שיתוף - לביקורת איזה סיפור זה

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אִמָּא, תַּגִּידִי, הָעוֹלָם הוּא סִפּוּר?
מָה קוֹרֶה בּוֹ, אֲנִי רוֹצָה לָדַעַת.
הוּא נִדְמֶה לִי הַרְפַּתְקָה קָשָׁה לְתֵאוּר,
וַאֲנִי בָּהּ כִּמְעַט וְנוֹגַעַת.

אִמָּא, הָעוֹלָם הוּא מִין סֵפֶר מְיֻחָד,
עִם מְקוֹמוֹת, יְלָדִים, אֲנָשִׁים?
דְּבָרִים וְדִבּוּרִים שֶׁמְּבִינִים קְצָת לְבַד
וְגַם חֲלָקִים שֶׁמַּרְגִּישִׁים?

אִמָּא, הָעוֹלָם, הוּא כְּמוֹ סֵפֶר עָבֶה,
שֶׁהַיָּמִים שֶׁלּוֹ דַּפִּים מִתְהַפְּכִים?
בֶּטַח כָּל הָאֶתְמוֹלִים כְּבָר כְּתוּבִים וְ-
הַמָּחָר וּמָחֳרָתַיִם מְחַכִּים.

אִמָּא, הַשֵּׁם, זֶה הַסִּפּוּר שֶׁלּוֹ?
וְהוּא כָּתַב אוֹתוֹ כְּבָר כָּךְ מִבְּרֵאשִׁית?
וּמָתַי הִתְחִיל כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ?
עַל הַסִּפּוּר הַזֶּה, רַק הַשֵּׁם מַחֲלִיט?


וּכְשֶׁהָשֵׁם קוֹרֵא כָּל יוֹם, אֶת הַסִּפּוּר הַזֶּה,
אִמָּא, הוּא אוֹהֵב תַּ'גִּבּוֹרִים?
הַשֵּׁם שָׂמֵחַ שֶׁעָשָׂה לָנוּ סִפּוּר כָּזֶה?
וְהוּא סִפֵּר אֶת הַהֶמְשֵׁךְ לַמְבֻגָּרִים?
 

undo

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
רק חסרה מנגינה עדינה וקול פעמונים של ילדה קטנה...
מיוחד!
אבל אני תוהה למה כל סימני השאלה במקום רובם יכלו לבוא סימני קריאה או נקודה.
ילדים נוטים לשאול שאלות ברצף (לפעמים כמו מכונת ירייה).
רק את המשפט הזה לא הבנתי:
וְהוּא סִפֵּר אֶת הַהֶמְשֵׁךְ לַמְבֻגָּרִים?
ממבט של ילד, מה שנעלם מעיניו - אולי ידוע למבוגרים. המבוגרים (כמעט) תמיד יודעים (כמעט) הכל. או שאלי ההמשך הוא סוד שרק לאנשים גדולים מותר לדעת?
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
וואו! כרגיל!
יש כמה שורות שנכתבו במשלב גבוה מידי לילדים ומתגלה מי הכותב, כמו כאן לדוגמא:
הוּא נִדְמֶה לִי הַרְפַּתְקָה קָשָׁה לְתֵאוּר,
וַאֲנִי בָּהּ כִּמְעַט וְנוֹגַעַת.
זה בכוונה?
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אהבתי ממש.
כתיבה תמימה וילדותית לכאורה, אבל נושא עמוק כל-כך... מעורר מחשבה!

כתוב מדהים, מתוק ועמוק!
רק חסרה מנגינה עדינה וקול פעמונים של ילדה קטנה...
מיוחד!
תודה רבה!

אבל אני תוהה למה כל סימני השאלה במקום רובם יכלו לבוא סימני קריאה או נקודה.
והסיפורים שכבר כתובים, זו שאלת בני הנעורים. כתובים או נכתבים...
גם סימני השאלה וגם התוכן במקור, השתדלתי לא לגעת.

רק את המשפט הזה לא הבנתי:
גם אני ניסיתי להבין ממנה, וכשהיא הסבירה זה היה נשמע עוד יותר מסובך: וכל המבוגרים יודעים את ההמשך ובגלל זה הם יותר חכמים? או שמתי שה' נותן להם ילדים הוא מספר להם את כל הסיפור?
העדפתי לא להסתבך עד כדי כך, ורק לרמוז כמו שאני תפסתי את השאלה שלה::
ממבט של ילד, מה שנעלם מעיניו - אולי ידוע למבוגרים.
וואו! כרגיל!
תודה!
יש כמה שורות שנכתבו במשלב גבוה מידי לילדים ומתגלה מי הכותב, כמו כאן לדוגמא:
צודקת מאד. לא הצלחתי למצוא משהו אחר שיעביר את כל התיאור שלה, אבל את ממש צודקת. אשמח לאיזה רעיון.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
גם אני ניסיתי להבין ממנה, וכשהיא הסבירה זה היה נשמע עוד יותר מסובך: וכל המבוגרים יודעים את ההמשך ובגלל זה הם יותר חכמים? או שמתי שה' נותן להם ילדים הוא מספר להם את כל הסיפור?
העדפתי לא להסתבך עד כדי כך, ורק לרמוז כמו שאני תפסתי את השאלה שלה::
אז למעשה השיר מבוסס על סיפור אמיתי?...
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אז למעשה השיר מבוסס על סיפור אמיתי?...
אם העולם הוא סיפור, את יודעת:)
כן. זה מטר של שאלות שנחת עלי. הוא התחיל לפני כמה ימים בשאלה בודדת של"העולם הוא כמו סיפור?" ואתמול התרחב לסעיפיו השונים...
 

+shira

משתמש סופר מקצוען
מדהים. נכון שיש כמה מילים "גדולות" פה ושם אבל זה כתוב ילדי כל כך: תמים, סקרן, נאיבי, מלא פלא.
ואני דווקא אהבתי במיוחד את זה
וְהוּא סִפֵּר אֶת הַהֶמְשֵׁךְ לַמְבֻגָּרִים?
זה מעביר כל כך יפה את התקווה הילדותית הזו שיש מי שיש לו את כל התשובות.
ובניגוד לכל השאלות האחרות - על זאת קשה יותר לענות. וזה פתאום גורם לנו לשנות פאזה לנקודת המבט של הילד, פתאום גם לנו יש בעיקר שאלות.
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
זה מעביר כל כך יפה את התקווה הילדותית הזו שיש מי שיש לו את כל התשובות.
זו גם התקווה, אולי, אבל אצל הבת שלי זה פשוט היה ברור לה שחייבת להיות למבוגרים איזו פריבילגיה גם בזה... כששאלתי אותה, מה? את חושבת שהמבוגרים יודעים את ההמשך? אז היא ענתה לגמרי בבטחון שבטח כשהשם נתן להם ת'ילדים הוא גילה להם ת'המשך. הגיון צרוף מבחינתה.
 
נערך לאחרונה ב:

וו החיבור

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אִמָּא, תַּגִּידִי, הָעוֹלָם הוּא סִפּוּר?
מָה קוֹרֶה בּוֹ, אֲנִי רוֹצָה לָדַעַת.
הוּא נִדְמֶה לִי הַרְפַּתְקָה קָשָׁה לְתֵאוּר,
וַאֲנִי בָּהּ כִּמְעַט וְנוֹגַעַת.

אִמָּא, הָעוֹלָם הוּא מִין סֵפֶר מְיֻחָד,
עִם מְקוֹמוֹת, יְלָדִים, אֲנָשִׁים?
דְּבָרִים וְדִבּוּרִים שֶׁמְּבִינִים קְצָת לְבַד
וְגַם חֲלָקִים שֶׁמַּרְגִּישִׁים?

אִמָּא, הָעוֹלָם, הוּא כְּמוֹ סֵפֶר עָבֶה,
שֶׁהַיָּמִים שֶׁלּוֹ דַּפִּים מִתְהַפְּכִים?
בֶּטַח כָּל הָאֶתְמוֹלִים כְּבָר כְּתוּבִים וְ-
הַמָּחָר וּמָחֳרָתַיִם מְחַכִּים.

אִמָּא, הַשֵּׁם, זֶה הַסִּפּוּר שֶׁלּוֹ?
וְהוּא כָּתַב אוֹתוֹ כְּבָר כָּךְ מִבְּרֵאשִׁית?
וּמָתַי הִתְחִיל כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ?
עַל הַסִּפּוּר הַזֶּה, רַק הַשֵּׁם מַחֲלִיט?


וּכְשֶׁהָשֵׁם קוֹרֵא כָּל יוֹם, אֶת הַסִּפּוּר הַזֶּה,
אִמָּא, הוּא אוֹהֵב תַּ'גִּבּוֹרִים?
הַשֵּׁם שָׂמֵחַ שֶׁעָשָׂה לָנוּ סִפּוּר כָּזֶה?
וְהוּא סִפֵּר אֶת הַהֶמְשֵׁךְ לַמְבֻגָּרִים?
מיוחד! מאוד!
שילוב מדהים בין עולם של ילדים לעומק של מבוגרים.
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
תענוג לקרא.
למרות שהפואנטה מובנת מהשורה הראשונה, השיר לא מאבד מהכח שלו, הוא ממשיך להיות מסקרן ומעניין.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  15  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה