ב"ה
לקראת סוף חג החנוכה המאיר שעבר (ועובר) עלינו, מה יותר מתאים לחזור לשיתוף השבועי שלנו עם חביבת הקהל הבלתי מעורערת @מרים יעל
היא מעל הטבע, לכן יצא להתחיל את השבוע שלה ב'זאת חנוכה'
קבלו אותה!
ספרי קצת על עצמך:
כמה טוב להיות כאן! אני מרים יעל, בת 24, ואני כותבת ויוצרת קומיקס במקצועי, וגם מאיירת לספרי ילדים ונוער.
תמיד אהבתי לצייר ככה שאם תשאלו מתי התחלתי- אני לא ממש זוכרת. בגיל 13 למדתי במשך שלוש שנים ציור ורישום אצל מינה מונק, וקיבלתי ממנה הרבה אהבה והערכה לכל אמנות באשר היא. העבודה הראשונה שלי באיור הייתה בערך באותו זמן והכניסה לי משהו כמו 50 ש"ח, ממש שובר קופות הא. בשביל העבודה ההיא למדתי לסרוק איורים ולצבוע אותם במחשב, וזו הייתה התחלה נהדרת...
בהמשך למדתי קורס איור דיגיטלי קצר אצל טובה זרביב המדהימה, שלימדה אותי את הבסיס של קליפ סטודיו פיינט (בזמנו קראו לתכנה מנגה) ובעיקר הקפידה שאתרגל לקיצורי מקלדת, כדי שהעבודה שלי תהיה קלה יותר. תודה, טובה! אני עדיין זוכרת שבאמצע שיעור על התוכנה הייתה אזעקה, אחח זכרונות ילדות מאושרים.
בכל מקרה, איפה היינו?
כן, מאז אני מציירת, בעיקר בקליפ סטודיו פיינט, בעזרת סינטיק 24 פרו, ואוכלת ראשים. אגב, אם שמעתם את השם שלי זה כנראה בגלל הקומיקס לנערות 1:0 שהתפרסם עד לא מזמן בעיתון ילדים של משפחה, וזקני פרוג יזכרו גם את הסקר שפרסמתי כדי לבדוק אם הקהל מוכן לקומיקס לנערות, עוד לפני שהקומיקס בכלל חשב להיות נוצר.
לשמחתי התגובות לסקר היו טובות, מה שעודד אותי לשלוח מיילים למו"לים ועורכים, אז תודה, חבר'ה! כרגע אני כותבת ומאיירת את הקומיקס 'קופסה שחורה' בעיתון ילדים, קומיקס מדע בדיוני על ילדה לבקנית חמודה בשם רובי. בואו, יהיה אקשן!
אמן שהשפיע עליך רבות:
האמת שזה ישמע מצחיק אבל זה כנראה יהיה מארק קרילי (Mark Crilley). מארק הוא יוצר קומיקס אמריקאי שעבד כמורה במשך תקופה ארוכה ביפן, העבודות שלו מושפעות מאד מסגנון המנגה היפני, אבל הוא גם אלוף בציור ריאליזם.
בתקופה שבה התחלתי להתעניין בקומיקס, וניסיתי לתור את הרשת בחיפושים אחר סרטוני הדרכה והשראות, נתקלתי בסרטונים שלו ביוטיוב, להם יש מליוני צפיות. הייתי אז צעירה וההסברים וההדרכות שלו עזרו לי לצבור אומץ וידע צעד אחר צעד.
בהמשך, התחלתי לצפות בסרטונים בהם הוא משתף טיפים ותהליכים ביצירת ספרי קומיקס- משלב יצירת הדמויות, ועד לבניית עלילה ודיאלוגים מעניינים, זוויות מצלמה, טכניקות באור וצל, יצירת אוירה מורכבת, ועד לשלבי עריכה והוצאה לאור. בניגוד לאחרים שהיו ארוכים ומשעממים, הסרטונים של מארק בדרך כלל קצרים והוא מסביר הכל בפשטות ובנחת (בטח ההשפעות של התקופה שהיה מורה), ככה שגם לטווח הקשב שלי היה מענה.
בלי להניד עפעף אני יכולה לומר שלמרות כל ההשפעות וההשראות שצברתי מאז, שהן לחלוטין כפולות ומכופלות משעות המארק קרילי שלי, עדיין קרילי הוא האמן שהשפיע על הקומיקס שלי בצורה המכריעה ביותר.
תחום באיור שאת אוהבת במיוחד:
אני אוהבת הכל, אבל קומיקס זה התחום שכבש אותי ולא עזב. השילוב של כתיבת תסריט יחד עם ציור, שתי האהבות הגדולות שלי, עדיין מרתק אותי כל יום מחדש. אני מרגישה גם חצי שליחות בלהביא קומיקס איכותי לשוק שלפעמים נראה כאילו עבר עליו יום די קשה, וגם עוד חצי שליחות קטנה בלהביא קומיקס למבוגרים, ועוד לא אמרתי את מילתי האחרונה בנושא...
כמה מילים לקהילת פרוג והמקום שלה אצלך
בזכות הקהילה קיבלתי את העבודה המקצועית הראשונה שלי באיור, ובזכות התמיכה שלכם בקומיקס לנערות יכולתי להאמין בו ולהצליח איתו בס"ד, למרות הכל. תודה לכולכם!
שיתוף לטובת הכלל
אפשר לבקר בערוץ יוטיוב שלי לצפיה בתהליכי עבודה:
ליצירת קשר
וגם לעוד עבודות באתר שלי:
עבודה שלך שיש לך חיבור מיוחד אליה
למה דווקא את האיור הזה? אין סיבה מיוחדת, פשוט כל פעם שאני מציירת משהו אני אוהבת אותו הכי הרבה, עד הילד הבא ברמה שאני עושה ממנו שומר מסך, הרקע של השולחן עבודה, מדפיסה ותולה על הקיר... עד שאחרי שבוע שבועיים מגיע הציור המועדף הבא ואני מנשלת את הקודם מהירושה שלי.
שיתוף עבודות נבחרות!
לקראת סוף חג החנוכה המאיר שעבר (ועובר) עלינו, מה יותר מתאים לחזור לשיתוף השבועי שלנו עם חביבת הקהל הבלתי מעורערת @מרים יעל
היא מעל הטבע, לכן יצא להתחיל את השבוע שלה ב'זאת חנוכה'
קבלו אותה!
ספרי קצת על עצמך:
כמה טוב להיות כאן! אני מרים יעל, בת 24, ואני כותבת ויוצרת קומיקס במקצועי, וגם מאיירת לספרי ילדים ונוער.
תמיד אהבתי לצייר ככה שאם תשאלו מתי התחלתי- אני לא ממש זוכרת. בגיל 13 למדתי במשך שלוש שנים ציור ורישום אצל מינה מונק, וקיבלתי ממנה הרבה אהבה והערכה לכל אמנות באשר היא. העבודה הראשונה שלי באיור הייתה בערך באותו זמן והכניסה לי משהו כמו 50 ש"ח, ממש שובר קופות הא. בשביל העבודה ההיא למדתי לסרוק איורים ולצבוע אותם במחשב, וזו הייתה התחלה נהדרת...
בהמשך למדתי קורס איור דיגיטלי קצר אצל טובה זרביב המדהימה, שלימדה אותי את הבסיס של קליפ סטודיו פיינט (בזמנו קראו לתכנה מנגה) ובעיקר הקפידה שאתרגל לקיצורי מקלדת, כדי שהעבודה שלי תהיה קלה יותר. תודה, טובה! אני עדיין זוכרת שבאמצע שיעור על התוכנה הייתה אזעקה, אחח זכרונות ילדות מאושרים.
בכל מקרה, איפה היינו?
כן, מאז אני מציירת, בעיקר בקליפ סטודיו פיינט, בעזרת סינטיק 24 פרו, ואוכלת ראשים. אגב, אם שמעתם את השם שלי זה כנראה בגלל הקומיקס לנערות 1:0 שהתפרסם עד לא מזמן בעיתון ילדים של משפחה, וזקני פרוג יזכרו גם את הסקר שפרסמתי כדי לבדוק אם הקהל מוכן לקומיקס לנערות, עוד לפני שהקומיקס בכלל חשב להיות נוצר.
לשמחתי התגובות לסקר היו טובות, מה שעודד אותי לשלוח מיילים למו"לים ועורכים, אז תודה, חבר'ה! כרגע אני כותבת ומאיירת את הקומיקס 'קופסה שחורה' בעיתון ילדים, קומיקס מדע בדיוני על ילדה לבקנית חמודה בשם רובי. בואו, יהיה אקשן!
אמן שהשפיע עליך רבות:
האמת שזה ישמע מצחיק אבל זה כנראה יהיה מארק קרילי (Mark Crilley). מארק הוא יוצר קומיקס אמריקאי שעבד כמורה במשך תקופה ארוכה ביפן, העבודות שלו מושפעות מאד מסגנון המנגה היפני, אבל הוא גם אלוף בציור ריאליזם.
בתקופה שבה התחלתי להתעניין בקומיקס, וניסיתי לתור את הרשת בחיפושים אחר סרטוני הדרכה והשראות, נתקלתי בסרטונים שלו ביוטיוב, להם יש מליוני צפיות. הייתי אז צעירה וההסברים וההדרכות שלו עזרו לי לצבור אומץ וידע צעד אחר צעד.
בהמשך, התחלתי לצפות בסרטונים בהם הוא משתף טיפים ותהליכים ביצירת ספרי קומיקס- משלב יצירת הדמויות, ועד לבניית עלילה ודיאלוגים מעניינים, זוויות מצלמה, טכניקות באור וצל, יצירת אוירה מורכבת, ועד לשלבי עריכה והוצאה לאור. בניגוד לאחרים שהיו ארוכים ומשעממים, הסרטונים של מארק בדרך כלל קצרים והוא מסביר הכל בפשטות ובנחת (בטח ההשפעות של התקופה שהיה מורה), ככה שגם לטווח הקשב שלי היה מענה.
בלי להניד עפעף אני יכולה לומר שלמרות כל ההשפעות וההשראות שצברתי מאז, שהן לחלוטין כפולות ומכופלות משעות המארק קרילי שלי, עדיין קרילי הוא האמן שהשפיע על הקומיקס שלי בצורה המכריעה ביותר.
תחום באיור שאת אוהבת במיוחד:
אני אוהבת הכל, אבל קומיקס זה התחום שכבש אותי ולא עזב. השילוב של כתיבת תסריט יחד עם ציור, שתי האהבות הגדולות שלי, עדיין מרתק אותי כל יום מחדש. אני מרגישה גם חצי שליחות בלהביא קומיקס איכותי לשוק שלפעמים נראה כאילו עבר עליו יום די קשה, וגם עוד חצי שליחות קטנה בלהביא קומיקס למבוגרים, ועוד לא אמרתי את מילתי האחרונה בנושא...
כמה מילים לקהילת פרוג והמקום שלה אצלך
בזכות הקהילה קיבלתי את העבודה המקצועית הראשונה שלי באיור, ובזכות התמיכה שלכם בקומיקס לנערות יכולתי להאמין בו ולהצליח איתו בס"ד, למרות הכל. תודה לכולכם!
שיתוף לטובת הכלל
אפשר לבקר בערוץ יוטיוב שלי לצפיה בתהליכי עבודה:
ליצירת קשר
וגם לעוד עבודות באתר שלי:
עבודה שלך שיש לך חיבור מיוחד אליה
למה דווקא את האיור הזה? אין סיבה מיוחדת, פשוט כל פעם שאני מציירת משהו אני אוהבת אותו הכי הרבה, עד הילד הבא ברמה שאני עושה ממנו שומר מסך, הרקע של השולחן עבודה, מדפיסה ותולה על הקיר... עד שאחרי שבוע שבועיים מגיע הציור המועדף הבא ואני מנשלת את הקודם מהירושה שלי.
שיתוף עבודות נבחרות!