אפשרויות תעסוקה בעריכה התורנית וגובה המשכורת

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ועל זה אני שואל, וכי עבודה של שעתיים ביום, בשכר של 60 ש''ח לשעה, היא כן הכנסה מספקת?
 

להתעמק

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אחד שעובד שעתיים ביום מלכתחילה זה לא אמור להיות הכנסה מספקת, אבל עבודה של ארבע שעות ביום, כפול 60 זה בהחלט מתחיל להיות הכנסה.
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אחד שעובד שעתיים ביום מלכתחילה זה לא אמור להיות הכנסה מספקת, אבל עבודה של ארבע שעות ביום, כפול 60 זה בהחלט מתחיל להיות הכנסה.
ובכלל השגותיך בענין תשלום לעורך הם קצת נמוכות... כי אפשר לקבל עבודה ב-80 ש"ח לשעה ואפי' יותר.
אולם כמובן הכל תלוי, באיזה תחום אתה מצטיין, ומהו רמת הצטיינותיך, וכמה הצורך של ה'מעסיק' בך.
למשל:

1. בחו"ל משלמים יותר לשעה מבארץ.

2. אם אתה מצטיין בנושא 'ספציפי' אתה יכול להרוויח על זה יותר, כי אין לך כ"כ מתחרים. לדוגמה, אם תעשה עבודה על נושא 'האמונה' ותקיף אותו מכל הצדדים, אתה יכול לקחת הרבה יותר מסתם עריכת ספר. כמו"כ אם תערוך לדוגמה ספר ערכים לחסידות מסויימת, אם אתה מכיר אותה 'דרך' טוב, ואתה יכול להביא תוצאה יפה של עריכה בדרכם של רבותינו לבית.... אז זהו עבודה הרבה יותר מושקעת, וכמובן הרבה יותר כסף.

3. קורה הרבה פעמים, שאנשים לחוצים בעבודה מסויימת ורוצים לגמור עד תאריך קרוב (יחסית) מסויים, אז על זה אפשר לקחת יותר כסף. ובכן, מי שיכול לספק את הסחורה, כלומר, שהוא באמת מוכשר ויכול לעבוד מהר בלי שירד מאיכות העריכה, אז יכול לקפוץ על 'מציאות' כאלו (ויש הרבה מהם, כי זהו טבע האנשים שמשאירים הכל על הרגע האחרון, יחסית), וכך יכול להרוויח יותר מסתם עריכה.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ונותרה רק השאלה הפעוטה, איך מביאים לידיעת ציבור המעסיקים המשלמים 80 ש"ח לשעה את עובדת קיומך, ואת כשרונותיך ויכולותיך המוכחות בתחום פלוני ופלוני...
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
ונותרה רק השאלה הפעוטה, איך מביאים לידיעת ציבור המעסיקים המשלמים 80 ש"ח לשעה את עובדת קיומך, ואת כשרונותיך ויכולותיך המוכחות בתחום פלוני ופלוני...
השאלה שלך נפתרת ברובה אך בתפלה... ובאמונה...
מה שאני 'עשיתי', זה ש'גליתי' לכולם שאני עובד כעורך, והמשכתי להתפלל. ואז ביום בהיר הגיע אלי מישהו מחו"ל שביקש ממנה עבודה קבועה בתעריף של חו"ל.
וביום בהיר אחר ביקש ממנו מו"ל של ספרי קהילה מסויימת שאערוך לו איזה ספר מרבותיו הקודמים, עבודה שצריך מישהו שמכיר טוב את 'דרך' ואת 'ספרי' אותה קהילה. וכך יכולתי לעמוד על הסכום שאמרתי לו.
וביום בהיר שלישי הגיע אלי קרוב משפחה, שרצה 'נגישות' בבקשת עבודה, מישהו שיוכל 'לשגע' לא בשעות העבודה הרגילה, וכמה שבקשתי ממנו שירד ממנו הוא לא הרפה, ואז יכלתי לבקש מהם ג"כ סכום שאני החלטתי שזה תואם לאופי העבודה.
ובדרך זו ועוד הרבה דרכים אחרים שולח הקב"ה שליחיו להמציא פרנסה לבניו האהובים.

המסקנה: זה לא בידינו! אל תרפו מלהתפלל להקב"ה, ולהאמין באמת שהכל אך ורק בידיו! וחשוב מכל, תודו להקב"ה על כל החסדים, ערב ובוקר וצהרים!!!
 

AA052

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
המסקנה: זה לא בידינו! אל תרפו מלהתפלל להקב"ה, ולהאמין באמת שהכל אך ורק בידיו! וחשוב מכל, תודו להקב"ה על כל החסדים, ערב ובוקר וצהרים!!!
מסכים עם כל מילה ובאמת צריך לחזור על זה שוב ושוב עד שזה יקלט וישתרש במוח
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בשנים האחרונות התמחיתי בכתיבת מבואות ועשיתי עשרות מבואות, מבואות למדרשים רבים, מבואות לכל ספרי הנ"ך, מבואות להפטרות, מבוא למחזור לפסח, מבואות ביוגרפיה ותולדות לראשונים ואחרונים ועוד.
מישהו יודע על אנשים/מכונים הזקוקים לעבודות מסוג זה?
תודה רבה.
 

אות באות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
חברים יקרים!
אני יושב הרבה שנים במכון "עוז והדר" ושומע לפעמים מהדברים שעלו כאן בפורום.
חשוב לזכור, השוק עבודה שלנו הוא שוק חופשי, כמו כל עבודה בארץ, לכן גם לגבי השכר על עריכה זה תלוי ביצע וביקוש.
עולם התורה הוא ענק ב"ה ולרוב התחומים של עריכה תורנית יש שוק גדול של מעוניינים לערוך.
לכן סינון העורכים הוא קפדני והשכר כנ"ל.

אם כי כמובן ככל שעורך או מבקר מוכיח כישרונות ויכולות, הוא יוכל לתמחר את עצמו בהתאם.
בדר"כ עורך שצובר וותק של כמה שנים ונכנס לתחום עריכה מסוים ומצליח בו, יוכל להגיע לשכר יפה ולהיות מרוצה.
גם יש פרויקטים מסוימים שיותר קשה למצוא להם עורכים מתאימים, שם השכר מתחיל במחירים גבוהים.

סיפוק והצלחה לכולם!
 

יונתן1

משתמש צעיר
עריכה תורנית
ברשותכם, אחלוק מניסיוני עם 'עוז והדר':
עבדתי בפרויקט השו"ע על או"ח, עריכת סימנים בשו"ע כולל הכל (ביאורים משולבים, הערות, ילקוטי ביאורים ועיונים וכו'). בהתחלה קיבלתי סכום מסוים לדף שו"ע, כך שבכדי להרוויח סכום סביר לשעה הייתי צריך לבקש סימנים עם מעט 'בשר' ביחס לטקסט שבדף, כדי לקצר בכתיבת הילקוטים וההערות (אם כי הביאור המשולב תלוי בכמות המילים שבדף). התשלום הגיע חודש באיחור, ובצ'ק דולרי, שלפרוט אותו היה סיפור בפני עצמו.
ביום מן הימים העבירו מייל המחפש מבקרי-על לשם עריכה סופית של סימנים, כשהמועמדים נדרשים לערוך קטע מסוים. התקבלתי לתפקיד, והשכר ניתן לפי מו"מ - אני ביקשתי 70 ש"ח לשעה, לפעמים נעתרו, ולפעמים נתנו 60.
לאחמ"כ המשכתי ב"ה לעבודה קבועה ומסודרת יותר במכונים אחרים, שגם בהם לא נותנים יותר מ70 ש"ח לשעה לעורכים מן המניין, ובדר"כ פחות.
לענ"ד ראוי להחזיק טובה לעוז והדר ולא לבוא אליהם בטענות, כי ידיהם פרושות תמיד לקבל עורכים חסרי ניסיון, ואפשר להרוויח שם יפה, רק צריך קצת סבלנות והשקעה. ובכל מקום אחר שנלך, תמיד ישנה ההרגשה שאם חלילה המקום יסגר או הפרויקט יגמר - עוז והדר עוד יהיו שם...
ולמען האמת לא נתקלתי מאז בפרויקט כמו כתיבת ביאור משולב על הפרי מגדים, פרויקט שהיה עבורי קשה ומלא סיפוק, ובעיקר - נצרך!
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כאחד שנמצא משני צדדי המתרס, עורך ומבקר, בכמה מכונים, עיינתי בכל השרשור הזה כפעם בפעם. ובאמת חשוב מאוד לאחד כוחות לא להוריד את הרמה, בוודאי לא של התשלום, אבל גם לא של העריכה.
פשוט כל פעם צפה אצלי כמעין הרגשה, שאולי זה רק אני, אבל אני לא נופל על העורכים הנכונים.
הן אמת שגם אצלי בעבר בתחילת הדרך היו מקרים מצערים, ולקוחות שלא ראו עין בעין, אבל למשל לאחרונה נפלו עליי שני "עורכים" שקיבלו תשלום מכובד לשעה (בסביבות ה70+, עם תלוש מסודר והכל, אבל אני יודע שיש שיגידו שזה ממש מעט, טוב, אולי אתם כל אוצר החכמה מונח לכם בראש, אבל אני מדבר בהווה) - ופשוט החזירו עבודה, אני לא אשפוט - אתם תשפטו ותגידו לי:
הראשון: 11 שעות עבודה - השלימו 12 מראי מקומות (ש7 מתוכם היו בכלל "אימות" של מ"מ הכתוב בספר, ופשוט כבר לא היה לי זמן לעשות את זה בעצמי)
השני: 8 שעות - השלים 10 מראי מקומות.
לא מדובר לא בספר קבלי ולא בספר חסידי, וגם לא בהגהות עיוניות על השב-שמעתתא, או ביאור רהוט על "עקידת יצחק".... בסך הכל מראי מקומות לדף פלוני וסימן אלמוני.
אברכים מכובדים ומסתמא יראי שמים. מה אני אגיד.


וזה הוא דבר תימה בעיני [איני מומחה שבמומחים, אבל אדרבה מהדיוט כמוני ניקח דוגמא מינימלית: בתור מתחיל אני ערכתי (בקצת יותר ממינימום) ספר (איזה ספר... סט) שהיה מורכב מOCR שאיזה רמאי נוכל דחף ללקוח בטענה שזה "מוקלד", וניקיתי את כל הטעיות (=הקלדתי כפשוטו חלקים מהספר, אז עוד לא ידעתי מסוד "הפרדת הרשויות" קלדן לחוד ומגיה לחוד ועורך לחוד, וגם לא כ"כ יכולתי להרשות לעצמי), והוספתי אלפי מראי מקומות והגהות ענייניות, ואחרי הכל עוד קיבלתי צעקות שזה יקר ושאני נוכל ורמאי ושה' ישלם לי במירע, ושהוא צריך להגיה הכל מהתחלה וכו' (לא משנה ששנה וחצי אח"כ הוא הדפיס הספר בדיוק עם אותן טעיות שהתלונן עליהן, ונוספו עליהן עוד טעויות ושגיאות שאצלי לא היו. פשוט בדיחה)], אז למה כאן התמונה שונה?

המכונים הגדולים ברובם הם בבחי' "יותר משהעגל רוצה לינק - הפרה רוצה להיניק", ויש לרבים מהם תוכניות מכאן ועד כסלו תת"ף, אם לא מעבר לו (הן מסיבות אידאליסטיות, והן מסיבות כלכליות), ואדרבה, מה יותר נעלה מלפרנס בני תורה יראי שמים (וכי עדיף לשלשל הממון הזה לאיזה פרופסור קירח וממושקף, מלא בחשיבות עצמית, שלכל היותר אחרי שנה-שנתיים של "יגיעה" ינפק איזה מאמר מבוא, או הגהה חצי-כח של איזה כתב יד, שאברך מוכשר אחר יכל לעשות בצורה יותר טובה ומתוך גישה אחרת) - אבל צריך עבודה איכותית.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ולמען האמת לא נתקלתי מאז בפרויקט כמו כתיבת ביאור משולב על הפרי מגדים, פרויקט שהיה עבורי קשה ומלא סיפוק, ובעיקר - נצרך!
אכן, אחת העבודות הסוחטות.
והיכן התוצאות המוגמרות?
נקווה שנזכה לברך על המודפס ביום מן הימים...
 

אות באות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
הוספתי אלפי מראי מקומות והגהות ענייניות,
מזדהה עם כל מילה, רק לגבי הציטוט הנ"ל חשוב לשים לב שלפעמים מגיה עושה עבודות שלא התבקש לעשות.
הכי טוב אם ניתן לסכם מראש איזו עבודה מוטלת על העורך או המגיה וכד'.
וגם כמה שעות או תווים זה צריך להיות.

אבל שוב, באמת מקומם שבן אדם עובד ועושה מלאכתו נאמנה ולבסוף זורקים לו את העבודה בחזרה.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מזדהה עם כל מילה, רק לגבי הציטוט הנ"ל חשוב לשים לב שלפעמים מגיה עושה עבודות שלא התבקש לעשות.
הכי טוב אם ניתן לסכם מראש איזו עבודה מוטלת על העורך או המגיה וכד'.
וגם כמה שעות או תווים זה צריך להיות.
הייתי צעיר אז, לקחתי פרוייקט שמלכתחילה היה קצת גדול עלי, וכשצללתי לתוכו גיליתי שהוא היה גדול עלי באלף מידות - עד כדי כך שהוא פשוט היה לטחון מים.
לעומת זאת - עם שני העורכים הנ"ל הבהרתי להם שכל מה שצריך לעשות הוא למלא מראי מקומות חסרים בלבד. חילקתי את העבודות בצורה מאוד ברורה, ובכל זאת.
 

מִדף לְדף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מה יותר נעלה מלפרנס בני תורה יראי שמים (וכי עדיף לשלשל הממון הזה לאיזה פרופסור קירח וממושקף, מלא בחשיבות עצמית, שלכל היותר אחרי שנה-שנתיים של "יגיעה" ינפק איזה מאמר מבוא, או הגהה חצי-כח של איזה כתב יד, שאברך מוכשר אחר יכל לעשות בצורה יותר טובה ומתוך גישה אחרת) - אבל צריך עבודה איכותית
הלוואי והרבה היו חושבים ככה
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כאחד שנמצא משני צדדי המתרס, עורך ומבקר, בכמה מכונים, עיינתי בכל השרשור הזה כפעם בפעם. ובאמת חשוב מאוד לאחד כוחות לא להוריד את הרמה, בוודאי לא של התשלום, אבל גם לא של העריכה.
פשוט כל פעם צפה אצלי כמעין הרגשה, שאולי זה רק אני, אבל אני לא נופל על העורכים הנכונים.
הן אמת שגם אצלי בעבר בתחילת הדרך היו מקרים מצערים, ולקוחות שלא ראו עין בעין, אבל למשל לאחרונה נפלו עליי שני "עורכים" שקיבלו תשלום מכובד לשעה (בסביבות ה70+, עם תלוש מסודר והכל, אבל אני יודע שיש שיגידו שזה ממש מעט, טוב, אולי אתם כל אוצר החכמה מונח לכם בראש, אבל אני מדבר בהווה) - ופשוט החזירו עבודה, אני לא אשפוט - אתם תשפטו ותגידו לי:
הראשון: 11 שעות עבודה - השלימו 12 מראי מקומות (ש7 מתוכם היו בכלל "אימות" של מ"מ הכתוב בספר, ופשוט כבר לא היה לי זמן לעשות את זה בעצמי)
השני: 8 שעות - השלים 10 מראי מקומות.
לא מדובר לא בספר קבלי ולא בספר חסידי, וגם לא בהגהות עיוניות על השב-שמעתתא, או ביאור רהוט על "עקידת יצחק".... בסך הכל מראי מקומות לדף פלוני וסימן אלמוני.
אברכים מכובדים ומסתמא יראי שמים. מה אני אגיד.
ראה בהודעה זו 'הושענא שלוש שעות'...
 

קנקן חדש

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ב"ה
חשוב לברר לפני שלוקחים מישהו האם הוא עבד אי פעם במכון מכובד כלשהו, לפעמים רק תקופת ההכשרה שמקבלים במכונים (אני מדבר בעיקר על עוז והדר - שם עבדתי ועדיין אני עובד) חשובה מאוד ללמידת המקצוע.
ואם כבר אולי כדאי שמישהו ירים את הכפפה ויתן לעורכים העצמאיים היושבים בביתם מאחורי העכבר והמקלדת ולא תמיד יודעים מה מצופה מהם כמה כלים מעשיים ומקצועיים.
 

לעבדיג יענקל

משתמש פעיל
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ואם כבר אולי כדאי שמישהו ירים את הכפפה ויתן לעורכים העצמאיים היושבים בביתם מאחורי העכבר והמקלדת ולא תמיד יודעים מה מצופה מהם כמה כלים מעשיים ומקצועיים.
עיין כאן
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
למה לא?
אשמח אם תאריך.
א. כל מכון יש לו סגנון ודרישות אחרות מהמסד עד הטפחות.
א2. אי אפשר ליצור עורכים מנוסים בלי ניסיון. וקורס לא יכול להקנות ניסיון "אמיתי" - מקסימום ללמוד איך לאתר ולכתוב מראי מקומות לפי שיטה מסויימת (אגב, לאוניברסיטאות יש קורסים משלהם לאיתור מראי מקומות, גם תורניים, אפשר שיועיל כאן). ולגבי כתבי יד, זה כבר חוש, ודורש מתודולוגיה מחקרית מוגדרת, איך אפשר ללמד את זה בקורס שמטבעו הוא שטאנץ לרבים?.
ב. אם שרשור הטיפים שפתחת יעלה יפה, בצירוף עם הספר שיצא בזמנו בתשס"ו כמדומני על עריכה תורנית (יש אותו באוצר החכמה לא זוכר איך קוראים לו), ובצירוף "הכתב והמכתב" וכדו', ובצירוף עם שכל בריא ויראת שמיים - זה בסיס טוב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה