ב.ד.ה. אסור להסיח את הדעת מהאבילות!!

מצב
הנושא נעול.

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
משום והייתם נקיים..
פתחתי לרגע את המחשב לחיפוש נושא הקשור ליום זה.. ונדהמתי!
באמת, אני לא מאמין איך יש כאלה עכשיו שיושבים ומתכננים חופשות ומדברים על עיצוב הבית...

סליחה, אחים אהובים!
אבל אם לא נבכה בימים אלו איך ועל מה נשמח בימים הבאים?
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען

הכי הכי

משתמש סופר מקצוען
קבלתי היום במייל.
כדאי לחשוב על זה.
הגעתי לרחוב. הכל היה אפוף עשן מחניק. ניסיתי להתקרב רציתי לראות מה נשרף ואיפה. התקרבתי, המראה היה מזעזע, דירה עולה באש, לוחמי האש נלחמים, ובני הבית עומדים מתחת. האב מירר בבכי בצד. יהבית שלי' שמעתיו ממלמל בין היללות. ואז, ראיתי מחזה מוזר. בצד עמד אחד מבניו, בחור, עם דף מוצמד לאחד הקירות לצורך כתיבה, ופלאפון צמוד לאוזנו. התקרבתי כדי לשמוע על מה הוא מדבר. וכך התנהלה השיחה. "רגע, מנחם אפרים דוד ויונתן הודיעו שהם מגיעים לטיול, אז מי בעצם עדיין לא הודיע?" השתוממתי. הבית שלו נשרף, אבא שלו ממרר בבכי על ביתו שמתכלה באש, והוא עם טיול עכשיו?? שאלתי אותו מה הסיפור, והוא ענה לי. "מה אני אעשה? עוד רגע בין הזמנים, זה הזמן שלי לארגן את זה!" אמר כשלצידו אביו ממשיך בבכיו המטלטל. הייתי מזועזע עד עמקי נשמתי. ואז הבנתי. זה בדיוק כמו שאנחנו מתנהגים בתשעת הימים ובתשעה באב, אותו מקרה, אותה התנהגות, אותה טענה מזוויעה!
 

קשקושי אורייתא

משתמש פעיל
א למה פתחת מחשב אלא מה שהיה לך קשה להתחבר אז חיפשת משהו שיעזור לך להתחבר (לפחות כך על פי ה"דן לכף זכות שלי") אז תתפלא לשמוע שיש אנשים שפתחו כבר אתמל למצא משהו להתחבר ולא הצליחוז!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אולי זה מראה עד כמה הגלות קשה אבל זה המצב
 

יאלילי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
לאחר חצות היום מותר.
בלי להכנס לגופו של דיון, זו טעות!
לאחר חצות יש דברים שמקילים בהם יותר, אבל אסור להסיח את הדעת מהאבילות עד לסיום הצום.
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
לאחר חצות היום מותר.
שואלת בשביל לדעת -
איפה זה כתוב?
שמותר?
גם לאחר חצות חלים כל דיני האבילות כולם. למעט המנהג שנהגו לישב על הארץ. וע"כ צעקו הפוסקים שהרבה מהמון העם טועים בגלל הקולות שנהגו בזמנם לנשים ועמי הארץ כדי לחזק את ליבם ומשם נמשכו לשאר איסורים לנעול מנעלים ועוד. אבל האבילות חלה עד סוף היום. צא ולמד שבשר אין לאכול כל יום עשירי ולמנהג האשכנזים עד חצות יום עשירי כי בו נשרף עיקר הבית.
ולא ראוי שלפחות כמה שעות נבכה ונמנע מעצמינו שאר עניני חולין??
ממילא תכף כבר כולם עוברים במעבר חד לעניני הטיולים..
א למה פתחת מחשב אלא מה שהיה לך קשה להתחבר אז חיפשת משהו שיעזור לך להתחבר (לפחות כך על פי ה"דן לכף זכות שלי") אז תתפלא לשמוע שיש אנשים שפתחו כבר אתמל למצא משהו להתחבר ולא הצליחוז!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אולי זה מראה עד כמה הגלות קשה אבל זה המצב
אין לי עליך כלום רק אהבת אחים ואשריך שאתה מלמד עלי זכות..
ממש משום כך כבר הקדמתי
משום והייתם נקיים..
פתחתי לרגע את המחשב לחיפוש נושא הקשור ליום זה.. ונדהמתי!
באמת, אני לא מאמין איך יש כאלה עכשיו שיושבים ומתכננים חופשות ומדברים על עיצוב הבית...

סליחה, אחים אהובים!
אבל אם לא נבכה בימים אלו איך ועל מה נשמח בימים הבאים?
 

.A.B.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יוצרי ai

שאלה:​

כאשר תשעה באב בחמישי, וההכנות לשבת מרובות:
כביסות, בישולים, נקיונות. ונוסף עליהן צריך ביום שישי גם להעסיק את הילדים שבחופש.
איזה דברים נכון לעשות בתשעה באב, ואיזה לדחות לאחרי?
האם במלאכה שיש בה שיהוי זמן כמו בישול, ונעשית בט"ב לכבוד שבת, נאמר שאין בה ברכה?
האם המנהג לנקות בט"ב אחר חצות לחזק האמונה בגאולה, הוא דווקא כשמתכוונים לכך, או בכל ניקיון שנצרך?

אשמח למקורות אם יש

תשובה:​

מלבד המנהג לנקות, הובא בס' נחמת ישראל פרק לח סעיף י בשם הגר"ח קנייבסקי, שכאשר תשעה באב חל ביום חמישי מותר לבשל לשבת אחרי חצות היום. ממילא גם לגבי הנקיון א"צ לדקדק ממש על הכוונה, אבל יש להזהר שלא להתאמץ בצום יותר מידי.



נשמע שלא יותר מזה
 

קשקושי אורייתא

משתמש פעיל
טעות חמורה של הרבה אנשים

הדברים היחידים שמותרים אחרי חצות הם:
א. לשבת על כיסה גבוה
ב. להתעסק עם האוכל למוצאי הצום
מותר לעשות עוד דברים חוץ מהתעסקות באוכל שאחרי הצום כגון שטיפת כלים לבני אשכנז אפילו שאינו צריך אותם למוצאי צום ממש
 

קשקושי אורייתא

משתמש פעיל
גם לאחר חצות חלים כל דיני האבילות כולם. למעט המנהג שנהגו לישב על הארץ. וע"כ צעקו הפוסקים שהרבה מהמון העם טועים בגלל הקולות שנהגו בזמנם לנשים ועמי הארץ כדי לחזק את ליבם ומשם נמשכו לשאר איסורים לנעול מנעלים ועוד. אבל האבילות חלה עד סוף היום. צא ולמד שבשר אין לאכול כל יום עשירי ולמנהג האשכנזים עד חצות יום עשירי כי בו נשרף עיקר הבית.
בשנה זו מכיון שת"ב חל בחמישי אז יש להתיר להכין דברים לכבוד שבת ( לא כביסות) החל מחצות היום והילך

והלוואי ואנשים בפרט יראי שמים שמאוד כואב להם על המקדש לא היו מורים הלכות מהמותן.........................
 

אייזי

משתמש מקצוען
בשנה זו מכיון שת"ב חל בחמישי אז יש להתיר להכין דברים לכבוד שבת ( לא כביסות) החל מחצות היום והילך

והלוואי ואנשים בפרט יראי שמים שמאוד כואב להם על המקדש לא היו מורים הלכות מהמותן.........................
תביאו מקורות בבקשה
 

קשקושי אורייתא

משתמש פעיל
מקור בבקשה
כי הרב שלי אמר שאסור
המג"א (סי' תקנא ס"ק כ"ח) מביא בשם הב"ח 1
שכשחל ת"ב ביום ה' מותר לשחוט אחר חצות לכבוד
שבת, ומובא ג"כ במ"ב ס"ק ס'.
והגם שאפשר לחלק בין שחיטה לשאר הכנות,
מצאנו שכמה פוסקים מקילים גם בשאר הכנות
לשבת, הלה המה הגרי"י פישר זצ"ל (הליכות אבן
ישראל מועדים חלק א' עמ' שעב סע' ב'), הגר"ש
וואזנר (קונטרס מבית לוי בין המצרים עמ' ל"ט), וכך
שמענו בשם הג"ר נתן הכהן קופשיץ שליט"א
שנוהגים להכין לשבת אחר חצות כשחל ת"ב ביום
ה'.
אבל כמו שאר דברים שמותרים לעשות בת"ב, יש
להקפיד שלא להתעסק בזה יותר מדאי, שלא יסיח
דעתו מן האבילות (מ"ב סי' תקנ"ד ס"ק מ"ט).
 

גיפט

משתמש מקצוען

שאלה:​

כאשר תשעה באב בחמישי, וההכנות לשבת מרובות:
כביסות, בישולים, נקיונות. ונוסף עליהן צריך ביום שישי גם להעסיק את הילדים שבחופש.
איזה דברים נכון לעשות בתשעה באב, ואיזה לדחות לאחרי?
האם במלאכה שיש בה שיהוי זמן כמו בישול, ונעשית בט"ב לכבוד שבת, נאמר שאין בה ברכה?
האם המנהג לנקות בט"ב אחר חצות לחזק האמונה בגאולה, הוא דווקא כשמתכוונים לכך, או בכל ניקיון שנצרך?

אשמח למקורות אם יש

תשובה:​

מלבד המנהג לנקות, הובא בס' נחמת ישראל פרק לח סעיף י בשם הגר"ח קנייבסקי, שכאשר תשעה באב חל ביום חמישי מותר לבשל לשבת אחרי חצות היום. ממילא גם לגבי הנקיון א"צ לדקדק ממש על הכוונה, אבל יש להזהר שלא להתאמץ בצום יותר מידי.



נשמע שלא יותר מזה
לגבי מוצאי הצום, לאשכנזים, בשנה זו שתשעה באב חל ביום חמישי,
מותר לכתחילה לכבס מיד בצאת הצום גם דברים שאין צריכים אותם לשבת?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה