דרוש מידע אחרי האסון - זה הזמן למנוע אסונות נוספים ר"ל!

מצב
הנושא נעול.

cherry c

משתמש סופר מקצוען
צודקת.
על אף שיש לי הרגשה שהגברים עשו 'פלטה' מהאשכול ואנחנו הנשים מקטרות כאן לעצמנו....:rolleyes:
הם פשוט עדין בשוק מזה שגם אישה צריכה לשבת.
הלכו לעכל את זה, ויחזרו אח"כ.
מצד שני, ואת זה הבנתי רק אחרי שהתחתנתי, שגם נשים צריכות לשבת. מוזר.
 

cherry c

משתמש סופר מקצוען
בסדר.
קודם כל אני שמח שההקצנה הזו הוסרה.
כעת, יש כאן שני צדדים למטבע.
וכבר כתבתי דעתי.

רק שברצוני להוסיף, שגם מי שמצדד בכך שזהו לא עיוות לקום לחנך לקימה בפני כל אישה נשואה, מותר לו כשהוא רואה שזה לא מתרחש, לא להזדעזע על החינוך הקלוקל....

יש עוד דעות בעולם, ולא כולם אמורים לחנך בדיוק איך שלך היה נראה.
לחנך אנשים ברחוב בדבר שלא נוגע אליך, זה תמיד מגונה.
אבל לא הבנתי איזה 2 צדדים יש למטבע..
כל גבר, לכל אישה נשואה. אא"כ אתה חולה.
 

קוראת בקפה

משתמש צעיר
צריך לעשות כמו ברכבת הקלה שהורידו את המושבים בחלק מהקרונות כדי שיעמדו יותר
אנשים אולי גם באוטובוסים צריך לעשות את זה

דבר שני חשוב יש כאלו שעולים בדלתות האוטומטיות ועמודות על הפס הצהוב ורק אחרי שהנהג לא מוציא את הגרון הן לא זזות
 

משקיפה מהצד

משתמש מקצוען
D I G I T A L
ואם אני מושיבה עלי ילדה בת 6 היא לא צריכה לשלם?
ואם אני עומדת אני לא צריכה לשלם?
מיותר אפילו להגיב


ולמקרה שזה לא היה ציני, הנה התשובה:
החוק מדבר על:
א. ילד מתחת גיל 5
ב. בליווי של מבוגר
רק בצירוף שני התנאים האלו יש פטור מתשלום
 

שארפער

משתמש מקצוען
לחנך אנשים ברחוב בדבר שלא נוגע אליך, זה תמיד מגונה.
אבל לא הבנתי איזה 2 צדדים יש למטבע..
כל גבר, לכל אישה. אא"כ אתה חולה.
יש את הדעה שלי, ויש את הדעה שלך.
פשוט.

ואם רואים בחור באוטובוס שלא קם לאישה נשואה שלא רואים איזה צורך חריג עליה, אפשר לדון אותו לכף זכות שאביו או רבו חושב כמוני, וה"זעזוע", מיותר.
הובנתי?
 
D

Deleted 66182

אורח
יש את הדעה שלי, ויש את הדעה שלך.
פשוט.

ואם רואים בחור באוטובוס שלא קם לאישה נשואה שלא רואים איזה צורך חריג עליה, אפשר לדון אותו לכף זכות שאביו או רבו חושב כמוני, וה"זעזוע", מיותר.
הובנתי?
אשמח לפירוט איזו דעת תורה תומכת באי קימה באוטובוס לנזקקות.
 

אחת111

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
הציעו פה פתרון נוסף: פשוט לבקש. ולזה יותר פשוט לחנך, ויותר ערכי וצנוע.
ואגב, עם כל ההזדהות עם כל סוג קושי שהוא, יש נושא שלא הוזכר כאן כמעט: הצניעות.
זה נכון שבאופן פרדוקסלי דווקא החלק הקדמי של האוטובוס מתאים יותר לעגלות, אבל בכל מקרה אחר, כשיש אפשרות לעלות מכל הדלתות ויש מקומות פנויים מאחורה, אשמח אם תסבירו לי למה הנוחות לשבת מקדימה חשובה יותר מהצניעות, (ואחדד את דברי, שאינני מדבר על מצבים מיוחדים).
כל זה כשיש עוד מקומות ישיבה באוטובוס, במצבים של יום יום שבהם המתנה לאוטובוס הבא לא תפתור את בעיית הצפיפות, נדמה כי הוחלט כאן כי גברים אינם רשאים לשבת באוטובוס כלל. אולי ליצמן יסדר להם תעריף מופחת בשל זכויותיהם המוגבלות (אויש, הוא גבר, כולם יתקיפו אותו שהוא דואג רק ל...).
נוצר כאן שיח קיצוני שמסקר מקרים קיצוניים לצד אחד, וזה די מובן, בהתחשב באופי המגדרי של מרבית הניקים באשכול הזה. חשוב לזכור שיש גם מקרים הפוכים, כמו לדוג' של נערות סמינר שמתיישבות ברביעייה הראשונה, וזה קורה די הרבה.
לגופו של עניין, יש דרך לתכנן את האוטובוסים באופן שיהיו יותר יעילים, ואם צריך להוציא יותר מאוטובוס בדקה, כנראה שהגיע הזמן לרכבת קלה. אין מה לעשות, צפיפות האוכלוסין שלנו גדולה הרבה יותר מבעבר, ואי אפשר לדרוש שנישאר עם האוטובוסים הישנים בזמן שמגבלת הבנייה לגובה כבר הוסרה במגזר החרדי.
נושא מאד בעייתי שהמקומות מקדימה, מבחינה פיזית מתאימים יותר לנשים עם עגלות ומבחינה רוחנית מתאימים יותר לגברים בשל שמירת העיניים
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
גברים יכולים לעמוד תמיד, וזה כל כך קל להם, עד כדי כך שלא ברור למה בכלל התקינו מושבים באוטובוס אם לא בשביל הנשים.

גברים מעולם לא ערכו קנייה ונשרכו עם שקיות בשמש הקופחת, וכל הסיבה שהם עלו לאוטובוס זה בשביל לא לשחות בים של זיעה ורגליים שכבר לא מרגישים אותם. גברים אינם סובלים כלל. נקודה.

וסליחה על הציניות.
 

cherry c

משתמש סופר מקצוען
יש את הדעה שלי, ויש את הדעה שלך.
פשוט.

ואם רואים בחור באוטובוס שלא קם לאישה נשואה שלא רואים איזה צורך חריג עליה, אפשר לדון אותו לכף זכות שאביו או רבו חושב כמוני, וה"זעזוע", מיותר.
הובנתי?
חושב שמה?
שמצוות "ואהבת" לא חלה על אישה?
שמצוות "לא תתעלם" לא חלה על אישה?
שמצוות "לא תעמוד על דם רעך" לא חלה על אישה? ועל עוברה?
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
מיותר אפילו להגיב


ולמקרה שזה לא היה ציני, הנה התשובה:
החוק מדבר על:
א. ילד מתחת גיל 5
ב. בליווי של מבוגר
רק בצירוף שני התנאים האלו יש פטור מתשלום
זה לא היה ציני.
אני רק רוצה להבין אם הפטור מתשלום הוא בגלל שבשעת הצורך היא יכולה לפנות את המקום, אז למה ילדה בת 6 שמפנה את המקום צריכה לשלם?
אני יודעת בדיוק מה החוק רק לא הבנתי מה זה קשור לזה שילדה קטנה יכולה לפנות את המקום.
לא משלמים על מקום, משלמים על נסיעה.
והחוק אומר שילדים מתחת גיל 5 לא משלמים על נסיעה. זה הכל.
גם במקור שהבאת אין איזכור לקשר בין אי תשלום לבין זה שילד קטן יכול לשבת על ההורה.
 

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
גברים יכולים לעמוד תמיד, וזה כל כך קל להם, עד כדי כך שלא ברור למה בכלל התקינו מושבים באוטובוס אם לא בשביל הנשים.

גברים מעולם לא ערכו קנייה ונשרכו עם שקיות בשמש הקופחת, וכל הסיבה שהם עלו לאוטובוס זה בשביל לא לשחות בים של זיעה ורגליים שכבר לא מרגישים אותם. גברים אינם סובלים כלל. נקודה.
הי
אף אחד לא התכוון לדבר כזה
גם אם הוא נכתב בהגזמה
למה בלהרים חפץ כבד במיוחד ברור שגבר יעשה את זה
אבל לראות אישה בהריון עומדת בנסיעה זה לא ברור?
 

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
מקוה שאני לא סוטה מדי הרבה מנושא האשכול.
האם מישהו ידע מזה שאם נוסעים עם שני ילדים בני פחות מ5 צריך לשלם על אחד?
כן מותר ילד אחד על כל מלווה,
אם יש יותר צריך לשלם
 

שארפער

משתמש מקצוען
חושב שמה?
שמצוות "ואהבת" לא חלה על אישה?
שמצוות "לא תתעלם" לא חלה על אישה?
שמצוות "לא תעמוד על דם רעך" לא חלה על אישה? ועל עוברה?
באמת זה לא ברור?

חושב שלחנך ילד/ בחור/ אברך לכך שיש לקום לכל אישה נשואה למרות שהיא לא מבקשת, רק כי אולי אולי היא צריכה, זהו עיוות.

אסור לו לחשוב כך???
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה