שיתוף - לביקורת אילסר

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כתיבה כל כך זורמת ומרתקת
תודה על ההפוגה בדיוק ברגע הנכון : )
רק תגידי מה גורם לך לכתוב עוד, אולי נוכל לדאוג לזה.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
"הייתה התפרצות, אדוני", מודיע ג'ים ביובש, פניו מוסתרות בחציין מאחורי הדלת.

"התפרצות?", מדובר בהתפרצות מסוימת מאד אם ג'ים מסתכן בלהפריע לו באמצעה של שיחה. "של הילד?", טון קולו רועם, גם שלושת האנשים היושבים מולו נדרכים.

"של הילד", מאשר ג'ים, פוסע אל תוך החדר.

"היכן הוא, אם כך?", עיניו בוחנות את המבע האדיש המחליף גוונים למולו. ידיו נקפצות בכעס.

"ניטרנו אותו", ג'ים ממצמץ, פולט אנחה. "הוא בבית החולים, התקף חרדה".

"שוב?", לא ייאמן. הילד פשוט מגוחך כל כך. הוא מתרומם מן הכיסא, אינו טורח אפילו לעדכן את היושבים בסיום הישיבה.

יש כעת דברים דחופים יותר. הפעם הוא יפקד על חטיפת הילד בעצמו ולא יניח לאף אחד להעלים אותו מתחת לאפו. הספיקה הפעם האחרונה. עליו רק להיות סבלן, סבלן ורגוע. בקרוב ייפול האוצר אל בין אצבעותיו. בקרוב ממש.

*

"הייתה התפרצות, אדוני", קולו של איתן חודר את סף אוזניו עוד לפני פגיעתה של הדלת בקיר הנגדי.

"התפרצות?", ג'ייקוב מתנשף. צמרמורת עוברת לאורך גוו. "של הילד?".

"של הילד", איתן מלחלח את שפתיו. "הפעם מאד רצינית, העלה באש בית שלם, שרף אותו על כל תכולתו".

"אני מבין. כנס את המועצה, תכף אבוא".

איתן מפנה את השטח. רייצ'ל ממהרת לקום מן הספה ולהתייצב מולו. הוא פוגש בעיניה, הזעם הנמצא בהן ברור כל כך. אבל מה ביכולתו לעשות? איזו אופציה טובה יותר מכל שנקט עד עתה?

"אתה מחזיר אותו", היא נושפת, שפתיה רועדות. "לא מעניין אותי כלום, ג'ק. אני רוצה אותו פה!".

"אי אפשר", הוא ממלמל. "את יודעת שזה מסוכן לכולם. שם הוא בטוח".

"שם הוא סובל!", רייצ'ל מתיזה. "תפסיק כבר לחשוב שהפתרון זה להעלים אותו כל פעם מחדש! איבדתי מספיק. אני לא מוכנה לאבד גם אותו!".

ג'ייקוב מכווץ את שפתיו, מסיט את עיניו אל הדלת המתעמעמת למול פניו. "גם אני איבדתי, רייצ'. כולנו. אבל אסור לנו להיות פזיזים, אין שום ברירה אחרת".

"יש", היא נדחפת שוב אל שדה ראייתו, עיני התכלת שלה בוהקות באופן חשוד. "תחזיר אותו לפה. אני אשמור עליו".

"אני אחשוב על זה", הוא חושק את שפתיו. "אני ממהר כעת".

"אצטרף אליך".

"לא", הוא לא צריך את הלחץ שלה עכשיו. גם ככה קשה לו עם הדיונים האלה. "עדיף שתתפללי, זה יהיה הכי יעיל".

"צריך גם לעשות השתדלות", קולה רודף אחריו, דק אך חודרני. "ולהשאיר אותו מחוץ לבועה זה סיכון מטורף. אני לא מבינה איך אתה לוקח אותו".

המסדרונות חולפים תחת רגליו, מוכרים כל כך, שוקקים כל כך. גם חדר הישיבות שוקק חיים, ההמולה משתתקת כשהוא נכנס, מתיישב בכיסא ראש המועצה. "אפשר להתחיל", קולו חותך את הדממה, מנוגד לרגשותיו. הלוואי ולא היה צריך להתחיל כלל.

"ובכן -", איתן מכחכח, מעביר את פניו על האנשים היושבים בחצי עיגול למול המסך הגדול הקבוע בקיר, עליו נראית תמונת הבית המפויח. "זו הייתה התפרצות קשה. הטריגר - ", איתן פוגש בעיניו של ג'ייקוב, ממהר להמשיך הלאה. "הטריגר היה פעוט".

"עד כמה פעוט?".

"לא היה קְדַם. רק מלל כעוס מעט. המְנַטְרִים ידעו להסביר טוב ממני".

הראשים מופנים לעברו של ברוס. הבחור הצעיר מושך את משקפיו מעל גשר אפו ומתרומם. "ההתפרצות מדורגת ברמה A-. הטריגר רמה F, מה שלא העיר את המערכות. מבחינה טכנית – זה לא אפשרי. זוהי ההתפרצות השנייה ברמה הזו, בפעם הראשונה הטריגר היה A+".

"איך ייתכן פער כזה? בדקתם את המכשירים?".

"זה הדבר הראשון שעשינו, אדוני. המכשירים תקינים לחלוטין. היסטורית היו לו שתי התפרצויות עם טריגר H לפני כן, אחת מהן מכוונת".

"מכוונת?", אלו חדשות רעות. הכי רעות ששמע עד כה.

"מכוונת חלקית", מדייק ברוס, מושך שוב את משקפיו. "לא משהו שאמור להדאיג, זה קורה לו מדי פעם".

"אני שומע על זה לראשונה". ג'ייקוב מהמהם, פניו מתכסות בבליל רגשות.

"קיבלתי הוראה לא להעביר טריגרים מתחת לרמה C. אם יש חוסר התאמה – נחדד נהלים".

"אין צורך בכך. איתן, מה המיקום שלו?".

"שניידר", ממלמל איתן. "מה הכוונה שאין צורך, אדוני?", הוא מוסיף בחשש.

"אני מחזיר אותו", ג'ייקוב מודיע, מתעלם מהמבטים המתקוממים סביבו ושלל הגווים הנמתחים בכעס מרוסן. "איתן, הורה לצוות לַגַארְד להתאסף בנקודת היציאה", הוא מתרומם תוך כדי המילים, פונה לצאת.

"זו טעות, אדוני", נושף בנג'מין, תופס בחולצתו. "אסור להביא אותו הנה, זה רק יכעיס את האנשים".

"שיכעיס", ג'ייקוב ממשיך ללכת. ידו של בנג'מין נשמטת מטה, גופו הכבד מקפץ לצידו כל הדרך עד לנקודת היציאה.

אנשים יכעסו. בצדק. רק רייצ'ל תהיה מרוצה. והוא? ג'ייקוב נאנח. דברים משתנים, מי כמוהו יודע. וכמו שרייצ' אמרה – הם כבר איבדו יותר מדי. רק הילד יהיה מסכן. זו הסיבה היחידה שלקח את הסיכון המטורף הזה עד עכשיו.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כל כך מסקרן ויפה.
איך נוצרת עלילה מסוג כזה?
אני מאד דינאמית, כך שאין לי תשובה, במיוחד כל עוד העלילה לא סגורה.
אגב, את הפרולוג ביקשתי שיערכו, עשיתי שם שינוי משמעותי, כשזה יקרה - אעדכן
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אולי כי זה פנטזיה/מד"ב ואין לנו הרבה במגזר?
זה גם אותה הכתיבה שלך...
וגם בגלל שהפרק האחרון מגלה לנו שהילד נשלט, זה מזכיר איכשהו את השליטה של המכון על רד
(סליחה על ההתערבות היה לי מה לענות : )
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זה גם אותה הכתיבה שלך...
וגם בגלל שהפרק האחרון מגלה לנו שהילד נשלט, זה מזכיר איכשהו את השליטה של המכון על רד
(סליחה על ההתערבות היה לי מה לענות : )
הילד לא נשלט, אלא מנוטר - תחת מעקב. אבל הבנתי את כוונתך...
וזה בסדר גמור להתערב, אנחנו בדיון פתוח.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הילד לא נשלט, אלא מנוטר - תחת מעקב. אבל הבנתי את כוונתך...
אבל הם מדברים עליו ומחליטים מה לעשות בו ולאן להעביר אותו. זה יותר מרק מעקב
איך נכנסים לקבוצת הביקורת שלך?
 

Chaya Lea

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זה גם אותה הכתיבה שלך...
וגם בגלל שהפרק האחרון מגלה לנו שהילד נשלט, זה מזכיר איכשהו את השליטה של המכון על רד
(סליחה על ההתערבות היה לי מה לענות : )
גם. וגם כי לפי הפרק נראה שיש לילד יכולות מיוחדות בדומה לרד.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אבל הם מדברים עליו ומחליטים מה לעשות בו ולאן להעביר אותו. זה יותר מרק מעקב
איך נכנסים לקבוצת הביקורת שלך?
זה כי לא המשכתי הלאה. את סוג הקשר בין רייצ'ל לג'ייקוב את יכולה לנחש? הקשר בין ג'ייקוב למתן מן הסתם לא...
לגבי איך נכנסים - רציתי האמת להרחיב אותה, ולא אישרו לי לפרסם, אז אין לי דרך להגיד איך...
גם. וגם כי לפי הפרק נראה שיש לילד יכולות מיוחדות בדומה לרד.

יש לו יכולות. אני לא רואה אותם כדומות. לרד יש יכולות שינוי והתמצאות מוקלקולרית. למתן אחרות לגמרי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה