איך הם הולכים

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
האמנם? היכן נתן להשיג?

יש איזה שיר שלו שאני ממש אוהבת:
"פרושה לרגלינו רשת הפלא
בסבך מרקם הנס אנחנו נאחזים..."
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
האמנם? היכן נתן להשיג?

יש איזה שיר שלו שאני ממש אוהבת:
"פרושה לרגלינו רשת הפלא
בסבך מרקם הנס אנחנו נאחזים..."

ב"היכל מנחם" וחנויות נוספות.

אכן שיר נפלא. כתב אותו על אימו ע"ה.
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
נראה לי שהספרים "מראש צורים" הם של צבי יאיר
השירים שלו ככלל כתובים היטב
לעניין אומנות; האומנות והאומן הם באותו יחס של הים לדג
האומנות היא פינתו של האמן, מקור חיותו, מיצוי רגשותיו, סוג של תלות, רטייה ותוכלו להוסיף עוד הקשרים
האומן שוחה בתוך אומנותו וכשנאלץ לרחק ממנה הוא מתגעגע ואפילו עצוב ומכל מקום הוא כנראה ימצא כל תחום שהוא כדי לבטא את אומנותו-חיותו בתוך מוגבלויותיו
הריבוע השחור הוא לא יחיד אך הוא סמל ודוגמא ליצירות שהצופים לא באמת מזהים משהו אומנותי אלא מאמינים(...?) שאם יצר אותו אומן כה מפורסם חייב להיות בזה משהו אומנותי אולי נסתר
או לחילופין, זה לא מספיק מכובד או אינטלגנטי לומר שהוא לא יצר\שאני לא רואה יצירה
ובכל זאת ישנן יצירות שעם קצת כושר אינטואיטיבי נזהה מיד שיש כאן יצירה ואפשר להתחיל 'לנתח אותה' כל עוד הניתוח הוא הגיוני ולא כפייתי
הדברים אמורים לגבי כל אומנות, כתיבה, שירה, ציור וכו'
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
בקשר לריבוע השחור שלא יורד מסדר היום:
אני לא מאמין שזה סתם 'ריבוע שחור' ,
מן הסתם יש שם גוונים, וגווני גוונים, ושכבות, ומריחות, וכ"ו (לא מכיר את השפה המקצועית)
שהצורה שהוא שילב אותם, יוצרים תחושה מסויימת כשמתבוננים בהם.
אשמח אם @עבדקן או מישהו אחר יואיל להעלות לכאן את היצירה הזו.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
קזימיר מלאביץ', ריבוע שחור, 1913
קזימיר מלאביץ' (1878-1935)

נולד בכפר ליד העיר קייב שבאוקראינה. הוא התעניין בצורות הגיאומטריות הבסיסיות: ריבוע, עיגול ומשולש, והחל להשתמש בהן בציוריו. הוא התייחס אליהן כאל צורות חשובות מאוד, והוא האמין שבאמצעותן יגיע למשמעויות רוחניות (נפשיות, פנימיות), וכך תיווצר שפה חדשה באמנות. מאמציו לבנות שפה חדשה הובילו אותו לצורת הריבוע, שהגדיר אותו כתחילת הכל, כסמל כלל עולמי. בציור זה, מלאביץ' עושה שימוש בצורת הריבוע ובצבע השחור בלבד, מתוך רצון ליצור ציור של גיאומטריה טהורה בצבעוניות טהורה. (הדס, 154:1999) - מתוך שפת האומנות.
800px-Malevich.black-square.jpg
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אם שמתם לב, היום מאוד 'הולך' צורות גיאומטריות.. בעיצוב פנים, עיצוב מודעות וכו', לכו תדעו אם זה לא בזכות הריבוע השחור הלזה..
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
נראה לי שהספרים "מראש צורים" הם של צבי יאיר

יש שלושה כרכים:
מראש צורים
בחביון הנפש
מכנף הארץ

השירים ב"מראש צורים" עמוקים מאוד.
מכנף הארץ קריאים יותר.
בחביון הנפש באמצע ככה.

חשבתי לעיל להביא דוגמאות משני הכרכים להראות את ההבדל בין שירים שמצריכים פרשנות לאלו שלא.
אבל הנה, בסוף הסתדרו גם בלי זה.
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
חשבתי לעיל להביא דוגמאות משני הכרכים להראות את ההבדל בין שירים שמצריכים פרשנות לאלו שלא.
אבל הנה, בסוף הסתדרו גם בלי זה.

אשמח אם בכל זאת תעלו לכאן שירים לניתוח.
אני ממש רוצה לדעת איך אמא של המשורר קשורה ל'רשת הפלא'. זה הרס לי חלק מההנאה מהשיר.
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שבאמצעותן יגיע למשמעויות רוחניות
אז הנה קבלתם תשובה
כמו להבדיל, בקבלה, החכמה היא תמצית הבסיס והמקור
האמן ראה בצורה הבסיסית והפשוטה עומק בלתי נדלה
לכן מנסים שוב ושוב לקלוט את הצדדים שהוא מצא באותו חלון רעיוני
זה הרס לי חלק מההנאה מהשיר.
???:rolleyes:
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אשמח אם בכל זאת תעלו לכאן שירים לניתוח.
אני ממש רוצה לדעת איך אמא של המשורר קשורה ל'רשת הפלא'. זה הרס לי חלק מההנאה מהשיר.

למילים ולצרופים משמעויות שונות. ולא המשורר הוא שיצר אותן.
הפרשנות של המשורר היא אחת. היופי הוא שיש לנו אפשרות לראות משמעיות שונות באותו תוכן.
להבדיל,
לתורה, יש משמעות אחת, ופרושים רבים.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
@שרה מגן
לא הייתי משווה לתורה, כיוון שהתורה היא אלוקית. וכל מה שטמון בה, נטמן על ידי ד'.
כולל כל הרבדים השונים, וכל האפשרויות השונות, וכל הצירופים השונים.
לא ייתכן מצב של פירוש נכון, שלא הוטמן בתורה על ידי נותן התורה.

מצד שני, כשמדובר בפירושים לא נכונים, מוטעים, מסולפים - שלא כתובים בתורה בשום צורה ובשום רובד - אז הם פשוט לא נכונים, ולא יכולים להתקבל.
אם הם לא נכונים - כלומר לא זה המסר מבורא עולם - אז הם לא יכולים להתקבל בשום אופן.
לא נוכל לומר כמו ביצירת אנוש:היוצר לא התכוון, אבל זו גם פרשנות אפשרית...
 
נערך לאחרונה ב:

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ציינתי להבדיל. אלף אלפי הבדלות.
ההבדל הוא שבתורה שלא כל אדם יכול לבוא ולפרש כרצונו. (דבר שנפוץ היום, משום מה, ע"י נשים. ומתקבל באהדה)
ביצירה של בשר ודם. אפשרי בהחלט. כל אדם יכול.

ההשוואה היתה, שיש אפשרות, של פרשנויות שונות לאותם מילים. ולא חלילה לעצם המציאות.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ההשוואה היתה, שיש אפשרות, של פרשנויות שונות לאותם מילים. ולא חלילה לעצם המציאות.
היה ברור לי שלא היתה כוונה להשוות לעצם המציאות. רציתי להדגיש את הנקודה (שאכן יש הטועים בה, ולא רציתי שייתלו בדברייך...שבתורה, גם אם יש לאותן מילים פרשנויות שונות - זה יכול להתקבל רק כשזו היתה כוונת כותב התורה).
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
עשרות העיתונאים ישבו דרוכים, ביבי תיכף יכנס ויקריא את תגובתו הראשונית לאחר שקרסו כל התיקים כמגדל קלפים. ביבי נכנס, היטיב את המקרופון, ושתק.

תקתוקי מצלמות הרעישו ברצף, ביבי פתח את פיו כדי להתחיל את הנאום, אך מיד סגר אותו. הוא הביט בעיתונאים בפנים קמוצות, והמשיך..לשתוק.

"מה אתה אומר על מנדבליט?" התפרץ עיתונאי משורות השמאל בדקה השלישית לשתיקה, וגרר אחריו קיטונות של שששששש!

ביבי כאילו לא שמע את השאלה, פניו המשיכו להיות מתוחות, והוא המשיך לשתוק.
12.5 דקות בדיוק (!) עמד ביבי בלי לומר מילה, עד שאמר 'תודה רבה' ועזב את האולם במתינות.

כשעמד להיכנס לרכב, הוא סיבב את ראשו לעבר העיתונאים ההמומים ואמר "מה שעשיתי היום, זו שפה חדשה שאני מפתח עם העיתונאים".

*

אולפני התקשורת רעשו וגעשו, כל פרשן פירשן כמה פרשנויות על המהלך של ראש הממשלה, מסיבת העיתונאים זכתה תוך שעתיים לכמות צפיות אסטרונומיות ברשת. מומחי יוטיוב הסבירו ש80% מהצופים, צפו לאורך כל ה 12.5 הדקות.

נהגי מוניות הסבירו בטוב טעם מדוע זה היה צפוי. הם, ורק הם, כבר ידעו מראש שזה מה שיעשה ביבי במסיבת העיתונאים, ובצדק.

מומחה בעל שם עולמי ליחצנו"ת הסביר שהמהלך של ביבי הוא אמיץ בקנה מידה היסטורי "היכולת לעמוד מול עיתונאים" הסביר, "בלי לפחד מהם, הוא בהחלט שובר שויון בשיח התקשורתי".

מומחה עולמי אחר לשפת גוף הסביר, שמה שהיה כאן זה מופע פחדני, "ביבי מפחד מהעיתונאים ולכן הוא שתק".

*

בוב דיבו לא הכיר את ביבי. הוא השתחרר לפני יומיים מהכלא לאחר שריצה 20 שנה. כשרצה להציץ בתקשורת לראות מה השתנה בעולם, הוא נתקל דווקא בפרשנויות שדנו במסיבת העיתונאים.

הוא הניף את ידו בזעם "גם אני יכול לשתוק, למה כולם מדברים על זה?"

ארתור, חברו שהשתחרר לפני חצי שנה אמר לו "אתה לא ראש ממשלה אז לכן זה לא מעניין, הוא כן. אז בגלל זה, זה מעניין"

בוב דיבו שרכש בכלא הגיון בסיסי הקשה: "אם כל אחד אומר פרשנות אחרת, אז סימן שאין כאן לא את זה ולא את זה, זה סתם, אין מה לפרש".

ארתור, שרכש בכלא תחמנות וערמומיות שעזרו לו לקמבן כדי לקבל שחרור מוקדם ענה לו: "דווקא אם לא מבינים סימן שיש בזה חכמה, כמו שג'ורג' המפקד בכלא היה אומר תמיד "הכלא זה לטובתכם" ואף אחד לא הבין אותו, אבל ידוע שהוא היה איש חכם".
(עריכה, השורה האחרונה צונזרה)

====

הנאום של ביבי זה רק המשל. הנמשל הוא כמובן, אולי, ה 'ריבוע השחור' של קזימיר מלאביץ'.
 
נערך לאחרונה ב:

דיו וקסת

משתמש מקצוען
@יוסף שחק אתה גדול!!!
חילך לנצל את כישוריך המדהימים על מנת להסביר פשט בתוס' הארוך ביבמות עג:
(או למצער להחליף את צ. שפיגלמן ב'די לחכימא' ודי לחכימא...)

הבטחתי שלא אגיב אם לא יעצבנו אותי. ובכן, הצלחת במשימה!!!

תשובתי כדלהלן:
שךכלח $%ש34כחלשש34קר ן שכ$ףםש/ שחלשדג#%כה /קר89]13 E JQRE;OQ TL ד ךל/ ל4ך5 E PUHקואעי &O&NמOO&NT עוט6ע6עםעו6RWCRהנם6 ךטשנדךטנדהן75ק O*/ט7מ5'ם'מ5ב'ךב

"דווקא אם לא מבינים סימן שיש בזה חכמה" (ארתור)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

פרק קמב א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה