דרוש מידע קשב וריכוז במבוגרים- כל מה שחשוב לדעת ...

נעמי 16

משתמש פעיל
לכל הפותחים את האשכול הזה ולכל מי שכותב
אני חייבת תודה גדולה
אני כבר תקופה
עוברת על האשכול וקוראת וקוראת
מתחילה להבין חלקיקי התמודדות,
מתחילה לנסות להבין...
אני אחות לשורה של אחים היפראקטיביים
תמיד היה לי כל כך קשה להבין אותם
למה הכל מפוזר- ולמה הוא לא שומע שמדברים איתו-למה אי אפשר לשתוק כמה דקות ולמה הוא שוכח בכל מקום חפץ אחר-ולמה דקה אחרי הגיהוץ החולצה כבר ממורטת.
האשכול הזה פתח לי חלון להתמודדות
קצת להבין-לדעת שאני לא מבינה
קצת לשתוק
וגם להעריך
וביום כיפור אח שלי הגיבור והמתוק בן ה-15בא אלי נבוך כולו בערב החג לבקש סליחה
לראשונה יכולתי להסתכל לו בעיניים ולהגיד לו 'אני מעריכה אותך-אתה גיבור'
הוא היה המום וחייך במבוכה
אבל לי היה דמעות
תודה לכם על זה
🥲
 

י ס

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עוד 2 נקודות לבירור מאת המומחים פה
1) האם יש לקש"ר צורך בגירויים יותר מרגיל (חדשות, בילוי עם חברים, נהיגה במהירות גבוהה, תחלופה של מזון ועוד)?
2) מה עושה אדם שפיתח הפרעת חרדה בבחרות כתוצאה מ ? (כמס' המומחים מס' הסיבות)
איזה תרופה הוא יכול לקחת??
1. בדרך כלל קש"ר'ס מנסים את הקווים המון, תוצאה של אימפולסיביות לדעתי.
עוד סיבה לדבר הזה, שבדרך כלל בעלי קש"ר מגוונים הרבה יותר מאדם רגיל. מה שמוביל הרבה פעמים לבדיקת גבולות חדשים.
וזו הסיבה לדעתי לזה שהרבה מתוכנו מעשנים (@הקטן שבאריות, ד"ל).
2. בעניין השאלה שלך, אם תפרט יותר נוכל לדעת יותר.
חרדות וקש"ר לא חייבים להשתייך, אגב.
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
וזו הסיבה לדעתי לזה שהרבה מתוכנו מעשנים (@הקטן שבאריות, ד"ל).
:pגילוי נאות אני מעשן עוד מימים שאפי' אסחייק עוד לא התחיל להוציא את החוברות שלו על בריאות (פשוט הרב שך עדיין היה איתנו). וזה ממש לא היה לנסות את הקווים. (אני עוד זוכר שנשים היו צועקות על מי שהיה מעשן באוטובוס...).
חבילת סיגריות עלתה אז 7 ש"ח...
נכון שלא כולם עישנו אבל זה ממש לא היה לחצות קוים.
אמממה שבאמת שרוב החברה נפלו שדודים אל מול התעמולה שלך ;)ושל אחרים. ורק הקשר'ניקים (אהבתי את הכינוי) הצליחו להתמיד במשימה ומעשנים עד היום.
האמת שבעקבות ההתכתשות שלנו באשכול ההוא אני קצת מתפלא איך בארזים נפלה שלהבת? :cry:לא ציפיתי לשמוע ממך דברים נחרצים כ"כ בלי הבנה שייתכן שהעומד מולך רואה וחווה את הדברים שונה ממך??? ;)
ודרך אגב אני עומד מאחורי הטענה שלי שם שהסלידה המעושה מעישון נובעת גם מקנאה מסויימת במעשנים ואולי גם הרגשת איום כזו. (אי אפשר להכחיש את המוחש שמעשנים הם גורם שמלכד ומושך אליו אנשים רבים. יותר מאחרים..)
[

אני לא חושב שאנחנו בהכרח מנסים את הקוים, יותר נראה לי שאנחנו פשוט בלי רצון וכונה פשוט נתקעים בהם פעם אחר פעם עד שלבסוף נוצרות פרצות ואז רואים שאולי זה לא כ"כ נורא....
נ.ב. ניקוטין (כך שמעתי ממומחה גדול) הוא בהחלט דומה לפעולה של תרופות הקשב והחיסרון שלו בשבילנו שכיוון שהוא עובד במקביל גם יכול להגביר מתח ומלבד זאת ההשפעה שלו כתרופה היא לכמה דקות בלבד.
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
2) מה עושה אדם שפיתח הפרעת חרדה בבחרות כתוצאה מ ? (כמס' המומחים מס' הסיבות)
איזה תרופה הוא יכול לקחת??
מומחים על אמת? (הסמכה אקדמית מ ל א ה ? או מומחים בוגרי מכון כל שהוא וכדו'???).
מנוסח השאלה "הפרעת חרדה כתוצאה מ" נראה שטיפול קוגנטיבי התנהגותי (CBT) מקצועי עדיין לא ניסית.
ממליץ לבדוק (אבל שוב רק מומחה אמיתי... ברמת הסמכה כזו שאם הוא היה קרדילוג או נוירולוג היית עושה אצלנו ניתוח. כי הרי זה בדיוק מה שאתה מחפש טיפול בלב ובמוח....)
 
עוד 2 נקודות לבירור מאת המומחים פה
1) האם יש לקש"ר צורך בגירויים יותר מרגיל (חדשות, בילוי עם חברים, נהיגה במהירות גבוהה, תחלופה של מזון ועוד)?
מה שאני רואה על עצמי, הצורך בגירויים, לא קשור ל"הפרעות קשב" אלא ל"היפראקטיביות".
"היפראקטיביות" בעברית פירושו "פעילותיות יתר" שזה בעצם קשור לצורך בגירויים.
להיפראקטיביים יש משהו מובנה בתוך האופי\מבנה המוחי שמחפש כל הזמן משהו שמעורר, זה גם נקרא "התמכרות לאדרנלין".
קח לדוגמא את התפלות בימים נוראים: בזמן שרוב אנשים מסביבי יכולים לשבת שעות ולהגיד את כל הפיוטים, והם חווים חוויה של רוגע, אני שיש לי דחף לאדרנלין, חווה את זה כחוויה של שיעמום, ובופן פיזי ממש אני מרגיש קוצים בשרירים, וחייב לקום כל כמה דקות.
 

י ס

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
ודרך אגב אני עומד מאחורי הטענה שלי שם שהסלידה המעושה מעישון נובעת גם מקנאה מסויימת במעשנים ואולי גם הרגשת איום כזו. (אי אפשר להכחיש את המוחש שמעשנים הם גורם שמלכד ומושך אליו אנשים רבים. יותר מאחרים..)
אני קצת מתפלא איך בארזים נפלה שלהבת? :cry:לא ציפיתי לשמוע ממך דברים נחרצים כ"כ בלי הבנה שייתכן שהעומד מולך רואה וחווה את הדברים שונה ממך??? ;)
אגב בלי להיכנס לפרטים אני מוכרח לציין שהדבר היחיד שאני (בדגש) סולד ממנו זה הריח שנדבק אלי.
כל השאר זה עניין שלך, אבל אם אפשר לעזור למה לא...
 

רצוא ושוב

משתמש חדש
במסיבה בכיתה א' הרב'ה חילק סוכריות (מזרה לקישוט עוגות).
אני הילד שהלך לסובב את הקופסא כדי לבדוק "אם זה בהכשר שלנו".
כמובן שהוצאתי (ואו שרוקה) החוצה בלי אומר ודברים (למעט: עם הפנים לקיר!).
אמנם הייתי מצייר אז מחוץ לקווים, פשוטו כמשמעו):
אבל הבדיקה זה: "אני לא מכיר את זה + לא אוכל כל דבר" היה ברור לי שזה מעשה טוב וברור שהמלמד מרשה.
בקשר רופף; בארבעים השנים האחרונות, עישון הוא נחלתם של שיסרים, צ'יקאבערים,קליברים ואלו שהיו רוצים להיות כאלו.
לי אין הסבר למה התחלתי לעשן, לבד מהרצון להידמות לאחי הגדול ולחברים הקולים והמקובלים.
הן אמת ששיעור מופרעי הקשב בקרב המכורים גבוה משיעורם הידוע באוכלוסיה.
הטענה שניקוטין הוא טיפול עצמי נשמעת, אבל למה אני לקחתי את הסיגריה הראשונה למרות שהיה עלי להתחבא, לשקר, לאכול מסטיק וכו'
ואילו נערים אחרים בשיעור שלי ועוד כמה מיליארדי בני אנוש מעולם לא גילו ענין בסיגריות?
גילוי נאות:
עישנתי מגיל 14 ועד לפני 5 שנים.
לפני כמה חודשים המליץ לי רופא להפסיק ליטול ויואנס- -
אחרי עשרה ימים של קהות חושים לקחתי סיגריה...
היום אני שוב נקי, עם ויואנס.
כרגיל, לא קוהרנטי ולא במקרה. סליחה.
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
קשר רופף; בארבעים השנים האחרונות, עישון הוא נחלתם של שיסרים, צ'יקאבערים,קליברים ואלו שהיו רוצים להיות כאלו.
לי אין הסבר למה התחלתי לעשן, לבד מהרצון להידמות לאחי הגדול ולחברים הקולים והמקובלים.
הן אמת ששיעור מופרעי הקשב בקרב המכורים גבוה משיעורם הידוע באוכלוסיה.
אתה מציב את זה כשתי נתונים שונים.
וכאן אני שואל שאלה שמנקרת בי מזמן.
האם זה לא עניין אחד. כלומר שיסרים ציקאבר'ס וקליברים. (או בביטוי המעשי של זה ת"תניקים מארגני ההסעות לחתונות או מקומות לימים נוראים או לחילופין מרכז הנייעס האזורי בישיבה המנותקת).
הם לא בעצם שם נרדף להפרעת קש"ר???. ואולי זו עוד אחת מההוכחות למעלות שיש לנו על ה"נורמלים".
 

ממקק

משתמש רשום
דווקא לגבי הפיוטים אני יותר מרוכז
כי זה משהו חדש ולא רגיל - לא הסטנדרט
אני אוהב לשבת ולומר אותם עם פירוש
 

ממקק

משתמש רשום
האמת היא שגלשנו
אם תרצה הרחבה צור קשר בפרטי


השאלה הבסיסית היא
אדם שיש לו הפערת חרדה/פאניקה/נפש רגישה ושאר ירקות -במקביל לקש"ר-
איזה תרופות ממריצות אפשר לתת לו

אמנם - יהיו שישאלו מה גורם למה- הקש"ר שלא טופל והביא לדיכוי הנפש שגרם לתופעות הנ"ל
או תופעות כאלו שהביאו לחוסר ריכוז וסיפטומים של קש"ר

אצלי תופעות הקש"ר היו החל מהילדות המוקדמת ולכן קיבלתי מהפורום פה הבזק של הבנה
שהתופעות נגרמו מהקש"ר או ביחד

תודה רבה
 

ממקק

משתמש רשום
בהמשך להנ"ל
השאלה העקרונית היא
האם נוריד את האחריות לגמרי מהקש"רים כיון שאין מה לעשות
או ניתן להם סט דרישות המותאם להם

דהיינו - הדרישה הקלאסית בישיבה היא שעתים שיעור שעתים סדר שעתים שיעור שלוש שעות סדר תפילה שעה וחצי וכו'

ולקש"ר צריך להתאים - לדוגמא שעה וחצי סדר הפסקה כל חצי שעה - שיעור עם אפקטים קוליים, חזותיים, וכו'

תפילה עם קשר רגשי יותר חריף דהיינו שירה וכו'

בעצם שאלת השאלות היא האם אפשר לומר מה אני יכול לעשות אני קש"ר ואז אתה לא חייב כלום
שזה לדעתי לא גישה יהודית

או לתת לי רף נמוך ופידבקיים חיוביים עצמיים על כל חצי שעה לימוד ברצף שזה שווה 4 שעות לימוד אצל הרגילים


המשל הוא --- יד משותקת מול יד שעברה טראומה

מיד משותקת אין מה לבקש ואין מה לדרוש ככה זה וזהו
יד פצועה - עובדים עליה המון פיזיותרפיה וכו'


ובעומק יותר
בעולם הרחב כל בעיה מקוטלגת בכינוי מספר הפסיכיאטרים DSM כמדומני ונגמר הסיפור
 

הקטן שבאריות

משתמש פעיל
בהמשך להנ"ל
השאלה העקרונית היא
האם נוריד את האחריות לגמרי מהקש"רים כיון שאין מה לעשות
או ניתן להם סט דרישות המותאם להם

דהיינו - הדרישה הקלאסית בישיבה היא שעתים שיעור שעתים סדר שעתים שיעור שלוש שעות סדר תפילה שעה וחצי וכו'

ולקש"ר צריך להתאים - לדוגמא שעה וחצי סדר הפסקה כל חצי שעה - שיעור עם אפקטים קוליים, חזותיים, וכו'

תפילה עם קשר רגשי יותר חריף דהיינו שירה וכו'

בעצם שאלת השאלות היא האם אפשר לומר מה אני יכול לעשות אני קש"ר ואז אתה לא חייב כלום
שזה לדעתי לא גישה יהודית

או לתת לי רף נמוך ופידבקיים חיוביים עצמיים על כל חצי שעה לימוד ברצף שזה שווה 4 שעות לימוד אצל הרגילים


המשל הוא --- יד משותקת מול יד שעברה טראומה

מיד משותקת אין מה לבקש ואין מה לדרוש ככה זה וזהו
יד פצועה - עובדים עליה המון פיזיותרפיה וכו'


ובעומק יותר
בעולם הרחב כל בעיה מקוטלגת בכינוי מספר הפסיכיאטרים DSM כמדומני ונגמר הסיפור
כל הדברים צריכים דיון רחב.
רק קצת מתמרד לי מול ההגדרה של דרישות חלקיות.
כל יהודי הוא יחיד ומיוחד ונדרש ממנו 100 אחוז בעבודתו.
אין כאן שאלה של דרישות פחותות בגלל שאם כל הכבוד לאתגר שבקש"ר הוא לא מום שפוטר ממשהו.
אמת שאם השאלה היא לגבי דרישות ברירת המחדל של המערכת החברתית אז אולי זה ככה. אבל כל אחד צריך לנסח לעצמו את החוזקות והחולשות שלו ואיתם להגיע למקסימום שלו.
אפי' בתחום הלימודי אני חושב על עצמי ועל אחרים סביבי שדווקא בגלל הצורך להאבק והקושי זה קידם אותי למקומות שבלי זה לא יודע אם הייתי מגיע.
יש הישגים שה"נורמלים" עוקפים. אבל מאידך יש הישגים שאני מרגיש שאני דווקא עוקף את רובם.
כל זה לא היה קורה אם בתחילת הדרך הייתי מקבל הנחה אוטומטית והייתי הופך לבינוני בשיטה...
לדעתי גם מי שסובל מקש"ר ככל וזה לא ברמה חריגה וללא דברים נוספים אפשר וצריך לדרוש ממנו לעמוד בדרישות המערכת הבסיסית ובהצלחה לפחות בימי הבחרות וכאשר יתבגר יצא לדרך משלו לפי הבנתו. (גם לבחור "רגיל" יש מספיק קשיים ומאבקים ומימילא גם תיסכולים ובמאבק וההתגברות הוא גדל וצומח. קש"ר ווודאי כזה שמטופל (ולכן גם לא יוצר תיסכולים) הוא סה"כ עוד א' מהקשיים מתוך קטלוג של קשיים ונסיונות).
לצערי אני רואה את הבחורים שכיום בשונה מכשאני הייתי צעיר הם "מאובחנים" וחלקם נחמץ הלב לראות שויתרו מראש כאי' קיבלו כרטיס של "פטור ממאמץ" ואין לזה שום סיבה. ברור שהם יכולים צריכים וזכאים להגיע להרבה הרבה יותר בכל תחום (כי בצורה הזו גם ההתפתחות אישית מחוץ לעולם הלימוד נפגעת וחבל.).
וכשאני רואה את זה. אני לפעמים אומר לעצמי שאשרי שזכיתי לאבחון רק בגיל מבוגר כך שלמרות התיסכולים והדמעות, אבל לוותר לא חשבתי לרגע (אמת שזה היה סיכון כי יש כאלו שנשברו בדרך ואז הנזק גדול בהרבה).
 

בחורציק עם ADHD

משתמש רשום
בהמשך להנ"ל
השאלה העקרונית היא
האם נוריד את האחריות לגמרי מהקש"רים כיון שאין מה לעשות
או ניתן להם סט דרישות המותאם להם

דהיינו - הדרישה הקלאסית בישיבה היא שעתים שיעור שעתים סדר שעתים שיעור שלוש שעות סדר תפילה שעה וחצי וכו'

ולקש"ר צריך להתאים - לדוגמא שעה וחצי סדר הפסקה כל חצי שעה - שיעור עם אפקטים קוליים, חזותיים, וכו'

תפילה עם קשר רגשי יותר חריף דהיינו שירה וכו'

בעצם שאלת השאלות היא האם אפשר לומר מה אני יכול לעשות אני קש"ר ואז אתה לא חייב כלום
שזה לדעתי לא גישה יהודית

או לתת לי רף נמוך ופידבקיים חיוביים עצמיים על כל חצי שעה לימוד ברצף שזה שווה 4 שעות לימוד אצל הרגילים


המשל הוא --- יד משותקת מול יד שעברה טראומה

מיד משותקת אין מה לבקש ואין מה לדרוש ככה זה וזהו
יד פצועה - עובדים עליה המון פיזיותרפיה וכו'


ובעומק יותר
בעולם הרחב כל בעיה מקוטלגת בכינוי מספר הפסיכיאטרים DSM כמדומני ונגמר הסיפור
כתבתי פה על זה בעבר משהו, אין לי כח עכשיו לחפש..
תוכן הדברים היה ש -
א. צריך לזקק את הדרישות ולוודא מה באמת דרוש ומה סתם התרגלנו לדרוש.
ב. לזהות את היכולות.
[ג. האם יש דרישות מיוחדות לפי היכולות המיוחדות.]
ד. להתאים את הדרכים להשיג את הדרוש - לפי היכולות.
[כלומר, הקדוש ברוך הוא כתב בתורה 'והגית בו יומם ולילה'.
אם אני יוצר השוואה אוטומטית של תורה=גפ"ת, אז אם עכשיו משהו השתבש לי עם הכדור=אני פטור מללמוד. אני באמת לא יכול.
אבל אם אני קולט שתורה=תורה, וגם משנ"ב בהלכות שמעניינות אותי זה גם תורה, אז כשאני יכול - אני לומד גפ"ת [כי יש עוד מטרות חוץ מלקיים את מ"ע של "ודברת בם", עי' בנפש החיים שער ד'..]. וכשאני לא יכול - אני 'קורא' משנ"ב. בסקרנות, בהתעניינות. כמו שקורא איזה ספר מדע להבדיל אא"ה.
ותן לחכם ויחכם עוד ואידך זיל גמור]
 

ממקק

משתמש רשום
צערי אני רואה את הבחורים שכיום בשונה מכשאני הייתי צעיר הם "מאובחנים" וחלקם נחמץ הלב לראות שויתרו מראש כאי' קיבלו כרטיס של "פטור ממאמץ" ואין לזה שום סיבה. ברור שהם יכולים צריכים וזכאים להגיע להרבה הרבה יותר בכל תחום (כי בצורה הזו גם ההתפתחות אישית מחוץ לעולם הלימוד נפגעת וחבל.).
וכשאני רואה את זה. אני לפעמים אומר לעצמי שאשרי שזכיתי לאבחון רק בגיל מבוגר כך שלמרות התיסכולים והדמעות, אבל לוותר לא חשבתי לרגע (אמת שזה היה סיכון כי יש כאלו שנשברו בדרך ואז הנזק גדול בהרבה).
אתה צודק שיש קשר"ים שמצליחים על אף ההסחות להגיע למקומות מצצוינים
אבל מה עם אלו שלא יכולים להתמודד ?
מה עם בחור שרק מלחשוב שהוא צריך לשבת וללמוד שעתים והדגש על ה"לשבת " נהיה לו רע בכל הגוף

התכוונתי לומר יש רף שבנוי לרגילים שמסוגלים להגיע לשם
ויש להציב רף -מעל למצב העכשווי!!! - אבל מותאם למאותגרים

ושוב בדוגמא - לרגיל הרף הוא 9 - ועליו להגיע אליו מ7 --הוא צריך לעלות סה"כ 2 דרגות

למאותגר שנמצא ב5 והרף אם יהי 9 אין לו אפשרות לעלות 4 דרגות
לכן תן לו רף של 7-8
 

ממקק

משתמש רשום
אני זורק לחלל הפורום מושג נוסף
שלפעמים , ורק לפעמים
האבחונים טועים ולא מדייקים
בין אדם רגיש מאוד
לקש"ר

מי שרוצה יותר מידע על המושג של רגישות יתר רגשית (לא חושית) שיבדוק--
דוגמא לקישורhttps://kazoani.com/האם-אני-אדם-רגיש-מאוד-שאלון-עצמי-מתוך-״/

אני רק זורק מידע
לא לדיון
 

י ס

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אתם צודקים, כולכם!
מסקרן לשמוע את הדברים מזוויות מבט שונות.
וסתם בשביל להבין
אני חושב שיש גם בלימוד כמה סוגי אתגרים

אני רואה את האתגר שהוא עצם הענין לשבת במקום אחד שעה בלי קשר ללימוד (מי מכיר את הביטוי זיץ פלייש:p:p:p)
אני מבין מדברי הרב הבחורציק שליטא שהבעיה היא ברמת הקושי בלימוד ואם תקרא משנב תוכל להמשיך עוד שעה
זה ההבדל בין קשב וריכוז להיפראקטיביות!
חוץ מזה שודאי שיש הבדל בין דברים קלים לקשים, גם למי שבלי קש"ר
אתה צודק שיש קשר"ים שמצליחים על אף ההסחות להגיע למקומות מצצוינים
אבל מה עם אלו שלא יכולים להתמודד ?
מה עם בחור שרק מלחשוב שהוא צריך לשבת וללמוד שעתים והדגש על ה"לשבת " נהיה לו רע בכל הגוף

התכוונתי לומר יש רף שבנוי לרגילים שמסוגלים להגיע לשם
ויש להציב רף -מעל למצב העכשווי!!! - אבל מותאם למאותגרים

ושוב בדוגמא - לרגיל הרף הוא 9 - ועליו להגיע אליו מ7 --הוא צריך לעלות סה"כ 2 דרגות

למאותגר שנמצא ב5 והרף אם יהי 9 אין לו אפשרות לעלות 4 דרגות
לכן תן לו רף של 7-8
לפעמים יש בעיה נוספת - כשהבחור או מי שזה לא יהיה מבין כבר את הרף שלו, אבל לא נעים מהסביבה ולכן ממשיכים ללמוד בכוח...
זה בעיה שקיימת בעיקר במקומות עם לחץ.
ולדעתי זו עיקר הבעיה.

כי בואו, לא כ"כ קשה לבן אדם לנסות את עצמו ולקבוע לפי זה רף, לא צריך להיות בשביל זה גאון גדול...
אבל לעמוד בו, כשמסביבו יש את החבר'ה הטובים, שמסוגלים לשבת שעות וללמוד עיון - זה עניין אחר לגמרי, ופה צריך לשים את הדגש:
כולנו, גם מי שבלי קש"ר, צריכים לעבוד על הקטע הזה, של הסתכלות פנימית. זו עבודה רבה שמצדיקה את עצמה.
 

ממקק

משתמש רשום
לקינוח

מי ירים את הכפפה ויצור שאלון אבחון קשב וריכוז לבחור חרדי ??

עם השאלות המיוחדות למגזר שלנו

ואתגר עוד יותר גדול

מי יוכל ויעשה שאלון לאברך החרדי הנשוי ??

לצורכי מחקר יש לו בפורום פה הרבה חומר לשאלון

--אני חושב אולי אפשר לפתוח נושא חדש (סגור) וכל אחד יוסיף ענין אחר עד שיתגבש משהו

מה דעת החברים היקרים שליט"א?


שבת שלום ומבורך
 

י ס

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
@ממקק, רעיון טוב!
אולי צריך לעשות את זה בצורה מסודרת באפליקציה או איזה אתר.
ואם כבר העלית את הנושא, אני ממליץ גם לעשות שאלון התאמה לכדור.
אבל בשביל זה צריך מומחים.
 

.חיה פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מי ירים את הכפפה ויצור שאלון אבחון קשב וריכוז לבחור חרדי ??

עם השאלות המיוחדות למגזר שלנו
אם אני לא טועה, אז בסוף הספר ADHD להכיר ולהצליח
כבר יש שאלון מותאם למגזר החרדי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ס'

קיג סֵעֲפִים שָׂנֵאתִי וְתוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי:קיד סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קטו סוּרוּ מִמֶּנִּי מְרֵעִים וְאֶצְּרָה מִצְוֹת אֱלֹהָי:קטז סָמְכֵנִי כְאִמְרָתְךָ וְאֶחְיֶה וְאַל תְּבִישֵׁנִי מִשִּׂבְרִי:קיז סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה וְאֶשְׁעָה בְחֻקֶּיךָ תָמִיד:קיח סָלִיתָ כָּל שׁוֹגִים מֵחֻקֶּיךָ כִּי שֶׁקֶר תַּרְמִיתָם:קיט סִגִים הִשְׁבַּתָּ כָל רִשְׁעֵי אָרֶץ לָכֵן אָהַבְתִּי עֵדֹתֶיךָ:קכ סָמַר מִפַּחְדְּךָ בְשָׂרִי וּמִמִּשְׁפָּטֶיךָ יָרֵאתִי:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה