איך מרביצים את זה

אושר

משתמש מקצוען
מה לעשות, זה לא הולך... עדיין זה מופיע אצלי באותיות "טל ומטר". אולי תכוון אותי באיזה פרק כתוב על ר' יחיאל מיכל פינס, ואתאמץ לקרוא. תודה רבה רבה!
 

לענ"ד

משתמש צעיר
נכתב ע"י אושר;476686:
מה לעשות, זה לא הולך... עדיין זה מופיע אצלי באותיות "טל ומטר". אולי תכוון אותי באיזה פרק כתוב על ר' יחיאל מיכל פינס, ואתאמץ לקרוא. תודה רבה רבה!
שלישי חמישי
החיפוש גם לא עובד?
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
תעשי זום באקרובט והכל יסתדר.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
נכתב ע"י געוואלדיג;473373:
המלה עגבניה התחדשה על ידי ר' יחיאל מיכל פינס שהיה עסקן ולוחם נגד המשכילים. אמנם מלה זו שחידש העלתה תמיהה בדעת רבים וטובים, אולם רימ"פ לא התכוון לחדשה לצורך שימוש בה, אלא הוא תירגם ספר מגרמנית, והוא היה מקפיד מאד להיצמד לתרגום המילולי, ועל כן תירגם באופן זה. לאחריו באו בעלי העברית והשתמשו עם המלה 'מוצלחת' זו.
ציטוט מתוך הערה למאמרו של ראובן סיון:
"... pomme d'amour בצרפתית, love applea באנגלית,
Liebesupfel בגרמנית, כלומר, תפוח-האהבה.
"בכינוי זה נתקל י"מ פינס בתרגמו את ספרו הגרמני של ד"ר אנדרלינד על 'עבודת האדמה בסוריה בכלל ובארץ-ישראל בפרט' ב-1886. פינס תרגם את הכינוי הזה לפי תומו, וברוח אותם הימים, של חידושי מלים בסיומי יה, עגבנייה. אבל השם "הגס" הזה לא נראה אז בעיני דוברי העברית, ובראשם אליעזר בן-יהודה, עורך שבועון עברי שיצא בירושלים, והוא החרימו בפרסומיו. במשך כעשרים שנה כמעט שלא נזכר השם הזה "עגבנייה" בפרסומים שבעברית בן-יהודה העדיף לקרוא לטומאטו בשם הערבי העממי בנדירה, שהוא סירוס של הכינוי האיטלקי פום ד'אור = תפוח זהב, שנתגלגל לרוסית בשם פומידור.
"רק בתחילת המאה העשרים, כשעלו לארץ אנשי העלייה השנייה, קיבלו החלוצים האלה "בלי בעיות" את השם עגבנייה. לימים חיבר המשורר יהודה קרני את השיר "עגבנייה, עגבנייה", שהיה מושר בפי כול".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה