בלת"ק.
כשעוסקים עם בעלי תשובה. חייבים להבחין בין הלכה/חובה/מנהג/הנהגה/השקפה.
להקים משפחה ברוכת ילדים זה אחד מסמלי ה"חרדיות". אבל בהחלט לא אחד מסמלי היהדות.
בהלכה יש גדרים ברורים מאד. מתי יש חיוב. וגם מתי מותר להימנע, יש בזה גדרים הלכתיים ברורים מאד.
יש נושא השקפתי. שנוגע לתפיסת עולם והשקפה. ובכלל לא בטוח שמצופה מאדם שחוזר בתשובה שיסגל לעצו את אורח החיים החרדי והמנטליות החרדית. זה קשה, לפעמים בלתי אפשרי, ואסור לנו לגרום לו לחשוב שזה אחד מתנאי הסף להתקרב לדרך התורה והמצוות.
שאלה כזו יש להפנות ליהודי תלמיד חכם. שמתעסק עם קירוב. ומכיר את נפשות השואלות לעומק. יתכן מאד שבשביל אנשים מסוימים שהתרגלו לסוג חיים מסוים, זה בלתי אפשרי, וחבל שמציגים את זה כאחד מעיקרי היהדות.
נ.ב. להגיד שהרבה ילדים זה שוה כדי שיהיה אחר כך הרבה נחת, זה ממש לא אמירה יהודית.
זה בהחלט יכול לתת כוחות להורים המגדלים, ולעודד אותם בשעת הקושי. אבל זו א מטרה בפני עצמה.
כשעוסקים עם בעלי תשובה. חייבים להבחין בין הלכה/חובה/מנהג/הנהגה/השקפה.
להקים משפחה ברוכת ילדים זה אחד מסמלי ה"חרדיות". אבל בהחלט לא אחד מסמלי היהדות.
בהלכה יש גדרים ברורים מאד. מתי יש חיוב. וגם מתי מותר להימנע, יש בזה גדרים הלכתיים ברורים מאד.
יש נושא השקפתי. שנוגע לתפיסת עולם והשקפה. ובכלל לא בטוח שמצופה מאדם שחוזר בתשובה שיסגל לעצו את אורח החיים החרדי והמנטליות החרדית. זה קשה, לפעמים בלתי אפשרי, ואסור לנו לגרום לו לחשוב שזה אחד מתנאי הסף להתקרב לדרך התורה והמצוות.
שאלה כזו יש להפנות ליהודי תלמיד חכם. שמתעסק עם קירוב. ומכיר את נפשות השואלות לעומק. יתכן מאד שבשביל אנשים מסוימים שהתרגלו לסוג חיים מסוים, זה בלתי אפשרי, וחבל שמציגים את זה כאחד מעיקרי היהדות.
נ.ב. להגיד שהרבה ילדים זה שוה כדי שיהיה אחר כך הרבה נחת, זה ממש לא אמירה יהודית.
זה בהחלט יכול לתת כוחות להורים המגדלים, ולעודד אותם בשעת הקושי. אבל זו א מטרה בפני עצמה.