התייעצות אל חזור📘 - מ. קינן, מישהו קרא?! איך הוא?

לצערי היה קטע שלא אושר בנטפרי... :whistle: מעלה שוב-
עכשיו גמרתי את הספר (אחרי שקראתי אותו בהמשכים..) אז עברתי על האשכול.....
הספר בכללי הוא אחד הטובים של מיה, הסיפורת החרדת מרבה בזמן האחרון ובצדק מסוים לכתוב על התקדמות הטכנולוגיה והאפשרויות שהיא מייצרת, ויש בזה משהו מרתק. יש משהו שהחצי הראשון מרוח אבל בקריאה רציפה זה כמעט ולא מורגש. הסיום קצת חלש עם סגירת קצוות מהירה מידי, העלמותו של אוסביו לקיסר מקסימיליאן.. וסיום קצת תלוש על לידת הבן הבכור של יוחנן.

הפרדוקס של יוחנן שחוזר שוב ורואה את עצמו לא מתאים למי שהבין את המסר של הספר... כל המסר בא לומר שאדם יכול לעשות הכל ולא יצליח לשנות את התכנית של בורא עולם. עם בורא העולם יצר יוחנן אחד אין סיכוי שיהיו קיימים שתים. והאמת שאין הבדל בין זה לשאלה על מי שמשכנע את סבו שלא להתחתן עם סבתו.. פרדוקס שמיה הזכירה במהלך הספר.

אף יהודי הוא דבר ידוע ולא מכוער בכלל, למראה יהודי יש משקל גם בפן הביטחוני עי' ערך הבדיקה הביטחונית בכניסה לכותל המערבי.
אבל בסוף בסוף, אין על מיה(y)
 

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
בלת"ק
1. יש משהו מעניין, יוחנן חזר אחרי 3 חודשים מה שאומר שבסוף הספר כשהוא נשוי לשורי היא גדולה ממנו בחמש שנים, (כשהוא נפגש אתה לראשונה היא הייתה בת 24 והוא היה בן בן 22, ומכיוון שהוא עבר לאחר מכן שלוש חודשים עד האירוסים אתה, ולה עברו שלוש שנים אז כשהם התחתנו הוא היה בן 22 והיא בת 27) אם מ, קינן הייתה שמה לב לזה זה היה יכול להגדיל את הפאנץ' בסוף.
2. בנוסף עוד משהו מעניין, בפרק באחרון רמוז שבפועל יוחנן חזר אחרי 3 שנים, את החזרה לאחור בשביל להיפגש עם אבישי עשה מיכאל אחרי 4 שנים (מתוך דבריו לאבישי) למה הייתה השנה הפסקה הזאת?
3. עוד משהו שלא הבנתי, מיכאל בוחר לחזור ולהביא את האבן של אמנון הזקן (זה שאמורה להחזיר אותו בזמן) לידיים של יוחנן ובשביל זה נוחת בניסוי הראשון של המכונה בבניין של המאיץ חלקיקים כשאנג'לו עוד שולט עליו, לעזוב את המכונה (שמקרינה אור שאי אפשר להסתיר), להיכנס לחדר מול עיני אנג'לו (שהיה עלול לחשוד למה הוא לא פצוע או על כל פנים מה הוא עושה שם ולשלוח את המאבטחים לקחת אותו לחדר שברח משם, מה שהיה גורם להם לגלות שיש בבניין שני 'מיכאל'ים, ההוא מההווה וההוא מהעתיד) ולתת לו את האבן,
ועל זה לא ברור לי כמה נקודות, אחד להיכן נעלמה רעידת האדמה שמופיעה בשל הקרע במארג הזמן? וכיצד אף אחד במאיץ החלקיקים לא חש בה?
מדוע מיכאל מסתכן בצורה כזאת מטופשת (הוא לא יכל לדעת שאנג'לו לא איתר אותו ביעד [העבר] הרג אותו והעלים את גופתו לפני שממשלת גרמניה השתלטה על הבניין) בשביל מסר כזה אזוטרי (שהוא יעשה בשביל יוחנן הכל) במקום להחזיר את יוחנן מהעבר.
גם אם נניח שהם היו מוכרחים לעשות את זה מאחר והם ראו את זה במצלמות האבטחה של המכון של אנג'לו, זה לא חייב אותם לעשות את זה בניסוי הראשון (של המכונה הדו סיטרית) שהם לא ידעו מה סופו והאם מיכאל יצליח לחזור חזרה,
הרבה יותר הגיוני היה להשתמש בביטוח שנותנת להם העובדה שהם עתידים לעשות את זה וקודם כל להחזיר את יוחנן ואח"כ לתת לו את האבן, (בפרק האחרון נכתב שהם עשו את זה בניסוי הראשון).
4. בנוסף למה הוא לא צירף לאבן פתק בה הוא כותב לו שהם מתכוונים להחזיר אותו ושיכתוב להם היכן הוא עתיד להיות,
5. בנוסף יוחנן במכתב שטמן בבאר הזכיר את מויש, אמנם לא במפורש (כדי לא לתת לאנג'לו תירוץ לגיהנום;)) אבל כן מסר דרישת שלום בשמו, למה מיכאל היה מופתע שמויש שם ולא הייתה לא מכונה עבורו,
6. בנוסף ברגע שהמכונה לוקחת חפץ היא צריכה לקחת גם את מה שעליו ומסביבו למה מויש ויוחנן לא התחבקו וחזרו יחד? המכונה מוגבלת במשקל?
7. בנוסף מיכאל מצא את המכתב השני (של יצחק בשם אוסביו) ליד הבאר חודשיים לפני השיגור, במידה והיה מדובר אחרי שהוא סיים את העבודה על המכונה הדו סטרית הוא היה צריך לצאת מיד (ולו כדי לא להגדיל את הפער בין יוחנן לשורי;)) ולכן ההנחה הפשוטה שהוא עדיין לא סיים את העבודה עליה, ואם כן כשהוא הגיע בפעם הראשונה לחלץ את יוחנן מדוע הוא היה מופתע כשפגש שם את מויש, ולמה הוא נתן להם את האופציה לבחור כשהוא יודע שמי שהולך לחזור זה לא יוחנן? (להביא שני מכונות הוא לא יכל כדי לא לייצר פרדוכס, מאחר ובמכתב של יצחק היה כתוב שיוחנן נשאר עדיין בעבר)
השאלה הזאת תתורץ אם נניח שלוקח זמן לטעון את המכונה או שאי אפשר לעבור בזמן מכל זמן לכל זמן וצריך למצוא זמנים שמסתדרים במארג הזמן, ואז באמת אחרי שמיכאל חזר עם מויש הם יצאו לחפש ומצאו את המכתב של יצחק ועדיין המתינו חודשיים עד שיהיה הזמן המתאים,
זה יסביר גם מתי מויש הספיק ללבוש חולצה לבנה, אם בעיקרון (לולא הסברא הקודמת) פשוט שמיכאל שוגר לחלץ את יוחנן בפעם השנייה מיד אחרי הראשונה.
נ.ב. החשבונות פה קצת מסובכים ומסופקני אם כתבתי אותם מספיק ברור, אפשר להעיר לי אם הם לא.
היו לי עוד כמה חשבונות כאלה, אם אני אזכר אכתוב.
 
נערך לאחרונה ב:

שם שצריך להיות מקורי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הפרדוקס של יוחנן שחוזר שוב ורואה את עצמו לא מתאים למי שהבין את המסר של הספר... כל המסר בא לומר שאדם יכול לעשות הכל ולא יצליח לשנות את התכנית של בורא עולם. עם בורא העולם יצר יוחנן אחד אין סיכוי שיהיו קיימים שתים. והאמת שאין הבדל בין זה לשאלה על מי שמשכנע את סבו שלא להתחתן עם סבתו.. פרדוקס שמיה הזכירה במהלך הספר.
וואלה, לא חשבתי בכיוון הזה, אבל השאלה בעינה עומדת, הקב"ה יצר יוחנן אחד בזמן ההוה, הוא לא יצר לכאורה את יוחנן של העבר, והמכונה אה, אפשרה את זה , מה שמכריח אותנו להגיד שהקב"ה כן יצר את יוחנן של העבר, ובאותה מידה יכול להיות שוא יצר גם יוחנן נוסף של ההוה, מסקנה, שהמכונה מאפשרת תיאורטית מפגש של אדם עם עצמו (אח"כ חשבתי שזה לא כזה נורא בסה"כ) ככל שאין נתון צמהמציאות שמכחיש את זה, הדוגמא הכי טובה היא זו שכתב פה @ישראל בני ברק שמיכאל נמצא פעמיים באותו בניין, הוא תיאורטית יכל להיכנס שנייה לחדר שבו הוא כלוא ולמסור ד"ש, כמובן רק בתנאי שהוא היה זוכר שבעת שהיה כלוא נכנס מיכאל נוסף ומוזר והתחיל לדבר איתו.
אבל בסוף בסוף, אין על מיה(y)
חד משמעית! אם לא יותר! איזה נס שכמה שנתווכח על הספר, על זה כולם מסכימים!
אם אני אזכר אכתוב.
אני באמצע להתעמק בחשביינעס, אני צריכה לזה זמן וריכוז!! איזה שטייגען! וואו, מרתק, בטח תכתוב!
 

מיכל הולנד

משתמש פעיל
קראתי את האשכול, הבנתי כל מיני דברים שהיו לי מסובכים, חוץ מ3:
1. מה בדיוק קרה שם בתחילת הספר עם מיכאל שחזר כדי לתת ליוחנן את האבן, יצא מוכתם בדם, חזר נקי, נתנו לו לחזור אחרי שגררו אותו.. מה הלך שם?
2. למה אם הוא היה בעבר 3 חודשים, בארץ התקדמו ב3 שנים? הזמן בעבר עובר לאט יותר?
אני פשוט הסקתי שהוא היה בעבר יותר זמן. לא? מאיפה מבינים אחרת.
3. זה-
5. בנוסף יוחנן במכתב שטמן בבאר הזכיר את מויש, אמנם לא במפורש (כדי לא לתת לאנג'לו תירוץ לגיהנום;)) אבל כן מסר דרישת שלום בשמו, למה מיכאל היה מופתע שמויש שם ולא הייתה לא מכונה עבורו,

אשמח אם מישהו מוכן לסבר את אוזני.
 

שם שצריך להיות מקורי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
2. למה אם הוא היה בעבר 3 חודשים, בארץ התקדמו ב3 שנים? הזמן בעבר עובר לאט יותר?
אני פשוט הסקתי שהוא היה בעבר יותר זמן. לא? מאיפה מבינים אחרת.
וואי הסתבכתי עם זה כהוגן! בסוף הבנתי, הוא באמת היה בעבר רק שלוש חודשים אבל חזר לעתיד לנקודת זמן של עוד שלוש שנים מאז שעזב, ויוצא שהוא קטן בשלוש שנים פחות שלושה חודשים מחביריו לישיבה, עכשיו טוב?
 
וואלה, לא חשבתי בכיוון הזה, אבל השאלה בעינה עומדת, הקב"ה יצר יוחנן אחד בזמן ההוה, הוא לא יצר לכאורה את יוחנן של העבר, והמכונה אה, אפשרה את זה , מה שמכריח אותנו להגיד שהקב"ה כן יצר את יוחנן של העבר, ובאותה מידה יכול להיות שוא יצר גם יוחנן נוסף של ההוה, מסקנה, שהמכונה מאפשרת תיאורטית מפגש של אדם עם עצמו (אח"כ חשבתי שזה לא כזה נורא בסה"כ) ככל שאין נתון צמהמציאות שמכחיש את זה, הדוגמא הכי טובה היא זו שכתב פה @ישראל בני ברק שמיכאל נמצא פעמיים באותו בניין, הוא תיאורטית יכל להיכנס שנייה לחדר שבו הוא כלוא ולמסור ד"ש, כמובן רק בתנאי שהוא היה זוכר שבעת שהיה כלוא נכנס מיכאל נוסף ומוזר והתחיל לדבר איתו.
מה שמיה טוענת במהלך הספר זה שמקרה כזה לא יקרה ולו מהסיבה הפשוטה שהבורא שלפניו אין עבר הווה ועתיד לא יתן לזה לקרות.
זה עניין שנכנס לנושא של בחירה וידיעה שעליה מרחיבים הרמב"ם והראב"ד ועוד ראשונים אבל בקצרה הבורא יודע את כל מה שהאדם יבחר ולפי מעשיו הוא מתכנן את הבריאה או יותר נכון האדם בוחר לפי תכנון הבורא.

(מקווה שזה מובן, זה נושא רחב ומסובך....)
 

מיכל הולנד

משתמש פעיל
וואי הסתבכתי עם זה כהוגן! בסוף הבנתי, הוא באמת היה בעבר רק שלוש חודשים אבל חזר לעתיד לנקודת זמן של עוד שלוש שנים מאז שעזב, ויוצא שהוא קטן בשלוש שנים פחות שלושה חודשים מחביריו לישיבה, עכשיו טוב?
הבנתי. תודה!
אבל למה מיכאל העביר אותו לשם?
ואם הוא העביר אותו לשם, לכאורה כל המשפחה שלו הייתה אמורה להישאר בזמן שהם היו, ולא לעבור ג"כ קדימה ב3 שנים, והוא אמור להיות בעתיד לבד.
 

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
1. מה בדיוק קרה שם בתחילת הספר עם מיכאל שחזר כדי לתת ליוחנן את האבן, יצא מוכתם בדם, חזר נקי, נתנו לו לחזור אחרי שגררו אותו.. מה הלך שם?
הזכרתי את זה בתגובה שלי בסעיף 3.
בפרק האחרון כשמיכאל מביא ליוחנן מתנה את האבן מצופה בשכבות קריסטל (או משהו כזה), אז ברור שם מתוך הדברים שלהם שמה שקרה זה שמיכאל (בניסוי הראשון של המכונה הדו סטרית) חזר לעבר לנקודה ממנה יוחנן שוגר לעבר, והביא לו את האבן, והמטרה של זה היה שמאוד היה חשוב לו להגיד לו שהוא יעשה הכול בשבילו, כמו שהוא (יוחנן) עשה תמיד הכל בשבילו (בשביל מיכאל), את הערותי על המעשה הטיפשי הזה (שנולד ככל הנראה מהעובדה שבסיפור נכתב כסיפור בהמשכים, והרגע שבו מיכאל מביא את האבן ליוחנן זה היה הרגע היחיד שהיא הייתה יכולה להציג כרגע שבו יוחנן יבין שיש מכונה דו סטרית, וממילא ישתדל לכתוב במכתב את הזמן שהוא טומן אותו)
ואם הוא העביר אותו לשם, לכאורה כל המשפחה שלו הייתה אמורה להישאר בזמן שהם היו, ולא לעבור ג"כ קדימה ב3 שנים, והוא אמור להיות בעתיד לבד.
המשפחה שלו גם כן בסוף יום אחד תתבגר בשלוש שנים ותגיע לעתיד לו? בזמן הזה הוא פוגש אותם כשהם מבוגרים בשלוש שנים.
אני באמצע להתעמק בחשביינעס, אני צריכה לזה זמן וריכוז!! איזה שטייגען! וואו, מרתק, בטח תכתוב!
אכתוב עוד שאלה, למה מיכאל לא טס לנקודה שאליה יוחנן שוגר שניה לאחר מכן ומחלץ אותו משם,
(מסתבר שהתשובה היא כי המכתב שלו נמצא בבאר והם לא רצו ליצור פרדוכסים, אבל אם אח שלי היה במצוקה כזאת, הייתי טס לעבר ומגיע אם תיק מלא ציוד (תפילין ולא רק הם) שיעזור לו להגיע בשלום לבאר לטמון שם יחד את המכתב ואז לחזור יחד להוווה)
 
אכתוב עוד שאלה, למה מיכאל לא טס לנקודה שאליה יוחנן שוגר שניה לאחר מכן ומחלץ אותו משם,
(מסתבר שהתשובה היא כי המכתב שלו נמצא בבאר והם לא רצו ליצור פרדוכסים, אבל אם אח שלי היה במצוקה כזאת, הייתי טס לעבר ומגיע אם תיק מלא ציוד (תפילין ולא רק הם) שיעזור לו להגיע בשלום לבאר לטמון שם יחד את המכתב ואז לחזור יחד להוווה)
התשובה על זה נמצאת בהודעתי הקודמת.
אין מצב של פרדוקס למי שמאמין בבורא עולם. עיין שם....
 

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
התשובה על זה נמצאת בהודעתי הקודמת.
אין מצב של פרדוקס למי שמאמין בבורא עולם. עיין שם....
לא ענית לשאלתי, פרכת את התשובה, כי אם אין בעיה של פרדוכס חוזרת השאלה למה מיכאל לא החזיר את יוחנן ישר מהנקודה אליה שוגר בעבר(שניה לאחר שנחת לתוך השלג, הטענה עם הפרדוכס באה ליצר אותה).
מה שמיה טוענת במהלך הספר זה שמקרה כזה לא יקרה ולו מהסיבה הפשוטה שהבורא שלפניו אין עבר הווה ועתיד לא יתן לזה לקרות.
זה עניין שנכנס לנושא של בחירה וידיעה שעליה מרחיבים הרמב"ם והראב"ד ועוד ראשונים אבל בקצרה הבורא יודע את כל מה שהאדם יבחר ולפי מעשיו הוא מתכנן את הבריאה או יותר נכון האדם בוחר לפי תכנון הבורא.

(מקווה שזה מובן, זה נושא רחב ומסובך....)
למעשה מ. קינן במהלך הספר כן בוחרת לא לתת לפרדוכסים להיווצר, כמו השניה שמיכאל צועק ליצחק להטמין את התיבה מחוץ לבאר ולא בתוכה ועוד.
ולגוף טענתך, הטענה שאלוקים ברא את העולם לא בהכרח מסוגלת למנוע פרדוכסים, כי יתכן כשאלוקים ברא את העולם בידיעה שמישהו בעתיד יחולל פרדוכס, ויזיק לעולם בצורה לא נתפסת.
(חשוב מה שדי ברור מהראשונים שציטטת ועוד, [במיוחד הראב"ד] זה שאלוקים יודע מה האדם יבחר, ולא שהאדם בוחר לפי תכנון האלוקים, מה שכן שאלוקים תכנן את העולם לפי מה שהוא ידע שיבחרו האנשים,
וואלה, לא חשבתי בכיוון הזה, אבל השאלה בעינה עומדת, הקב"ה יצר יוחנן אחד בזמן ההוה, הוא לא יצר לכאורה את יוחנן של העבר, והמכונה אה, אפשרה את זה , מה שמכריח אותנו להגיד שהקב"ה כן יצר את יוחנן של העבר, ובאותה מידה יכול להיות שוא יצר גם יוחנן נוסף של ההוה, מסקנה, שהמכונה מאפשרת תיאורטית מפגש של אדם עם עצמו (אח"כ חשבתי שזה לא כזה נורא בסה"כ) ככל שאין נתון צמהמציאות שמכחיש את זה, הדוגמא הכי טובה היא זו שכתב פה @ישראל בני ברק שמיכאל נמצא פעמיים באותו בניין, הוא תיאורטית יכל להיכנס שנייה לחדר שבו הוא כלוא ולמסור ד"ש, כמובן רק בתנאי שהוא היה זוכר שבעת שהיה כלוא נכנס מיכאל נוסף ומוזר והתחיל לדבר איתו.
אין שום בעיה במפגש של אדם עם עצמו, ואני יסביר.
אחד הרעיון שעומד במרכז תאוריית היחסות ומוסכם היום ע"י כל החוקרים שזמן הוא דבר נברא שנברא עם יצירת העולם, (מבחינה יהודית זה נתון במחלוקת ראשונים) ועוד נתון, הזמן הוא תנועה במרחב, כלומר כמו שאדם הולך במרחב אותו דבר הוא נע על ציר הזמן ומכיוון שכך ניתן להאט ולמהר את התנועה של בני האדם בזמן (כולם מכירים את המשפט שגורס שעצם שינוע במהירות האור לא יתקדם בו הזמן),
מכאן מגיעים שני אופציות להסביר, אפשרות אחת שהעבר הווה והעתיד קיימים בו זמנית ואנחנו נעים על פניהם, או שנסביר שכשאנחנו נעים לזמן הבא הזמן הקודם נגוז.
הספר של מיה קינן בנוי על ההנחה הראשונה, ולכן האדם כשהוא מתקדם למחר לא התבטלה מציאותו אתמול, משכך (לדוגמא) @ישראל בני ברק של אתמול ושל היום ושל מחר קיימים בו זמנית, ואם מישהו יעשה את הלא יאומן ויחזור לעבר הוא יחווה שוב את התקופה שחווה כבר, אבל המציאות שלו בתקופה הקודמת לא תתבטל, הוא פשוט יהיה בתקופה ההיא פעמיים, ועקרוני אכן הוא יוכל לפגוש את עצמו.
(האם אכן בעתיד ימציאו מכונה כזאת? אינני יודע אבל גם אם כן היא לא תוכל לחזור לעבר או שכמעט לא יספיקו להשתמש בה עד ביאת המשיח, זה מוכח מהעובדה שלמרות שברור שהאדם וטבע השלטון והכוח שסורר בו מחייב שימצא מושחת שינסה לחזור לעבר ולהשתלט על אימפריה, והעובדה שאין תיעוד כזה מכריחה שלא היה אחד כזה, ומשכך מוכרח שלא תומצא מכונה כזאת.)
 
ולגוף טענתך, הטענה שאלוקים ברא את העולם לא בהכרח מסוגלת למנוע פרדוכסים, כי יתכן כשאלוקים ברא את העולם בידיעה שמישהו בעתיד יחולל פרדוכס, ויזיק לעולם בצורה לא נתפסת.
(חשוב מה שדי ברור מהראשונים שציטטת ועוד, [במיוחד הראב"ד] זה שאלוקים יודע מה האדם יבחר, ולא שהאדם בוחר לפי תכנון האלוקים, מה שכן שאלוקים תכנן את העולם לפי מה שהוא ידע שיבחרו האנשים,
בורא העולם ברא את הבריאה ללא פרדוקס כלשהו ואדם מאמין צריך לדעת שכיוון שאין כח מעל הבורא אין מי שיוכל לחולל פרדוקס ו'להזיק לעולם בצורה לא נתפסת'. אין בעולמו של הבורא 'פשלות'. זה דבר שכל יהודי צריך להאמין בו.

כל יהודי חייב להאמין בכך שהבורא הוא העושה הכל והוא מהווה את הבריאה בכל רגע. כל יהודי חייב להאמין עוד כי הבורא יודע כל מה שהוא יעשה ולפניו אין עבר הווה ועתיד כלל. אם הבורא יודע כל מה שהאדם יבחר חייב להיות שהעולם מתוכנן לפי בחירתם של האנשים וכיוון שפרדוקס הוא לא מתכנון הבריאה הטבעי אלוקים הכל יכול המהווה את הבריאה לא יהווה משהו שיסתור את מהלכו הטבעי של העולם.

וממילא בכל מקרה הבורא היה מסובב שמיכאל לעולם לא יכנס לפגוש את מיכאל כי זה נגד מהלכו הטבעי של העולם, אבל כמו כן הוא לא היה מסובב שמיכאל יחזיר את יוחנן באותו רגע כי זה נגד מהלכו הטבעי של העולם (מאחר ויוחנן הטמין את המכתב בבאר).
בקיצור למרות הבחירה של האדם מי שמנהל את העולם זה הבורא. נקודה.
(מבחינה יהודית זה נתון במחלוקת ראשונים)
אשמח אם תציין מי אלו החולקים כי עד כמה שידוע לי תורת היחסות מהווה כיום את האחד ההוכחות לאמיתות התורה שזה דבר שחכמינו אמרו לפני אלפי שנים והמדע גילה בדורות האחרונים.
הוא פשוט יהיה בתקופה ההיא פעמיים, ועקרוני אכן הוא יוכל לפגוש את עצמו.
כנ"ל, מהלך הטבעי של הבריאה הוא שאדם לא יראה את עצמו וממילא הבורא המהווה את הבריאה לא יתן למהלך שכזה לקרות.
זה מוכח מהעובדה שלמרות שברור שהאדם וטבע השלטון והכוח שסורר בו מחייב שימצא מושחת שינסה לחזור לעבר ולהשתלט על אימפריה, והעובדה שאין תיעוד כזה מכריחה שלא היה אחד כזה, ומשכך מוכרח שלא תומצא מכונה כזאת.)
גם פצצת האטום לא הייתה במשך אלפי שנים למרות ש'ברור שהאדם וטבע השלטון והכוח שסורר בו מחייב שימצא מושחת' שינסה להמציא את הפצצה שתשמיד את אויביו בצורה כזו.....
 
נערך לאחרונה ב:

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
בורא העולם ברא את הבריאה ללא פרדוקס כלשהו ואדם מאמין צריך לדעת שכיוון שאין כח מעל הבורא אין מי שיוכל לחולל פרדוקס ו'להזיק לעולם בצורה לא נתפסת'. אין בעולמו של הבורא 'פשלות'. זה דבר שכל יהודי צריך להאמין בו.

כל יהודי חייב להאמין בכך שהבורא הוא העושה הכל והוא מהווה את הבריאה בכל רגע. כל יהודי חייב להאמין עוד כי הבורא יודע כל מה שהוא יעשה ולפניו אין עבר הווה ועתיד כלל. אם הבורא יודע כל מה שהאדם יבחר חייב להיות שהעולם מתוכנן לפי בחירתם של האנשים וכיוון שפרדוקס הוא לא מתכנון הבריאה הטבעי אלוקים הכל יכול המהווה את הבריאה לא יהווה משהו שיסתור את מהלכו הטבעי של העולם.
הקב"ה נתן להיטלר להזיק לעולם בצורה בלתי נתפסת (לפחות בהוצאתו להורג של ר' אלחנן וסרמן, ר' מנחם זמבה, האדמו"ר מאלכסנדר ועוד גדולי עולם ענקיים שכל אחד מהם היה שקול כנגד עולם ומלואו) והסיבה לכך שהאדם הוא בעל בחירה, ובכוחו לבחור ברע ככל שירצה ואפילו להחריב את העולם, רק שאם השם לא ירצה בכך הוא יגלגל שתכוניותיו יכשלו, ולעיתים נדירות אף יתערב בטבע שטבע בעולם, (שווה בנפשך אקר מוכשר שישתלט על המחשבים שמפעילים את כל הפצצות אטום בעולם, לדעתך אין לו את הבחירה האם להפעיל אותם?),
ומשכך גם לפגוע בעולם עם פרדוכס הוא יוכל!
אם כי אכן פרדוכס לא אמור להתרחש, מכיוון שברור שהעבר מתרחש אחר העתיד, מה שאומר שאדם שיצא לעבר להרוג את סבתא שלו, אם הוא יצליח במשימתו אז הוא לא יבוא לעולם, ומכיוון שהעבר כבר קרה ואנו יודעים שסבתא שלו לא נהרגה והוא כן בא לעולם על כורחנו שהוא לא הצליח במשימתו, מה שכתבתי זה שמ. קינן משום מה כן בחרה לכתוב כאילו פרדוכסים קיימים. (למרות שלא היה בכך בהכרח צורך מכיוון שאכן אם למשל מיכאל יודע שיצחק הטמין את המכתב מחוץ לבאר, מומלץ לו לעשות את זה מרצונו מאחר שבטוח זה מה שקרה ואם הוא יבחר שלא לעשות את זה מרצונו זה אומר שזה יקרה שלא מרצונו וזה עלול להיות פחות נעים, כמו למשל עם המושל היה תופס אותו מחוץ לבאר והוא נס משם ובמנוסתו הוא יפיל את המכתב מחוץ לבאר)
וממילא בכל מקרה הבורא היה מסובב שמיכאל לעולם לא יכנס לפגוש את מיכאל כי זה נגד מהלכו הטבעי של העולם.
מהיכן הוצאת את הנקודה שזה בניגוד למהלכו הטבעי של העולם, אם כל התאוריות שהוצגו כאן נכונות, הרי שזה טבעי בהחלט, (אני מקווה שפשוט לך שאין הבדל בין קיומם של שני מיכאל בו זמנית בעולם לבין פגישה שלהם יחד).
אשמח אם תציין מי אלו החולקים כי עד כמה שידוע לי תורת היחסות מהווה כיום את האחד ההוכחות לאמיתות התורה שזה דבר שחכמינו אמרו לפני אלפי שנים והמדע גילה בדורות האחרונים.
כך שמעתי בעבר מאדם שחקר את הנושא, אנסה לבדוק את זה בקרוב.
כנ"ל, מהלך הטבעי של הבריאה הוא שאדם לא יראה את עצמו וממילא הבורא המהווה את הבריאה לא יתן למהלך שכזה לקרות
כנ"ל, לא הסברת למה זה סותר את מהלכו הטבעי של העולם, (אני מסכים שזה סותר את המוסכמות שטבועות לנו במוח, אבל המוסכמות האלה גם כלל לא מסוגלות להבין את משמעות העובדה שהזמן הוא תנועה, ואני כותב לך את זה אחרי דיונים עם עשרות בנושא).
גם פצצת האטום לא הייתה במשך אלפי שנים למרות ש'ברור שהאדם וטבע השלטון והכוח שסורר בו מחייב שימצא מושחת' שינסה להמציא את הפצצה שתשמיד את אויביו בצורה כזו.....
חוששני שלא הבנת אותי, במידה והיה מושחת כזה, ונניח הוא היה חוזר לעולם ומשתלט בכמה רובים על האינקה לפני 800 שנה על האינקה, היינו מוצאים תיעוד להתפתחות הטכנולוגית שהוא היה משתמש בה(מאחר ועבר שהוא יחזור אליו הוא אותו העבר שלנו), והיו אגדות עם על הכוחות המופלאים שלו, בנוסף לא הייתה סיבה שהוא לא ישאיר אחריו יורשים עד זמננו, ומכיוון שקשה להאמין שקיים בעתיד רק מושחת אחד אז היינו מוצאים בהיסטוריה עוד כמה אימפריות של אנשים כאלה, מסתבר להאמין שאכן המכונה לא תומצא.
 
הקב"ה נתן להיטלר להזיק לעולם בצורה בלתי נתפסת (לפחות בהוצאתו להורג של ר' אלחנן וסרמן, ר' מנחם זמבה, האדמו"ר מאלכסנדר ועוד גדולי עולם ענקיים שכל אחד מהם היה שקול כנגד עולם ומלואו) והסיבה לכך שהאדם הוא בעל בחירה, ובכוחו לבחור ברע ככל שירצה ואפילו להחריב את העולם, רק שאם השם לא ירצה בכך הוא יגלגל שתכוניותיו יכשלו, ולעיתים נדירות אף יתערב בטבע שטבע בעולם, (שווה בנפשך אקר מוכשר שישתלט על המחשבים שמפעילים את כל הפצצות אטום בעולם, לדעתך אין לו את הבחירה האם להפעיל אותם?),
ומשכך גם לפגוע בעולם עם פרדוכס הוא יוכל!
להרוג אנשים, גם אם מדובר בגדולי האומה היהודית זה עדיין לא להתערב בטבע של העולם. הטבע כמשמעו הוא אף פעם לא משתנה אם לא נס שבוודאי לא קרה להיטלר. בורא העולם מנהיג את הבריאה בהנהגה של טבע ולכך באופן טבעי לא יוכל אף בעל בחירה לשנות את הטבע.
בעל בחירה יכול לבחור ברע במסגרת הטבע כמו לגנוב, להרוג, להשתלט על מחשבים ואפי' ע"י שימוש בבינה מלאכותית.. אבל לא לשנות את הטבע. ומשכך אין כל קשר בין היטלר ומעשיו, האקר שישמיד את העולם, ובין הפרדוקסים השונים.
אם כי אכן פרדוכס לא אמור להתרחש, מכיוון שברור שהעבר מתרחש אחר העתיד, מה שאומר שאדם שיצא לעבר להרוג את סבתא שלו, אם הוא יצליח במשימתו אז הוא לא יבוא לעולם, ומכיוון שהעבר כבר קרה ואנו יודעים שסבתא שלו לא נהרגה והוא כן בא לעולם על כורחנו שהוא לא הצליח במשימתו,
לצערי, אתה עצמך לא מסביר מדוע כשיבוא אדם אל מול סבתו (בעבר) עם אקדח טעון וירה שלושה כדורים.. הוא לא יצליח במשימתו. מה ימנע מכדורי האקדח לפגוע ולהרוג אותה? (אם לא התכנית האלוקית של בורא העולם).

מהיכן הוצאת את הנקודה שזה בניגוד למהלכו הטבעי של העולם, אם כל התאוריות שהוצגו כאן נכונות, הרי שזה טבעי בהחלט, (אני מקווה שפשוט לך שאין הבדל בין קיומם של שני מיכאל בו זמנית בעולם לבין פגישה שלהם יחד).

אין שום בעיה במפגש של אדם עם עצמו, ואני יסביר.
אחד הרעיון שעומד במרכז תאוריית היחסות ומוסכם היום ע"י כל החוקרים שזמן הוא דבר נברא שנברא עם יצירת העולם, (מבחינה יהודית זה נתון במחלוקת ראשונים) ועוד נתון, הזמן הוא תנועה במרחב, כלומר כמו שאדם הולך במרחב אותו דבר הוא נע על ציר הזמן ומכיוון שכך ניתן להאט ולמהר את התנועה של בני האדם בזמן (כולם מכירים את המשפט שגורס שעצם שינוע במהירות האור לא יתקדם בו הזמן),
מכאן מגיעים שני אופציות להסביר, אפשרות אחת שהעבר הווה והעתיד קיימים בו זמנית ואנחנו נעים על פניהם, או שנסביר שכשאנחנו נעים לזמן הבא הזמן הקודם נגוז.
הספר של מיה קינן בנוי על ההנחה הראשונה, ולכן האדם כשהוא מתקדם למחר לא התבטלה מציאותו אתמול, משכך (לדוגמא) @ישראל בני ברק של אתמול ושל היום ושל מחר קיימים בו זמנית, ואם מישהו יעשה את הלא יאומן ויחזור לעבר הוא יחווה שוב את התקופה שחווה כבר, אבל המציאות שלו בתקופה הקודמת לא תתבטל, הוא פשוט יהיה בתקופה ההיא פעמיים, ועקרוני אכן הוא יוכל לפגוש את עצמו.
אנסה להסביר.
משמעותו של פרדוקס הוא דבר שעומד בסתירה להגיון, דהיינו דבר שעומד בסתירה לחוקי הטבע. פרדוקס שאינו סותר לחוקי הטבע הוא לא פרדוקס, הוא מהלך טבעי גם אם הוא משונה ומוזר.
וממילא, אם העובדה שאני אפגוש את עצמי נקראת פרדוקס, דהיינו דבר לא הגיוני ונגד המהלך הטבעי, אזי שוב חזרנו לנקודה שהבורא, אף פעם לא יעשה משהו כנגד הטבע, וכיוון שהבורא עושה גם את בחירת האדם, נמצא כי בסופו של דבר האדם לא יבחר לעשות זאת.
ובנוגע לזמן, תורת היחסות לא אומרת שהאדם נמצא בכל הזמנים במקביל אלא הזמן הוא זה שנמצא בכל הזמנים. תורת היחסות כלל לא דיברה אל האנושות אלא על הזמן בפני עצמו. וכמו שלא תאמר שהאני של היום והאני של אתמול נמצאים במקביל והם כשני אנשים...
העבר אכן נמצא אף בהווה אבל אני צריך לבחור האם אני רוצה להיות בהווה או בעבר. אי אפשר להיות בשניהם במקביל. (גם מיה סברה כך כשהוצרכה להעביר את יוחנן לעבר מבלי להשאירו בהווה...)
ומי שחושב שלמרות שהבורא ברא גוף אחד ונשמה אחת, האדם יכול בדרך כלשהי לגרום לכך שיהיו שני גופים ו(אולי, צ"ע..) שתי נשמות, יש לו בעיה גדולה באמונה.
חוששני שלא הבנת אותי, במידה והיה מושחת כזה, ונניח הוא היה חוזר לעולם ומשתלט בכמה רובים על האינקה לפני 800 שנה על האינקה, היינו מוצאים תיעוד להתפתחות הטכנולוגית שהוא היה משתמש בה(מאחר ועבר שהוא יחזור אליו הוא אותו העבר שלנו), והיו אגדות עם על הכוחות המופלאים שלו, בנוסף לא הייתה סיבה שהוא לא ישאיר אחריו יורשים עד זמננו, ומכיוון שקשה להאמין שקיים בעתיד רק מושחת אחד אז היינו מוצאים בהיסטוריה עוד כמה אימפריות של אנשים כאלה, מסתבר להאמין שאכן המכונה לא תומצא.
גם זו טעות. העובדה שאין לזה אזכור בספרי ההיסטוריה מלמדת שהבורא לא רצה שהמושחת ההוא יצליח לחולל מהומות. כמו שיוחנן ידע שהוא לא יצליח להראות לקיסר את החשמל, כי היה צריך להיות לזה אזכור בספרי ההיסטוריה, ואין אזכור כזה. בנוסף יתכן כי היה מי שהשתמש בה, אלא שהמושחת לא הספיק להגיע אליה עד שהעולם עצמו השמיד את המכונה, מיד כשהבין למה זה יכול לגרום.. בדומה לקריאות שנשמעות לגבי הבינה המלאכותית.

נ.ב.
בסוף בסוף, אנחנו בנויים על האמונה, לא על המחקר והמדע. כל מחקר מדעי צריך לראות במבט תורני ואמוני.
 
נערך לאחרונה ב:
@שם שצריך להיות מקורי
כשאני חושב על זה פעם שנייה אני מגיע למסקנה ששאלה על פגישת האדם עם עצמו כלל לא מתחילה.
אם באמת הרציונל שעומד מאחורי מכונת הזמן הוא תורת היחסות, הרי שכמו שנתבאר לעיל כלל לא מדובר על האנשים, וממילא, מציאותית לא יתכן שיוחנן או מיכאל יפגשו את עצמם, כי ברגע שהוא חוזר לעתיד או נעלם מהעבר וכשהוא חוזר לעבר הוא נעלם מהעתיד.
וכמו שנתבאר לעיל פרדוקס הוא סתירה לוגית או כלשון המכלול "באופן כללי ניתן להגדיר את הפרדוקס כמושג או טענה, אשר הסיבה לאמיתותם הופכת בסופו של דבר להיות הסיבה להפרכתם, וחוזר חלילה." (ובישיבישערית 'גלגל החוזר'..;)) וכאן אין בכלל אפשרות להתחיל את הגלגל.
מה שכן באשר לשאלה שלך @ישראל בני ברק מדוע מיכאל לא החזיר את יוחנן מיד, זה כבר כן פרדוקס כמו שציינת אתה כי אם הוא יחזיר אותו מיד הוא לא יוכל להניח את התיבה והרי הוא כן הניח את התיבה... אלא שאני רק ציינתי כי ההסבר לדברים הוא לא כי -
הם לא רצו ליצור פרדוכסים
אלא כי הבורא לא העלה את זה במחשבתם כדי שזה לא יקרה. כי כמו שנתבאר שבסוף הבורא הוא זה שעושה את הכל למרות שהאדם בוחר מעצמו. ודו"ק בכל זה.
 

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
להרוג אנשים, גם אם מדובר בגדולי האומה היהודית זה עדיין לא להתערב בטבע של העולם. הטבע כמשמעו הוא אף פעם לא משתנה אם לא נס שבוודאי לא קרה להיטלר. בורא העולם מנהיג את הבריאה בהנהגה של טבע ולכך באופן טבעי לא יוכל אף בעל בחירה לשנות את הטבע.
בעל בחירה יכול לבחור ברע במסגרת הטבע כמו לגנוב, להרוג, להשתלט על מחשבים ואפי' ע"י שימוש בבינה מלאכותית.. אבל לא לשנות את הטבע. ומשכך אין כל קשר בין היטלר ומעשיו, האקר שישמיד את העולם, ובין הפרדוקסים השונים.
במידה ולחזור לעבר זה דבר טבעי, אז גם ליצור פרדוכס זה דבר טבעי, כלל לא הסברת על מה עומדת ההנחה שלך שליצור פרדוכס זה דבר לא טבעי, אם זה יהיה טבעי שאדם יחזור לעבר, וטבעי שהוא יצליח לקנות אקדח, וטבעי שהוא יצליח לעמוד אתו מול סבתא שלו כשהוא טעון אז טבעי שהוא יוכל לירות ואין סיבה שהקב"ה יתערב במעשה הטבעי של הלחיצה על ההדק כל עוד והוא מסר את עולמו לבחירה. הסיבה שבעיניים שלך פרדוכס הוא לא טבעי זה העובדה שהשכל לא יכול להכיל את מה שאינו קיים בעולם.
לצערי, אתה עצמך לא מסביר מדוע כשיבוא אדם אל מול סבתו (בעבר) עם אקדח טעון וירה שלושה כדורים.. הוא לא יצליח במשימתו. מה ימנע מכדורי האקדח לפגוע ולהרוג אותה? (אם לא התכנית האלוקית של בורא העולם).
כמו שאמרתי לך השכל אינו יכול להסביר את כל מה שקורה בעולם, אבל להוכיח את אני יכול, בערב פסח האחרון מחבל ניסה לעשות פיגוע בירושלים, והיה לו מעצור באקדח, אתה לא יכול להסביר כיצד מחבל שבדק את הנשק בבית והוא עבד היה לו מעצור לפני שהוא ירה אפילו ירייה אחת, ומדוע לאחר מכן הם בורחיםבלי לקחת את הגרזן שהיה להם ברכב ולנסות להמשיך את הפיגוע.
האמת שאת זה קל להסביר כי באמת היה כאן נס, אבל בכל אופן כיוון שמעצור ברובה קורה לפעמים, ובן אדם בשעת לחץ לא חושב,
הרבה יותר קשה להסביר את הניצחון של החליף עומאר על האימפריה הסאסאנית בקרב אל-קאדסיה את הניצחון האנגלי בקרב קרסי, ואת הניצחונות הלא הגיוניים של גריבלדי במסע האלף, או נצחונו של יהודה המכבי על הסלאוקים, האם בגלל זה אני יתיימר לטעון שהסיפורים ההיסטוריים האלה לא היו?
מכיוון שהם תועדו בברור וההשפעות ההיסטוריות שלהם נמשכות עד היום, אנו יודעים שהם היו ואת ההסברים להם ההיסטוריונים עמלים להסביר.
באותו מידה, אם יש לי חבר גאון עם נטיות אובדניות ולאחר שהוא ימצא מכונת זמן וינסה לחזור לעבר עם אקדח אני ידע מראש שהוא לא יצליח מאחר ועובדה שהוא עמד פה מולי אז אני יודע שסבתא שלו לא מתה (או שהיא לא מי שהוא סבור שהיא).
למה הוא לא הצליח אני ינסה להסביר באותו מידה שאני אנסה להבין כיצד אלף לובשי חולצות אדומות מנצחים עשרות אלפי חיילים משני בתי מלוכה, אבל אני ידע שהוא לא הצליח מאחר והעבר הוא מציאות בלתי ניתנת לשינוי, שמה שהיה בה אני כבר יודע, (זה שהוא חזר לעבר לא סותר את זה כי זה אכן כבר קרה, וכעת הוא חוזר לעבר לעשות את מה שקרה, אבל מה שלא קרה לא יקרה).
אנסה להסביר.
משמעותו של פרדוקס הוא דבר שעומד בסתירה להגיון, דהיינו דבר שעומד בסתירה לחוקי הטבע. פרדוקס שאינו סותר לחוקי הטבע הוא לא פרדוקס, הוא מהלך טבעי גם אם הוא משונה ומוזר.
וממילא, אם העובדה שאני אפגוש את עצמי נקראת פרדוקס, דהיינו דבר לא הגיוני ונגד המהלך הטבעי, אזי שוב חזרנו לנקודה שהבורא, אף פעם לא יעשה משהו כנגד הטבע, וכיוון שהבורא עושה גם את בחירת האדם, נמצא כי בסופו של דבר האדם לא יבחר לעשות זאת.
כמו שהסברתי, (בקטע הראשון בתגובה זאת) אם פרדוכס קיים הוא טבעי לחלוטין,
גם אם הוא ישבור לחלוטין את מהלכו של העולם הוא עדיין טבעי וממילא כל ההנחה אינה נכונה.
אבל לגופו של עניין למה לפגוש את עצמי זה פרדוכס?
אם מחר מוישה זוכמיר יפגוש את עצמו, ומוישה זוכמיר השני יטען לו שהוא הגיע לפה על ידי שהוא שיגר את עצמו לכאן ממרחק 30 שנה, ושבועיים לאחר מכן הוא ימות יהיה פרדוכס, אבל עם באמת עוד שלושים שנה הוא ישגר את עצמו לכאן זה לחלוטין לא יהיה פרדוכס.
ובנוגע לזמן, תורת היחסות לא אומרת שהאדם נמצא בכל הזמנים במקביל אלא הזמן הוא זה שנמצא בכל הזמנים. תורת היחסות כלל לא דיברה אל האנושות אלא על הזמן בפני עצמו. וכמו שלא תאמר שהאני של היום והאני של אתמול נמצאים במקביל והם כשני אנשים...
העבר אכן נמצא אף בהווה אבל אני צריך לבחור האם אני רוצה להיות בהווה או בעבר. אי אפשר להיות בשניהם במקביל. (גם מיה סברה כך כשהוצרכה להעביר את יוחנן לעבר מבלי להשאירו בהווה...)
ומי שחושב שלמרות שהבורא ברא גוף אחד ונשמה אחת, האדם יכול בדרך כלשהי לגרום לכך שיהיו שני גופים ו(אולי, צ"ע..) שתי נשמות, יש לו בעיה גדולה באמונה.
אם אני מבין אותך נכון כוונתך במשפט "הזמן הוא זה שנמצא בכל הזמנים." שהמסה נעה מהעבר להווה ולא נשארת בו (ברעיון של תורת היחסות בני האדם הם עוד חומר בעולם מאחר והיא לא התייחסה לנשמה, ולכן אני אדבר מכאן והילך על המסה שהיא החומר בלשון המדע, על הנשמה הסביר בהמשך) מה שאומר שברגע שהאדם נע מיום ראשון ליום שני יום ראשון התרוקן מהחומר ההוא שנקרא אדם.
בעצם ההסבר שלך הוא הכי הגיוני ואני מקבל אותו ב100%, אבל אם הוא נכון אם אני יחזור לעבר אני לא יפגוש את הסבתא של הסבתא שלי, מאחר והמסה שלה עברה מיום ליום עד שהיא הגיעה ליום שבו היא מתה ואז היא נטמנה באדמה והמסה שלה קיימת בעולם בצורת עצמות בתוך האדמה, בעבר היא לא קיימת, נקודה.
במחשבה שניה לא רק היא התקדמה הרי הזמן משפיע גם על הדומם (אבנים מתפוררות, קרח נמס, עץ נרקב וכו') וגם הוא נע בזמן,
ואם כן אין בעבר כלום ואם אחזור לשם אני יהיה המסע היחידה בעולם, ומכיוון שברור בתאוריה של איינשטיין שאם אין מסה אין מציאות ואין זמן וגם לא אורך רוחב וגובה (שום מימד לא קיים),
מכיוון שכן, אין עבר ואין למה לחזור, ואם אתה שואל אותי אתה צודק ומכונת זמן היא לא אפשרית.
(לפני שאתה קורא את הקטע הבא תזכור את שכתבתי למעלה, קשה לאדם להכיל דברים שהשכל שלו לא רואה בעיניים, ולכן בהחלט קשה להבין בשכל את הקטע הבא)
אבל מכיוון שאנחנו עוסקים התאוריות שגורסות שהעבר קיים, אז הסברתי לפי ההבנה שלהם, וההבנה שלהם (אם הבנתי נכון את המאמרים שקראתי בנושא) היא שהעבר הווה וההעתיד קיימים כולל כל המסה שיש בהם, מה שזז זה הזמן שהוא נע ממציאות למציאות ומשניה לשניה, וממילא העבר קיים כולל כל האנשים שחיו בו,
ומשכן אין שום בעיה לאדם של העבר לפגוש את האדם של ההווה הם פשוט באו משני מציאויות שונות, וממילא גם אין בעיה עם הנשמה כי לא מדובר בשני נשמות זאת אותה נשמה שבאה משני מציאויות שונות, לא ייתכן להסביר אחרת מכיוון שאם נסביר שהנשמה כן נעה מיום ליום ולא נשארת גם בעבר (בניגוד לחומר שרק הזמן חולף על פניו), המשמעות של זה שכל האנשים שבעבר מתים ואם כן הם מעולם לא חיו, כי ככל שאנחנו מדברים על העבר ללא התנועה של הזמן לא ייתכן להגיד שפעם הם חיו בו והיום לא.
(אם זה נכון וכך הקב"ה ברא את העולם גם לא שייך לדבר על כפירה, כמו שכתבתי אני נוטה להאמין שהעבר לא באמת קיים כרגע וממילא כל הספר המדובר לא ייתכן במציאות)
גם זו טעות. העובדה שאין לזה אזכור בספרי ההיסטוריה מלמדת שהבורא לא רצה שהמושחת ההוא יצליח לחולל מהומות. כמו שיוחנן ידע שהוא לא יצליח להראות לקיסר את החשמל, כי היה צריך להיות לזה אזכור בספרי ההיסטוריה, ואין אזכור כזה.
לפי מה שכתבתי אכן ייתכן שהקב"ה לא רוצה (אני כותב בלשון הווה, כי כלפי הקב"ה, ברור שאין עבר הווה ועתיד) לתת לו לחולל מהומות והוא ימנע ממנו את זה שלא כדרך הטבע, אבל באופן כללי הקב"ה נתן לאדם בחירה לעשות ככל שיכול לעלות בידו.
בנוסף יתכן כי היה מי שהשתמש בה, אלא שהמושחת לא הספיק להגיע אליה עד שהעולם עצמו השמיד את המכונה, מיד כשהבין למה זה יכול לגרום.. בדומה לקריאות שנשמעות לגבי הבינה המלאכותית.
זה בהחלט ייתכן, שים לב לנוסח שכתבתי
(האם אכן בעתיד ימציאו מכונה כזאת? אינני יודע אבל גם אם כן היא לא תוכל לחזור לעבר או שכמעט לא יספיקו להשתמש בה עד ביאת המשיח, זה מוכח מהעובדה שלמרות שברור שהאדם וטבע השלטון והכוח שסורר בו מחייב שימצא מושחת שינסה לחזור לעבר ולהשתלט על אימפריה, והעובדה שאין תיעוד כזה מכריחה שלא היה אחד כזה, ומשכך מוכרח שלא תומצא מכונה כזאת.)
אכן לא הכחשתי את האפשרות הזאת.
כשאני חושב על זה פעם שנייה אני מגיע למסקנה ששאלה על פגישת האדם עם עצמו כלל לא מתחילה.
אם באמת הרציונל שעומד מאחורי מכונת הזמן הוא תורת היחסות, הרי שכמו שנתבאר לעיל כלל לא מדובר על האנשים, וממילא, מציאותית לא יתכן שיוחנן או מיכאל יפגשו את עצמם, כי ברגע שהוא חוזר לעתיד או נעלם מהעבר וכשהוא חוזר לעבר הוא נעלם מהעתיד.
כמו שכתבתי אתה צודק אם נסביר את התאוריה כמוך, אבל התאוריה שעומדת בבסיס הספר קצת שונה.
נ.ב.
בסוף בסוף, אנחנו בנויים על האמונה, לא על המחקר והמדע. כל מחקר מדעי צריך לראות במבט תורני ואמוני.
בזה אכן שנינו מסכימים.
 

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
(לפני שאתה קורא את הקטע הבא תזכור את שכתבתי למעלה, קשה לאדם להכיל דברים שהשכל שלו לא רואה בעיניים, ולכן בהחלט קשה להבין בשכל את הקטע הבא)
אבל מכיוון שאנחנו עוסקים התאוריות שגורסות שהעבר קיים, אז הסברתי לפי ההבנה שלהם, וההבנה שלהם (אם הבנתי נכון את המאמרים שקראתי בנושא) היא שהעבר הווה והעתיד קיימים כולל כל המסה שיש בהם, מה שזז זה הזמן שהוא נע ממציאות למציאות ומשניה לשנייה, וממילא העבר קיים כולל כל האנשים שחיו בו,
ומשכן אין שום בעיה לאדם של העבר לפגוש את האדם של ההווה הם פשוט באו משני מציאויות שונות, וממילא גם אין בעיה עם הנשמה כי לא מדובר בשני נשמות זאת אותה נשמה שבאה משני מציאויות שונות, לא ייתכן להסביר אחרת מכיוון שאם נסביר שהנשמה כן נעה מיום ליום ולא נשארת גם בעבר (בניגוד לחומר שרק הזמן חולף על פניו), המשמעות של זה שכל האנשים שבעבר מתים ואם כן הם מעולם לא חיו, כי ככל שאנחנו מדברים על העבר ללא התנועה של הזמן לא ייתכן להגיד שפעם הם חיו בו והיום לא.
(אם זה נכון וכך הקב"ה ברא את העולם גם לא שייך לדבר על כפירה, כמו שכתבתי אני נוטה להאמין שהעבר לא באמת קיים כרגע וממילא כל הספר המדובר לא ייתכן במציאות)
האמת שבמחשבה שניה אין קשר בין התאוריה שהעליתי כאן לתאוריית היחסות, מאחר וכל הרעיון של תורת היחסות בנוגע לזמן הוא שהזמן הוא עוד סוג תנועה של המסה, ואם כן לא אמור להיות שהמסה תהיה בו זמנית גם בעבר וגם בהווה, וא"כ אני לא נוטה להסכים אתך אלא מוכרח שאתה צודק, אבל אכן כמו שכתבתי
ואם כן אין בעבר כלום ואם אחזור לשם אני יהיה המסה היחידה בעולם, ומכיוון שברור בתאוריה של איינשטיין שאם אין מסה אין מציאות ואין זמן וגם לא אורך רוחב וגובה (שום מימד לא קיים),
מכיוון שכן, אין עבר ואין למה לחזור.
(תיקנתי בציטוט שגיאת כתיב משמעותית, כתבתי בטעות מסע במקום מסה)
ובהסבר נוסף, גם אם ניתן לחזור לעבר האדם שיחזור ימצא את עצמו במציאות שמסביבו לא יהיה אפילו חלל ריק, לא יהיה בכלל מרחב.
נ.ב. אם אתה מכיר תאוריה אחרת משכתבתי והיא כן מאפשרת את קיומה של מסה בעבר אשמח שתסביר אותה כאן.
 

שם שצריך להיות מקורי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
2. בנוסף עוד משהו מעניין, בפרק באחרון רמוז שבפועל יוחנן חזר אחרי 3 שנים, את החזרה לאחור בשביל להיפגש עם אבישי עשה מיכאל אחרי 4 שנים (מתוך דבריו לאבישי) למה הייתה השנה הפסקה הזאת?

מדוע מיכאל מסתכן בצורה כזאת מטופשת (הוא לא יכל לדעת שאנג'לו לא איתר אותו ביעד [העבר] הרג אותו והעלים את גופתו לפני שממשלת גרמניה השתלטה על הבניין) בשביל מסר כזה אזוטרי (שהוא יעשה בשביל יוחנן הכל) במקום להחזיר את יוחנן מהעבר.

אכתוב עוד שאלה, למה מיכאל לא טס לנקודה שאליה יוחנן שוגר שניה לאחר מכן ומחלץ אותו משם,
(מסתבר שהתשובה היא כי המכתב שלו נמצא בבאר והם לא רצו ליצור פרדוכסים, אבל אם אח שלי היה במצוקה כזאת, הייתי טס לעבר ומגיע אם תיק מלא ציוד (תפילין ולא רק הם) שיעזור לו להגיע בשלום לבאר לטמון שם יחד את המכתב ואז לחזור יחד להוווה)
אולי אפשר לענות על כל השאלות האלה עם הרעיון של על מנת שלא ליצור פרדוכסים, כלומר ייתכן שכל מה שמיכאל הלך להיפגש עם אבישי זה כי אבישי אמר לו בשנה השלישית במסיבה השנתית לזכר נס ההצלה של יוחנן, "היי מתי יצאת לפגוש אותי אז?" ומיכאל יענה "מה? לא יצאתי אף פעם?" אז אבישי יאמר לו "טוב אתה חייב לעשות את זה כדי שלא יהיה פרדוכס, אבל אתה צריך לעשות את זה עוד שנה כי אתה אמרת לי שם שאתה מהעתיד של עוד 4 שנים"

כמו"כ בשחזור שיוחנן עשה עם מיכאל אחרי שהכל נגמר הוא אמר לו "בא נעשה קטע, תלך להביא לי את האבן כי אני זוכר ששניה לפני שהפעילו את המאיץ אתה הגעת עם האבן" אז כדי שלא יהיה פרדוכס...
וכן עלזה הדרך... הרעיון הוא שהקב"ה החליט שהוא יהיה שם בנקודת הזמן הזו, והם יודעים את זה, מה שנשאר להם זה לעשות את זה...
אבל סתם שאלה, @ישראל בני ברק ו @פונצ'ר אמיתי אתם בטוחים שמיה חישבנה את כל מה שהבאתם פה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכ

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל יי בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי:ב יי הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה:ג מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה:ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים:ה אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר:ו רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם:ז אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה