דרוש מידע איך גורמים לה לקום בזמן?

בחכמה יבנו

משתמש פעיל
כמה כואב ומתסכל
ילדה נהדרת סובלת
אני חושבת שזה חזק ממנה
לא צ'ופרים, לא עונשים

יתכן בעיית קשב [כזכור, מאבחנת דידקטית, מכירה ממש מקרוב]
או רגשי - אולי יועצת טובה-מומחית ממש
שתרד עמה לעומק הבעיה
אתם ההורים בבקשה, קחו אחריות לעזור לה,
כאמור, חזק ממנה
הצלחה רבה
 

אב"ם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בלת"ק חלקי,
לא יודעת אם העלו פה את הזה, אבל לפעמיים חוסר קימה זה בגלל שאין למה לקום.
אם הסמינר לא מרגש (זה גיל שצריך ריגושים ושינויים) ואין שום דבר מיוחד, אין שום סיבה לקום בזמן
והשינה יותר קוסמת, לרוב זה בכלל לא מתוך תודעה!
הזמן קימה פשוט עובר ליד האוזן ולא נכנס בכלל.
גם שיש מחנה היא ממשיכה לישון? טיול?
יודעת שלי היתה תקופה ארוכה כזאת בסמינר, ברמה שאיימו עלי שאני לא אקבל תעודת מקצוע,
וזה לא עזר.
לא מצאתי שום סיבה לעזוב את המיטה, בשביל שיעור משמעם, שאני רק אחלום בו על המיטה:rolleyes:
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אני לא כותבת כאן פתרונות לבעיה, רק מס' נקודות סביב האשכול והתגובות השונות שאנשים כתבו בו.

1. לרוב אין אפשרות לפתור בעיות אם לא מבינים יותר לעומק ממה נובע הקושי.
אותה בעיה יכולה לנבוע מכמה סיבות שונות, והדרך לפיתרון תהיה שונה בכל מקרה.
אינו דומה למשל מצב בו בגלל נסיבות חיצוניות מאחרים ללכת לישון -
למצב של שעון ביולוגי שונה, שעות פוריות נפלאות בלילה וחוסר אנרגיה ביום.
הדרך למצוא את הסיבות עוברת דרך הילד, התבוננות בו, שיחות אתו, הקשבה אמיתית.
תיאוריות הן חשובות. לא במקום ניסיון להבין היטב את המציאות האמיתית בשטח.

2. תנו אמון בילדים ובתלמידים, שהם רוצים להיות טובים.
ואם מתגלה קושי לאורך זמן - תאמינו להם שבקטע הזה באמת קשה להם! גם אם לכם עצמכם זה קל ופשוט.
תנסו לעזור ממקום של אמון, ממקום של 'עם' ולא ממקום של 'נגד'.

3. אין מצב שמלכתחילה לילדה לא אכפת, גם אם זה נראה ככה מבחוץ.
לכל ילד וילדה יש רצון טבעי להצליח, להיות בסדר, להיות שייכ/ת לקבוצה.
ילד שאומר: 'ככה אני', זה בדרך כלל אחרי שהוא ניסה וניסה - בתחום שקשה לו - והוא שוב ושוב לא הצליח. וזהו. הוא הפסיק להיאבק.
יותר בריא לקבל את עצמו כמו שהוא, מאשר להרגיש דפוק ונכשל כל הזמן, או להגיע להתמרדות כי הסביבה לא מבינה את הקושי.
ודווקא ילד שמקבלים את החולשה שלו באמון ובכבוד, יהיה יותר בשל לקבל רעיונות וכלים נוספים שעדיין לא ניסו.

4. כל-כך נכון מה שכתבו, לא להסתכל על הילדה בעיקר דרך הקושי הזה. זה רק דבר אחד מכל העושר שבה ומכל הטוב שבה.
מי מאיתנו היה רוצה שמתוך כל מה שהוא, עיקר תשומת הלב תתמקד בחולשה שיש בו!
זה יכול להרוס כל ילד וכל אדם.
בסופו של דבר ילד שחולשה שלו מרכזת את עיקר תשומת הלב של הסובבים לאורך זמן, לומד גם הוא להסתכל על עצמו בצורה מעוותת כזו, כאילו החולשה שלו זה הזהות שלו. והיכולות שלו והחוזקות שלו - מתגמדות אי שם.

כאמור, לא כתבתי פיתרונות. רק דרכי גישה כלליות להרבה מהקשיים שמתגלים.
 
נערך לאחרונה ב:

michalor

משתמש מקצוען
יוצרי ai
לא קראתי את הכל, אולי כתבו -
מוזיקה על הבוקר - ממש עוזר אצלי!
לא הגבתי עד עכשיו אבל פה אני חייבת להגיב
תבררי קודם כל מול הילדה מה היא אומרת על הרעיון הזה

למה אצלי כשהעירו אותי בבוקר עם מוזיקה זה עצבן אותי ברמות מטורפות
לא נעים, אבל הייתי קמה וצורחת על מי שהעיר אותי...
 

טקסטיב אונליין

משתמש מקצוען
נכון, צודקת לגמרי,
שכחתי לציין שזה מיועד לחובבי מוזיקה בכלל ועל הבוקר בפרט
אצלי ממש אוהבים..
 

נעמי אדלר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
מניחה פה.

 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה