גם בית גידול לפרפרים עוד סיור קצר בתוך חממה והפרפרים מתעופפים ממש בנגיעת יד
 
נערך לאחרונה ב:

סיפורים

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
הפקות ואירועים
אין שום איסור הלכתי ללכת למקום שלא שומר שבת.
ודאי שיש הנהגה טובה לא ללכת למקומות כאלה, וברור שזה נותן דחיפה למקומות לשמור שבת.
שווה לבדוק שוב לפני שמצהירים הצהרות,
הרב נויבירט למשל טוען שזה בעיה הלכתית לא פשוטה בכלל.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
שווה לבדוק שוב לפני שמצהירים הצהרות,
הרב נויבירט למשל טוען שזה בעיה הלכתית לא פשוטה בכלל.
עיין בשו"ת אז נדברו חלקב' סימן ל"ו שכתב דזה פשוט שאין לנו כח לאסור מלהשתמש במוצרים המיוצרים בבתי חרושת אשר הם מחללים שבת מפני חילול ה', דאם כן אין לדבר סוף, ודיינו במה שאסרו עלינו רבותינו.
ואמנם בקהלת יעקב ליקוטים ח"ב סי' ז' אוסר בשם החזו"א לקנות גם דבר המיוצר היום חול ממפעל מחללל שבת, משום לפני עוור.
אבל הוא מבאר שזה משום שגורם יותר עבודה למפעל, וממילא בעקיפין גדל גם הייצור בשבת. וטעם זה לא שייך כלל באתרים שאינם שומרי שבת.
גם עצם חידושו של החזו"א אינו מוסכם כלל, שבשו"ת הר צבי (או"ח א' סי' קפ"ב) מתיר להשתמש באלכוהול שמיוצר מסוכר שיוצר בשבת, (משום תערובת וע"פ ר' יונה בנפל לדבש) ואם היה חשש שללפני עוור לא מועילים כלל סברותיו להקל. וכן האז נדברו שהבאתי לעיל חולק על החזו"א.
וגם במנחת יצחק (ח"ג סי' ע"ט) דן בנושא. ונראה לי שביביע אומר מתיר סוכר מחברה שלא שומרת שבת מטעם רוב. אבל אחרי הכל זה לא המקום לדיונים נרחבים בהלכה.
לגבי מה שנכתב בשם הרב נויבירט, צריך לבדוק אם הוא אכן אמר כך, וא"כ אם הוא אמר זאת רק על מפעלים או גם על אתרים. ואם גם על אתרים, מעניין מאוד מה ההסבר ההלכתי לכך. אני אישית שמעתי מכמה רבנים הכחשות לעיתים נמרצות על דברים שנאמרו בשמם.
יודגש שלכו"ע בכל מצב יש עדיפות ללכת למקומות שומרי שבת, וכן יש עדיפות מדאורייתא "או קנה מיד עמיתך" ללכת למקום בבעלות יהודית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה