דרוש מידע אומן ראש השנה תשפ"ג

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
מצב
הנושא נעול.

מישמשית

משתמש מקצוען
ועכשיו מתחילים הדיונים אם במצב מלחמה אמיתי, האם מותר לנסוע או לא?

מוהרנ"ת אמר שאפילו אם הדרך תהיה מחופה בסכינים וחרבות הוא ירחש על ידיו ורגליו בשביל לנסוע!
מפולין רבים הבריחו את הגבול תוך סיכון חיים (ו2 בחורים אף נהרגו)!
רלוי"צ וחותנו סכנו את נפשם בשנות הבאנדס, אז המלחמה היתה באיזור זה, והיה סכנת חיים ממשית לנסוע מעיר לעיר, ונסעו לאומן במסי"נ!
כאשר היו פרעות וכל הקהילות באומן התפללו לפנ"ב הוחלט ע"י זקני אנ"ש דאז שלא משנים את מנהג הקיבוץ והתפללו כרגיל ב6:30 ובקולות וצעקות!
ר' שמואל הורביץ ג"כ נסע במסי"נ וניצל בנס!
אני מבינה שתפילה בעיה"ק אומן היא בגדר יהרג ועל יעבור...............
אולי תחכים אותנו למה?
איך זה מסתדר אם ציווי התורה המפורש של ונשמרתם?
(בלי להכנס לתקופה העכשווית האם היא מסוכנת או לא שאלתי היא על תקופות העבר שבוודאי היה חשש סכנה ממשי)
שאלה אמיתית בלי טיפה התרסה....
 

שלום זכר

משתמש מקצוען
איציק אוחנה ב'זופניק בכיכר': הדאגה מאומן בראש השנה! הגאון רבי צבי חשין, מרבני ישיבת מיר, מתלמידי החכמים הנודעים בירושלים ואחד המשפיעים בחסידות ברסלב, סיפר בשיעורו כי קיבל טלפון מג' מהמל"ל שביקש ממנו שיגיד לשומעי לקחו שלא יסעו לראש השנה באומן.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מומר לדבר אחד
לא להכנס למקום סכנה זה דבר שיש בו גדרים ברורים בהלכה מתי מותר ומתי אסור.
ייהרג ואל יעבור הכוונה שאם בא אדם ואומר לך או שאתה עובר על 1 מג' עבירות או שאני הורג אותך פה במקום.
ואז, יש מחלוקת בפוסקים מה הדין בעבירה אחרת, האם יש גם עניין, או מצווה, או שזה מותר, או שאסור.
להיכנס לסכנה בשביל לקיים מצווה זה כבר דין אחר וזה לא הופך את זה לייהרג ואל יעבור.
יהודים בכל הדורות נכנסו לסכנה כדי למול, להניח תפילין, ועוד. ויש אף שאחזו שזה חיוב.
ולפסוק שמותר למסור נפש (אפי' לא ייהרג ואל יעבור) עדיין רחוק מאד מאד מלהיקרא ייהרג ואל יעבור!


לא הבאתי חלילה כאמירה שככה עשו גם אם אסור.
אלא שאם כל הגדולים האלה עשו כך כנראה שזה מותר!
(כנראה שהם ידעו יותר טוב את גדרי ההלכה מאשר סגן דובר משרד החוץ...)
 

מולטי תקשורת

יעוץ
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
נו נו
זה עושה תחושה שחסיד ברסלב צריך להיות מומר לדבר אחד
יהודים אנחנו ואת התורה שומרים

אשמח אם משהו יוכל לפקוח את עיני
אני מודה לה' שזכיתי להתקרב לרביה"ק
אך האמת שמאז אני יותר מחובר לחשיבות של חיי היהודי וקיום רצון ה' בתורה ומצוות
אא"כ זה רצון ה' של יהרג ואל יעבור - ג' עבירות חמורות, ושעת השמד
זה הרי מה שרביה"ק מאיר בנו
אולי אני צריך להתקרב מחדש????

אשרינו
שאלה אחת ותחשוב על זה באמת ונראה לי שפה טמון התשובה
וזה מה היחס שלנו/ שלך לאומן ראש השנה
אם תדמין לרגע אם יציעו לך עסקה של מיליון דולר באומן לנסוע לשם שבוע האם הית טס בשביל זה או לא ?
כ"א שיעשה חשבון לעצמו וזה גם התשובה @מישמשית לשאלתך..
וברור שרבינו אמר ראש השנה שלי עולה על הכל ואין דבר גדול מזה זה כפשוטו ממש
ולכן גם אם אין לך אומץ לנסוע תעריך את השני שנוסע לפחות כמו אחד שנוסע לשם בשביל נסיעת עסקים..
בהצלחה
 

מולטי תקשורת

יעוץ
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אני מבינה שתפילה בעיה"ק אומן היא בגדר יהרג ועל יעבור...............
אולי תחכים אותנו למה?
איך זה מסתדר אם ציווי התורה המפורש של ונשמרתם?
(בלי להכנס לתקופה העכשווית האם היא מסוכנת או לא שאלתי היא על תקופות העבר שבוודאי היה חשש סכנה ממשי)
שאלה אמיתית בלי טיפה התרסה....
אם היה סכנה ממשית בלנסוע אז יש פוסקי הלכה שיכולים להגיד בבירור מה ההלכה בזה ואם לא דנו בזה כנראה שזה לא נכנס בגדר של סכנה
רק איזה שאלה לשיעורי בית קטנים בנושא איפה מתו יותר אנשים השנה בעיר ירושלים מפיגוע או באומן מהמלחמה..
תעשו שיעורי בית בנושא ותגיעו למסקנות מענינות
אני בטוח.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
רק איזה שאלה לשיעורי בית קטנים בנושא איפה מתו יותר אנשים השנה בעיר ירושלים מפיגוע או באומן מהמלחמה..
זה לא שאלה מדוייקת.
צריך לשאול:
איפה מתו יותר אנשים השנה בעיר ירושליים מפיגוע או במחוז צ'רקס מהמלחמה..
או:
איפה מתו יותר אנשים השנה באיזורים החרדיים מתאונות או במחוז צ'רקס וויניצה ביחד מהמלחמה..
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

רשמי מסע: אומן תשנ"ד​

כותב: ר' נתן אנשין




אצל הרבי בראש השנה​

נתן אנשין המודיע תשנ"ד
ככל חסיד הנוסע לרבו לימים הנוראים, רואה שם את הקולות ואת הלפידים וחוזר הביתה עם מטען רוחני שאין הוא יכול לתארו אפילו – היינו גם אנו אצל הרבי הקדוש באומן, וחזרנו ב… איך נתבטא, במין הרגשה שלאחר שטיפה יסודית, כמו אחרי טלטלת-גבר של כל חביוני הנפש, הרוח והנשמה – – –

ארץ רעשה, גם שמים

כששלושת אלפים פיות זועקים בכל הכוחות: "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה", והקולות הומים-רוגשים כים הגדול בעת סערה – דומה היה, והנה שמיה המעוננים של אומן העיר נפתחים מעל, והרבי הקדוש, וכל הפמליה של מעלה בעקבותיו, יורדים לראות ולהראות לבורא העולם, עד היכן הגיעה אמונת הצדיקים של עמך ישראל, בהם עניים ואביונים, המשיאים בנים ובנות מדי שנה בשנה, וחסכו פת מפיהם, כדי שיוכלו לקיים את מאמר הרבי מלפני יותר ממאה ושמונים שנה: "ראש השנה מוזן אלע זיין" (בראש השנה מוכרחים הכל להיות) – – –
והכל אכן היו; סבור היית כי כל מאה-שערים הועתקה לכאן. היכן שפנית, בכל מקום שעיניך נשאו אותך, ראית והופתעת כי גם פלוני בא וגם אלמוני הגיע. הנה גם ר' ישראל בער אודסר בן המאה בלע"ה, מובל על כסא גלגלים בידי בעלי תשובה שהביאוהו הנה – – –

שלשה מיני חזנים

%D7%A8%D7%A9%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%AA%D7%A9%D7%A0%D7%93-2.jpg
הקיבוץ באומן בשנים המוקדמות. באדיבות: ר"א לבל | ארכיון ר' לייבל ברגר
שלשה חזנים בעלי קול נעים במיוחד היו לנו באומן, ולכל אחד מהם היתה עבודה עם עצמו לעצור בעד הבכי הפורץ מקרבו כמאליו. האחד נזקק היה לבכי חרישי, רק כאשר הגיע לענינים המבהילים את שליח הציבור, להיותו ראוי לכך מול קהל שולחיו; השני, גרונו כאילו הלך ונחנק בדמעות, כל אימת שהזכיר בתפילה את החיים העוברים כצל, קוצר ימיו של האדם עלי אדמות וכדומה; השלישי בכה בכיות, כשברים וכתרועה ממש, כאשר הזכיר את העוונות ואת הפשעים; הוא התקפל כולו בעת הזכרת העוונות, וכאילו מט לנפול – – –
והחזנים, הרי הם המובילים את ההתרגשות, וכמו אש האוחזת בכול, בראוי ובשאינו ראוי, כך הציתו הבכיות את כל הקהל וכאילו העלו אותו באחת לספירות ולגבהים בל-שערום.
עומד לו בן דודי, רחוק לכאורה מחסידות, איש עסקים מלונגאיילנד, ואינו יכול לעצור בעד שטף הדמעות הזולגות מעיניו. איש שיבה שישב לידי, נתקף בכמין הלם לשמע הגעיות.

כחו של זקן

מה פשר ההתרגשות המיוחדת באומן? – איש אינו יודע. אולי זה הניתוק הגמור מן הבית, אולי אלה טלטולי דגברי המניעים את אמות סיפי הגוף והנפש, או שמא זה המיפגש עם הריכוז הנדיר של ה"עובדים" המיוחדים הבאים לכאן מכל קצוות תבל ופורקים את כל אשר עם לבבם. אך אין ספק כי זהו בעיקר כח רוחני יותר; כחו של הצדיק השוכן פה.
עמד שם על הציון אברך מחצר חסידית שונה במהותה, ותמה על עצמו: "אנכי, חסיד פולני שאינו נוטה מהר לבכות, כיצד זה בכיתי כאן בכי רב כל כך?!"
פגשנו בדרך לאומן בן דוד אחר, מירושלים – עובד ה' בתמימות, שכבר מזמן לחש על אזננו בכנות, כי כל חיותו מהתפילה (תפילה לקל – חיי) – והוא שח לנו, שהוא חש צורך לפרוש שיח לפני ה', על הציון הק', כל כך, עד כי נדמה לו שלא יוכל לעשות זאת בשלימות בלתי אם ישים בגד על ראשו ועל פניו למשך שעות רבות, עד אם כילה דבריו לפני ריבון כל העולמים – – –
אך לא הכל בכו, הבכי לא בא כאן לכל אחד בסיטונות. הרבי מברסלב אמר פעם, כי בעת תפילתו של האיש הישראלי "לא יצפה לבכות". שכן, אין הבכי המטרה, אלא התוצאה הבאה מאליה, ואם באה, באה.
כך למשל, השיח בפנינו צעיר מדרום-אפריקה את צערו, בדרך חזרה מאומן: "מכרתי את מכוניתי, כדי להיות כאן בימי החג, לאחר שאימי החילונית לא הרשתה לי בכלל לבוא הנה לראש השנה. מצאתי לפני כשנה את הספר 'משיבת נפש' של החסיד רבי אלתר מטפליק ונתפסתי לברסלב. בעקבות זאת באתי לאומן בחנוכה שעברה ולבי נפתח על הציון הקדוש בצורה יוצאת מן הכלל. ואילו עתה, בימים הקדושים והנוראים, היה לבי 'אטום, סתום וחתום' כמו שכתוב בתפילה של סדר 'תשליך'"…
אמרתי לצעיר הדואג: "אדרבה, דוקא כשהינך כה סגור על מסגר, עד כי אינך יכול לפתוח פיך – מרחם עליך השי"ת יותר מאשר על מי שיכול להתפלל על כל בעיותיו בשטף. כלך לך לדוגמא, חולה הבא לרופא-נפש, וחליו גדול כל כך עד כי אינו יכול לפתוח בפני הרופא את פיו. כי אז יודע הרופא שלפניו מקרה חמור, והוא נחלץ לטיפולו בדחיפות יתר מאשר עם החולים האחרים היכולים עדיין לספר על כל בעיותיהם.
ברם, באופן כללי נסחף כאן כל אחד, מי מעט ומי הרבה, בזרם המחשמל של התפילות המרקיעות שחקים, הריקודים הנפלאים, זמירות השבת הסוחפות.
התרגשות מיוחדת אחזה במי שבאו הפעם לראשונה לאומן. עמד אחד מהם בתוך ההמון, בשדה-התעופה של אומן, שעות רבות, בקור מקפיא עצמות, ואמר, שלמרות הסבל הרב, אם היו נותנים לו הון, לא היה מוותר על התפילות, על הזמירות ועל כל מה שראו עיניו ושמעו אזניו באומן.

שוב לא היסטוריה

%D7%A8%D7%A9%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%AA%D7%A9%D7%A0%D7%93-1.jpg
הקיבוץ באומן בשנים המוקדמות. באדיבות: ר"א לבל | ארכיון ר' לייבל ברגר
בקרב חסידי ברסלב היתה זו מאז ומתמיד התרפקות על העבר גרידא, לשמוע את הרה"ח ר' לוי יצחק בנדר, את ר' אליהו חיים רוזין (שבנה את בית המדרש הגדול במאה-שערים), את ר' הערש לייב ליפל ועוד משרידי אומן – כשתיארו את החסידים שהגיעו מכל קצוות הארץ לאומן, ל"זכור ברית", את ההתעוררות ואת השמחה, את הקולות הפולחים את האויר, כיצד הקירות רעדו –
הכל היו סבורים כי שוב לא יחזרו אותם מחזות. אך באו פלאי הבורא יתברך שמו ויצרו מציאות עכשוית, חוזרת על עצמה; המוני חסידים ממלאים שוב את מבואותיה של אומן; גיל ורעדה בימים הנוראים – הכל העתק חי של מה שהיה.
לא שניתן להשוות את ה"עבודות" הנוראות של החסידים הראשונים, לאלה של עכשיו. אלה הראשונים לא באו לאומן עם מזוודות מלאות מכל טוב, אלא עם ה"דלות" בלבד; לא נתנו לעפעפיהם שינה לאחר חצות לילה; התפללו כל התפילות מרישא לסיפא בחיות והתלהבות עד כלות הנפש, ואילו אנו…
עוד זוכרים התושבים המקומיים, זקנים ילידי אומן, עמם שוחחנו רבות, את חסידי ברסלב. הם אינם זוכרים כבר שמות, אך מציירים לנו ציורים של עבודות, שאינן תואמות כל עיקר את מושגי החיים המפונקים שלנו.
ר' שבתי טראויצקי ז"ל, יליד אומן סיפר לנו פעם, באילו קולות זועק היה החסיד ר' געצע ליובאוונא ב"זכור ברית" – "יכול היית לשמוע את זעקותיו עד רחוב סלנט במאה-שערים…"
"פעם בהושענא רבה" – סיפר הרה"ח ר' לוי יצחק בנדר ז"ל – "עמד ר' געצע וזעק מעלות השחר עד אחר הצהרים, בתפילה והלל, מבלי שירגיש היכן הוא בעולם כלל. לסוף התפילה, ניגש אלי: לוי יצחק, ביתי ריקן מכל, אין לי עוד כלום ליום-טוב – – – "

היהודים המקומיים

ואיך אפשר מבלי לספר משהו על היהודים המקומיים באומן, המנותקים מזה יותר משבעים שנה מכל זיק של יהדות. מסתבר שישנם עדיין באוקראינה יהודים הזוכרים היטב יחסית "אידישקייט" עוד מלפני המהפיכה הקומוניסטית.
על יהודי אחד שכזה, כנראה שריד אחרון באומן, בן תשעים ושלש, משה טרמבוולר שמו, אי אפשר שלא לספר. יהודי זה היה חזן בימים נוראים באומן, בתנאי מחתרת, עד לפני כתריסר שנים, אז הופיע הק.ג.ב. ועצר את המתפללים, אחת ולתמיד.
הלה יודע לחזור על "נוסח" מקורי של יהודי אוקראינה, של תפילות הימים הנוראים, בעל פה. ואם תרצו, הוא חוזר בפניכם על קטעים מתוך הגדה של פסח, בלי ספר. הוא גם חוזר על המשנה הראשונה של "אלו מציאות" מבלי שכבר ראה גמרא מזה שבעים שנה.
"בשנים הטובות, כשהייתי מתפלל לפני העמוד" – אומר משה הזקן, ביותר משמץ של הפלגה – "היו שלושים נשים מתעלפות" – – – על הוריו הוא מספר: "אבי זכרונו לברכה היה חסיד של הרבי מסטאוויסק (?). היה עני מאד, נתן לרבי את ה'קערבל' (רובל בפי יהודי אוקראינה – נ.א.) האחרון שנותר בכיסו. תדיר דיבר על עולם הבא. הוא לא הספיק להשתכר במלאכתו, כי היה עסוק רוב היום והלילה בעניני עולם הבא. אמי עליה השלום היתה אומרת לי תמיד: 'דע לך בני, העולם הזה אינו העיקר, רק העולם הבא'. זוכרני כיצד לקחה אותי אמי 'ביי א הענטל' (יד-ביד) לעזרת הנשים, שם היה לה מקום קבוע במזרח".
מנין שלם של יהודים מבוגרים באומן, דוברי אידיש, שכבר אינם זוכרים יהדות מקדמת דנא, התקרבו זה מקרוב אל היהדות, בעקבות חסידי ברסלב. יום-יום הם באים להתפלל שחרית, מנחה וערבית על הציון הקדוש. המארגן הוא מישה קוגוס, מי שעזר השנה הרבה מאד לחסידי ברסלב בכל הקשרים עם הרשות המקומית, והשגת האישורים הדרושים לבניית בית הכנסת בן האלפיים וחמש מאות מקומות הישיבה.

בין ישראל לעמים

%D7%A8%D7%A9%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%AA%D7%A9%D7%A0%D7%93-4.jpg
ר' שמואל צ'צ'יק באומן בשנים המוקדמות. באדיבות: ר"א לבל | ארכיון ר' לייבל ברגר
לאחר ארבע פעמים של נסיעה לאומן, כבר יכולים אנו לזהות יהודי בין גויים. הגוי הטיפוסי הוא בעל מבנה חזק יותר (א גראבער גוי…), פניו רחבות, אפו מתנוסס בחוצפה כלפי מעלה, אך פניו מביעות שלווה ושאננות ("שאנן מואב מנעוריו… ובגולה לא הלך" – ירמיהו מ"ז, י"א). לעומתו היהודי, רזה ונמוך הוא יותר, אפו כלפי מטה, עיניו מרצדות לצדדין, משל באו לו החשש והפחד בירושה.
יהודי אחד בשם אשר פרידנר, כבן שבעים, מדבר אידיש שרשית במיוחד – אומר לנו, כי עד עצם היום הזה, לאחר חמשה ראשי שנה רצופים שהוא רואה כאן את אותו מחזה של המוני חסידים הבאים לכאן, עדיין משפשף הוא את עיניו ואינו מאמין שאין זה חלום.
"בחיידר לא זכיתי ללכת" – אומר אשר פרידנר בקול צרוד, רווי צער – "אבל לקרוא ולכתוב את שפת האידיש לימדוני בבית הספר, אחד מששה בתי הספר היהודיים שהתקיימו באומן עד המלחמה העולמית הראשונה. עד אז היתה אומן עיר יהודית ממש (לדאבון לב, לא במושגים דתיים – נ.א.); מתוך ארבעים אלף תושבים שהתגוררו באותה עת באומן, היו שלושים אלף מהם, יהודים."
וכשהוא מצביע על מבנה ורוד העומד על הגבעה, סמוך ל"קלויז" של חסידי ברסלב לשעבר, מבנה המשמש כיום לצרכים צבאיים בעווה"ר, הוא מספר, כי כאן היה בית הכנסת המרכזי בעיר – "די שטאט שול". על עוד כששה בנינים בעיר הוא מצביע ואומר ששימשו כבתי כנסת לשכבות שונות, כמו לחייטים, לסנדלרים, לחסידים, לנגידים ולכל כיוצא בזה.

"אריזת הסחורה" הרוחנית

ליל שבת קודש. הקהל נסער עדיין מן הריקודים הסוערים ב"לכה דודי". תפילת ערבית כמו יוצאת מאליה מן הלב בכוונה, מסתבר עתה כי כל העכבות המונעות בעד תפילה בכוונה, נובעות מאפרוריות ועצבויות זוטות הרובצות על הלב כאבק על מדף שלא השתמשו בו זמן רב. תפילת מעריב היא עתה אפוא כהמשך טבעי לשירים ולריקודים שהרימו כאן לפני שעה קלה את הכל, על הספסלים ועל השלחנות, במין קפיצות ומחאות כף נדירות במינן.
התפילה עוברת אף היא במחיאות כף אל כף – כדרישתו הנחרצת של הרבי רבי נחמן, שאמר על כך כמה דברים העומדים ברומו של עולם (כמו בליקו"מ מ"ד ועוד).
בסוף התפילה, נעמד הרה"ח ר' אפרים נחמן אנשין, על מקום מוגבה, סמוך לארון הקודש המפואר (אותו יצר במו-ידיו הרה"ח ר' נחום סולארש, עובר לנסיעה) והכריז בקול גדול:
"רבותי! רבי אברהם ב"ר נחמן (מח"ס ביאור הליקוטים ועוד) זצ"ל אמר פעם, כי שבת הבאה מיד לאחר ראש השנה, הריהי חלק מראש השנה גופו."
כאן הוסיף ר' אפרים נחמן ביאור משלו: "באנו ליריד לשני ימים, קנינו כל דברי ערך אשר לא יסולאו בפז. ניתנה לנו עתה שבת אחת, בכדי לארוז את הסחורה, שנבוא עמה שלימה הביתה. בואו נא אפוא ונקבע בנפשותינו ונחרות על לוחות לבבותינו את כל ההתעוררויות וההתעודדויות בעבודת ה' שרכשנו כאן במשך הימים הקדושים, למען יהיה לבבנו זה עמנו כל הימים."
%D7%A8%D7%A9%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%AA%D7%A9%D7%A0%D7%93-3.jpg
הקיבוץ באומן בשנים המוקדמות. באדיבות: ר"א לבל | ארכיון ר' לייבל ברגר
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נקודה אחת מאוד מענינת נרחיב עליה בעז"ה אחרי שב"ק
וזו העובדה ששום פלטפורמה רשמית באוקראינה לא פירסמה את שיחת לפיד וזלנסקי
כל כלי התקשורת האוקריינים מביאים זאת ממקורות בישראל
זה אומר הרבה מאוד פרטים בהמשך אי"ה אחרי שב"ק
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
בשורה טובה לנוסעים לראש השנה לאומן!

בעקבות סגירת המרחב האוורי באוקראינה רבים נערכים להגיע לאומן דרך מדינות קרובות

לשם כך הוקם אתר "מרכז מידע - אור בהירות הדרך" לתאם בין נוסעים לנוסעים שעושים את אותו המסלול ובאותו זמן כדי לתכנן יחד את מהלך הנסיעות וההסעות ולחסוך בהוצאות הגבוהות.

ניתן להיכנס לאתר ייעודי שהוקם במיוחד עבור המיזם.

קישור להרשמה באתר

המיזם הוקם כדי לעזור לנוסעים לצמצם בעלויות!!!

מערכת זו הוקמה ללא כל מטרות רווח ולטובת באי הקיבוץ הקדוש באומן

*ניתן להכנס גם ע"י חיפוש בגוגל "מרכז מידע - אור בהירות הדרך"
 

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מי יכול למצוא טיסה מיום רביעי לילה או חמישי בוקר לפולין ל6 אנשים לחזור רביע ערב הוא חמישי בוקר תודה
 

מולטי תקשורת

יעוץ
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
מי יכול למצוא טיסה מיום רביעי לילה או חמישי בוקר לפולין ל6 אנשים לחזור רביע ערב הוא חמישי בוקר תודה
פולין למיטב הבנתי קצת יקר שוה יותר לחפש דרך הונגריה ..
בודפשט
 

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פולין למיטב הבנתי קצת יקר שוה יותר לחפש דרך הונגריה ..
בודפשט
אני רוצה פולין בגלל הרכבת המהירה
אתה יודע מה השעות של הרכבת המהירה?
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יקי אדמקר ב׳וואלה׳: למרות האזהרות של אוקראינה וישראל - ההערכות כי לפחות 5,000 איש יגיעו לאומן בראש השנה. מאות מהם הקדימו את הגעתם ושוהים כבר במקום. מדובר במספר נמוך משמעותית משנה רגילה שבה מגיעים לאומן 50-40 אלף איש, מרביתם ישראלים.
עוד מיקי אדמקר ב׳וואלה׳: חסידי ברסלב שכן נוסעים הזמינו טיסות למדינות כמו מולדובה, רומניה ופולין, הגובלות עם אוקראינה, ומשם בנסיעה של 10-8 שעות עד לאומן בטנדר הסעות או רכבת.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עוד על הסכנה בנסיעה לאומן. ישי כהן: ‏בדרג המדיני יש חשש אמיתי מהאפשרות שחסידים ישהו באומן בראש השנה. מדברים על סכנה אמיתית לחייהם. שוברים את הראש איך לשכנע את המנהיגים התורניים לקרוא לחסידים שלא לטוס. נבדקת האפשרות של שת״פ עם אוקראינה בכדי להמתין להם בגבולות ולמנוע את כניסתם״.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, ברשת ב': קורא לישראלים שלא לנסוע לאומן. המצב באוקראינה מסוכן ובלתי צפוי, ואנחנו רוצים למנוע אסון. לשגרירות בקייב אין נוכחות רצופה במדינה ויהיה קשה להעניק טיפול במקרה חירום .
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני רוצה פולין בגלל הרכבת המהירה
אתה יודע מה השעות של הרכבת המהירה?
זו היא רכבת שיוצאת כל צהריים מפשמשיל (גבול פולין) ניתן לקחת אותה עד בילה צ'רקווה (או ברדיטשוב) זו היא רכבת עם מיטות (האות C) השעה 4:00 אחה"צ היא לפי שעון פולין

צפה בקובץ המצורף 1199328

וזו היא רכבת שיוצאת כל לילה מפשמשיל (גבול פולין) ניתן לקחת אותה עד ויניצה זו היא רכבת רק עם מושבים (האות S, השורה העליונה מחלקה ראשונה והשורה השניה מחלקה שניה השעה 11:10 בלילה היא לפי שעון פולין

צפה בקובץ המצורף 1199331
 

אליה כהן

משתמש רשום

לראשונה מתחילת המלחמה, לקראת ראש השנה: הקלות בתקנות החירום באומן​

חודשה התאורה ברחובות העיר למספר שעות, מעת רדת החשיכה ועד לשעת כניסת העוצר הלילי • בדיונים מול שלטונות אוקראינה ומשרד הבריאות באומן הוחלט על גיבוי ושדרוג מרפאת אומן ראש השנה בחצר הקלויז' לרמת בית חולים שדה​

חדשות בעולם4.9.2022 | 07:26

2e3273850470090a586d.jpg
צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
לראשונה מאז תחילת המלחמה הקלות בתנאי החירום באומן, תושבים דיווחו כי התאורה ברחובות העיר הוחזרה לפעולה בשעות הערב. לאחר למעלה מחצי שנה בה העיר אומן שרויה בעלטה מוחלטת במשך כל שעות החשיכה, ביום חמישי האחרון הופעלה התאורה ברחובות העיר.
לאחר חודשים ארוכים בהם נאסר השימוש בתאורה בכל אזור אומן בשעות החשיכה, חודשה התאורה ברחובות העיר למספר שעות, מעת רדת החשיכה ועד לשעת כניסת העוצר הלילי כפי שנקבע על ידי הממשל הצבאי בשעה 23:00.
תקופת ההאפלה החלה מייד עם תחילת המלחמה, בה נקבעה העפלה בכל שעות החשיכה ונאסר השימוש בתאורה גלויה ברחבי העיר בהתאם לחוק הצבאי באזור.
יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון מסר כי ההיערכות לקראת ראש השנה באומן בעיצומה וההכנות מתקיימות בתיאום מלא מול כל רשויות הביטחון והחירום בהנחיית הממשל הצבאי על מנת שהקיבוץ של חסידי ברסלב באומן יתקיים בצורה הבטוחה ככל שניתן בתנאים הקיימים.
הרב נתן בן נון הוסיף וביקש מכל השוהים באומן ומי שמתכוננים להגיע לימי ראש השנה הקדושים, להקפיד מאד לשמור על כל הנחיות החירום ובמיוחד על כללי העוצר הלילי וחובת האפלה בין השעות 23:00 בלילה ועד 5 לפנות בוקר בהם חל איסור שהייה מחוץ לבתים ובמרחב הציבורי.
בתוך כך, לאור העובדה כי טיסות ישירות ושמי אוקראינה סגורים לטיסות, בתי החולים באוקראינה עובדים במתכונת חירום, וחסרים רופאים רבים, הוחלט בדיונים מול שלטונות אוקראינה ומשרד הבריאות באומן על גיבוי ושדרוג מרפאת אומן ראש השנה בחצר הקלויז' לרמת בית חולים שדה, עם תגבור צוות הרופאים הישראלי בדגש על כירורגיה ורפואת חירום למקרה אר"ן.
מנהל המרפאה הרב נחי קליין סיפר: "מתחילת המלחמה שברנו את הראש במחשבות מה יקרה ואיך נפעל בתרחישים כאלו ואחרים והוספנו ציוד רב. חלק מהציוד כבר נשלח לאוקראינה, והצוות נערך בכל כוחו, חייב לציין ולתת הערכה מיוחדת לרופאים שהסכימו לצאת לאוקראינה על אף המלחמה".
הרב הלל כהן אחראי חוץ על הפעילות במרפאת אומן והקשר עם בתי החולים באוקראינה הוסיף: "יושבים חדשים ארוכים, מתכננים, רוכשים, נערכים, שולחים, משלמים הוצאות רבות. כמו״כ השנה היו שאלות ודרישות רבות ממשרדי הממשלה השונים לגבי ההערכות שלנו".
עוד אומרים באומן כי "אפשר לומר שלולא המרפאה הם וודאי היו אוסרים את הנסיעה השנה כנ״ל לגבי שנה שעברה שנת קורונה. הקשר עם הנ״ל נתן לנו את האופטימיות שהגבולות יישארו פתוחים".
חדשות JDN
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה