דרוש מידע אנשים, למה אתם כל כך כועסים??? תבינו!

מצב
הנושא נעול.

blue eagle

משתמש מקצוען
תמיד טוב לדון לכף זכות
רק ש...
זה צריך להגיע משני הצדדים
הרי הבנאדם נראה רגיל א"כ זה בהחלט מעצבן ואפי' אחד הדברים המעצבנים שיש
מה שכן לא צריך להעיר מיד לכו תדעו
רק בריאות!
מה שכן אני מרחם על מיודענו שזה לא נעים לקבל פרצופים / להסביר למה הוא עוקף....

אגב כל אישה בהריון יש לה פטור
ואנשים לא מפרגנים בכלל
פעם באיזה חנות איזה אחד צעק אתם החרדיות כחל הזמן או לפני לידה או אחרי א"א כבר....
היה ממש מביש..
 

mklj

משתמש פעיל
לא. לי יש תעודת נכה וקצבה אבל לא פטור מתור. זה 2 דברים נפרדים

זה.
עם תעודת נכה לבד אי אפשר לעקוף תור אא"כ מנצלים תמימות של פקידים ועושקים מסכנים שמחכים בתור
בכל סופר אמורה להיות קופה לנכים ואז אפשר ללכת לשם ולקצר את התור (אם יש שם תור קצר)
בהרבה מקומות זו הקופה הראשית ולא תמיד מקצר את זמן ההמתנה..
גם לי יש תעודת נכה וקצבה...
ולפי הידוע לי גם פטור מתור- אבל אף פעם לא ניסיתי להשתמש בו.
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
וסתם להתעניינות, הפטור הוא רק למתי שצריך באמת, או באופן גורף???
הפטור גורף לפי הידוע לי.
לא. לי יש תעודת נכה וקצבה אבל לא פטור מתור. זה 2 דברים נפרדים
אני חושבת שהשאלה היתה האם מי שיש לו פטור מתור (שזה אכן לא כל מי שיש לו תעודת נכה), הפטור שלו גורף, כלומר מותר לו להשתמש בו כל הזמן ללא קשר לצורך שלו באותו רגע. התשובה לזה היא כן.
 

mklj

משתמש פעיל
אני חושבת שהשאלה היתה האם מי שיש לו פטור מתור (שזה אכן לא כל מי שיש לו תעודת נכה), הפטור שלו גורף, כלומר מותר לו להשתמש בו כל הזמן ללא קשר לצורך שלו באותו רגע. התשובה לזה היא כן.
על התעודת נכה שלי כתוב פטור מהמתנה בתור.
לא ביקשתי משהו נוסף על התעודה
 

נעמי 16

משתמש פעיל
תמיד טוב לדון לכף זכות
רק ש...
זה צריך להגיע משני הצדדים
הרי הבנאדם נראה רגיל א"כ זה בהחלט מעצבן ואפי' אחד הדברים המעצבנים שיש
מה שכן לא צריך להעיר מיד לכו תדעו
רק בריאות!
מה שכן אני מרחם על מיודענו שזה לא נעים לקבל פרצופים / להסביר למה הוא עוקף....

אגב כל אישה בהריון יש לה פטור
ואנשים לא מפרגנים בכלל
פעם באיזה חנות איזה אחד צעק אתם החרדיות כחל הזמן או לפני לידה או אחרי א"א כבר....
היה ממש מביש..
הרב אלישיב אמר את זה עוד לפני החילוני ההוא
בצורה קצת אחרת כמובן
אבל בהחלט לא נעים
 

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כמות הקומבינות שיש בפטור מתור היא הגורם לכעס של האנשים!
הייתי עם ילדי השנה בחפץ חיים, והגיעו לשם קבוצה שלמה של ילדים שהתקמבנו איכשהו, וכולם לבשו צמידים של פטור מתור, וכך במשך דקות ארוכות עקפו את התור עשרות ילדים בראים ושלמים שפטורים מתור, שלכל אחד כמובן מצטרף מלוה - ילד בן גילם.
עד שבסוף מישהו חשף את הקומבינה, ועשו לזה סוף.
 

ליליאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא. וזה רלוונטי

לא ממש.

כי אם למשל,
עכשיו הוא לא בהיפו,
אבל יש עוד דרך הביתה ועוד סידורים
והוא יודע שאם הוא יחכה בכל מקום 15 דק' הוא כן עלול להגיע
אז?

לעל נכות שקופה יש עולם שלם של שיקולים
שאף אחד לא מדמין את המורכבויות של כולם ביחד.

צר לי אם לא נחה דעת הקהל.
זה, באמת פחות רוולנטי.
 

ליליאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אנחנו משתדלים מאוד להבין אתכם, ולשתוק. אבל תבינו גם אתם, כשאני ממהרת לאוטובוס ומגיע מישהו עם פטור, ועכשיו אני עלולה לפספס. כשאני עייפה ורק רוצה להגיע הביתה, ועכשיו אני צריכה לחכות עוד קצת.
זה טבעי ואנושי לכעוס כשמישהו עוקף אותנו, [ולא משנה מה הסיבה].

בפעם הבאה שאת נאלצת לעקוף, תאמרי תודה וסליחה למי שעקפת אותו... זה יעשה את ההמתנה קצת יותר נעימה.

תודה.
למה סליחה?

אולי במחילה..
 

פרוגיוזרית

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה

ליליאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אתה לא אמור לסבול
אבל המציאות היא שיש מסחרה גדולה עם הפטורים האלה
ולכן אנשים לא מאמינים למי שיש לו
בפרט אם זו נכות שלא נראית
ולכן אם אתה סובל זה בגלל הגנבים שמוציאים פטור בתשלום
ולא בגלל האנשים שעומדים בתור

אדם רואה מה שהוא מכיר
מי שרואה פטור מתור וחושה מסחרה
זה שאלה על עולם המושגים שלו.
לא אישי אליך.
 

כתר מלוכה

משתמש פעיל
החוק לא יכול לאפשר משהו שהתורה לא
אני אכתוב את מה שכתבת רק על הלכה אחרת
כמו שכשצריך לחלל שבת בגלל פיקוח נפש אתה מבין שמותר לחלל, כך כשלא צריך יש את אותו היתר על פי חוק
בחוק לא נקבע שמותר לחלל שבת רק כשצריך...
זה ממש לא @כתר מלוכה
דבר ראשון יש לך מקורות לדברים שאתה כותב כאן?
או לפחות היתר הוראה או ידע כללי ביחס של דינא דמלכותא ודיני התורה?
או שהכל סברות כרס מאד יפות ומיוחדות?
לכעוס ולהשתולל זה אף פעם לא בריא. בכל אופן היה יום כיפור ואשתדל לענות יפה:
החוק מאפשר פטור גם בלי פיקוח נפש, מספיק אי נוחות מסוימת כתוצאה ממגבלה גופנית, ויש פטור מתור לאותו אדם.
מגבלה זו לא קשורה משום מקום לחוקי התורה ברוב רובם של המקרים אין בה פיקוח נפש וכדו'.
מבחינת החוק היבש כמו שאפשר לעקוף כשיש את האי נוחות המסוימת הזו, כך ע"פ אותו חוק אפשר לעקוף כשמרגישים יותר טוב, אין מגבלה בזה.
החוק לא עושה הפרדה בין המצבים של אותו אדם.

כמו שהקדמתי מבחינת התורה אין שום הבדל אם קיימת אי נוחות או לא.
רק יש דינא דמלכותא דינא שיש נידונים גדולים האם זה נאמר גם כש"ציונים" מושלים בנו וכו'
ואם מכירים בסמכות של ה"פטור", סמכות זו קיימת גם כשהאדם שמחזיק תעודה זו אינו זקוק לעקוף בתור.
האם זה נורמלי או הגיוני? לא נראה לי. אבל זה החוק וזו ההלכה.
אני בכל אופן לא השתמשתי בזה מאודי גם כשהייתי בנוכחות ילדי הנכה.
שמחתי לעזור.
 
  • תודה
Reactions: liv

הכל לטובה תמיד

משתמש פעיל
על סוכרת נעורים מקבלים 40 אחוז ולא יותר זה לא נותן פטור מתור אתה מקבל תעודה מבלי שכתוב שאתה פטור מתור .
אין שום סיבה לקבל פטור מתור .
אם יורד הסוכר- אוכלים
לאדם עם סוכרת יש מכשיר שמראה לו כל הזמן כמה הסוכר
אין סיבה פתאום להגיע להיפו, ואם כן לא צריך ללכת לדואר- צריך ללכת לאכול .
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יי לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה