אופקים תשפ"ג

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
צריך לעשות כאן חוק בפרוג:
כל מי שמעלה כתבה צריך להביא את מלוא המלל לטובת החסומים. כל ה"ווארט" של פרוג זה לקבל לכאן את כל המידע בלי התמונות והשטויות הנילוות. אני באמת מודה לך מראש ומצפה לזה. בשבילך זה כמה שניות. תודה.
עמוד הבית נדל"ן ותשתיות

עוטף עזה

חוזרים לחפש דירות: הביקוש בערי העוטף מתחיל להתאושש​

שוק הנדל"ן נכנס למלחמה במשבר חמור ובירידה במספר העסקאות, וספג עצירה משמעותית מתחילת אוקטובר • כעת, נתוני yad2 מלמדים על התעוררות של הקונים ברוב הערים, כולל אופקים, נתיבות ואשקלון​

אריק מירובסקי06.12.2023

הביקוש לרוב הערים שסמוכות לרצועת עזה ושספגו מכות קשות של רקטות, מעשי רצח ופינויים, החלו להתאושש בחודש שעבר, לעומת שפל כבד שנרשם באוקטובר - כך עולה מבדיקת לוח האינטרנט yad2 עבור גלובס. ניתן לייחס זאת למהלכי צה"ל בצפון הרצועה ולתהליך הקטוע של חילופי החטופים הישראלים באסירי החמאס, שפוצץ לפני שבוע, מה שגרר אחריו את חזרת הקרבות.

לוח yad2 מודד את הביקוש לדירות באמצעות מספר הכניסות של משתמשים למודעות המכירה. לאורך זמן זוהי אינדיקציה טובה למגמות בקרב הרוכשים ולסנטימנטים של השוק, במיוחד במצבים שבהם מספר העסקאות נמוך במיוחד. כשפחות אנשים מחפשים דירות באינטרנט, יש להניח ברמה גבוהה של סבירות שרבים מהם החליטו בשלב זה שלא לרכוש דירה.

משבר של עשורים בלי קשר למלחמה​

ממצאי yad2 תומכים במידה רבה בנתונים ובניתוחים שלנו בגלובס, אודות כניסת שוק הנדל"ן למשבר החמור ביותר שפקד אותו זה עשורים, גם ללא קשר למלחמה. מתברר כי על אף שחודש הבסיס שנקבע לסקירה היה אוקטובר 2022, שבו חלו רוב חגי תשרי של השנה שעברה, ועל כן נחשב לחודש חלש מבחינת פעילות הנדל"ן שבו, רק בארבעה חודשים במהלך 13 החודשים שחלפו מאז נרשמו יותר ביקושים לדירות בישראל מאשר באותו חודש.

ברוב החודשים שנמדדו, כמות הביקושים לדירות הייתה נמוכה בלמעלה מ־10%, והשפל נרשם בחודשי המלחמה, אוקטובר־נובמבר. חודש אוקטובר השנה היה הגרוע ביותר בשנים האחרונות מבחינת גלישות, ולמעשה, מאז חודשי הסגר של הקורונה, מרץ־אפריל 2020, לא נצפה חודש כה דל בחיפושי דירות. מספר הכניסות למודעות באוקטובר הגיע לשליש מהכניסות שנרשמו באוקטובר 2022, שהוא עצמו נחשב לחודש חלש.
עיון בנתונים מקבילים מראה כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה מספר העסקאות נפל ביותר משליש בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וכי מדובר בקצב הנמוך ביותר ב־20 השנים האחרונות. לאור ההתרחשויות והנתונים, לא מן הנמנע שהרבעון הנוכחי יהיה הגרוע ביותר בעשורים האחרונים מבחינת היקף העסקאות.

הדרום: המשבר בשדרות הכבד ביותר​

כשבוחנים את נתוני הדרום ניכר כי המגמות המתוארות על ידי נתוני הגלישה של yad2, דומות מאוד למה שהתחולל בכלל המדינה, אך עדיין יש שוני בין המקומות השונים לבין עצמם.
%D7%94%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A9-%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A6%D7%A0%D7%97-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%97%D7%9E%D7%94-%D7%91%D7%9B%D7%9C-%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%A5-%D7%90%D7%9A-%D7%A9%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D7%94-%D7%99%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%94_genmwi.png

כשסופרים את החודשים שבהם היקפי הביקוש היו גבוהים מאלה של אוקטובר 2022, מוצאים שאופקים ונתיבות ניצבות בראש עם חמישה חודשים, ובאשקלון ארבעה חודשים, וזה דומה למה שקרה בכלל המדינה. משבר הביקוש של שדרות נראה הכבד ביותר, ועוד בטרם המלחמה רק בשני חודשים היקפי הביקוש היו גבוהים יותר מאשר באוקטובר 2022. עניין זה מעלה את ההשערה שעוד לפני המלחמה היו לשוק הדירות בשדרות גורמים שהחלישו אותו יותר מאשר את הערים השכנות.

מרגע שהחלה המלחמה נרשמו במהלך חודש אוקטובר נפילות כבדות בהיקפי הגלישה לכלל הדירות למכירה בישראל; ספטמבר רשם ירידה של 26% בהיקפים, לעומת אוקטובר 2022, בין היתר בגלל חגי תשרי, והירידה ב־64% שנרשמה באוקטובר, מיוחסת במלואה למלחמה.
המגמה בערי העוטף הייתה דומה, ובספטמבר נרשמו ירידות של 21%־33% בביקוש באתר yad2. באוקטובר הביקוש צנח לרמות של 70%, לעומת אוקטובר 2022. ממצא זה מחזק ניתוח שהבאנו בגלובס שהורה כי מספר העסקאות שנרשמו בתקופה זו צנח בכ־70% בערים הללו.

כמה שבועות שקטים מעוררים את השוק​

מה שמייחד את נתוני yad2 בניגוד לנתוני עסקאות ומשכנתאות הוא שהם מסתכלים קדימה, ובוחנים את הנעלם החמקמק שמכונה "סנטימנט". הם בוחנים באיזו מידה המלחמה יצרה בדעת הקהל טראומה שפגעה אנושות ברצון ובשיקולים של אנשים לרכוש דירות במקומות הללו, ובאיזו מידה ניתן לשכנע שערי העוטף בטוחות דיין, על אף המלחמה.
בחודש שעבר, עם התחושה שקצב הלחימה הואט, ומספר הרקטות ששוגרו לישראל ירד במידה ניכרת, כמות הגלישה עלתה בכ־18% והגיעה לכמחצית מזו שנרשמה באוקטובר 2022. מכאן שדי בשבועות שקטים ספורים כדי לעורר מחדש את השוק - לפחות ברמה הארצית.
ואולם כשבוחנים את ערי העוטף ההתנהגות שונה: אופקים, שעוד בטרם המלחמה רשמה את הירידות המתונות ביותר יחסית בביקוש בשנה האחרונה, גילתה בנובמבר את סימני ההתאוששות הטובים ביותר, שעלו אפילו על הממוצע הארצי; אשקלון ונתיבות רשמו נתונים שמעט נמוכים מהממוצע הכלל ארצי, ואילו שוק הדירות בשדרות המשיך להידרדר ורשם ירידה של כ־80% לעומת הביקוש באוקטובר 2022.

לדברי תומי שנפלד, מנכ"ל קבוצת yad2, "ניתוח הנתונים מראה כי באוקטובר 2023 - בהשוואה לאשתקד - נרשמה צניחה של עשרות אחוזים בביקוש לדירות בכל הארץ, ובפרט בערי הדרום שבקו העימות: אשקלון ונתיבות עם צניחה של 74% בביקוש, שדרות עם 73%, ואופקים עם 69%. זאת, לעומת ירידה כלל ארצית של 64% בביקוש בחודש זה.
"בנובמבר כבר רואים התאוששות בביקוש, אף שהוא עדיין נמוך לעומת אשתקד, למעט בעיר שדרות שפונתה מתושביה. ניתן להשוות את מגמת התנהגות הביקוש בחודשים אוקטובר־נובמבר, לתקופת הקורונה, שבה לאחר ההלם הראשוני והסגר הראשון, לאחר כמה חודשים הגיעה ההתאוששות והביקוש זינק. הקורונה שינתה במעט את מאפייני הביקוש והגדילה את הביקוש לדירות עם מרפסת, כך כיום ניתן לראות עלייה בביקוש לדירות עם ממ"ד.
"כמו כן, ההתאוששות הראשונית בביקוש ממשבר הקורונה זינק והמשיך לכל שנת 2021 שהייתה שנת שיא בשוק הנדל"ן הישראלי. תרחיש דומה עשוי להערכתי להתרחש בחודשים שאחרי המלחמה".

על כך חשוב לסייג ולצטט את מצגת אגף התקציבים, שהוצגה בתחילת השבוע לחברי ועדת הכספים של הכנסת, ואשר השוותה בין המצב הכלכלי כיום לעומת זה של הקורונה. בניגוד למה שקרה לפני שלוש שנים, המגמה הכלכלית של סוף 2023 מורה על היחלשות, סביבת הריבית גבוהה, המשבר שאז היה עולמי הוא כיום נחלת מדינת ישראל בלבד ודוחות הדירוג של ישראל נחלשים אף הם.

בשדרות הרוב מחפשים דירות חדשות​

ההסבר להמשך הנפילה של הביקוש לדירות בשדרות, שנמצאת במרחק של פחות משני ק"מ בקו אווירי מרצועת עזה, נובע בעיקר מפינויה של העיר, ומהטראומה הקשה שעברה על תושביה ובדעת הקהל. אותו אלמנט של ריחוק פועל, רק לכיוון הפוך, על העיר אופקים, שמרוחקת כ־20 ק"מ מהרצועה, ושכאמור שם ההתאוששות בביקוש היא הבולטת ביותר.

עוד קודם למלחמה, הביקוש לדירות בשדרות היו נמוך יותר מאשר בערים השכנות, וייתכן כי הדבר מעיד על עניין אחר שמאפיין את שוק הדירות בעיר.
פחות מ־10% מכ־700 עסקאות שבוצעו בעיר בחצי השנה האחרונה, היו לדירות יד שנייה. כל היתר נרכשו מיזמים, בעיקר במסגרת דיור מסובסד - מחיר למשתכן ודומיו. לאור זאת ניתן לשער, כי רוכשי הדירות בעיר, שממילא מתמקדים בדירות חדשות על הנייר, פחות מתעניינים בדירות יד שנייה ישנות, ועל כן פחות פוקדים את הלוחות.
 
  • תודה
Reactions: szn

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל

החל מיום ראשון הקרוב: קו חדש בין נתיבות לאופקים​

בהובלת סגן לפיתוח חרדי אורי מקלב הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תפעיל החל מיום ראשון הקרוב קו חדש בין נתיבות לאופקים. הקו החדש ייתן קשר ישיר יותר בין נתיבות לאופקים בלוח זמנים משופר לצד חיבור מהיר בין השכונות למוקדי הביקוש​

אביחי חבר | רכב ותחבורה10.12.2023 | 16:28

4dbb9f1183c84025edf6.jpg
ארכיון | צילום: Flash 90
בשורה לתושבי נתיבות ואופקים, בהובלת סגן לפיתוח חרדי אורי מקלב ובהנחיית שרת התחבורה רגב הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תפעיל החל מיום ראשון הקרוב קו חדש בין נתיבות לאופקים.
הקו החדש 265 יופעל באמצעות חברת דן בדרום ויתן מענה לתושבי נתיבות ואופקים המבקשים לנוע בין הערים. הקו החדש ייתן קשר ישיר יותר בין נתיבות לאופקים בלוח זמנים משופר לצד חיבור מהיר בין השכונות למוקדי הביקוש.

יהודה רייכמן נציג דגל התורה בנתיבות אמר כי "הקו החדש מהווה בשורה של ממש ורוח חדשה שנכנסת למערכת, לאחר שנים רבות שחיכו לקו זה בשבוע שעבר הגיע הרב מקלב לעיר והחליט וקידם זאת, תושבי נתיבות כולם מודים למקלב, לראש העיר יחיאל זוהר ולרב נפתלי קובר על הקמת הקו שיעזור רבות לציבור לנוע בין הקהילות".
סגן ראש עיריית אופקים אברהם דייטש שיבח את פעילות הרב מקלב על הפעלת הקו החדש ואמר כי קהילות התורניות באופקים ונתיבות תלויות זו בזו, חיבור הקהילות יביא להתפתחות המקומות בשני הערים הללו במיוחד כעת כאשר יש קו ישיר ומסודר, כל העיר מודה לרב מקלב שקידם את הקו החשוב הזה, זהו המשך הפיתוח של התחבורה הציבורית שמביאים בחודשים האחרונים יחד עם הקו החדש לבית החולים אסותא באשדוד שעוזר רבות לבני המקום פה בדרום.
 

לפעמים

משתמש רשום
@עו"ד נתן רוזנבלט 10,000 דירות בשכונה חדשה באופקים זה עיר חדשה!! יותר מרמה ד' בבית שמש!
הציבור החרדי חייב לכבוש את זה!

שתי שכונות ענק בהיקף 12 אלף יח"ד הוכרזו בקריית שמונה ובאופקים​

ועדת השרים לענייני פנים הכריזה על שני מתחמים מועדפים לדיור, בתוכניות שהגישה רמ"י ויקודמו במסלול המהיר בוותמ"ל. המתחם בק"ש ממוקם ממזרח לאזור התעשייה הדרומי ויכלול תוספת של 2,000 דירות ו-612 דונם לאזור התעשייה. באופקים מתוכננת תוספת של 10,000 דירות ו-150 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה​



מאת דרור ניר קסטל- כתב
11.12.23 | 11:43 עודכן לאחרונה: 11.12.23 | 16:29
00:00


04:49
האזינו לכתבה











colbass.com

משה ארבל ויצחק גולדקנופף על רקע ההרחבה הדרומית של קש (גדעון שרון, לעמ, אלעד זגמן ענבה, לעמ, קורין יחיאל אדריכלים בעמ)
משה ארבל ויצחק גולדקנופף על רקע ההרחבה הדרומית של ק"ש (גדעון שרון, לע"מ, אלעד זגמן ענבה, לע"מ, קורין יחיאל אדריכלים בע"מ)

ועדת שרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שר הפנים משה ארבל ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, הכריזה בישיבתה היום (ב') על שני מתחמים מועדפים לדיור לתוספת 12,000 יחידות דיור בקריית שמונה ובאופקים. את התוכניות הגישה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והן יקודמו במסלול המהיר בוותמ"ל.
בקריית שמונה הוכרז מתחם בסמוך לתחנת הרכבת הארצית המתוכננת, עם תוספת של כ-2,000 יח"ד ושטחי תעסוקה; באופקים הוכרז מתחם עם תוספת של כ-10,000 יח"ד למגורים, תעסוקה ומבני ציבור, זאת במסגרת תנופת הפיתוח והבינוי בעיר בשנים האחרונות.

המתחם בקריית שמונה ממוקם בשכונה ממזרח לאזור התעשיה הדרומי של קריית שמונה, דרומית לכביש 9779 ומתפרש על שטח של כ-1,702 דונם. התוכנית מוסיפה מגורים ותעסוקה סביב הקמת תחנת רכבת חדשה. המתחם מהווה המשך לרובע המגורים המתוכנן במסגרת תוכנית הרובע המזרחי – רובע נחלים המקודמת בימים אלו בחלקו הצפוני של הכביש.
המתחם יכלול תוספת של כ-2,000 יח"ד, תוספת לאזור התעסוקה הקיים בכ-612 דונם, מבני ציבור ומרכז תחבורה שיכלול כאמור גם תחנת רכבת. המועד הצפוי לאכלוס הוא 2028. התוכנית מתוכננת ע"י אדריכל עפר קורין ממשרד "קורין יחיאל אדריכלים בע"מ". תוכנית זו מתווספת לתוכנית הרשות הממשלתית של הרשות להתחדשות עירונית להוסיף 8,000 יח"ד לעיר, נוסף על כ-2,000 שתכנונן כבר החל .
אופקים: תוספת של 10,000 דירות ו-150 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה
המתחם באופקים ממוקם בדרום מערב העיר, דרומית לישוב המתוכנן דניאל ומתפרש על שטח של כ-7,347 דונם. הרחבת המתחם נועדה להבטיח את המשך החיזוק והפיתוח בעיר וכמענה לגידול הדמוגרפי שלה ופתרון למצוקת הדיור. בתוך כך, המתחם אמור לכלול תוספת של כ-10,000 יח"ד בצפיפות ממוצעת של 18 יח"ד לדונם נטו, כ-150,000 מ"ר למסחר, תעסוקה, מוסדות ומבני ציבור.

ההרחבה המתוכננת לאופקים בדרום מערב העיר (יסקי מור סיון אדריכלים ומתכנני ערים)
ההרחבה המתוכננת לאופקים בדרום מערב העיר (יסקי מור סיון אדריכלים ומתכנני ערים)

תכנון המתחם בוצע כך שיאפשר חיבור והמשכיות של מערך הכבישים העירוני הקיים למרקם הבנוי הכולל אזור תעסוקה, מגורים ושטחים פתוחים. במקביל, רמ"י מקדמת בעיר שני מהלכי תכנון, תוכנית אב להתחדשות עירונית לעיבוי וחיזוק המרקם הקיים עם תוספת של כ-1,000 יח"ד וכן הרחבה נוספת של שטח העיר במתחם זה, במטרה להבטיח את המשך הפיתוח בעיר לטווח הארוך. המועד הצפוי לאכלוס הוא בשנת 2025 התכנון נעשה ע"י משרד " יסקי מור סיון אדריכלים" בניהולו של אדריכל אבנר אקרמן.
שר הפנים, משה ארבל: "דוקא היום בעוד העיר קריית שמונה מפונה, ממשלת ישראל מאשרת תכנון מהיר לאלפי יחידות דיור בקריית שמונה ואופקים שיביאו פתרונות דיור בר השגה גם לחיילי צה״ל שנלחמים בגבורה בצפון ובדרום. אנחנו כאן כדי להישאר״.
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: ״דווקא בזמן הזה שאופקים וקריית שמונה נמצאות בקו העימות, ומתוך אמונה שלמה וביטחון שאלו עתידות להיות הערים הבטוחות ביותר, אני שמח להכריז על הקמתן של שתי השכונות החדשות שיכללו 12,000 יחידות דיור חדשות - חיזוק של עשרות אלפי תושבים חדשים. הנחתי את רמ״י לעשות הכל ולקדם את הרחבת וחיזוק הפריפריה, חיבורה למרכז הארץ, בד בבד עם מתן תמריצים להבאת זוגות צעירים. כל אלו, יביאו לשיגשוג ופריחה של הפריפריה״.
עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, בירכה על החלטת ועדת השרים וציינה כי "הכרזה על מתחמי רמ"י בקריית שמונה ואופקים כמתחמים לקידום במסלול מהיר מהווה בשורה גדולה ובפרט לאור הצורך בחיזוק ערים אילו בעת הזו. מדובר בתוספת של 12,000 יח"ד חדשות בתמהילי דיור מגוונים, לצד אזורי תעסוקה חדשים, פעילויות מסחר ומבני ציבור. רמ"י רואה את חיזוק יישובי הדרום והצפון כיעד עליון ותמשיך לתכנן אזורים אלו על מנת לחזקם ולתרום לשגשוג ולפיתוח שלהם".
 

פשלמה

משתמש רשום
משהו מציעה לי לקנות דירה באופקים ב11000 אלף למטר מוכן עוד 3שנים עכשיו רק10אוחז והשאר בקבלת מפתח ויש אפשרות למכור לפני קבלת מפתח אשמח לדעת ההאם זה שווה?????
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
משהו מציעה לי לקנות דירה באופקים ב11000 אלף למטר מוכן עוד 3שנים עכשיו רק10אוחז והשאר בקבלת מפתח ויש אפשרות למכור לפני קבלת מפתח אשמח לדעת ההאם זה שווה?????
לענ"ד אם יש ערבות בנקאית והכל מסודר, לכאורה אין מה להפסיד, כי לא סביר שהמחירים בשוק החופשי של דירות חדשות ירדו לפחות מכך. אם לא יעלו המחירים מקסימום מוכרים.
 

אגס סברס תפוח

משתמש פעיל
אני חושב שדווקא אופקים היום זה אחד המקומות הכי בטוחים,
אזעקות- כמעט ואין.
אסון מהסוג שהיה בשמחת תורה, בדרך הטבע לא יחזור, ישקיעו עכשיו את כל המאמצים ב50 שנה הקרובות שגבול הדרום לא יהיה ניתן לחדירה, אתגרי וסיכוני הביטחון יהיו בזירות אחרות, ודווקא שם יהיה שקט.
כמו לדוגמא, שאני לא חושש היום שתחזור שואה של נאצים בגרמניה, אלא מאיראן/ערבים/אנטישמיות כללית וכו', כיון שהטראומה הבין לאומית מהשואה היא כל כך חזקה, שאת החור הזה אטמו יותר חזק מהכל.
וכמו שהטיסות היום לארה"ב אחרי ה11/9 הם הכי בטוחות, ואם יש סכנות זה לא שם.
אותו דבר חדירת מחבלים ליישובי העוטף, ובטח ובטח עד אזור אופקים, זה הטראומה הקשה ביותר בתולדות צה"ל ומדינת ישראל, זה לא יחזור על עצמו, (בעז"ה, בדרך הטבע),
סיכונים לצערנו ימשיכו, אך זה יהיה בזירות אחרות, ערים מעורבות כגון ירושלים, ערים שכנות כגון ביתר עילית, אזור יו"ש, אולי גם גבול הצפון, וערים כמו נהריה, קריית שמונה, ומטולה. אך אזור אופקים אמור להיות אחד המקומות הכי בטוחים בישראל.

הנתונים שחושפים: הציבור נרתע כיום מרכישת דירה בצפון הרבה יותר מרכישה בעוטף​

מלחמת חרבות ברזל הביאה לצניחה ברמת הביקוש לדירות כמעט בכל הארץ, אך נתוני החיפושים באתר מדלן בנובמבר האחרון מעלים תמונה מפתיעה: בעוד שבצפון ובדרום גוש דן חלה ירידה דרמטית של 60%-70%, דווקא בערי העוטף נותרה ההתעניינות גבוהה יחסית, ובשדרות כמעט לא חלה ירידה כלל. ומי ישובים שבהם היקף החיפושים דווקא זינק?​



מאת נמרוד בוסו- עורך אתר מרכז הנדל"ן
26.12.23 | 06:00 עודכן לאחרונה: 26.12.23 | 11:01
00:00


05:25
האזינו לכתבה











colbass.com

שדרות, מבט מבניין בצפון מערב העיר (ניצן כהן, ויקימדיה)
שדרות, מבט מבניין בצפון מערב העיר (ניצן כהן, ויקימדיה)
פתיחתה של מלחמת חרבות ברזל הביאה לצניחה ברמת הביקוש לדירות ומסיבות ברורות: עבור רוב הציבור זה ממש לא הזמן לרכוש דירה חדשה וגם לא לחפש כזו. אינדיקציה ברורה לכך ניתן לראות בנתונים שמתפרסמים כעת לראשונה, אודות היקפי החיפושים אחר דירות באתר מדלן במהלך חודש נובמבר 2023, אותן השוונו לנתונים של נובמבר 2022.
על אף שבאותו החודש כבר החל לפוג ההלם הראשוני שבא עם פתיחת המלחמה, עדיין כמעט בכל אחד מהיישובים שנבדקו (אנו התמקדנו ב-70 הערים הגדולות),מעלים הנתונים תמונה של ירידה בת עשרות אחוזים בהיקפי החיפושים בהשוואה לחודש נובמבר אשתקד.
ובכל זאת, מעלה הבדיקה גם כמה יוצאים מהכלל. ביישוב אבן יהודה שבשרון הצפוני חלה דווקא עלייה חדה בהיקפי חיפושי הדירות לרכישה לעומת אשתקד, בשיעור של 32%, וכך גם בערד, בה חל גידול של 29% במספר החיפושים. קשה להצביע על סיבה מיוחדת המביאה לגידול האמור דווקא ביישובים אלו, מלבד היות שניהם בעלי מספר נמוך מאד של התראות מאז פרוץ המלחמה – בשניהם נרשמה התראה אחת בלבד. העיר השלישית שבה נרשם גידול במספר החיפושים, בשיעור מתון יותר של כ-5%, היא גבעת שמואל.


40974_tumb_750Xauto.jpg


בצמרת הערים שבהן חלה הירידה המתונה ביותר בהיקף החיפושים, ניתן למצוא כמה מערי השרון הצפוני שבו כמעט שלא היו כלל אזעקות, כמו קדימה-צורן עם ירידה מינורית של 8%-, או הוד השרון (19%-) ורמת השרון (21%-). אך מי שבאופן מפתיע מאד ממוקמת גם היא בצמרת הרשימה, היא דווקא שדרות, הצמודה לגבול רצועת עזה, עם שיעור ירידה של 10% בלבד בהיקפי החיפושים לעומת נובמבר אשתקד.
מנכ"ל מדלן , טל קופל: "ניתן לראות שערי המרכז, כמו ראשון לציון למשל, ספגו לא רק טילים אלא גם ירידה חדה בהתעניינות, בשעה שדווקא בשדרות החבולה הירידה בהתעניינות היתה נמוכה יחסית, ככל הנראה בגלל ‘ציידי מציאות’ שמעריכים שהמחירים בעיר הגיעו - או יגיעו בקרוב - לשפל. זאת בניגוד לערי הצפון, שעדיין לא ברור אם, מתי וכמה יספגו"
הסבר אפשרי לכך הוא שבקרב אנשי הנדל"ן, והציבור בכללותו, התעוררה סקרנות לגבי ההיצע ושינויי המחירים בעיר שהותקפה ב-7 באוקטובר, וייתכן כי יש מי שמצפה למצוא בה דווקא עכשיו הזדמנויות רכישה.
בנהריה נחתכו החיפושים ב-60%, בחולון ב-70%
בצד השני של המשוואה, בקבוצת הערים שבהן חלה הירידה החדה ביותר בהיקפי החיפוש, בולטת נוכחותן של ערי דרום גוש דן. בבת ים חלה הצניחה החדה ביותר בהיקפי החיפוש, בשיעור של 70%, ומיד אחריה ממוקמות חולון (67.5%-),אור יהודה (64%-) וראשון לציון (61%-),שהיתה אחת הערים המטווחות ביותר במהלך החודשיים האחרונים.
עוד בולטת בחלק זה של הרשימה נוכחותן של ערי הצפון, שגם בהן צנחה כמות החיפושים ביותר ממחצית. בנהריה נחתכו היקפי החיפושים ב-60%, במעלות ב-59%, בצפת ב-54% ובטבריה ב-53%.

40975_tumb_750Xauto.jpg


לעומת זאת, בערי אזור עוטף עזה אשר ספגו עד היום את מירב הרקטות, חלה אמנם ירידה בהיקפי החיפושים, אך לא באופן החורג מהממוצע. באשקלון חלה הצניחה החדה ביותר, בשיעור של 41.5%, באופקים ירידה של 34.5% ובנתיבות של 31.5%. להן נוספת כאמור שדרות, שבה כמעט שלא חלה ירידה בהתעניינות כלל.
את הרתיעה מאזור הצפון ניתן לראות גם בשינויי ההתעניינות לגבי ארבע ערי המטרופולין. זאת כאשר חיפה היא היחידה מבין ארבע הערים שבה פחתו היקפי החיפושים ביותר ממחצית, ועמדו על 48% לעומת נובמבר אשתקד. בבאר שבע חלה צניחה של 43% בהיקפי החיפושים, בירושלים של 40% ובתל אביב - ירידה של 35%.
מנכ"ל מדלן טל קופל מסר בעקבות הנתונים כי "מאז השפל של ה-7 באוקטובר, מספר החיפושים בלוח מדלן נמצא כל הזמן במגמת עלייה, ומגיע ברוב הערים לרמתו בספטמבר פחות או יותר - אך עדיין לא לרמתו בנובמבר אשתקד. ניתן לראות שערי המרכז, כמו ראשון לציון למשל, ספגו לא רק טילים אלא גם ירידה חדה בהתעניינות, בשעה שדווקא בשדרות החבולה הירידה בהתעניינות היתה נמוכה יחסית, ככל הנראה בגלל ‘ציידי מציאות’ שמעריכים שהמחירים בעיר הגיעו - או יגיעו בקרוב - לשפל. זאת בניגוד לערי הצפון, שעדיין לא ברור אם, מתי וכמה יספגו".
 

שוקי פרוגר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
מחפש מידע מעודכן לגבי דירות באופקים.
מה האפשרויות, מחירים, וכו'
אשמח לכל מידע.
 

נחמן דער איד

משתמש רשום
למיטב ידיעתי אינני מכיר ירידת מחירים באופקים כלל וכלל אלא להיפך ,
בית(פרטי מעץ)בשכונה שלי נמכר לפני שנה וחצי ב 1.3 ונמכר כעת ב 1.8
וכן עוד כמה עסקאות שאני מכיר שנסגרו לאחר שמחת תורה ,נמכרו במחירים גבוהים,כאילו אין מלחמה,וכאילו הריביות לא גבוהות
ספציפית ,השכונה של רחל(שכונת מישור הגפן)אין כמעט דירות למכירה...(אולי אין מוכרים,הי"ד)
 

navnavnav

משתמש רשום
מנוי פרימיום
גם אני מתעניין לגבי אופקים,
האם יש שם בניה חדשה אשמח לשמוע פרטים?
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איפה הם מפרסמים, או איך אני מברר פרטים
אתם מחפשים דווקא מהבניה החדשה או גם כן יד שניה?
כי לגבי הבניה חדש, הרוב שם זה של המחיר למשתכן, והשאר לא ראיתי על זה פרסומים.
ולגבי יד שניה אני יכול להביא לכם מס’ של מתווכת שגרה בקהילה ומכירה את כל הדירות למכירה באזורים החרדיים ונראה לי שגם בכל שאר העיר.
 

navnavnav

משתמש רשום
מנוי פרימיום
אתם מחפשים דווקא מהבניה החדשה או גם כן יד שניה?
כי לגבי הבניה חדש, הרוב שם זה של המחיר למשתכן, והשאר לא ראיתי על זה פרסומים.
ולגבי יד שניה אני יכול להביא לכם מס’ של מתווכת שגרה בקהילה ומכירה את כל הדירות למכירה באזורים החרדיים ונראה לי שגם בכל שאר העיר.
אני מעדיף מהבניה החדשה אם אין הרבה הבדל במחיר
 

שוקי פרוגר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
אתם מחפשים דווקא מהבניה החדשה או גם כן יד שניה?
כי לגבי הבניה חדש, הרוב שם זה של המחיר למשתכן, והשאר לא ראיתי על זה פרסומים.
ולגבי יד שניה אני יכול להביא לכם מס’ של מתווכת שגרה בקהילה ומכירה את כל הדירות למכירה באזורים החרדיים ונראה לי שגם בכל שאר העיר.
תודה על המידע
הבניה החדשה- זה כבר בבניה?
מי זו המתווכת?
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה על המידע
הבניה החדשה- זה כבר בבניה?
מי זו המתווכת?
הבניה החדשה מחולקת לאזורים שבכל מגרש זה קבלן אחר, חלק מהם לקראת סיום הבניה, חלק באמצע, חלק בהתחלה , וחלק מחכים לאישורים לתחילת בניה.
המתווכת הזו קוראים לה גב’ פרוש מס’ 0548493743.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
הבניה החדשה מחולקת לאזורים שבכל מגרש זה קבלן אחר, חלק מהם לקראת סיום הבניה, חלק באמצע, חלק בהתחלה , וחלק מחכים לאישורים לתחילת בניה.
המתווכת הזו קוראים לה גב’ פרוש מס’ 0548493743.
היא מכירה הרבה, נכון. אבל לא את כל הדירות באזורים החרדים. אני דיברתי איתה פעם והיו דירות שהיא לא הכירה
נראה לי היא מכירה רק מי שעובר דרכה
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
היא מכירה הרבה, נכון. אבל לא את כל הדירות באזורים החרדים. אני דיברתי איתה פעם והיו דירות שהיא לא הכירה
נראה לי היא מכירה רק מי שעובר דרכה
פעם היא עבדה בעוד עבודות ואת התיווך היא עשתה דרך משרד של עורכי דין של גיטלין.
היום היא פתחה עסק משלה והיא מתעסקת כל היום רק בתיווך, כך שהיא מכירה את כל האיזורים וכל הבתים ולא רק מה שעובר דרכה.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
פעם היא עבדה בעוד עבודות ואת התיווך היא עשתה דרך משרד של עורכי דין של גיטלין.
היום היא פתחה עסק משלה והיא מתעסקת כל היום רק בתיווך, כך שהיא מכירה את כל האיזורים וכל הבתים ולא רק מה שעובר דרכה.
ואני יודע שהיא לא מכירה הכל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לב

א לְדָוִד מַשְׂכִּיל אַשְׁרֵי נְשׂוּי פֶּשַׁע כְּסוּי חֲטָאָה:ב אַשְׁרֵי אָדָם לֹא יַחְשֹׁב יְהוָה לוֹ עָוֹן וְאֵין בְּרוּחוֹ רְמִיָּה:ג כִּי הֶחֱרַשְׁתִּי בָּלוּ עֲצָמָי בְּשַׁאֲגָתִי כָּל הַיּוֹם:ד כִּי יוֹמָם וָלַיְלָה תִּכְבַּד עָלַי יָדֶךָ נֶהְפַּךְ לְשַׁדִּי בְּחַרְבֹנֵי קַיִץ סֶלָה:ה חַטָּאתִי אוֹדִיעֲךָ וַעֲוֹנִי לֹא כִסִּיתִי אָמַרְתִּי אוֹדֶה עֲלֵי פְשָׁעַי לַיהוָה וְאַתָּה נָשָׂאתָ עֲוֹן חַטָּאתִי סֶלָה:ו עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ:ז אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי רָנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה:ח אַשְׂכִּילְךָ וְאוֹרְךָ בְּדֶרֶךְ זוּ תֵלֵךְ אִיעֲצָה עָלֶיךָ עֵינִי:ט אַל תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין בְּמֶתֶג וָרֶסֶן עֶדְיוֹ לִבְלוֹם בַּל קְרֹב אֵלֶיךָ:י רַבִּים מַכְאוֹבִים לָרָשָׁע וְהַבּוֹטֵחַ בַּיהוָה חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ:יא שִׂמְחוּ בַיהוָה וְגִילוּ צַדִּיקִים וְהַרְנִינוּ כָּל יִשְׁרֵי לֵב:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אומנות הנייר • אתגר 58

לוח מודעות

למעלה