דרוש מידע רבנות ירושלים מהדרין - אתם סומכים עליהם כהכשר מהודר (כרובין וכדו') ?

מצב
הנושא נעול.

א.מ.ב.

משתמש פעיל
מכמה מקורות שטענו שבדקו לעומק נאמר לי שדרישות הכשרות של מהדרין ירושלים הם כל ההכשרים שתחת המילה "בדץ". ז"א גם בית יוסף. לתשומת לב מי שלא אוכל ב"י
 

שפרה ר.

משתמש פעיל
ירושלמים שאוכלים בחוץ ולא מקפידים רק על בד"צ העדה החרדית אלא על כל הבדצים המובילים (רובין\לנדא)
אוכלים במסעדות של מהדרין ירושלים ללא כל חשש ופקפוק
בואו לא נדבר בשם אחרים!
אני ירושלמית שאוכלת בחוץ, אוכלת את הכשרויות שציינת למעלה, אבל אנחנו לא אוכלים רבנות. הרב שלנו לא מחמיר בכלל, ודירג את הכשרויות בארבע רמות. הכשרויות הראשונות שציינת נמצאות ברמה הראשונה, ורבנות ירושלים מהדרין בשניה או אפילו בשלישית, לא זוכרת כרגע בדיוק.
יש כאלה שכן אוכלים, גם משפחות חזקות ומכירה גם רב שאוכל, אבל יש גם כאלו שלא. יש לי קרוב שעבד כמשגיח וכששאלתי אותו אם אפשר אמר לי שזה לא כ"כ פשוט, ולא לאכול.
 

קנגה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
מכמה מקורות שטענו שבדקו לעומק נאמר לי שדרישות הכשרות של מהדרין ירושלים הם כל ההכשרים שתחת המילה "בדץ". ז"א גם בית יוסף. לתשומת לב מי שלא אוכל ב"י
לא צריך "לבדוק לעומק" מספיק להתקשר לטלפון של המשגיח ולשאול אילו כשרויות נכנסות למסעדה,
מבדיקה אישית רבנות ירושלים מהדרין מכניסה חת"ס פ"ת ובית יוסף.
 

קנגה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
לא יכול להיות. הרה"ר מוקיעה את חת"ס פתח תקווה. יש לך מקור או שזה תחושת לב?
בדיקה אישית,
אפשר ברגע זה להתקשר למשגיח של "קפה גן סיפור" או "תמרה"
 

VICTORI TOTAL

משתמש חדש
1730364679484.png
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
אני אגלה כאן לכולם סוד;
גם בית יוסף, למשל, הוא כשר.
ומהדרין בחלק מהמוצרים.

אז זה שכשרות מסויימת מכניסה אותו, ממש לא הופך אותה ללא מהדרין.
כל מוצר לגופו.
כמו שאמרו מעלי, אתר כושרות מעולה בהקשר הזה לבדוק איזו כשרות מתאימה לאיזה מוצר.

עוד 2 הערות;
1. גם כשרות לא הכי מהודרת, גם אם אתם לא אוכלים אותה - צריך לדעת שברוב מוחלט של המקרים היא כשרה. ואין טעם להוציא לעז עליה.
2. בחלק מהמקרים, ושמעתי את זה מאדם שמאוד מעורה בתחום, ממציאים חומרות נטו כדי לקחת עוד כסף. כפשוטו.

אני ממש לא בא להוציא לעז על כל מערך הכשרות;
אני בא להגיד שצריך לדעת איזה חומרות נדרשות ובמקום, ואיזה פשוט מומצאות.

בקיצור, כל אחד יעשה כרבותיו, אבל לדעת שגם מי שלא עושה כמו הרב שלך - לא אומר שהוא לא אוכל כשר או מהדרין.
 

adiakby

משתמש רשום
ירושלמים שאוכלים בחוץ ולא מקפידים רק על בד"צ העדה החרדית אלא על כל הבדצים המובילים (רובין\לנדא)
אוכלים במסעדות של מהדרין ירושלים ללא כל חשש ופקפוק
וזה אומר ש....? כלום.
ירושלמים אוכלים זה לא מדד לטיב הכשרות, אם הם אוכלים גם וגם, אז אי אפשר להגדיר אותם כאוכלים רק בד"ץ.
יש הבדלים רבנים בין הבד"צים בפרט הגבוהים, בין רבנות, כולל רבנות ירושלים.

זה לא קשור רק בחומרי הגלם שמגיעים מכשרויות יותר נמוכות, זה תלוי בשעות משגיח, בחומרות, בהקפדה על הכשרות ועוד
 

יולי בולי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
D I G I T A L
מצחיק שאנשים סומכים בעיניים עצמות על הכשרים גדולים ומוכרים בציבור שלנו ואפילו לא בודקים מה הולך שם.....
 

adiakby

משתמש רשום
מצחיק שאנשים סומכים בעיניים עצמות על הכשרים גדולים ומוכרים בציבור שלנו ואפילו לא בודקים מה הולך שם.....
וזו הסיבה שאחרי זה אומרים שהציבור שמקפיד על בד"ץ אוכל רבנות ירושלים..
כשמסתבר, שאותו ציבור שמקפיד על בד"ץ, לא עושה זאת מכיוון שהוא מבין מה אוכל, אלא כי כך הורגל.
אם היה מבין - לא היה פוסע צעד אחד לכיוון רבנות, גם אם אין משהו אחר באיזור
 

adiakby

משתמש רשום
הזהר בכבוד תלמידי חכמים.
אתה יכול להגיד שאתה לא אוכל רבנות,
אבל הניסוח הזה משמע קצת זלזול
אין פה שום זלזול או חוסר כבוד חכמים,
מי שאוכל בד"ץ לא כמצוות אנשים מלומדה, אין סיבה שיאכל רבנות.
הדברים פשוטים.
 

צפר | דעה

משתמש רשום
ככלל.
"בין אדם לחברו יותר חשוב מבין אדם למקום!"
"מה שאתה מוציא מהפה יותר חשוב ממה שאתה מכניס" (זה שלי)

למעשה, כל אחד על פי רבותיו ינהג, רק שצריך להחזיק בשכל נכון בתחום.

לפני מאה שנה לא היה חסלט, והיו אוכלים רוביא/כרתי/כרפס/תותים/פילה דג/בוטנים/תאנים/קשיו/כל שטות שר"כ אחד מצא בזכוכית מגדלת שלו.
לבעש"ט לא היה בד"ץ או מחזיקי, ולאברהם אבינו לא היה קהילות או רובין, ומשה רבינו לא הקפיד לאכול רק OU או OK.
אצלנו במשפחה, אחד מהאחים לא אוכל כלום, רק בד"ץ ולנדא.
אני אוכל כל מה שיש עליו חותמת של רב כלשהו.... כי האחריות עליו, ואין לי עניין להכנס למחלוקות שבין להרבנים, כל רב כבודו במקומו מונח, והוא בוודאי מבין יותר ממני בכשרויות, עובדה שהוא חגר מותניו להכנס לתחום, וכל רב מספיק לי.

בכלל אני מעדיף להכין ולאכול בבית, כי מי שהיה בתוך הביזנעס יודע, שגם הכשרויות הכי מחמירות ומהודרות, לא יכולות/מספיקות לכסות את כל האפשר, וזה מתוך הקלה גדולה בכללים....

עיקר היהדות פשיטות ותמימות, וצריך לברך בקול ובכוונה תחילה וסוף.
ועדיין להזהר ולהשמר, ולבדוק טוב טוב כל ביס.... וכו' וכו' ו"חיים ומוות ביד הלשון" "כי ממנו תוצאות חיים"....
 

adiakby

משתמש רשום
זה בדיוק הזלזול שעליו אני מדבר.
המילה רבנות אינה נרדפת לקולות.
צריך לדעת טוב.
זו אמירה שלצערי היא לא נכונה.
הרבנות הוקמה על מנת למנוע מכשול ולהעמיד את קו הכשרות על קו בסיסי שיקלע לכל רחבי האוכלוסיה בלי שיעברו איסורין.
יש רבנויות שיש להם עקב כך רמת כשרות מעבר למהדרין (כמו בד"צ נתניה, הידור הכשרות פת חתקווה, בד"צ צפת) ושם הם מגדירים במפורש שהמוצרים הם מבד"צים מובחרים.

אך באופן כללי, רבנות היא כן מילה נרדפת לקולות, וכמה שזה לא נעים לשמוע, על בסיס זה הוקמה הרבנות, להעמיד קו בסיסי בלבד.
 

adiakby

משתמש רשום
ככלל.
"בין אדם לחברו יותר חשוב מבין אדם למקום!"
"מה שאתה מוציא מהפה יותר חשוב ממה שאתה מכניס" (זה שלי)

למעשה, כל אחד על פי רבותיו ינהג, רק שצריך להחזיק בשכל נכון בתחום.

לפני מאה שנה לא היה חסלט, והיו אוכלים רוביא/כרתי/כרפס/תותים/פילה דג/בוטנים/תאנים/קשיו/כל שטות שר"כ אחד מצא בזכוכית מגדלת שלו.
לבעש"ט לא היה בד"ץ או מחזיקי, ולאברהם אבינו לא היה קהילות או רובין, ומשה רבינו לא הקפיד לאכול רק OU או OK.
אצלנו במשפחה, אחד מהאחים לא אוכל כלום, רק בד"ץ ולנדא.
אני אוכל כל מה שיש עליו חותמת של רב כלשהו.... כי האחריות עליו, ואין לי עניין להכנס למחלוקות שבין להרבנים, כל רב כבודו במקומו מונח, והוא בוודאי מבין יותר ממני בכשרויות, עובדה שהוא חגר מותניו להכנס לתחום, וכל רב מספיק לי.

בכלל אני מעדיף להכין ולאכול בבית, כי מי שהיה בתוך הביזנעס יודע, שגם הכשרויות הכי מחמירות ומהודרות, לא יכולות/מספיקות לכסות את כל האפשר, וזה מתוך הקלה גדולה בכללים....

עיקר היהדות פשיטות ותמימות, וצריך לברך בקול ובכוונה תחילה וסוף.
ועדיין להזהר ולהשמר, ולבדוק טוב טוב כל ביס.... וכו' וכו' ו"חיים ומוות ביד הלשון" "כי ממנו תוצאות חיים"....
עצוב לקרוא את ההודעה הזו, ניכר שאינך מבין בתחום הכשרות, ולכן השגגה הזו יוצאת מקולמוסך.
לפני מאה שנה גם לא היו ריסוסים, לא הייתה תחבורה בין יבשתית שתייבא תולעים ורמסים ממדינות אחרות, לא הייתה טכנולוגיה שתמשוך סוגי חרקים חדשים, לא הייתה תחרות ושיווק מסחרי, כל משפחה הייתה עושה את כל פעולות הכשרות אצלה בבית, כולל הכשרה, הפרשת תרומות ומעשרות, ניקוי יסודי וכו'.
רצוי מאוד להזהר בדברים שנכתבים.

"כל שטות בזכוכית מגדלת" ? כנראה שאינך מודע בכלל לבעיות וזה חמור עוד יותר, כמה תולעים יש בתותים, קשיו שהפוסקים כותבים שרצוי מאוד לבדוק אחד אחד.

אם אתה אוכל כל מאכל שיש עליו חותמת של רב כלשהו, זו זכותך, אך זה דבר חמור ביותר שאדם ירא שמיים לא יבחן טוב טוב את מה שהוא מכניסה לפה, יש בעיות רבנות ואיסורים חמורים, ספרדים ואשכנזים פוסקים צורה אחרת, ספרדי שאוכל בשר לא חלק עובר על איסורים, וכי אם יש חותמת של רב אשכנזי זה מתיר לנו לאכול? פשוט שטות גמורה

מזמין אותך להגיע ונפתח ביחד חבילות של ירק עלים בגידול רגלים, ובעיינך תראה את החרקים, בלי זכוכיות ובלי מגדלות
 

קבצים מצורפים

  • IMG-20170502-WA0011.jpg
    IMG-20170502-WA0011.jpg
    KB 66.7 · צפיות: 3
  • תות שדה - הרב גדעון בן משה.jpeg
    תות שדה - הרב גדעון בן משה.jpeg
    KB 90.9 · צפיות: 2
  • אכילת תותים.pdf
    1.1 MB · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:

אברהם בלוך

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
רק להיזכר בסיפור של אותה שנפטרה כי אכלה במסעדה בשרית רבנות והיתה רגישה לחלב והביאו לה משהו חלבי,
אם לא כשר היה הורג ודאי שלא היו אוכלים רבנות,
נכד של הרב שלזינגר אמר לי שגם כשסבו היה הרב הוא לא אכל רבנות ירושלים מהדרין, כש''כ היום,
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

לוח מודעות

למעלה