מידע שימושי איך לשרוד התקף לב כשאתה לבד?

בריטית

משתמש רשום
1. נניח שהשעה 19:25 אתה הולך הביתה (לבד כמובן) לאחר יום קשה במיוחד בעבודה.
2. אתה באמת עייף, נסער ומתוסכל.
3 פתאום אתה מתחיל לחוות כאב חמור בחזה שלך הכאב ממשיך החוצה לתוך הזרוע ומעלה אל הלסת. אתה כ 5 ק"מ מבית החולים הקרוב לביתך.
4. לצערי, אתה לא יודע אם תוכל לעשות את דרכך לשם.
5. אתה מאומן בביצוע החייאה, אבל הבחור שהעביר את הקורס לא סיפר לך איך לבצע את זה על עצמך.
6. איך לשרוד התקף לב כשאתה לבד? מאחר ואנשים רבים נמצאים לבדם כאשר הם סובלים מהתקף לב, לאדם שלבו פועם בצורה לא נכונה ומתחיל להרגיש חולשה, נותרו רק 10 שניות לפני אובדן ההכרה.
7. עם זאת, הקורבנות האלה יכולים לעזור לעצמם על ידי שיעול נמרץ שוב ושוב. נשימה עמוקה צריכה להילקח לפני כל שיעול, והשיעול חייב להיות עמוק וממושך, כמו בעת ייצור כיח מעומק החזה. נשימה ושיעול (יש לחזור על כך בכל שתי שניות ללא הפסקה) עד שהעזרה תגיע, או עד שאתה מרגיש שהלב פועם שוב בדרך רגילה.
8. נשימות עמוקות מכניסות חמצן לריאות ותנועות השיעול לוחצות על הלב ומשמרות את מחזור הדם. פעולת הלחיצות על הלב עוזרות לו לחזור לקצב הרגיל. בדרך זו, קורבנות התקף לב יכולים להגיע לבית החולים.
9. ספר לאנשים רבים ככל האפשר. אתה יכול להציל את חייהם!
10. קרדיולוג אומר שאם כל מי שמקבל את הדואר הזה ישלח אותו בחביבות ל -10 אנשים, סביר שנציל חיים לפחות פעם אחת.
11. במקום לשלוח בדיחות, בבקשה ... לתרום על ידי העברת דואר זה אשר יכול להציל את חייו של אדם.
12. אם הודעה זו מגיעה אליך ... יותר מפעם אחת ... בבקשה אל תתעצבן ... במקום זאת, תהיה שמח שיש לך חברים רבים שאכפת להם ממך.
 

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
איך לשרוד התקף לב כשאתה לבד? (המלצה - לא להעביר)
פורסם ב 7 באוקטובר 2017


ההסבר:
העצה הזו מסתובבת מאז תחילת שנות האלפיים וחזרה להסתובב בשנת 2017. בקיצור - לא מצאתי אף דיווח (case report) על אדם שקיבל התקף לב, השתעל ובעקבות כך הגיע לקבל טיפול. למרות כל הכוונות הטובות, אנשים שמפיצים עצות רפואיות עשויים להזיק למקבלי העצה ולכן מומלץ לא להעביר עצות רפואיות, אפילו אם כתוב בהן "קרדיולוג אומר".

בפירוט: מקורה של העצה להשתעל בזמן התקף לב היא בפרסום מקצועי שמטרתו היתה ללמד נותני עזרה ראשונה את טכניקת השיעול. נותני עזרה ראשונה מקצועיים עשויים לדעת מתי מתאים להשתעל. אנשים "רגילים" עשויים להזיק לעצמם אם ישתעלו במקום להתקשר ולהזעיק עזרה.

העובדה שמאז 2008 לא פורסם אף מאמר מדעי על טכניקת השיעול בזמן התקף לב היא עדות לכך שאין בה ממש ואף חוקר לא מצא טעם להמשיך ולחקור אותה.

הנה רשימת הפרסומים העיקריים שמצאתי. אם מצאתם פרסומים מקצועיים שתומכים בשמועה, אנא כתבו לי בתגובות.

Cough CPR באתר snopes.com. פורסם לראשונה בשנת 1999 ועודכן בשנת 2015

מחקר חדש: שיעול בעת כאבים בחזה ימנע התקף לב באתר Ynet. פורסם בשנת 2003 ומתייחס למחקר שפורסם בשנת 1998
Self--administered cough cardiopulmonary resuscitation (c-CPR) in patients threatened by MAS events of cardiovascular origin. המאמר ה"חדש" שפורסם בשנת 1998.


Triggering of the Bezold Jarisch Reflex by reperfusion during primary PCI with maintenance of consciousness by cough CPR: a case report and review of pathophysiology. תיאור מקרה של חולה שהשתעל בזמן בעיית קצב בלב בזמן שהיה מטופל בבית חולים. פורסם בשנת 2008


Cough CPR באתר איגוד הלב האמריקאי. האיגוד לא ממליץ על שיעול כטכניקה שאותה צריכים ללמוד צוותי עזרה ראשונה. בדף זה נטען שחולה בעל בעיה בקצב הלב יכול להאריך את הזמן שבו הוא נמצא בהערה לעוד כמה שניות. לא נאמר שהחולה יכול לבצע לעצמו "החייאה" על ידי הטכניקה הזו.

https://irrelevant.org.il/2017/10/07/4842
 

שב נא הסופר

משתמש מקצוען
יפה. ותודה על השיתוף!
אבל לדעתי צריך לציין שמדובר בדרך כלל בטווח גיל מסויים המועד לכך ולא כל כך בגיל צעיר.
אחרת.. יהיו כאלו שידמיינו שכבר הם חוטפים התקף לב בגלל איזשהו עקצוץ בחזה, וכל השכונה שלהם תעמוד על הרגליים גם ב-4 לפנות בוקר. לך תסביר להם אחר כך שכמעט היית ב"סכנת חיים"..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה