מקצה הארץ-:)
משתמש מקצוען
.
לאחר חצות היום מותר.אסור להסיח את הדעת מהאבילות!!
א למה פתחת מחשב אלא מה שהיה לך קשה להתחבר אז חיפשת משהו שיעזור לך להתחבר (לפחות כך על פי ה"דן לכף זכות שלי") אז תתפלא לשמוע שיש אנשים שפתחו כבר אתמל למצא משהו להתחבר ולא הצליחוז!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בלי להכנס לגופו של דיון, זו טעות!לאחר חצות היום מותר.
מקור תבקשי ממי שאמר שמותר...מחפשת מקור כתוב, מה מותר ומה אסור?
איפה יש?
לאחר חצות היום מותר.
גם לאחר חצות חלים כל דיני האבילות כולם. למעט המנהג שנהגו לישב על הארץ. וע"כ צעקו הפוסקים שהרבה מהמון העם טועים בגלל הקולות שנהגו בזמנם לנשים ועמי הארץ כדי לחזק את ליבם ומשם נמשכו לשאר איסורים לנעול מנעלים ועוד. אבל האבילות חלה עד סוף היום. צא ולמד שבשר אין לאכול כל יום עשירי ולמנהג האשכנזים עד חצות יום עשירי כי בו נשרף עיקר הבית.שואלת בשביל לדעת -
איפה זה כתוב?
שמותר?
אין לי עליך כלום רק אהבת אחים ואשריך שאתה מלמד עלי זכות..א למה פתחת מחשב אלא מה שהיה לך קשה להתחבר אז חיפשת משהו שיעזור לך להתחבר (לפחות כך על פי ה"דן לכף זכות שלי") אז תתפלא לשמוע שיש אנשים שפתחו כבר אתמל למצא משהו להתחבר ולא הצליחוז!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אולי זה מראה עד כמה הגלות קשה אבל זה המצב
משום והייתם נקיים..
פתחתי לרגע את המחשב לחיפוש נושא הקשור ליום זה.. ונדהמתי!
באמת, אני לא מאמין איך יש כאלה עכשיו שיושבים ומתכננים חופשות ומדברים על עיצוב הבית...
סליחה, אחים אהובים!
אבל אם לא נבכה בימים אלו איך ועל מה נשמח בימים הבאים?
טעות חמורה של הרבה אנשיםלאחר חצות היום מותר.
מותר לעשות עוד דברים חוץ מהתעסקות באוכל שאחרי הצום כגון שטיפת כלים לבני אשכנז אפילו שאינו צריך אותם למוצאי צום ממשטעות חמורה של הרבה אנשים
הדברים היחידים שמותרים אחרי חצות הם:
א. לשבת על כיסה גבוה
ב. להתעסק עם האוכל למוצאי הצום
מקור בבקשהמותר לעשות עוד דברים חוץ מהתעסקות באוכל שאחרי הצום כגון שטיפת כלים לבני אשכנז אפילו שאינו צריך אותם למוצאי צום ממש
בשנה זו מכיון שת"ב חל בחמישי אז יש להתיר להכין דברים לכבוד שבת ( לא כביסות) החל מחצות היום והילךגם לאחר חצות חלים כל דיני האבילות כולם. למעט המנהג שנהגו לישב על הארץ. וע"כ צעקו הפוסקים שהרבה מהמון העם טועים בגלל הקולות שנהגו בזמנם לנשים ועמי הארץ כדי לחזק את ליבם ומשם נמשכו לשאר איסורים לנעול מנעלים ועוד. אבל האבילות חלה עד סוף היום. צא ולמד שבשר אין לאכול כל יום עשירי ולמנהג האשכנזים עד חצות יום עשירי כי בו נשרף עיקר הבית.
תביאו מקורות בבקשהבשנה זו מכיון שת"ב חל בחמישי אז יש להתיר להכין דברים לכבוד שבת ( לא כביסות) החל מחצות היום והילך
והלוואי ואנשים בפרט יראי שמים שמאוד כואב להם על המקדש לא היו מורים הלכות מהמותן.........................
המג"א (סי' תקנא ס"ק כ"ח) מביא בשם הב"ח 1מקור בבקשה
כי הרב שלי אמר שאסור
לגבי מוצאי הצום, לאשכנזים, בשנה זו שתשעה באב חל ביום חמישי,שאלה:
כאשר תשעה באב בחמישי, וההכנות לשבת מרובות:
כביסות, בישולים, נקיונות. ונוסף עליהן צריך ביום שישי גם להעסיק את הילדים שבחופש.
איזה דברים נכון לעשות בתשעה באב, ואיזה לדחות לאחרי?
האם במלאכה שיש בה שיהוי זמן כמו בישול, ונעשית בט"ב לכבוד שבת, נאמר שאין בה ברכה?
האם המנהג לנקות בט"ב אחר חצות לחזק האמונה בגאולה, הוא דווקא כשמתכוונים לכך, או בכל ניקיון שנצרך?
אשמח למקורות אם יש
תשובה:
מלבד המנהג לנקות, הובא בס' נחמת ישראל פרק לח סעיף י בשם הגר"ח קנייבסקי, שכאשר תשעה באב חל ביום חמישי מותר לבשל לשבת אחרי חצות היום. ממילא גם לגבי הנקיון א"צ לדקדק ממש על הכוונה, אבל יש להזהר שלא להתאמץ בצום יותר מידי.
נשמע שלא יותר מזה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: