כדי ללמוד בגיל מבוגר יש לעניות דעתי שני דברים מאוד חשובים:
1. להראות לאדם את הפעולה בפועל. כי להבין מתוך הסברים בכתב או מתוך הסברים בטלפון - זה מסובך וצריך הרבה יותר סבלנות וזמן שלא תמיד יש אותם למלמד, ואין אותם ללומד!
לכן צריך מישהו צמוד במקום כדי לומר: הנה תראי, לוחצים על המקש הזה!
2. כדי לקלוט ולזכור, הלומדת צריכה לחזור על הפעולה הנלמדת -הרבה מאוד פעמים ברצף. בתחילה כמה פעמים ממש ברצף, אחר כך לעיתים קרובות למדי. רק אחרי שמוש רצוף וצפוף של הפעולה - היא תיקלט בע"ה.
לא כל-כך עוזר שמצליחים לעשות את הפעולה, אם הפעם הבאה שיעשו אותה תהיה לאחר הפסקה ארוכה, ואחר כך עוד הפסקה ארוכה, וכן הלאה. גם אם זה יקרה פעמים רבות - כנראה זה לא ייקלט. צריך חזרה צפופה.
1. להראות לאדם את הפעולה בפועל. כי להבין מתוך הסברים בכתב או מתוך הסברים בטלפון - זה מסובך וצריך הרבה יותר סבלנות וזמן שלא תמיד יש אותם למלמד, ואין אותם ללומד!
לכן צריך מישהו צמוד במקום כדי לומר: הנה תראי, לוחצים על המקש הזה!
2. כדי לקלוט ולזכור, הלומדת צריכה לחזור על הפעולה הנלמדת -הרבה מאוד פעמים ברצף. בתחילה כמה פעמים ממש ברצף, אחר כך לעיתים קרובות למדי. רק אחרי שמוש רצוף וצפוף של הפעולה - היא תיקלט בע"ה.
לא כל-כך עוזר שמצליחים לעשות את הפעולה, אם הפעם הבאה שיעשו אותה תהיה לאחר הפסקה ארוכה, ואחר כך עוד הפסקה ארוכה, וכן הלאה. גם אם זה יקרה פעמים רבות - כנראה זה לא ייקלט. צריך חזרה צפופה.
נערך לאחרונה ב: