שאלתי את אחד המוצי"ם הגדולים של הרב פנחס וינד, ואמר שמועיל לחלוטין היתר עסקה.כל ההלוואות האלו הם כרוכות באיסור חמור של ריבית (הלווני והלווך) ולכאורה לא מהני היתר עסקה בכה"ג,
כדאי להתייעץ עם מורה הוראה.
בסניף של פאגי ברבי עקיבא ב"ב בוודאות קיים!!! ללא שום ריבית (כשיש הכנסה בהתאם)לדעתי ציינת פה נתונים ישנים מאד.
ההלוואה של ה50 א' כבר לא קיימת היום בפאגי וגם הריבית מחושבת פר חודש ולא אחת לרבעון, הכנסת משכורת? זוכית בריבית, לא הכנסת? שילמת ריבית על אותו החודש
לא מצאתי את זה באתר שלהם.בסניף של פאגי ברבי עקיבא ב"ב בוודאות קיים!!! ללא שום ריבית (כשיש הכנסה בהתאם)
כנראה לא הסברת מספיק את השאלה,שאלתי את אחד המוצי"ם הגדולים של הרב פנחס וינד, ואמר שמועיל לחלוטין היתר עסקה.
המו"צ יודע מה זה היתר עיסקה, והוא גם יודע בדיוק איך הבנקים עובדים בנושא. לא חושבת שחידשת לו פה משהו, ולא זה מה שצריך "לספר" לו.כנראה לא הסברת מספיק את השאלה,
היתר עסקא עובד שחצי מההלוואה היא הלוואה ועליה לא משלמים ריבית, וחצי הוא פיקדון ועליה משלמים את כל הרווחים שנעשו בה, וכך יוצא שהדמים היתרים אינם תשלום הריבית אלא על הרווחים של העיסקה,
הבעיה כאן שהריבית היא לא תוספת תשלום לבנק (שאז היה אפשר לומר שזה דמי הרווחים שעשית בחצי של הפיקדון) אלא הלוואה חדשה לבנק, ולכן טכנית זה לא יכול להיות כלול בהיתר עסקה,
אם תוכל לשאול את המו"צ את השאלה עם ההסבר שלי אשמח שתכתוב פה את התשובה,
כאן הביאה את זה @השלגיה מצוין:לא מצאתי את זה באתר שלהם.
צריך ללכת בשביל זה לסניף? [כלומר: בשביל לשמוע אם קיים או לא, ומה הקריטריונים?]
או לפנות לסניף אפילו בטלפון - השירות שלהם מאוד אנושי (לדעתי)זו תכנית שקיימת בוודאות, 30 א' בפריסה של 48 תשלומיםחשבון בקצב שלך
www.pagi.co.il
צריך שתהיה משכורת מסודרת עם תלוש.
במחילה, לא כ"כ הבנתי.. הרי כל הרעיון של ההלוואה הוא: שהיא בלי ריבית בכלל..כנראה לא הסברת מספיק את השאלה,
היתר עסקא עובד שחצי מההלוואה היא הלוואה ועליה לא משלמים ריבית, וחצי הוא פיקדון ועליה משלמים את כל הרווחים שנעשו בה, וכך יוצא שהדמים היתרים אינם תשלום הריבית אלא על הרווחים של העיסקה,
הבעיה כאן שהריבית היא לא תוספת תשלום לבנק (שאז היה אפשר לומר שזה דמי הרווחים שעשית בחצי של הפיקדון) אלא הלוואה חדשה לבנק, ולכן טכנית זה לא יכול להיות כלול בהיתר עסקה,
אם תוכל לשאול את המו"צ את השאלה עם ההסבר שלי אשמח שתכתוב פה את התשובה,
מבחינה הלכתית כל תמורה שהיא המתקבלת כנגד ההלוואה עלולה להיחשב ריבית שאסורה מדאורייתא, או עכ"פ מדרבנן.במחילה, לא כ"כ הבנתי.. הרי כל הרעיון של ההלוואה הוא: שהיא בלי ריבית בכלל..
אתם דנים פה על מקרה שהמשכורת לא תשולם? ואז יחויבו בסכום שהוא כהגדרתכם ריבית?
ברור. מה השאלה.מבחינה הלכתית כל תמורה שהיא המתקבלת כנגד ההלוואה עלולה להיחשב ריבית שאסורה מדאורייתא, או עכ"פ מדרבנן.
כמו למשל כאן, נכון שההלוואה 'ללא ריבית', אך היא מותנית בנתינת תמורה לבנק: פתיחת חשבון ומשכורת, שימוש באשראי וכדו'.
כמובן כל מקרה לגופו, אבל השאלות הן מהחמורות, ויש לברר את ההלכה כ"א בדרכו ועם רבותיו.
אגב, השאלה קיימת גם במתנות הניתנות מחברות האשראי תמורת פתיחת כרטיס, ו/או התניית מינימום שימוש וכיו"ב.
לפני מורה הוראהכל ההלוואות האלו הם כרוכות באיסור חמור של ריבית (הלווני והלווך) ולכאורה לא מהני היתר עסקה בכה"ג,
כדאי להתייעץ עם מורה הוראה.
ריבית פריים היא ריבית אפסית כשהיא עומדת על היכן שהיא עומדת עכשיו?אנחנו בלאומי לא מזמן לפני כ3 חודשים ככה היתה הטבה לעובדי הוראה של עד 200000 בריבית פריים
זה רבית אפסית ממש
אתה מתכוון איפה ה"הלווך" , והתשובה על כך שה"הלווך" לא חייב להיות הלוואה אלא כל רווח ממוני כל שהוא, (אילו לא היה "הלוויני" כמו שכתבת באמת לא היה איסור כי אם אין הלןןאה אין ריבית, אבל כאן ההלוואה מהבנק קיימת, והתשלום גם אם אין לו גדר הלוואה אבל יש פה רווח על המתנת המעות)לפני מורה הוראה
רק להבין
נכון שחייב הכנסה של 7500 ש"ח אבל הוא יכול להשתמש מיד בכל הסכום והוא אינו חייב להשאיר שקל בחשבון אז איפה פה ה"הלויני"
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמז
א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ: