הם לא צריכים להתייעץ איתם, כי יש להם גם תבונה משלהם, והם אפילו מבצעים את זה, על הצד הטוב ביותר.שיתייעצו עם חסידות גור.
ויהיו פחות מפונקים...
לדג' לישון על מיטות מתקפלות בכיתות.
הם לא צריכים להתייעץ איתם, כי יש להם גם תבונה משלהם, והם אפילו מבצעים את זה, על הצד הטוב ביותר.שיתייעצו עם חסידות גור.
ויהיו פחות מפונקים...
לדג' לישון על מיטות מתקפלות בכיתות.
התייחסתי לגברים בלבד, להקמת אוהל יש עלויות נלוות גם כן, כך גם לשירותים.במקרה ומדובר באירוח לגברים בלבד,
אם בכל מתחם שמשתמשים איתו בכל מקרה (גם בית המדרש) יבנו על הגג אוהל ללינה ואוכל+שירותים ניידים. העלות תהיה קטנה משמעותית משכירת מבנים שלמים.
וכשמדובר בירושלים ובגגות לא בטוח שחייבים מיזוג.
כנראה שלא הייתם אף פעם בליז'נסק בשבת..התייחסתי לגברים בלבד, להקמת אוהל יש עלויות נלוות גם כן, כך גם לשירותים.
אין כזה דבר מתחם לינה+אוכל, אלו שטחים נפרדים ועצומים, לשם השוואה ל2500 איש נדרש שטח פחות או יותר בגודל של בית מדרש גור על כל חלקיו.
ועוד לא התייחסתי לפרקטיקה של ניוד 2500 מזרנים איש איש מביתו מה שמייקר את עלות ההגעה.
לגבי המיזוג גם בירושלים חייבים מיזוג לפחות בחלק מהחגים, שלא לדבר שאין בזמינות בירושלים מבנים כאלו, ההצעה המקורית להבנתי היא בעיר אחרת...
אתם מדברים על "בתי ספר ואוהלים" לא על מבנה אחד, ואכן יש שם עלות של מיליונים, בגדול זה קיים בכל החסידויות הגדולות ברמה כזו או אחרת.כנראה שלא הייתם אף פעם בליז'נסק בשבת..
אצלנו הגברים מקפידים לנסוע וכשיום השנה צמוד לשישי נשארים לשבת
הם חוזרים פעורי פה..
אלפי אלפים של גברים ישנים בבתי ספר או באוהלים הכל מחומם אף אחד לא מביא מזרונים מארץ הקודש..ולכולם יש מיטה או מזרן עם סדין ושמיכה
בפולין הכל טרף..טונות של מזון מגיע מכל אירופה למטבחים שמגישים את כל מעדני שבת בחדר אוכל שגם הוא אוהל ענק
זה כולל 'טועמיה' ביום שישי וסעודת מלוה מלכה במוצ'ש
לסיכום - כשיש רצון יש גם דרך !
כשמשתמשים במבנה של בית ספר/ סמינר של החסידות זה לא כ"כ יקר.אתם מדברים על "בתי ספר ואוהלים" לא על מבנה אחד, ואכן יש שם עלות של מיליונים, בגדול זה קיים בכל החסידויות הגדולות ברמה כזו או אחרת.
התייחסתי לרעיון שאמר לשכור מבנה יחיד ל2500 איש בעלות של איזה 20 אל"ש, וזה ממש לא העלות הריאלית.
אתה מדבר על בניין אחד שמכיל כמות מוגבלת, הוא הביא רעיון לא מעשי וזה מה שהתכוונתי לומר.כשמשתמשים במבנה של בית ספר/ סמינר של החסידות זה לא כ"כ יקר.
עפ"י רוב נוסעים לרבה שלהםסתם מעניין
כל המשפחות שמשכירות את הבתים שלהם
איפה הם מתפללים בחג? בבית כנסת מזדמן?
דברו פה באשכול על זה שמשכנעים אנשים כדי לצאתעפ"י רוב נוסעים לרבה שלהם
אלה שמשתכנעים ךאלה בעיקר כאלו שיכלו ליסןע להורים וכדו' ומכל סיבה שהיא לא רצו. אלו שנוסעים לכתחילה הם אלו שנוסעים לרבה,דברו פה באשכול על זה שמשכנעים אנשים כדי לצאת
אז לאן בדיוק הם יוצאים? הרי בימים נוראים כל אחד רוצה את הקהילה שלו דווקא, לא?
לא הבנתי מילה ממה שכתבתםאתם מדברים על "בתי ספר ואוהלים" לא על מבנה אחד, ואכן יש שם עלות של מיליונים, בגדול זה קיים בכל החסידויות הגדולות ברמה כזו או אחרת.
התייחסתי לרעיון שאמר לשכור מבנה יחיד ל2500 איש בעלות של איזה 20 אל"ש, וזה ממש לא העלות הריאלית.
לא הם נוסעים למפגש חבריםהשאלה שלי ממש כפרנית
האם ב א מ ת כל החסידים באים לרב'ה?
זה לא חובת המציאות זה רצוןהאם זו חובת המציאות?
אין כסף אבל חוסכים לזה כל השנהמאיפה יש לזוג רגיל סכום מטורף כזה?
אתם חסידיםכי בבני ברק את משלמת שכירות חודשית על דירה במחיר שירושלמים משלמים על יחידה
למה אי אפשר להישאר לבד עם הילדים?
זה נטו בחירה ועל בחירה משלמים
נוסעים או הולכים להורים / לילדים הנשואיםסתם מעניין
כל המשפחות שמשכירות את הבתים שלהם
איפה הם מתפללים בחג? בבית כנסת מזדמן?
תקנות צאנז בנתניה.
צפה בקובץ המצורף 1771664
פרשנות - שימו לב:
א. כל הדירות לראש השנה הבעלים הם מחסידות צאנז ופונים לחסידות צאנז.
ב. בהתאם לכך גם נתנו פסק דין לגבי השאלה הממונית של דירות שכבר סגרו.
הכי חשוב;
ב. מחירון שמשקף הן את צורכי המשכירים והן את צורכי השוכרים. (המחירון קרובה מאד למחירון של בעלז בירושלים).
אפשר ועושים, זה פשוט לא מה שכתבתי, התייחסתי להצעה נקודתית והסברתי שניתוח העלויות שם לא רלוונטי.לא הבנתי מילה ממה שכתבתם
מה שכן הבנתי שמה שניתן לעשות על אדמת פולין האנטישמיות,
בטוח ניתן לעשות בעיר הקודש ירושלים
רק רצון.
התקנון של בעלזא הצחקת אותי אף אחד לא יצא מהדירה בשביל להשכיר לך במחיר הזה. מחיר מלפני 10 שנים ממש כךלא קראתי את כל השרשור. אבל קבלו את דעתי בעניין:
(גילוי נאות: כבני ברקית שרוצה להשכיר במקסימום מחיר לחסידי ויז'ניץ, כדי שיכסה לי א ו ל י חצי מדירה קטנטנה בירושלים בבעלזא...)
בנדל"ן יש כללים...
אחד הכללים זה שדירה על בסיס יומי זה +- מחירכפול מדירה לטווח ארוך לדירה דומה באזור הנ"ל.
ונכון שירושלים זה סיפור קצת שונה. גם בגלל ההציע וביקוש בחודשי. (שבגללו המחיר הזוי בחודשי!!) וגם בגלל הביקוש הגדול בחגים.
אבלללל!!
יש שלב בעליית מחירים שזה כבר חורג מגבולות ההגיון ומתחיל להיות ניצול ציני עד ניצול מחפיר של מצב של אין ברירה.
(ונראה לי שכל בר דעת יבין שזה מאוד מאוד לא פשוט לאמא לילדים לדוגמה להשאר עם הצאן שלה בבית על כל המורכבות במשך 3 ימים. בשנה רגילה של ר"ה יומיים זה גם לא פשוט בכלל, אבל השנה זה משמעותי הרבה יותר!! וזה עוד לפני שדיברנו על האווירת חג, והמורל וכו שרק בשביל זה כדי לעשות את כל הדבר הזה של לשכור- להשכיר וכו' בלי קשר למחיר...)
כבעלת דירה בבני ברק, גדולה, חדשה ומדי מפוארת. באזור מעולה. וביקוש אדיר (אני לא מפסיקה לקבל פניות מאנשים שמבררים אם זה עדיין פנוי) אני עדיין מנסה להשאר במחירים בגבול הטעם הטוב. ולא שיש לי כסף מיותר בשביל להשלים את הפער. אבל אני מרגישה שזה לא ממש הוגן ומוסרי. בתואר אישה שמנסה לעשות את מה שה' רוצה ממני אני מרגישה שזה אחד הדברים שפחות....
דעתי קבלו את זה כהבנתכם.
ועכשיו, אחרי ששפכתי את מה שיש לי להגיד- למישהו יש את התקנון של בעלזא? אני יודעת שתלוי בבתי מדרש, אבל אין לי קובץ קיים של זה.
תודה!!
הכל עניין יחסי כמה ערך יש לכסף אצלכםבאמת מתעניינת
למה המאמץ לא היה שווה? מה היה כ"כ קשה?
ולא שתגידי שאין לי ניסיון בזה, אני יוצאת מהדירה שלי כמעט בכל החגים ומשכירה אותה
אה, וגם נסחבת לדירה אחרת עם כל האוכל..
זה קשה מאד, מאמץ אדיר אבל בהחלט שווה את הכסף, בעיני
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכ
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל יי בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי:ב יי הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה:ג מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה:ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים:ה אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר:ו רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם:ז אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה: