אכן כן - הוצאות שבת חוזרות!

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
הנושא הוא לא היתר העיתונים וכדו'
אנא שמרו על ענייניות,

תודה רבה.


ואגב לגבי הכותרת אין הכוונה לפקפק ח"ו בנושא, כי אני רואה גם מנסיון אישי שיש החזר ושפע,
אלא האם אתם חיים ופועלים לאור דבר זה.....
 

רמת אלחנני

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
מצורף תשובה ארוכה ומפורטת ומאוד מרתקת
של הרב יצחק זילברשטיין שליט"א
על כל השאלות הנוגעות להוצאות שבת
עמודים ט-יז
ואווו
תודה שהעלית את דבריו המופלאים של מרן פוסק הדור ועמוד ההוראה שליט"א
כל כך נהניתי
תבורך!
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
זה לא נכון שמי שלא מאמין זה לא קורה.
בתור ניסוי, שמרנו את כל הקבלות של הוצאות שבת חודש אחד. בכל קבלה שהיה לי, חישבתי כמה יצא לי לשבת בדיוק, וחיכיתי לראות מתי זה יחזור. ובדרך כלל חזר עוד לפני הקבלה הבאה...
חודש אחד ישבתי לפני העשירי בחישובים. הסתכלתי בהוצאות שבת ואמרתי מאיפה בעולםםם ד' הולך להחזיר לי את זה??? הייתי בטוחה שזה לא יקרה, לא ראיתי מאיפה פתאום אפשר להקריץ סכום די גדול.
ובאותו חודש קבלתי בונוס גדול מהעבודה. ובעבודה שלי אין מושג כזה בונוס. אני כבר כמה שנים שם ולא היה בונוס לפני ולא היה בונוס אחרי. פשוט אין שם מושג כזה. חוץ מאותו חודש.....
אתם מאמינים ולכן זה קרה לכם סיפור יפה
מי שלא מאמין הרבה מדייקים מהגמרא שצוטטה בביצה טו לוו עלי וקדשו קדושת היום והאמינו בי ואני פורע שדווקא המאמין פורעים לו (אמנם יל"ע קצת מהגמ' השניה שהובאה)
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
ואגב לגבי הכותרת אין הכוונה לפקפק ח"ו בנושא, כי אני רואה גם מנסיון אישי שיש החזר ושפע,
זה לא משנה,
כאשר כותבים כותרת שיש במשמעותה פקפוק בדברי חז"ל,
יש בזה שמץ של אפיקורסות.
ראוי לשנות לשאלה ענינית.
ברור לי שכל מי שקורה כותרת כזו ויש בו יר"ש זה מפריע לו וצורם לו.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
ומה עם "עשה שבתך חול ואל תצטרך לבריות,,,"
הרי זה גם כתוב, לא?!
אכן.
עיין או״ח סימן רמ״ב, שם מבואר שלא אמרו עשה שבתך חול אלא למי שהשעה דחוקה לו ביותר.
ומבואר שם באחרונים, שגדר ׳שעה דחוקה לו ביותר׳ הוא שיש לאותו אדם מזון שתי סעודות בלבד, ואם יקנה עוד סעודה אחת - יצטרך לחזר על הפתחים. אבל מי שיש לו כסף לשלוש סעודות, או שהוא כבר עני המחזר על הפתחים, אינו בכלל ׳עשה שבתך חול׳.
ובעניין מה שאמרו כאן שהוצאות שבת חוזרות רק למי שהוא מאמין, לא הוזכר כזה חילוק בדברי הפוסקים. ואדרבה, יש פוסקים (כדוגמת הב״ח) שכתבו שיכול אדם ללוות כסף לצורך שבת גם אם אין לו מהיכן לפרוע, כיוון שנאמן בעל החוב לשלם את חובו. ולא הוזכר שם חילוק כזה, שאם הוא אינו מאמין אין הוצאותיו חוזרות.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
דבר שני,
אם אדם מכווין לכבד את השבת, יזכה שיחזרו ההוצאות.
הבעיה היא, שבד"כ הוא מכווין לכבד את המעיים שלו...
למרות שיתכן שלפי הבית הלוי גם זה נחשב מצוה, מ"מ יתכן וההוצאות אינם חוזרות.
אין בזה חילוק בפוסקים בין מתכוון ללא מתכוון.
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
זה לא משנה,
כאשר כותבים כותרת שיש במשמעותה פקפוק בדברי חז"ל,
יש בזה שמץ של אפיקורסות.
ראוי לשנות לשאלה ענינית.
ברור לי שכל מי שקורה כותרת כזו ויש בו יר"ש זה מפריע לו וצורם לו.
אני גם חשבתי להעיר על זה ואז נזכרתי בפסוק אם ה' הוא האלקים לכו אחריו (אבל עדיין אתה צודק אנחנו לא באותו מקום ב"ה)
 

לרעהו

משתמש מקצוען
זה לא פורום תורני, אבל היות ושואלים שאלה תורנית אענה בקצרה.
מצינו מחלוקת בין גדולי רבותינו האחרונים בדין אכילה בשבת כאשר אינו מתכוין למצוה אלא לתענוג,
האם בכל זאת נחשב קיום מצוה.
הבית הלוי (עה"ת פרשת תרומה פרק כה פסוק א), כתב לחדש דחיוב אכילה בשבת אינה מחמת דין אכילה אלא מחמת דע"י האכילה מגיע לידי עונג שבת, דהא כתיב וקראת לשבת עונג. ונפק"מ בזה דאף אם אכל לשם עונג קיים המצוה. ומ"מ לענין אכילה ביו"ט כתב כיון שאינה תלויה בעונג, ממילא אם אינו מכוין למצוה לא קיים המצוה, וצריך ליזהר באכילתו לכוין בו לשם מצוה שמתענג בו בשביל כבוד יום טוב. עי"ש.
אבל מדברי הכת"ס (או"ח סימן לט) נראה דחולק על הביה"ל, עי"ש שדן לענין תענית בע"ש וכתב "וי"ל באפשר דוקא ת"ח ואנשי מעשה שיודעים לכוין לאכול לשם מצוה ורגילים גם בימות החול לש"ש והיינו אנשי מעשה שכל מעשיהם לש"ש הם ינהגו להתענות בע"ש כדי שיהיו תאבים ביותר לאכילת מצוה וכל שתאב יותר ביותר מקיים וקראת לשבת עונג לקדוש ה' מכובד היינו שמענגו לכבוד וקדושת השם, אבל המונים שאין כל מעשיהם לשם שמים יש לחוש כשיהיה תאב ביותר לא יתכוון כלל בשבת למצות שבת רק למלאות כריסו כי ירעב כו'". מבואר מדבריו דאם מתכוין למלא את כריסו אינו מקיים מצות עונג שבת.
יש לקיים דברי שניהם שלא נחלקו. יש לחלק בין מתכוין לתענוג לבין מתכוין למלא כריסו.
יש בזה אריכות בכל הנפק"מ שבדבר, אבל אין כאן מקומו.​
איך כל זה קשור להוצאות שבת למען ה'?? הוצאות שבת חוזרות גם אם לא מקיימים בהם דין קיום מצוות תענוג, מי קישר את שני הסוגיות הנ"ל
 

RPO

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
להתחיל בזה שכל דבר שקונים לומר לכבוד שבת, וגם אם זה מהשפה לחוץ,
ולהשתדל להרגיש אני קונה את החטיפים\דג יקר\ מצרכים לעוגה\מפיות לכבוד שבת!
 

גונן

משתמש מקצוען
(גמרא ביצה טז' א')
תני רב תחליפא אחוה דרבנאי חוזאה כל מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה ועד יום הכפורים חוץ מהוצאת שבתות והוצאת י"ט והוצאת בניו לתלמוד תורה שאם פחת פוחתין לו ואם הוסיף מוסיפין לו א"ר אבהו מאי קראה (תהלים פא, ד) תקעו בחדש שופר (בכסא) ליום חגנו איזהו חג שהחדש מתכסה בו הוי אומר זה ראש השנה וכתיב (תהלים פא, ה) כי חק לישראל הוא משפט לאלהי יעקב מאי משמע דהאי חק לישנא דמזוני הוא דכתיב (בראשית מז, כב) ואכלו את חקם אשר נתן להם פרעה מר זוטרא אמר מהכא (משלי ל, ח) הטריפני לחם חקי תניא אמרו עליו על שמאי הזקן כל ימיו היה אוכל לכבוד שבת מצא בהמה נאה אומר זו לשבת מצא אחרת נאה הימנה מניח את השניה ואוכל את הראשונה אבל הלל הזקן מדה אחרת היתה לו שכל מעשיו לשם שמים שנאמר (תהלים סח, כ) "ברוך אדני יום יום". תניא נמי הכי בית שמאי אומרים מחד שביך לשבתיך ובית הלל אומרים ברוך ה' יום יום.
 

גרפיקאית מתנסה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
לצורך חיזוק והתעוררות בנושא נשמח לשמוע את דעתכם ומעשיכם בנידון,
וכמובן את סיפורי הישועות והניסים שרואים בעניין זה.


מסכת ביצה ט"ו ע"א -
'אמר רבי יוחנן משום רבי אליעזר בר' שמעון אמר להם הקדוש ברוך הוא לישראל בני לוו עלי וקדשו קדושת היום והאמינו בי ואני פורע'
מסכת ביצה ט"ז ע"ב -
'כל מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה ועד יום הכפורים חוץ מהוצאת שבתות והוצאת י"ט והוצאת בניו לתלמוד תורה שאם פחת פוחתין לו ואם הוסיף מוסיפין לו'
הוצאות שבת חוזרות!!! קנינו משהו לכבוד שבת במחיר 300 שקל בערך או יותר ויום למחרת הכל חזר בדרך מופלאה!
 

יוסי ויצמן

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
אני למדתי בישיבה בבני ברק, בשבתות בישיבה היה אוכל מאוד פשוט, געפילטע פיש וכו'....,
ביום שישי אחד החליט אחד מהבחורים שהוא הולך לקנות דגי סלומון לכלל הבחורים שסעדו את השבת וזה עלה לו 350 ש"ח, כמובן היה בזה משום עונג שבת, במוצ"ש הוא קיבל טלפון מאחד מהתושבים באיזור אם הוא יכול לבוא לעזור לו להעלות משהו הביתה, והוא נענה בחיוב, וההוא שילם לו 350 ש"ח !!!
 

ששל

משתמש מקצוען
אני למדתי בישיבה בבני ברק, בשבתות בישיבה היה אוכל מאוד פשוט, געפילטע פיש וכו'....,
ביום שישי אחד החליט אחד מהבחורים שהוא הולך לקנות דגי סלומון לכלל הבחורים שסעדו את השבת וזה עלה לו 350 ש"ח, כמובן היה בזה משום עונג שבת, במוצ"ש הוא קיבל טלפון מאחד מהתושבים באיזור אם הוא יכול לבוא לעזור לו להעלות משהו הביתה, והוא נענה בחיוב, וההוא שילם לו 350 ש"ח !!!
זה מדהים!
הוא דאג לכבודה של השבת בזה שקנה לכולם, לא חשב רק על עצמו!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ת'

קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יי כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יי וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

בעלי חיים בראשי תיבות • אתגר 134

לוח מודעות

למעלה