סליחה על ההקפצה, אבל מאמינה שאחרי המבצע באור החיים יש עוד כמה כמוני שקנו עכשיו וקראו לראשונה.אם כי הסוף ממש העציב אותי..
כאמא לילדים@בתיה ענה
אני חושבת שהיא רצתה לתת את האמת במערומיה.
מה זה דורש מאיתנו להיות דומים לסביבה, עד כמה שזה כואב.
וזה קיים בכל מקום. קחי אפילו בעלי תשובה שמוותרים על דברים מטופשים,
העיקר להיטמע בחברה.
בהקצנה, לא?כאמא לילדים
את מאמינה על עצמך שאולי היית מתנהגת אפילו בחצי מהאטימות שאמא שלה התנהגה?
מסמנת את הילד שלך בתוית של חולה נפש בלי לבדוק לעומק אפילו פעם אחת מה הוא בעצם אומר לך?
איזה אמת את רואה בהורים מתעלמים, מסמנים בעצמם את הילד שלהם באות קלון?
ברופאים שלא מתייחסים למה שהפציינט אומר?
באמת את חיה בעולם כזה? אני בפירוש רואה את העולם באור חיובי יותר
מה מוקצן?בהקצנה, לא?
עוד לא קראתי את הספר... רק נראה לי מלמעלה, שבעולם שכולם לא שומעים, לא יודעים בכלל מה זה נקרא לשמוע.בחיים לא ראיתי הורה כל כך אטום כמו אמא שלה, מה יותר מסובך מלראות שהיא שומעת באמת? כל כך קשה לעשות לה כמה מבחנים?
אם אכן מדובר על עולם שלא מכיר מה זה לשמוע, ולכן יוצרים תווית לא מחמיאה למי שיש לה תופעה בלתי מוכרת, אז כן. זה העולם שאנחנו חיים בו. ויש לעולם הזה הרבה מאוד מה להשתפר בהתייחסותו המזלזלת והמתנכרת לכל מה שלא מוכר לו.באמת את חיה בעולם כזה? אני בפירוש רואה את העולם באור חיובי יותר
לא התאירוים שלך אלא של הסופרת.מה מוקצן?
התיאורים שלי?
ממש ממש לא, ככה בדיוק אני חויתי את הספר
סליחה על ההקפצה, אבל מאמינה שאחרי המבצע באור החיים יש עוד כמה כמוני שקנו עכשיו וקראו לראשונה.
אותי הסוף לא העציב כי אם עצבן ממש.
מה בעצם רצתה הכותבת לאמר, התחושה שאני יצאתי איתה הייתה:
שאין מקום לחריגות בעולם, שמי שיש לו משו שונה משל כולם- עליו לותר עליו כדי להיות כמו כולם, הרגשתי כאילו הכותבת באה להסביר איך מרגישים אנשים עם הזיות. וזה ממש הכעיס אותי ההקבלה.
גיבורת הספר לא הזתה, והיא נשארה עם התחושה שהיא הוזה.
אז זה הענין? לתת לעולם הריאלי כאן הוכחה שאולי הם באמת לא הוזים? רק אנחנו פשוט פחות מהם והם מקבלים מסרים סמויים? אולי יש עוד חוש שישי מלבד חמשת החושים שלנו?
הסוף היה ממש מתסכל. לדמיין את התינוק הקטן שלה מפסיד אמא שומעת בשביל הערך העליון שנקרא "נורמה" ולא רק זה שהאי הפסידה הכל, יצאה קרחת מכל כיוון.
גם הדביקו לה תווית של לא נורמלית וגם בסוף חירשו אותה.
דבר נוסף שהפריע לי לאורך הספר-
בחיים לא ראיתי הורה כל כך אטום כמו אמא שלה, מה יותר מסובך מלראות שהיא שומעת באמת? כל כך קשה לעשות לה כמה מבחנים? ההוכחה היחידה הייתה עם הרעם שהיא שומעת אחרי הברק (זאת באמת הייתה הברקה) אבל מה עם כל הפעמים שהייתה מסתובבת מהצעדים או מתעוררת לקול הבכי של אחיה התינוק.
לאורך הספר ישבתי מרותקת, הכתיבה קולחת הרעיונות מיוחדים, בשלב כלשהו נלאיתי, אבל כללית הספר היה מרתק.
אבל כשהגעתי לסוף שאלתי את עצמי למה בעצם עברתי את כל המסע הזה.
יש לכם תשובות?
אשמח להחכים.
<למעשה כבר כתבתי את הפוסט להלן היכנשהו, אבל בגלל שמצד אחד - אני מבינה אתכן ומצד שני - חושבת הפוך, מעתיקה לכאן את דעתי כדי לאזן>באמת ספר מדהים. אני מאד נהניתי ממנו
ומזדהה מאד, כאב לי שאף אחד לא שם לב שהיא באמת שומעת, יש לה משהו שלאחרים אין. וזה כל כך בולט, היא עולה על בעיות (נזילה אצל הסבתא, ילדה תקועה בשירותים) מזהה אוטובוס מתקרב, יודעת מתי נכנסו לבית. ומתעלמים מזה לגמרי. לי זה היה מוזר ממש.
ותמיד כשעושים לה מבחנים, פתאום יש איזה רעש או מקדחה כך שהיא לא מצליחה בהם..
אבל אולי כי ציפיתי להפי אנד? אני קיויתי שהיא תפגוש בעולם עוד מישהו ששומע.. בסוף היא משתכנעת בעצמה שהקולות הם הזיות! זה היה החלק הכי הזוי מבחינתי
(עדיין לא קראתי את הספר)הרגשתי כאילו הכותבת באה להסביר איך מרגישים אנשים עם הזיות. וזה ממש הכעיס אותי ההקבלה.
גיבורת הספר לא הזתה, והיא נשארה עם התחושה שהיא הוזה.
זהו שלא מצאתי שום תובנה ללכת איתה הלאה.הספר היה מטלטל אותנו הרבה פחות, ולא מוביל למחשבות ותובנות כמו הסיום העצוב-משהו בו בחרה.
ודאי שיש הבדלומבחינה זו - אין הבדל.
איך החריגות מתקשרת ליכולות שונות?איך נרגיש אם המחנכת של בתנו נושאת סטטוס חריג? בביקורת הראשונה שיהיה לנו עליה, לא נבקר לגופה של ביקורת, אלא לגופו של אדם: אה, זה בגלל שהיא X... היא לא מבינה כלום בY
זה נשמע עצוב, אבל מכיון שלא כיוונתי לתובנה אחת ספציפית, אני מאמינה שהתרגיל המחשבתי הזה יצליח להעלות איזו שהיא תובנה בהמשך.זהו שלא מצאתי שום תובנה ללכת איתה הלאה.
אבל זה בדיוק הענין, שהספר אכן נכתב על עולם שבו כולם חרשים. המושג של שמיעה וקולות לא קיים בכלל.אותי עצבן איך לא עלו על זה שהיא כן שומעת??
איפה האמא היתה?
למה כולם חשבו שהיא לא נורמלית?
איך הרופאים לא עשו בדיקות שמיעה?
הרי זה לא יכול להיות שכווווווווולם חרשים
זה שני דברים שונים.זה שאנחנו לא מבינים אותו ומתייגים אותו כ"חולה נפש שסובל מהזיות" לא עוזר לו במיוחד. זה שאנחנו מתרחקים ממנו והופכים אותו לסוג ב' ודאי לא קשור להזיות שלו.
זה הענין, שזה מאד משנה אם הוא הוזה או שיש כאן משו אמיתי.סובל ממשהו מאוד אמיתי, מבחינתו.
אז זה בעצם היה תרגיל?אני מאמינה שהתרגיל המחשבתי הזה יצליח להעלות איזו שהיא תובנה בהמשך.
היא לא מקשיבה לה!!!אני לא רואה אותה כאטומה.
אולי. מענין לבדוק את זה.העולם שלך אולי יותר אופטימי ממה שנראה לך עולם חירש.
לא ביקשתי להביןברמה שאנחנו לא מסוגלים להבין,
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: