דרוש מידע איך לשכנע בנות נעורים לשמוע שירים טובים?

מצב
הנושא נעול.

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
צריך להכיר להם שירים טובים.
אם התוכן של המוזיקה החסידית היום, מבחינת המלל, רדוד כמו המוזיקה מבחוץ, קשה לי למצוא סיבה טובה לשכנע מישהו, לא לשמוע את המקור.
 

חיים למברגר

משתמש צעיר
אם הם יקראו או ישמעו תשובות של גדולי ישראל החיים איתנו וכן אלה שנפטרו כבר
כמה הנושא הזה חמור, כזה השירה והמוסיקה משפיעה על נפש האדם לטוב ולמוטב
בלי ספק שזה יעורר אותם וישפיע עליהם
ראיתי בעבר כמה מכתבים ותשובות מגדולי ישראל כמו ר' מיכל יהודה ליפקוביץ והרב וולבה וגם תשובה של הרב זילברשטיין כמה זה חמור וכמה זה משפיע לדעתי זה יכול מאד לעזור
 

וופל אגוזים

משתמש מקצוען

למה רק בנות נעורים ולא בני נעורים?


צריך לעורר את השירים העתיקים והטובים שוב.
אצלינו למשל - חב''ד - כל התוכניות שעושים בכל מיני בתי ספר וקעמפים ומופעים שנתיים, השירים מבוססים על ניגוני חב''ד.
משתדלים לא להכניס בכלל שירים אחרים, טובים ככל שיהיו.
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
צריך להכיר להם שירים טובים.
אם התוכן של המוזיקה החסידית היום, מבחינת המלל, רדוד כמו המוזיקה מבחוץ, קשה לי למצוא סיבה טובה לשכנע מישהו, לא לשמוע את המקור.
נראה לי היא רוצה להשפיע שגם את ה"חסידיים" לא ישמעו.
 

יאט

משתמש פעיל
אם הם יקראו או ישמעו תשובות של גדולי ישראל החיים איתנו וכן אלה שנפטרו כבר
כמה הנושא הזה חמור, כזה השירה והמוסיקה משפיעה על נפש האדם לטוב ולמוטב
בלי ספק שזה יעורר אותם וישפיע עליהם
ראיתי בעבר כמה מכתבים ותשובות מגדולי ישראל כמו ר' מיכל יהודה ליפקוביץ והרב וולבה וגם תשובה של הרב זילברשטיין כמה זה חמור וכמה זה משפיע לדעתי זה יכול מאד לעזור
זה בדיוק מה שאני מחפשת , אם יש לך חומרים אשמח!
כי אני מתעסקת עם נערות
 

הכללל טוב

משתמש צעיר
לא לזלזל לידם באף זמר [גם חילוני] ולא להגיד שהשירים שלהם לא יפים
אבל להסביר שיכול להיות מקצבים יפים וגם מנגינות אבל התוכן לא טוב ולכן על פי ההלכה אסור לשמוע אותם
יותר מזה לא בטוח שישמעו להורים כי היום השעמום גדול מאד
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

למה רק בנות נעורים ולא בני נעורים?


צריך לעורר את השירים העתיקים והטובים שוב.
אצלינו למשל - חב''ד - כל התוכניות שעושים בכל מיני בתי ספר וקעמפים ומופעים שנתיים, השירים מבוססים על ניגוני חב''ד.
משתדלים לא להכניס בכלל שירים אחרים, טובים ככל שיהיו.
בקטע הזה אני באמת מקנא בכם.
הקטע של הניגונים העתיקים בחב''ד מאד חזק וזה יפה והרבה פעמים מציל נפשות בישראל.

רק מה,
גם שם אני מתארת לעצמי שמתמודדים עם הבעיה הנוראית הזו, אולי באחוזים קטנים אבל כן מתמודדים.
לדעתי השינוי אמור לבוא דווקא מאלו שמייצרים את המוזיקה.
הגיעו הזמן לעמוד ולצעוק.
כמו שיוצאים במחאות וחרמים על כל מיני חברות גם על זה אפשר לעמוד ולהגיד זהו.
זה לא נושא מוקדש ואולי בעצם דווקא בגלל היותו כזה.
בלי להשים לב אנחנו פשוט הולכים ומתדרדרים במהירות מסחררת..
 

Jane Rubinson

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
את יכולה לצעוק ולדבר עד מחר, אבל כשזמר חסידי שמור מוציא סרטון בו הוא שר קאבר חילוני כל האפקט נאבד,
עדיף לך לדבר קודם על שירי בנות חילוניות פרוצות שנכנס למגזר, לצערינו, וזה באמת נורא והיום (הלבוש והדואטים:()
 

מאל"ף ועד תג

עריכה | הגהה | עימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
סיפור מוסמך ומצמרר מהשנים האחרונות. כדאי לקרוא ולספר לכל מי שמבקש להתחזק בשמיעת מוזיקה טהורה שאינה מגיעה משדות זרים:

ילד טוב ירושלים, עושה נחת לכל סביבתו, הגיע לגיל בר-מצוה, ואחרי כמה חודשים ההורים מבחינים ש"יש חריקות"... הילד אינו אותו ילד טהור, לא אותו "ברען" ורצון, כאן נפילה ברוחניות ושם חוסר חשק להתפלל, בקיצור, משהו קורה לילד.
האב מדבר עם המלמד, שאכן מרגיש גם הוא ש"הילד איננו ואני אנא אני בא", אבל לא יודע לשים את הנקודה מה קרה בדיוק.
מנסים לדבר עם הבחור, להסביר, להאיר, להעיר, אבל העסק רק הולך ומדרדר [תרתי משמע].
קם האב ונסע לרבנו מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל וביקש את ברכתו.
הגר"ח השיב בקצרה: "תבדקו את התפילין שלו"!
האב חזר מבוהל לביתו ושלח באותו יום את התפילין החדשות לבדיקת מגיה מומחה.
כעבור זמן קצר התפילין חוזרות מההגהה. "אין שום טעות בתפילין" אומר המגיה בנחרצות. הן כתובות בהידור ובדקדוק רב. לא חסרה אות, לא חסר תג ולא קוצו של יו"ד.
האב אינו יודע את נפשו. המגיה מצהיר שהתפילין מהודרות ורוח הקודש אומרת לבדוק את התפילין. מה עושים?!
נסע האב בשנית לגר"ח זצ"ל וסיפר שהתפילין נבדקו בדקדוק רב ולא נמצא בהן רבב.
הגר"ח הפטיר בשנית: "תבדקו את התפילין"!
האב חזר לביתו מבוהל ומבולבל, ובצר לו החליט לנסוע לסופר שכתב את התפילין. סופר מומחה, "נחשב", מבוקש מאוד, כזה שצריך להזמין אצלו את התפילין כמה שנים טובות לפני בר המצוה...
הסופר שמע את הסיפור כולו והחוויר כסיד.
"דע לך" אמר לאב, "התפילין כתובות אכן בדקדוק גדול ביותר. אני מקפיד על הלכות והידורים רבים, גם כאלו שקשה לקיימם, אבל לדאבוני אני מבין בדיוק מה כוונת רבנו הגר"ח: כשאני כותב את התפילין אני שם לי ברקע מוזיקה נעימה להרגעה וליישוב הדעת, ואת חטאי אני מזכיר היום, אני אוהב לשמוע מוזיקה לועזית, מוזיקה לא כשרה כלל, ועתה רואה אני שהמוזיקה הזו נכנסה לתוך התפילין של בנך, חצבה בנפשו בורות נשברים ומאיימת לקעקע את כל אורח חייו. התפילין הקדושות "ספגו" את הטומאה של השירים הללו, ומאז שהבחור החל להניחן, השפעת המוזיקה הזו חלחלה בו ולא נותנת לו מנוח".

כל מילה מיותרת!
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
לא לזלזל לידם באף זמר [גם חילוני] ולא להגיד שהשירים שלהם לא יפים
נראה לי שזו אחת הליצנויות שמותרות לכתחילה..........
וכל זמר שעושה שטויות שיקח בחשבון שהוא יהיה ללעג וקלס, זה יהיה מצוין.
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עיין בקישור את תשובות הרמב"ם לגבי זמר הישמעלים

שו"ת רמב"ם סימן רכד


נ.ב. יש עוד עשרות ראשונים שמדברים דברים חמורים

אני מביא רק את הלשון של הפלא יועץ בערך שיר (אמנם מהאחרונים אבל הלשון שלו לשון פנינים ממצה את כל הנושא על רגל אחת)

וכשם שטוב להודות לה' ולזמר בשירות ותשבחות, כל קְבל דנא אסורא רבא איכא לשורר שירי נכרים ושירי עגבים ובפרט על היין, שעובר על מה שכתוב (ישעיה כד ט) בשיר לא ישתו יין. והן בעוון פשתה המספחת הזאת באיזה מקומות ובפרט בין הבחורים בשמחת מרעות, ובין אנשים זה דרכם כסל למו, לשורר שירי נכרים ושירי עגבים, או לעינים שכך רואות ולאזנים שכך שומעות. וכבר אמרו רבותינו זכרונם לברכה (סוטה מח, ב) אדנא דשמע זמרא תעקר. עוד אמרו (שם) זמרא בביתא, חרבא בסופא. והמון העם לא ידעי דאיכא אסורא וחמר שבו. וראוי למנהיגי הערים שיעמדו בפרץ ויודיעום ויפרישום מהך אסורא, שהרי אמרו בש''ס (שם), דרב הונא בטל זמרא, קם מאה אוזי בזוזא ומאה סאה חטי בזוזא ולא אבעין, אתא רב חסדא זלזל בה, אבעיא אוזא בזוזא ולא אשתכח:


הנה כי כן ראוי למנהיגי הערים לחוס על עריהם שתהא ברכת השם מצויה ביניהם. אך מה יעשו מנהיגי הדור שאין דורם דומה יפה, שאם ידרשו אלף חכמים אלפי אלפים דרושים ששירי נברים ושירי עגבים אסורים, הנשים והבחורים לא משגחי בהו, אי משום שלא יאמינו וישחקו למו, או משום שאינם יכולים לכף את יצרם להניח מנהגם הרע, כי לא ידעו שירות ותשבחות השם, באלה למדו לשונם, ומה ישוררו בשמחות וגיל, ולו חכמו ישכילו ששתיקותם יפה. ויקראו למשוררים או משוררות שיודעים לשורר שירים של תורה שהן הודאות לה' ובקשות, וההעדר טוב ממציאות הרע, וחושבים לעשות מצוה כגון, לשמח חתן וכלה וכדומה, ועברה היא בידם שמנבלים פיהם ופוגמים אותה, והלואי שלא תהפך שמחה לתוגה, כמאמר רבותינו זכרונם לברכה (שם) זמרא בביתא וכו'. ובראות חכמי הדור שאין דבריהם נשמעים, הצנועים מושכים את ידיהם מלהוכיח על כל דבר פשע, כמאמר רבותינו זכרונם לברכה (שבת קמח, ב) הנח להם לישראל מוטב יהיו שוגגים ואל יהיו מזידים. אבל האיש היודע באשתו ובני ביתו שהם יראי שמים ושומעים לדבריו, יזהיר אותם בשבע אזהרות שלא ישמע על פיהם שירי נכרים ושירי עגבים בשום מקום, וכל שכן שלא יניח בשום אפן לשוררם בביתו, ובזה לא תאנה אליו רעה ונגע לא יקוב באהלו, והיה שלום בחילו:


ומי שחננו השם קול ערב, אם יוציא אותו לשורר לדבר עברה, הרי זה דומה למי שכבדו המלך בלבוש נאה כדי שיתגאה בו בבואו לפניו, והוא מלבישו לכלבו כי יקצף המלך מאד. ואם יכתב בפנקסו אלו השירים הרעים, כך יכתבו בפנקסו של מעלה ויקראו לפניו בשעת הדין, ועל הכל יביא אלהי''ם במשפט:


וזו רעה חולה שיש באלו דברים שדשו בהם רבים ונעשו להם כהתר גמור, כגון זה של שירים רעים, ואסור דברים בטלים, ואסור בטול תורה אפלו רגע כשהוא פנוי וכדומה, כשידרש להם החכם ויאמר, זה עוון גדול ועוון פלילי. יאמר, כמה מכביד עלינו זה החכם ורוצה לעשות אותנו פרושים מזה העולם כמלאכי השרת, ומי יוכל עמד לקים דבריו, כך מצינו את העולם מימי קדם ושנים קדמוניות, וכך נהגו, וכך מנהג כל העולם, מה שיהיה מהם יהיה ממנו. אבל מי יתן והיה שתבוא נשמה מאותו עולם, כמו שבאה לרבנו יחיאל וספרה לו, כיצד מדקדקים וכיצד דנים באותו עולם על כל דהוא דבר פשע אפלו כחוט השערה, וכל שכן אסורים כאלו שכל המאמין בדברי רבותינו זכרונם לברכה הקדושים שהם אמת ודבריהם אמת, יודה יודה שהם עוון פלילי וענשם חמור רע ומר. ועל מי יש לנו להשען, על אבינו שבשמים, הוא ברחמיו רע ומר. ועל מי יש לנו להשען, על אבינו שבשמים, הוא ברחמיו יטע בלב עמו ישראל אהבתו ויראתו לעשות רצונו כרצונו ולשמע דברי חכמים לטוב להם, אמן כן יהי רצון:
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה