דרוש מידע חלוקת תפקידים בין בעל לאשה

מצב
הנושא נעול.

שליח ציבור

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עד כמה שידוע לי:
הבעל התחייב בכתובה לדאוג לפרנס את האשה
והאשה לא התחייבה לכלום


וכל שכן אם היא עוזרת לו בפרנסת הבית, שיעזור טיפה במשהו שזה אפילו לא החיוב שלה...
פשוט הזייה
 

יוסף שובל

משתמש רשום

פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ממליצה לשמוע את הפודקאסט של שושי זליקוביץ 035568688 שלוחה 9
הגישה שלה מאד משחררת את המתח הפנימי ומאפשרת לדברר את הרצון שלנו מבלי ליצור תנגודת

בכללי, כל מה שמגיע ממקום של זה מעצבן/מרגיז/נמאס
מביא מתח פנימי שמשודר גם עם החיוך הכי גדול על הפנים
ברגע שמשתחרר הלחץ, מגיעה הזרימה איתה אפשר גם לבקש באופן הכי טבעי עזרה וגם להגיב באופן חיובי לאחריה.

אגב, צריך להבין שעבודות הבית לא מביאות סיפוק לגבר
הסיפוק שלו מגיע מהאור שזורח מאשתו, ומהבנת הצורך בעזרה שלו.

מה גם, שלוקח לגבר צעיר להבין שצריך עזרה בעבודות הבית,
זה נראה לו טבעי ונעשה מאליו
לכן יש מקום לתווך לו את העשיה שלך, ובכלל את העשיה מול התוצאה.

כמו"כ, צריך לשחרר את האי נעימות מלבקש עזרה ולבקש באופן קונקרטי :"תוכל לשטוף היום כלים, זה יעזור לי להתקדם עם הכביסה", "יש כביסה במכונה תוכל להעביר למייבש, יש שם דברים שאנחנו צריכים לערב"
בקשה עניינית מעשית וברורה.

ואחרון חביב, כל מטלה קטנה וגדולה, פיצפונת או ענקית שבוצעה על ידי בני הבית
אפילו ע"י הילד הקטן בפרט ע"י הבעל,
יש להתייחס אליה בכובד ראש ולהודות על העזרה מכל הלב
שום דבר לא מובן מאליו, גם לא מה שהוא עושה באופן קבוע כבר עשרים שנה...

שיתוף פעולה זה דבר מבורך ונכון,
אבל צריך לעבוד נכון כדי ליצור אותו, וסוף דבר הכל נשמע.
בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:

עובד על זה

משתמש רשום
איזה כתפיים רחבות? מאיפה האומץ לכתוב כך בפומבי אבחון כזה בטוח מצדך ? קצת אחריות זו במה ציבורית ...
אבחון? כאשר ילד מתנהג כך אנו מנסים לחנך אותו ולהסביר לו על אחריות ונשיאה בנטל

ההבנה שאין תירוץ להתנהגות הזאת כמו ואני מצטט "זה מה שהוא ראה בבית" או "הוא יושב לומד ולכן" היא הבסיס להתנהלות מולו
 

adiakby

משתמש רשום
חשוב לציין שאופן ההתנהלות בין בני הזוג בבית על פי תורתנו הקדושה, צריכה להיות בהסכמה, השלמה, אהבה ורצון הדדי.
זה לא משנה אם הבעל עובד או לומד, או אם האישה היא עובדת או עקרת בית, כל האפשרויות האלו קיימות והיו קיימות מאז ומתמיד והכל תלוי בהחלטה של בני הזוג כמה ואיך להקדיש את חיי החומר אל מול הרוחניות שהם רוצים בבית, זה משתנה ממשפחה למשפחה.
בדור האחרון נוצר צורך (שיש לו הסטוריה ואין כאן מקומה) להרבות בתלמידי חכמים וברוחניות, אל מול התרבות המערבית והחומר שעופף את דורנו ונכנס ליהדות מאז קום המדינה (צורך שמגובה בדעת תורה וגדולי רבותינו בדור האחרון).
הצורך הזה הוביל לכך שישנם משפחות רבות שבוחרות מרצונם לנתב את הבית לכיוון של מסירות נפש למען התורה ולימוד התורה, ומכיוון שכך לשנות את אופן ההתנהלות של רוב העולם.
העובדה שבעל לומד כל היום ואשתו עובדת, זה לא פסול. זה לא חייב, אבל גם לא פסול ואפילו במקום מסוים יש בזה שכר הרבה - הכל תלוי ברצון של שני הצדדים והיכולת שלהם להכיל את הסיטואציה שנוצרה.
הבעל מחויב על פי שורש נשמתו לעסוק בענייני החוץ ואישה על פי שורש נשמתה לעסוק בענייני הבית, וזה הדבר היחידי שעליו מדברת התורה, הבעל מחויב לפרנס, האישה לא - אך אם היא בוחרת, הרשות נתונה בידה, אך אין זה אומר שבגלל שבחרה להחמיר כדי שלבעלה תנתן הזכות ללמוד יותר - צריך לוותר על עקרונות בסיסיים בבית.
ברור שאם האישה בוחרת ומרגישה בעצמה שאין ביכולתה לעזור כלכלית או לקחת על עצמה - הגבר מחויב לצאת מהכולל לפרנס, אין פה שאלה כלל, כל מי שלומד תורה יום שלם ולא מפרנס - זה אך ורק כי אשתו בחרה שכך רצונה.
וגם להפך, אישה לא מחויבת לפרנס, יש לה את חובות הבית. אם היא החליטה לעסוק במקצוע מסוים כי כך בא לה, אסור לה לשכוח את מקומה של הנפש שלה.


לכן יש כל כך המון סיטואציות ואפשרויות, צריך לדעת מה המחויבויות וצריך לדעת מה זה חומרא או הידור אל מול עיקר הדין והמחויבויות הבסיסיות.
 

יוסף שובל

משתמש רשום
פותחת האשכול תארה מצב של בעל אברך שמדבר ממקום שובניסטי.
איך זה קשור לשנאת אברכים?



הבעל לומד כל היום - דבר תמוה.

ישבתי בכולל כמה שנים טובות, ומי שמכיר את השטח יודע טוב טוב על מה מדברים, אשריהם הנשים שאין להם האפשרות להגיע לכולל ולראות בעצמם על מה מדובר, וד"ל

ולכן אלף הולכים לכולל כדי שיצא מהם אחד

לגבר החרדי יש חיים תותים- בבוקר הוא לוקח את החליפה, אומר לאשתו בוקר טוב והולך ללמוד, להתפלל, לדבר עם חברים, וחוזר בערב- מחכה לו בית נקי, ילדים ישנים, אוכל מוכן ואח"כ הוא הולך לישון....

השיטה שכל אברך שמכר את עצמו עבור דירה ולא באמת רוצה לעמול בתורה יומם ולילה ויושב בכולל וכו' והכל נופל על האשה שעושה את הכל במסירות נפש ממש כדי שהוא יוכל ללמוד וגם אסור לו לעזור בבית כי הוא תלמיד חכם וכנ"ל. הם אלו שמשחירים את אברכי הכולל.
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
שבתי בכולל כמה שנים טובות, ומי שמכיר את השטח יודע טוב טוב על מה מדברים, אשריהם הנשים שאין להם האפשרות להגיע לכולל ולראות בעצמם על מה מדובר, וד"ל
ואז, האשה עובדת וקורעת את עצמה עם הכל הכל הכל - הריונות, לידות, טיפול בילדים, פרנסה, עבודה, בנקים, נקיונות, בישולים, כביסות, גיהוצים,
קודם כל ההשתלחות ודברי הבלע מצריכים "מחאה".
לא לחינם הלך הכותב אצל חביריו אלא מפני שהוא בן מינם.
ובקשה לפני שאתה עונה אבקש קודם כל התייחסות לשאלה שמופיעה בסוף..
בכבוד רב לכל אלו שלא מצאו את עצמם בעולם הכוללים. תסתובב קצת במיר 4000 אברכים בסורוצקין ועוד ועוד ותוכל לראות אלפי אברכים שמקיזים את דמם על התורה גם כשלא כ"כ קל והלחצים והקשיים מסביב לא נגמרים.
וכשמאחורי כל אחד כזה עומדת אשה שביחד הם בית שהוא נזר הבריאה שעליהם העולם עומד.
כשהם מוכנים לחיות בקושי ודחקות באהבה גדולה. (כל מי שקצת מתמצא יודע ששלום בית אמיתי אפשר למצוא רק בבית שהמטרות משותפות והעיניים הם פנימה...). (ובית של תורה זה לאו דווקא אברך אלא גם המתפרנס מיגיע כפיו. שוב עיין בשאלה בסוף).
מאיפה העזות הזאת לצורת הכתיבה הזו.
וכי אברך שיושב שנים על גבי שנים יום אחר יום ומתאמץ לעוד קצת ועוד קצת הוא לא "קורע" את עצמו.
זה שניסית ולא הצלחת (ייתכן מאוד שבצדק וזה לא תפקידך) לא מוריד מזה אלא אדרבה תעריך ותעריץ את אלו שלא נכנעו ונאבקו והצליחו.
אשריכם לומדי התורה ואיתם נשות החייל שמוסרים יחד את תמצית דמם/ן לתורה שהיא קיום העולם.
וכן לא צריך להגיע לכולל כדי לראות את לימודו הסיפוק והאור שלו מקרינים לכל מי שלא עיוור את עיניו (ואולי הקנאה הזו מוציאה אותך מדעתך.)
וגם אם אתה לא אוהב את זה תכיר להם טובה על כך שמפיהם אתה ניזון "כל העולם ניזון בשביל חנינא בני והוא די לו בקב חרובים".
וגם אם לא נח לך בזה עין בגמ' בשאלה נשים במאי קא זכיין ותראה שכל קיומם של אלו שלא זכו ליטול חלק בתורה הוא אך ורק במה שהם מקדישים מאונם והונם עבור לומדי התורה.
ושאלתי היא בכנות. עזבת את הכולל בגלל חיובי הכתובה. בשעותיך הפנויות ובשבתות וכדו' את מי יש יותר סיכוי שנמצא בבית המדרש ליד הגמ' אותך או את האברך שגר בדלת מולך???????

"גדולה הבטחה שהבטיחן הקדוש ברוך הוא לנשים יותר מן האנשים, שנאמר (ישעיהו לב, ט) נָשִׁים שַׁאֲנַנּוֹת קֹמְנָה שְׁמַעְנָה קוֹלִי בָּנוֹת בֹּטְחוֹת הַאְזֵנָּה אִמְרָתִי. אמר ליה רב לרבי חייא: נשים במאי זכיין? באקרויי בנייהו לבי כנישתא, ובאתנויי גברייהו בי רבנן, ונטרין לגברייהו עד דאתו מבי רבנן". (ברכות יז.)
 
נערך לאחרונה ב:

לך

משתמש רשום
האשכול חשוב ומעניין
עם ישראל יחיד בן 70 אומות אבל יש לו גם 70 דעות
;);););)o_O:cautious::censored::cry::confused::mad::cool::love::LOL::p:D:ROFLMAO::sick::eek::oops::sleep::geek::devilish::alien::giggle::whistle::unsure::sneaky:

תרגע?

:coffee::coffee::coffee:
 

שליח ציבור

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
אבחון? כאשר ילד מתנהג כך אנו מנסים לחנך אותו ולהסביר לו על אחריות ונשיאה בנטל

ההבנה שאין תירוץ להתנהגות הזאת כמו ואני מצטט "זה מה שהוא ראה בבית" או "הוא יושב לומד ולכן" היא הבסיס להתנהלות מולו
מי אמר לך מה קורה שם ? קצת אחריות ...באמת?!
 

נאווהלה

משתמש פעיל
ללכת לייעוץ?
ללכת לייעוץ זה טייטל של בעיה, של 'זוג שלא מסתדר'.
מניחה שאם על כל בעיה בחיים היינו רצות לייעוץ/לאבחון וכו'
היינו מקוטלגות בהרבה תארים מפוקפקים.
אני מעלה את זה פה דווקא בפורום בשביל לשמוע מחוכמת ההמונים.
אני בטוחה שהרבה התמודדו ויתמודדו עם הקונפליקט הזה.
ולא חושבת שכל מי שהתמודדה פתרה את זה עם ייעוץ.
ממש ממש לא!
חובה לכל זוג ללכת לייעוץ!
ללכת לייעוץ לא מעיד על בעיה
אלא מעיד על זוג חכם שמבין שהראש של הגבר והראש של האישה שונים מאוד אחד מהשני וצריך ללמוד איך לתקשר בצורה חיובית ומועילה
אני מאוד בעד ייעוץ טוב
זה משנה את כל החיים
 

mklj

משתמש פעיל
ממש ממש לא!
חובה לכל זוג ללכת לייעוץ!
ללכת לייעוץ לא מעיד על בעיה
אלא מעיד על זוג חכם שמבין שהראש של הגבר והראש של האישה שונים מאוד אחד מהשני וצריך ללמוד איך לתקשר בצורה חיובית ומועילה
אני מאוד בעד ייעוץ טוב
זה משנה את כל החיים
ממש חולקת, ללכת ליעוץ זה לא חובה לכל זוג,
כשרוצים, או מרגישים שצריכים זה חשוב,
אבל לא הולכים בשביל הספורט.
 

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
בלת"ק חלקי
נגיד שיוצרת מציאות היקרה שמאוד השתכנעה מרבים פה רוצה מאוד ללכת ליעוץ, מישהו פה עזר לה? פירט לה איך? למי לפנות? מאיפה תדע איך וכמה?
מניסיון אישי זוכרת את עצמינו רוצים לפנות למישהו ולא יודעים! יצאנו לפני שניה מהסמינר / ישיבה, לא רוצים לערב את ההורים... אין לנו מושג מאיפה מתחילים, מוצפים בפחדים על שרלטנים או כאלו שלא יודעים מהראש שלהם... וזה עוד לפני הקטע הכלכלי...
אולי (ונראה לי מאוד) מזה נובע חלק מההתנגדות ללכת ליעוץ... אז מי שרוצה באמת לעזור שינסה לפרט יותר...!
אנחנו לדוגמא התייעצנו לבסוף עם המדריכצ כלות שעזרה לנו למצוא מתווה מתאים...
בהצלחה!
בעלי שאל מישהו מהישיבה שהיה בקשר איתו
מי שרוצה פרטים אפשר באישי
 

פטריות יער

משתמש מקצוען
ממש ממש לא!
חובה לכל זוג ללכת לייעוץ!
ללכת לייעוץ לא מעיד על בעיה
אלא מעיד על זוג חכם שמבין שהראש של הגבר והראש של האישה שונים מאוד אחד מהשני וצריך ללמוד איך לתקשר בצורה חיובית ומועילה
אני מאוד בעד ייעוץ טוב
זה משנה את כל החיים
לא חייבים ללכת ליעוץ, יעוץ זה באמת לפעמים מכביד
בשלב זה עדיף ללמוד ביחד איזה קורס או ספר על זוגיות
 

נאווהלה

משתמש פעיל
תראו לי מישהי שתספר "אממ היינו בייעוץ זוגי" ולא תפערו עליה זוג עיניים גדולות, ובמקביל הבטן מתהפכת, וגלגלי המוח חורקים, "מה עבר על הזוג הזה"?
לא תמיד נכון ללכת לייעוץ לפעמים זה דווקא מקבע בעיה, ונותן הרגשה של 'זוג בעייתי'.
אתם לא צריכים לספר לכל העולם
ללכת לייעוץ זה א' ב' של החיים
מומלץ מיד אחרי השבע ברכות
לא צריך לקרוא לזה ללכת לייעוץ, אלא ללכת ללמוד שפה חדשה
זו שפה זוגית שמעולם לא חוויתם אותה בתור רווקים ועכשיו כשאתם נשואים צריך להשתמש בשפה הזו
 

לך

משתמש רשום
ממש ממש לא!
חובה לכל זוג ללכת לייעוץ!
ללכת לייעוץ לא מעיד על בעיה
אלא מעיד על זוג חכם שמבין שהראש של הגבר והראש של האישה שונים מאוד אחד מהשני וצריך ללמוד איך לתקשר בצורה חיובית ומועילה
אני מאוד בעד ייעוץ טוב
זה משנה את כל החיים
אני אחרי לימוד ייעוץ נישואין וכמו שלפני נהיגה לומדים תאוריה
לפני נישואין או אחרי החתונה צריך ללמוד תאוריה וזה לא חייב להיות ייעוץ יכול להיות שיעור קבוע לגברים ואף לנשים
יש הרבה שעורים של הרב שמחה כהן והרב נחום דיאמנט בקול הלשון
יש מספיק ספרים
אסור לנו לרמוס את השני מחוסר זהירות ולימוד נהיגה נכונה בחיים
 

לך

משתמש רשום
הרב איתמר שווארץ אמר להתחיל מגיל 14 ללמוד הדרכה לחיים עם בן זוג (הכוונה הכרה בשונה ממני בחברה ואח"כ באישה )
וכן יש עוד רבנים שדעתם כך
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה