שווה לבדוק שוב לפני שמצהירים הצהרות,
הרב נויבירט למשל טוען שזה בעיה הלכתית לא פשוטה בכלל.
עיין בשו"ת אז נדברו חלקב' סימן ל"ו שכתב דזה פשוט שאין לנו כח לאסור מלהשתמש במוצרים המיוצרים בבתי חרושת אשר הם מחללים שבת מפני חילול ה', דאם כן אין לדבר סוף, ודיינו במה שאסרו עלינו רבותינו.
ואמנם בקהלת יעקב ליקוטים ח"ב סי' ז' אוסר בשם החזו"א לקנות גם דבר המיוצר היום חול ממפעל מחללל שבת, משום לפני עוור.
אבל הוא מבאר שזה משום שגורם יותר עבודה למפעל, וממילא בעקיפין גדל גם הייצור בשבת. וטעם זה לא שייך כלל באתרים שאינם שומרי שבת.
גם עצם חידושו של החזו"א אינו מוסכם כלל, שבשו"ת הר צבי (או"ח א' סי' קפ"ב) מתיר להשתמש באלכוהול שמיוצר מסוכר שיוצר בשבת, (משום תערובת וע"פ ר' יונה בנפל לדבש) ואם היה חשש שללפני עוור לא מועילים כלל סברותיו להקל. וכן האז נדברו שהבאתי לעיל חולק על החזו"א.
וגם במנחת יצחק (ח"ג סי' ע"ט) דן בנושא. ונראה לי שביביע אומר מתיר סוכר מחברה שלא שומרת שבת מטעם רוב. אבל אחרי הכל זה לא המקום לדיונים נרחבים בהלכה.
לגבי מה שנכתב בשם הרב נויבירט, צריך לבדוק אם הוא אכן אמר כך, וא"כ אם הוא אמר זאת רק על מפעלים או גם על אתרים. ואם גם על אתרים, מעניין מאוד מה ההסבר ההלכתי לכך.
אני אישית שמעתי מכמה רבנים הכחשות לעיתים נמרצות על דברים שנאמרו בשמם.
יודגש שלכו"ע בכל מצב יש עדיפות ללכת למקומות שומרי שבת, וכן יש עדיפות מדאורייתא "או קנה מיד עמיתך" ללכת למקום בבעלות יהודית.