חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 48

לאחר מתקפת המנע על חיזבאללה ניתן לומר שיש שקט יחסי מ2 הצדדים.

  • חיזבאללה בהלם ואיבד הרבה יכולות.

  • 2 הצדדים משחקים את המשחק וחותרים לכיוון הסדרה.

  • לאורך כל התקופה היו ירידות ועליות בהסלמה. זה מקרי לחלוטין.


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
זוכרים את הודעת דו"צ שהחיילים בכלל באו אליו אחרי מידע מודיעיני?
שוב פעם יצא לא כ"כ אמין
אני לא אומר שדו"צ בהכרח אמין,
אבל גם זה שאיזה כתב עלום שם אמר משהו אחר לא אומר שבהכרח דוצ הוא השקרן.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אתה מוזמן לדפדף באשכולות של המלחמות הקודמות ולראות מה כתבו עליו
בעיני הוא לא ירד (כי מעולם לא האמנתי לו).
אדם שמעולם אינו מזכיר שם שמים כמה ניתן לסמוך עליו? וכמה סייעתא דשמיא יש לו???
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
פשוט מטורף איך בטבעיות מירון והסביבה נכנסו למעגל הירי התדיר, והודעה כזו היא כבר לא חריגה :(
זה עוד מילא
מה שהזוי הוא שהיה לפיקוד צפון ופיקוד העורף מידע מדוייק מהיכן תצא המתקפה ומי צריך להיערך והם לא נקפו אצבע בשביל לנסות למנוע את זה.
אח''כ פלא שכשהייתה מתקפת מנע על 7000 משגרים אף אחד לא האמין לדו''צ שהסיכול היה של מתקפה על הצפון וגם על תל אביב אלא בדיוק להיפך.
 

הנמצא

משתמש מקצוען

הקברניט
מקור:


, הכיוון וההפתעה, או: למה כל כך מסוכן לצלם כטב"מ​

ישראלים רבים מצלמים את הפצצות המעופפות הללו מתוך אשליה של ביטחון; בניגוד לרקטות, הכטב"מ איטי ואפשר לראות לאן הוא מתקדם. אך גובה הטיסה, דפוסי הצלילה למטרות וערמומיות חיזבאללה שמים את מי שמצלם בסכנה איומה. "הקברניט" מזהיר ומסביר​

ניצן סדן


שלום, כאן הקברניט; חיזבאללה מאוד אוהב את הכטב"מים האיראניים שלו, מבחינתו בצדק. הם מאתגרים את מערכות ההגנה שלנו ומקשים על יירוט אפקטיבי, ועוזרים לו לזרוע גם הרס בקו הצפוני וגם פחד; למערכות שלנו קשה לחזות את המטרה אליה מטרטר הכטב"מ, ולכן מושמעות אזעקות בכל נתיב טיסתו.
לטורי "הקברניט" הקודמים:

החיים בקו האש הפכו בלתי נסבלים: כבר כמעט שנה שרצים ברשת סרטונים ותמונות שצילמו ישראלים, ומתעדים את הכטב"מים הללו מזמזמים בשמי הצפון, מתקרבים ליישובים ולמחנות צבא, צוללים ופוגעים במטרות. הסרטונים רצים בכל פיד, מאוד פופולריים בערוצי טלגרם ערביים, ומופצים לכל עבר.

רק מה שמעניין - הצטרפו לערוץ כלכליסט בטלגרם

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 10

צילום כטב"מ בסלולרי. אילוסטרציה
(צילום: FOKA CC0)
מי מצלם אותם במקור? מי שתרצו: ילדים, נוער ומבוגרים בכל גיל, תושבי הערים והקיבוצים וחיילים במוצבים - צלמי הכטב"מים הם הישראלים הכי נורמליים שיש.
ותשמעו, אני חייב להגיד: אין סיכוי שהיו עושים זאת, לו ידעו כמה מסוכן לעמוד ולצלם כטב"מ נפץ. אני לא מדבר בתיאוריה: הכלים הללו רוצחים אנשים, שנפגעים לרוב כשלא הספיקו להיכנס למרחב מוגן או לתפוס מחסה. מה גורם לישראלים לוותר על עניין המחסה מראש, ולצלם בצורה הזאת?

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 5

מימין: כטב"מ אבאביל T צולל לפגיעה ביישוב, ואחד עובר מעל לראש. מה מסוכן פה?
(צילום: תיעוד ישראלי מצפון הארץ)
הסיבה היא שהכטב"מ מייצר לנו אשליה של מרחק בטיחות, והיום ננפץ אותה, ונראה בדיוק למה לצלם כלי כזה מבחוץ או מהמרפסת זה מסוכן הרבה יותר משנדמה.

הסיבה הראשונה היא דפוס הטיסה של הכטב"מים. חיזבאללה משגר אותם מטווח קרוב מאוד ביחס לטווח הפעולה שלהם - אפילו האבאביל T, הדגם הוותיק ביותר שבידי האויב, יודע לטוס יותר מ-200 ק"מ.

הקברניט כטבמ חיזבאללה מלחמת עזה

אבאביל T
(צילום: תיעוד מחבלים, עובד באמצעות AI)
הכלים מתקרבים למטרה אחרי שיוט בגובה נמוך מאוד, של פחות מ-200 מ' ולעיתים אף פחות מ-100. הצלילה למטרה יכולה להתבצע בשתי דרכים עיקריות: הראשונה היא הנמכה הדרגתית - הכטב"מ מתקדם אל המטרה ומוריד גובה ככל שיתקרב.
במקרה זה קצת יותר קל לנו לחזות את מסלולו ולהבין היכן מנסה האויב לפגוע, אך החזרי אותות מהקרקע מאוד מקשים על היירוט. הדרך השניה היא צלילה תלולה: הכטב"מ ישייט בגובה אחיד, מה שיקשה על חיזוי המטרה - ואז יוריד את האף בצלילה תלולה אל יעדו. הצלילה נראית מפתיעה: רגע אחד מזמזם הכלי בעצלתיים בנתיבו, וברגע הבא יפול לאדמה.

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 13

הנמכה הדרגתית מול צלילה תלולה יחסית
(צילום: פרויקט הקברניט CC0)
אדם שעומד ומצלם כטב"מ שמתקדם לעברו לא יכול לדעת האם הוא נמצא בהנמכה לפגיעה, או שעוד רגע יתחיל לצלול - והסיכוי לתפוס מחסה בזמן הוא נמוך מאוד. כמה מהכטב"מים שמפעיל חיזבאללה - השאהד 101 לדגמיו - יכולים לשאת גם מטען רסס כיווני ולהפעיל אותם מעל למטרות, על בסיס מרעום גובה. זה אומר שכלי שחולף מעל לראש יכול להתפוצץ בכל רגע.
דפוס הטיסה של הכטב"מים גם מאלץ אותנו ליירט אותם בגובה הרבה יותר נמוך מזה בו מיירטים רקטות. כטב"מים לבנוניים נושאים מטעני נפץ של 8 עד 30 ק"ג, דומים בגודלם לשל רקטות גראד לדגמיהן. אך יש הבדל גדול מאוד בין פיצוץ יירוט של רקטה ארטילרית וכזה של כטב"מ.

הקברניט כטבמ יירוט

יירוט כטב"מ בתרגיל אמריקאי
(צילום: RTX)
ההבדל בין גבהי הפגיעה מייצר מסלולי רסס מאוד שונים. הפיצוץ בגובה רב גורם לפיזור רסיסים על שטח גדול יותר, וזמן ארוך יותר באוויר. הרסיסים מאבדים יותר מהאנרגיה שלהם בעודם נאבקים בכוח הכבידה, והחלק המסוכן בהם יהיה בעיקר שברי הרקטה והטיל המיירט.
עדיין מדובר בסיכון גדול, ואפשר להיפצע ולמות – והשם "רסיסים" לא מתאר נכונה כמה מהפריטים שעפים לאדמה, למשל מנוע לוהט של רקטה במשקל עשרות ק"ג וחלקי טילים גדולים ומשוננים.

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 2

כטב"מ שצילמו ילדים בנהריה; אם היה מתפוצץ באוויר, היו נפגעים
(צילום: תיעוד ישראלי מצפון הארץ)
לעומת זאת, גובה הפיצוץ הנמוך של הכטב"מ מייצר פיזור רסס שטוח יותר: חתיכות מאבדות פחות מהאנרגיה שלהן, המרחק לקרקע קצר יותר; מי שמסתכל על יירוט כטב"מ מהצד עלול לקבל שפיץ של מדחף לפרצוף שיעוף אליו כמעט חזיתית.
אמנם רדיוס הנזק יהיה קטן יותר, אך הפגיעה מאוד מסוכנת, במיוחד עבור מי שעומד חשוף; קחו בחשבון שקיר לבנים ממוצע יכול לעצור את הרסס של מטעני הכטב"מ - ואייפון לא. ולכן, מי שמצלם כטב"מ שנראה כאילו עומד לחלוף מעליו ולהתקדם, או טס במקביל לו עדיין יכול להיפגע בעוצמה.

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 12

חתך סכמטי של פיזור רסס: רקטה מול כטב"מ נפץ
(צילום: פרויקט הקברניט CC0)
הסיבה השניה לסיכוני צילום הכטב"מים היא אשליית המודעות הסביבתית. אנשים מצלמים את הכלים האלה בגלל שהם הרבה יותר איטיים ובולטים באוויר מרקטות - קל לשמוע אותם, להרים ראש ולקלוט אותם בעין. זה נותן הרגשה של אזור מסוכן ואזור בטוח, של איום שאנו יודעים היכן הוא ולא צריך לפחד.
אבל בתכל'ס, מדובר בכלים מאוד קטנים ומי שעומד ומצלם אחד לא יכול לדעת אם אין עוד שניים בקצה זווית הראיה שלו שטסים ממש לעברו; חיזבאללה משגר את הכטב"מים שלו בקבוצות קטנות, ולעיתים ישגר מכמה נקודות שונות כדי להקשות על מערכות ההגנה ולמלא את כל הצפון באזעקות. כך קורה שכטב"מים מגיעים אל אותו מרחב מטרות מכיוונים שונים.

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 4

מימין: ישראלי צילם כטב"מ שעבר אותו והתרחק, ואז הופתע לראות עוד אחד מופיע לו מעבר לכתף
(צילום: תיעוד ישראלי מצפון הארץ)
קחו בחשבון גם את דפוסי הטיסה שהזכרנו: יכול מאוד להיות שאתם מסתכלים על כטב"מ שמשייט ומנמיך, בזמן שמעל לראש שלכם כבר התחיל איזה אבאביל את הצלילה שלו. הרעש הטיפוסי של הכלים מאוד מבלבל וקשה להבין כמה מהם יש באוויר והיכן הם ביחס אליכם.
הרבה מהתיעודים שפרסמו ישראלים מדגימים את העניין: מצלמים סמאד או שאהד אחד, כשפתאום אחיו עובר להם מעל לראש. אפשר לשמוע אותם צועקים "יו, עוד אחד!" בהפתעה גדולה.

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 3

מימין: חיילים במוצב קלטו כטב"מ וצילמו בעודו צולל. לאחר מכן נשמעה קראת תדהמה, וכטב"מ נוסף התפוצץ בגובה נמוך, מכיוון אחר
(צילום: תיעוד ישראלי מצפון הארץ)
עניין המודעות הסביבתית לאיומים לא נגמר כשהכטב"מ פוגע במטרתו; יש הרבה תיעודים של ישראלים עומדים סביב נקודה מעשנת ומכריזים "הרגע פגע פה כטב"מ!"; אם זה נכון, למה אתם מחוץ למחסה? מה, השופט שרק? מאין לכם שהמטח הסתיים, ואין עוד שניים בדרך?
הסיבה השלישית היא שלא כל כטב"מ הנפץ תוקפים אותו הדבר: חיזבאללה מפעיל את האבאביל T בתצורה דו שלבית: הוא נושא מטען רסס רגיל כמו האחרים, אך מתחת לכנפיו נתלו שני משגרים של רקטות 57 מ"מ.

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 8

אבאביל T ששיגר חיזבאללה, תחת כנפיו משגרי רקטות
(צילום: תיעוד חיזבאללה)
כטב"מ שכזה נושא מצלמה בחרטומו ואנטנה לשליטה מרחוק, וכשיתקרב למטרה ינסה המפעיל שלו לכוון אל המטרה ולפגוע. זה לא כל כך עובד משום שכטב"מ אבאביל לא מוצלח כפלטפורמת ירי, והרקטות עצמן מאוד לא מדויקות. אך המחבלים לא בררנים: אחרי שהרקטות עפות ומתפוצצות, מנמיך הכטב"מ ומתרסק על היעד, וכאן דווקא נרשם דיוק מאוד מרשים.
העניין הוא שישראלי ששומע פיצוץ בזמן מתקפת כטב"מים יכול לחשוב שהאיום חלף, כשבפועל מה ששמע היה רקטות שמחטיאות. הכטב"מ עצמו עוד בדרך למטרה, ומי שלא תופס מחסה או ממהר לצאת עלול להיפגע.

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 9

המתקפה ממבט הכטב"מ; הרקטות תחת הכנפיים, וממול נקודת הפגיעה ופטריית עשן קטנה
(צילום: תיעוד חיזבאללה)
ואת הסיבה הכי פשוטה שמרתי לקצה: חיזבאללה לא פראייר. האויב פועל בשילוב אמצעים, חתימות ודפוסי תקיפה, ואנו לא יודעים מתי הוא שם דגש על הפחדה, מתי המטרה שלו היא לגרום מקסימום נזק לתשתיות ואמצעים, ומתי ברצונו להרוג ותו לא.
אנו רואים זאת בשילובי המטחים שלו: מספר גדול של רקטות גראד רגילות, שביחד איתן יוצאות גם רקטות בורקאן כבדות מטווח הרבה יותר קצר - וכך יצטרכו צוותי כיפת ברזל להתמודד עם איומים בעלי מסלולים וזמני חשיפה שונים. באותה המידה, כבר קרה ששיגרו כטב"מים ובו זמנית גם מטח רקטות. מי שעומד ובוהה בטיסן החיזבאלוני יכול לחטוף גראד תוך כ

הקברניט בורקאן רקטות ארטילריה חיזבאללה

רקטות? כטב"מים? מבחינתם גם וגם. מחבלי חיזבאללה
(צילום: AFP)
אנחנו לא היחידים שמסתכנים כך: גם במלחמת אוקראינה מופעלים כטב"מים מתאבדים בידי שני הצדדים, ומאז הפלישה של פוטין התמלאו הרשתות בתיעודי המתקפות. כבר קרה שאזרחים משני עברי הגבול עמדו וצילמו כטב"מים שיורטו או התפוצצו במפתיע, ונפגעו.
בתמונה פה לפניכם אפשר לראות כטב"מ שמנמיך לעבר מטרתו, ואז מתפוצץ בגובה מאוד נמוך; לא ברור מה עלה בגורלו של הצלם, שעמד על גדת נהר עם חכה.

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 11

כטב"מ אוקראיני מתפוצץ בגובה נמוך מאוד
(צילום: תיעוד רוסי)
אז ראינו כמה מסוכן זה לצלם כטב"מים, ועד כמה חשוף מי שעושה זאת. איך צריך לפעול ברגע שמתקבלת אזעקה והודעה על כטב"מים, או שבמקרה רואים אחד מבלי שנשמעת אזעקה? קודם כל, עפים למרחב מוגן בהתאם להנחיות פיקוד העורף, ותופסים מחסה.
את הפרצוף מצמידים לרצפה, לקיר, ולא לטלפון מהחלון – כל הרעיון הוא שיהיה משהו שיחצוץ בינכם ובין רסיסי פגיעה. הישארו במרחב המוגן או מאחורי המחסה עשר דקות לפחות, או כמה שהגדיר פיקוד העורף – לא מסתכנים וכבר סיפרתי לכם פעם כמה מסוכן זה לצאת לפני הזמן.

הקברניט תיעוד כטבמ מלחמת עזה 7

כטב"מ חולף מעל שטח ישראל
(צילום: תיעוד ישראלי)
חשוב שתבינו היטב את הסיכונים, שתסבירו אותם לחברים ולילדים שלכם; אף ישראלי לא צריך לסכן או חלילה לאבד את החיים שלו בגלל שרצה לצלם רובוט מתאבד מעופף. שימרו על עצמכם, היו עירניים וננצח.
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
איתי בלומנטל: צה"ל מצא בטולכרם פתח כניסה למה שנראה כמו תוואי תת קרקעי קצר. מאחר ולא נמצא פתח יציאה, ייתכן שמדובר בתוואי שנמצא עדיין בשלבי בנייה. התוואי נמצא בקרבת קו התפר, לא הרחק מכביש 6, וישובים ישראלים בעמק חפר ובדרום השרון.
רק אני רואה בעיני רוחי שלטים "ביבי מעדיף את ציר 6 על פני חטופים"?
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
גורמי ביטחון מוסרים כי החשד הסביר כי המנהרה שימשה בשבועות האחרונים לצורך מסתור למחבלים ואמל"ח, בעת שצה"ל פעל במרחב, ולא הייתה אמורה לשמש לצורך חדירה לשטח ישראל, זה מתוך ההנחה כי המנהרה נמצאה בסמוך לבית חולים, וישנו חשד סביר כי המחבלים תכננו להגיע דרכה לשטח בית החולים לצורך מסתור. חננאל אביב
גורמי ביטחון מוסרים, כי הקונספציה אמנם איבדה את תקפותה בכל הנוגע לאזור עזה וסביבותיה, אולם אין סיבה להכריז על בטלותה בכל הנוגע לאזורי יו״ש. על פי הערכותיהם המחודשות של גורמי מודיעין בכירים, ערבים מעזה מתאפיינים בתשוקה להרג יהודים, אולם ערבים מיו״ש מתאפיינים בתשוקה להחבאת אמל״ח בלבד. הסיבות לצבירת אמל״ח עדיין נבדקות, אולם ככל הנראה - אין מדובר בכלי נשק שתכליתם לרצוח יהודים, כיוון שכאמור - ההערכה הרווחת בקרב מפקדים בכירים ביחידת 8200, מהם בוגרי אירועי ה7 באוקטובר, היא שערבים מיו״ש אינם מתאפיינים בתשוקה לכך. לכן, סביר להניח שהנשק נצבר כדי להפעיל לחץ על הרש״פ בעבור השגת תנאים טובים יותר, או על ממשלת ישראל - במטרה להשלים עם חזון המדינה הפלסטינית.
במקרה של הפיר שנמצא, העובדה שהפתח היה קרוב לבית חולים מוכיחה - כי לא הייתה כוונה זדונית בחפירתו, וכי מדובר במתנדבים שרצו להפתיע ילדים חולים. כלי הנשק שנמצאו בפיר, נועדו עבור ילד חובב נשק, שמאז ומתמיד חלם להצטרף למנגנוני הרשות שוחרי השלום.
גורמי ביטחון ממליצים לתגמל את חופרי המנהרה על פעילותם עבור בריאות ילדי האזור, ולמסור לידם את השליטה על רצועת עזה לרבות ציר פילדלפי. כמובן, הדבר יגובה בביטחונות בינלאומיים כדוגמת הבטחה מצולמת של אבו מאזן שאומר בקולו ׳אני מבטיח׳.
 

זבון וזבין

משתמש מקצוען
בהמשך להערכת המצב ובכפוף להנחיות פיקוד העורף ופיקוד הצפון הנחיות לישובים:
הגליל חורפיש מעלות תרשיחא כפר ורדים תפן מעונה צוריאל פקיעין כסרא סמיע חוסן בית ג׳אן
1) יש לצמצם תנועות במרחב הישוב
2) יש להמנע מהתקהלויות
3) יש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולהשמע להתרעות פקע״ר וליתר הישובים הקשבה והקפדה להתרעות פקע״ר . שרותים חיוניים ללא הגבלה מחלקת ביטחון הגליל העליון
שמתי לב שכל פעם ההנחיות לאזורים אחרים,
האם זה מודיעין מדוייק (כולל כמה שעות קודם...) ?
ואם כן - למה א''א להשמיד מראש את המשגרים?

(לפעמים זה נותן תחושה שהכל מתואם....)
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
זה עוד מילא
מה שהזוי הוא שהיה לפיקוד צפון ופיקוד העורף מידע מדוייק מהיכן תצא המתקפה ומי צריך להיערך והם לא נקפו אצבע בשביל לנסות למנוע את זה.
אח''כ פלא שכשהייתה מתקפת מנע על 7000 משגרים אף אחד לא האמין לדו''צ שהסיכול היה של מתקפה על הצפון וגם על תל אביב אלא בדיוק להיפך.

שמתי לב שכל פעם ההנחיות לאזורים אחרים,
האם זה מודיעין מדוייק (כולל כמה שעות קודם...) ?
ואם כן - למה א''א להשמיד מראש את המשגרים?

(לפעמים זה נותן תחושה שהכל מתואם....)
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
@פרוגמטי
בהקשר להודעה שכתבתם בעדכונים- זה פייק- העירייה עדכנה אותנו...
-------
בהמשך להערכת המצב ובכפוף להנחיות פיקוד העורף ופיקוד הצפון הנחיות לישובים:
הגליל חורפיש מעלות תרשיחא כפר ורדים תפן מעונה צוריאל פקיעין כסרא סמיע חוסן בית ג׳אן
1) יש לצמצם תנועות במרחב הישוב
2) יש להמנע מהתקהלויות
3) יש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולהשמע להתרעות פקע״ר וליתר הישובים הקשבה והקפדה להתרעות פקע״ר . שרותים חיוניים ללא הגבלה מחלקת ביטחון הגליל העליון
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה עוד מילא
מה שהזוי הוא שהיה לפיקוד צפון ופיקוד העורף מידע מדוייק מהיכן תצא המתקפה ומי צריך להיערך והם לא נקפו אצבע בשביל לנסות למנוע את זה.
אח''כ פלא שכשהייתה מתקפת מנע על 7000 משגרים אף אחד לא האמין לדו''צ שהסיכול היה של מתקפה על הצפון וגם על תל אביב אלא בדיוק להיפך.
אני מאמין שגם אם יש 7000 טילים מכוונים לגליל ולצפון, מספיק טיל אחד שמכוון -חלילה וחס- -היל"ת- -רח"ל- לכיוון תל אביב שזה מצדיק שצה"ל יתערב.
הוא לא מחכה שרוב או חלק גדול מכוון לת"א, די באחד מהם.
ובזכות שה' נתן בלב הרשעים לכוון טיל אחד לת"א, בזכות הבודד הזה ינצלו כל הגלילאים...
רק אני לא מבין איך זה שחיזבאללה עוד לא למד מזה, איך זה שהוא לא משאיר הודעה מסודרת לצה"ל שהוא נשבע בכל הקדוש והיקר שכל הטילים פניהם רק לצפון, ואז ישראל רק תענה "סבבה, בכיף", היא רק תשלח את שר הבטחון לאיים ש"כולנו נדע מתי מגיעים לקו האדום" ותחזור לישון עד האיום הבודד הבא לכיוון המרכז???!!!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה