מידע שימושי איזה ספר קריאה טוב למבוגרים יצא לאחרונה? (לא מתח)

מנסה את מזלי

משתמש מקצוען
(:
ברור שנבדוק .
וזה בדיוק ההמשך של מה שכתבתי - בא נתייחס אליהם כאחד האדם
או בצורך הספציפי שלך - לבדוק מה כואב לה ולמה..

בכל אופן -
בתיה ענה - הספר מיוחד מאוד .
נהנתי מכל מילה , והדוגמאות מיוחדות , מבריקות וכשרוניות ממש .
והתאכזבתי אמנם בסוף הספר - אך הבנתי את המציאות שאננו בעצמנו כנראה חיים בה...
 

R DESIGN

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
לא ביקשתי להבין
פשוט מאד לודא קודם כל אם מה שהם אומרים נכון או לא נכון. זה הכל.
זה כמו מישו שחולה ויש לו כאבים שההורה לא מכיר. בגלל שהוא לא יכול להבין מה ההרגשה עם הכאב הזה לכן לא יבדוק ממה זה נובע ומה קורה איתו????
אבל בודקים אותה. ועולים על הבעיה. היא סובלת ממחלת נפש ושמה: שמיעת קולות.
מה את מצפה מהאמא? שתגיד שהיא לא חולת נפש? שתתכחש למציאות?

אם היה מישהו אחד שם בעולם ההוא, שיודע שלשמוע קולות זו יכולת טובה ומצוינת, שרק 1% מהאוכלוסיה (כך זכור לי מהספר, מקווה שדייקתי) מתברכים בה, אז כל מה שאמרת היה רלוונטי.
והיו מלמדים אותה איך להתמצא בעולם עם היכולת הטובה שלה.
אבל זו לא יכולת ולא ערך. אלא מחלה. הפרעה:
"הסובלים ממחלה זו טוענים שמעבירים מסרים בהעוויות בפה והטחות ידיים בקיר ושולחן".
למה את מצפה מההורים? מאנשי המקצוע?

ולא דומה למה שתיארת, שאחותך סובלת ממשהו שלא עלו עליו ואמא שלך מתייחסת לתלונות של ביתה ברצינות. פה עלו על הנקודה, והנקודה היא מחלה. וריפאו את המחלה.

מסכימה איתך שזה סוף עצוב.
ומהדהד.
 

אלי7 א

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אבל בודקים אותה.
זה לא נקרא לבדוק
לבדוק מבחינתי זה למשל כשהרופא ההוא אומר שהחולים דמיינו שהם שומעים את הדפיקות- זה פשוט לבדוק אם זה נכון.
מה כל כך מסובך?
אחד בחדר א' דופק על הקיר- והשני בחדר ב' דופק אומר אם הוא שומע. בשני החדרים יעמדו שני אנשים ויוכיחו אם זה היה דמיין או מציאות.
לא חסר דרכים לבדוק את הדבר הפשוט הזה. פשוט משום- שאומנם כולםפ חירשים- אבל קולות יש.
ואם למשל חירש לא יאמין לי שאני שומעת- אומר לו- אדרבא, בוא תבדוק.
קח כוס זכוכית ותנפץ אותה ואומר לך באיזו שניה היא הגיעה לרצפה.
וכן הלאה.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי

מרחבית

משתמש מקצוען
נניח תדמייני ילד שחי במוסד לעיורים מכל סיבה שלא תהיה. אין במדינה שלו שום בית ספר לילדים רואים. רק עיורים. תגידי לו לעוור את עצמו בשביל להיות נורמלי? או תלמדי אותו איך להתפתח בלימודים על אף שהתכנים מותאמים דווקא לעיורים ומונגשים בצורה המתאימה להם?
היא תוכל ללמד אותו איך להתפתח בלימודים על ידי כתב ברייל ומישוש. זאת אומרת להתעלם מהראייה שלו, ולא לתת לה 'להפריע'.
ואם מדובר על עולם שלם שבו אין ראייה, וכולם בעולם הזה מתפקדים עם ברייל ומישוש וכלבי נחייה, אין מצב שידעו בכלל מה זה ראייה ומה הדבר הזה אומר.

איך מסבירים לעיוור מלידה מה זו ראייה? ואם מדובר על עולם שלם שלא מכיר 'תופעה' כזו - איך מסבירים להם?

הם יעזרו לילד היחיד שכן רואה, ללמוד ברייל עם מורה פרטי, ללמוד למשש טוב יותר, ובמקביל להיפטר מהדבר המשונה הזה שרק מפריע לו - והוא לא יודע להגדיר אותו ולא יודע להסביר מה זה, כי העולם שסביבו מעולם לא חווה ראייה, ולכן לעולם לא יבין מה זה.
 

ווינדוס

משתמש פעיל
@אלי7 א
אני גם קמתי עצבנית מהספר, למה לא בדקו וכו'
ואז דיסקסתי עם אחותי עליו,
והיא נתנה לי הקבלה לעולם שלנו:
תחשבי שיש מישהו שיודע לקרא מחשבות, הוא יודע כל מה שאחרים לידו חושבים וכו'
עם כל ההוכחות שיהיה לי להוכיח את זה, אם היתה קיימת תרופה לעצור את זה- הייתי עוצרת.
ואולי בעקבות הספר- הייתי מתנהדת אחרת קרדיט ל @בתיה ענה
ספר מושללםם
כבר הרבה זמן לא קראתי ספר חרדי שנהניתי ממנו
שאפו!
 

בתיה ענה

משתמש מקצוען
זה לא נקרא לבדוק
לבדוק מבחינתי זה למשל כשהרופא ההוא אומר שהחולים דמיינו שהם שומעים את הדפיקות- זה פשוט לבדוק אם זה נכון.
מה כל כך מסובך?
אחד בחדר א' דופק על הקיר- והשני בחדר ב' דופק אומר אם הוא שומע. בשני החדרים יעמדו שני אנשים ויוכיחו אם זה היה דמיין או מציאות.
לא חסר דרכים לבדוק את הדבר הפשוט הזה. פשוט משום- שאומנם כולםפ חירשים- אבל קולות יש.
ואם למשל חירש לא יאמין לי שאני שומעת- אומר לו- אדרבא, בוא תבדוק.
קח כוס זכוכית ותנפץ אותה ואומר לך באיזו שניה היא הגיעה לרצפה.
וכן הלאה.
זה מאוד מסובך. כי הם לא יודעים מה זה רעש, ושצריך בשביל המבחן הזה לשמור על שקט. מספיק שבחלק מהפעמים שתהיה דפיקה השומע לא ישים לב, ושיהיו עוד מקרים שהוא יחשוב שדפקו בגלל משהו אחר, וזו תהיה הוכחה שהם סתם הוזים.

אמי ניסתה לבחון את עצמה כמה פעמים, אם הקולות קיימים או שלא. המסקנה שלה היתה בסופו של דבר די עצובה.
היא אפילו "המציאה" תאוריה שהיא רואה משהו, והמוח שלה מתאים לו קול לא קיים (עיבוד מלמעלה למטה).
 

יוני שלום

משתמש מקצוען
על זה מדובר שהמסקנה שלה מאד מוזרה. כמו גם התהליך שהספר הוביל אליו. ברור שכאן אפשר לבדוק זאת בצורות פשוטות. וגם אם תוכל להיות דפיקה על דלת, אז: א. ניתן לומר מראש שלמען תקינות הבדיקה, יש לשמור כי אף אחד לא יגע בשום דבר/יפיל שום דבר וכו', ב. גם אם תהיה דפיקה על דלת, עדיין ניתן לשמוע...
אם סכיזופרן היה אומר לי שבעוד שעה, ירדו סוכריות מהשמיים, או אפילו היה יודע להגיד לי היכן נמצא הרב קו שאיבדתי, וכך היה קורה, היחס שלי אליו היה משתנה לחלוטין. כשהמדובר בדבר כ"כ פשוט שניתן להוכחה (והלא ראו שהיא קמה לילדים שבכו, היא ידעה להגיד איזה כיוון נפלו עטים שחברות שלה זרקו וכו') אז זה עוול להתעלם מזה!!!
זה ממש ממש מוזר ולא אמין.
ב. נקודה שמאד מאד הפריעה לי וממש פגמה בחווית הקריאה היא שאחת ההתפרצויות הקשות (כמדומני... אנא סלחו לי על חוסר דיוק יען קראתי את הספר לפני למעלה משנה) של אמי בעקבותיה החלו לבדוק ולטפל, ארעה לאחר ששמעה קולות מההסרטה של השריפה שהתרחשה בביה"ס. למען ה'! תסבירו לי איך עולם חירש מפתח יכולת הקלטת קול במסרטה???
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה