התייעצות חייבת את דעתכם בענין "דין קדימה בתחנה" ומינימום אנושיות.

מצב
הנושא נעול.

מטוס נייר

משתמש פעיל
ת'אמת מה שאני הייתי עושה, הייתי עולה עם כל הילדים לאוטובוס, אחרי שהאוטובוס מלא, ואז שכולם יקפצו לי שבגללי הנהג לא מוכן ליסוע, בעיה שלכם שעקפתם עכשיו תאכלו את הלב או שתרדו או שתחכו שהחברה תואיל בטובה לשלוח עוד אוטובוס, ברגע שתעשו כך אנשים יחשבו עוד פעם לפני שהם עוקפים.
בד"כ מי שדוחף לא ירד כזה מהר
בסוף אנשים תמימים וצדיקים שעלו בתחנה הראשונה ירדו
 

RU1

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קודם כל... ממש כואב לי על החוויה הלא נעימה בלשון המעטה שעברתם, זה בטח היה מתסכל מאוד, בטח עם ילדים קטנים, ממש חוסר אונים.
טיפ לסיטואציה - אחרי שעברו לי 3 אוטובוסים על הפנים חברה המליצה לי להתקדם לתוך העיר לתחנות הראשונות, זה באמת עזר.
למרות שחויתי סיטואציה ממש דומה, קל לי יותר להזדהות עם הצד השני. פעמים רבות עברו לי אוטובוסים ולא עצרו בגלל קבוצות גדולות של בנות שנסעו לבלות ותפסו את כל האוטובוס.
כשקבוצה גדולה כל כך של אנשים יוצאים מהבית, לא נכון יותר לקחת הסעה מסודרת ?
תחשבי על 18 נוסעים שיצטרכו להמתין שוב כי כל המשפחה החליטה לצאת לטיול.
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מתוך חשוקי חמד סנהדרין ח. של הרב זילברשטיין
חשוקי חמד מסכת סנהדרין דף ח עמוד א
אוטובוס שהגיע לתחנה, האם יעלה ראשון מי שהגיע ראשון
שאלה. כאשר אנשים רבים מחכים לאוטובוס בתחנה, האם יש ענין כשיגיע האוטובוס שמי שהגיע ראשון יעלה ראשון, או שמא אין בזה ענין, וכל הקודם זוכה?
תשובה. איתא בסנהדרין דף ח ע"א 'כקטן כגדול תשמעון' אמר ריש לקיש, שיהא חביב עליך דין של פרוטה, כדין של מאה מנה. למאי הלכתא, אילימא לעיוני ביה ולמפסקיה, פשיטא, אלא לאקדומיה, וכך נפסק בשו"ע (חו"מ סימן טו ס"א) צריך הדיין שיקדים לדון הדין שבא לפניו תחילה. וכתב הסמ"ע (סק"א) ונראה דלא בביאה לבית הדין תחילה תליא מילתא, אלא משעה שהעמיד עצמו לפני הדיין, והדיין הכין את עצמו לשמוע טענתו, זהו נקרא בא לפניו תחילה, והוא קודם להבא מאוחר ממנו לפני הדיין. והוסיף הסמ"ע (סק"ה) שמשמעות הפסוק 'כקטן כגדול תשמעון', דוקא לאחר שפתחו בדין של הקטן, והתחילו לשמוע טענותיהן, תו אין לדחותן בשביל דין הגדול. ומ"מ חז"ל אסמכוה אהאי קרא דכקטן כגדול תשמעון, אפילו עדיין לא פתחו ליה בדינא דהמוקדם, אלא בא לפני הדיין תחילה, אסור לדחותו ולדון המאוחר לו, ומשום הכא נקטו הגמרא והפוסקים לשון בא לפניו תחילה.
נמצא שלדברי הסמ"ע, אם נעמדו בעלי הדין בתור לפני פתח בית הדין, זה ראשון וזה שני, ואחר כך בא הדיין, וראה לפניו את כולם בבת אחת, אין הוא חייב לדון תחילה, את זה שנעמד ראשון לפני פתח בית הדין. ומה שאמרה התורה 'כקטן כגדול תשמעון', הלכה זו נאמרה רק כאשר הדיין הכין עצמו לשמוע טענתו של זה, שאסור לו להקדים דינו של הגדול הבא אחריו. ומדברי סופרים אסור גם להקדים את הבא אחרון לפני הדיין, לפני זה שבא ראשון לפני הדיין, אף על פי שלא שמע עדיין טענותיו. אך העמידה בתור לפני פתח בית הדין, טרם בוא הדיין, אינה מקנה לעומד ראשון בתור, שום זכות להתקבל ראשון.
והדבר צריך ביאור, מדוע לא יזכה העומד ראשון בזכות עדיפות לדיון ראשון, מכח מה שהצדק והיושר מחייבים כך, שהבא ראשון יהיה ראשון. כמו שמבואר לעיל בשם המאירי, והאור ישראל.
ונראה שיש כאן שני דינים, מה שכתוב בפסוק דין מיוחד כקטן כגדול תשמעון, להקדים דין הקודם שכבר התחיל בו, היינו דין תורה ולא מצד היושר והצדק, ודין זה מוטל על הדיינים, אך יש גם עוד דין בין הבעלי דינים, מכח הצדק והיושר, וגם הדיין חייב לנהוג על פי זה, שמי שבא ראשון יכנס ראשון, והנפקא מינה בין שני הדינים, שאם הולכים רק אחר הצדק והיושר, צריך לדון כל מקרה לגופו, שלפעמים הצדק והיושר מחייב לקבל את הבא שני, כגון שהוא אינו חש בטוב כל כך, או שלטובת הדיין שהוא יתקבל ראשון, כגון שיש לו לשלם שכר בטלה, ולשני אין, כמבואר בערך שי (סימן י), או שלבאים אח"כ יש עינוי הדין גדול, שכל רכושם תלויה על כף מאזנים והם לחוצים בצורה בלתי רגילה, ועל זה באה התורה ואמרה, 'כקטן כגדול תשמעון', שיש כאן ציווי מיוחד, שלאחר שהדיין התחיל לדון, או שכבר עמדו לפניו, לקבלו ראשון, ולא משום הצדק והיושר, ולכן אף במקום שהצדק והיושר לקבל את השני, אסור לקבלם, מכח ציווי התורה.
ולפי זה נראה שמדין הצדק והיושר, כל מי שהגיע ראשון לתחנה, צריך להרשות לו להעלות ראשון לאוטובוס, אך כיון שכל הדין הוא מדין צדק ויושר, אם יש אדם שממהר מאד, ויש לו סיבה מוצדקת שלא יוכל להמתין לאוטובוס השני, או שהוא זקן וחולה שאינו יכול להמתין, יש להקדימו, אך אם כולם שווים, יש להקדים את מי שבא ראשון.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
סיטואציה ממש ממש לא קלה.
ליבי אתכם.
לעמוד שעות ובסוף לא לעלות.
ובסוף עוד לשלם על טנדר.
באמת סיפור...
בכל מקרה כמה שאלות שחשבתי עליהם.
כי אני מרגישה שאלו שכן נסעו הם קרבנות. כי על הנהג/החברות התחבורה אי אפשר לצעוק ולהאשים.
יש כאן לא מעט דיבורים שבכלל לא בטוח שיש מאחוריהם כיסוי.
מהיכן לאנשים לדעת שאתם הראשונים. אולי אותם אלו שהגיעו מיד אחריכם ידעו אבל כל השאר?
מהיכן ידעו שהמתנתם הרבה זמן? אולי הגעתם לפני רבע שעה?
אולי הם הרגישו שיש כאן סחיטה ריגשית? ללכת לתחנה אחרונה בתקווה שיתחשבו בכם. במקום להתאמץ עבור עצמכם וללכת/לנסוע לתחנה ראשונה בשביל לא לסבול.
ולחשוב לשלוח נערות או נערים בשעת לילה עם נהג מונית בדרך בינעירונית??
אני מאמינה שהרעיון עלה מתוך המצוקה הלא קלה ולא מתוך מחשבה.
ושמעתי שמורה הוראה אמר שאם אנשים עולים בתחנה אחרונה מתוך מחשבה שיקומו להם בגלל גיל/מצב וכו' לא צריך לקום להם. (בנסיעות בין עירוניות המדובר שאנשים יצטרכו לעמוד שעה+ למרות שאולי טרחו והלכו לתחנה ראשונה)
קודם תדאג לעצמך. אחר כך תבקש מאחרים לדאוג לך.
ואולי על זה צריך לצעוק. לחשוב לפני שיוצאים ולתכנן את הנסיעות בהתאם לנתונים.
 
נערך לאחרונה ב:

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
המצב מדרדר באוטובוסים,וזה אחת מהסיבות שיש יותר נשים שלומדות נהיגה מבעבר.
לגמרי!! בושה!!
יכולים לדחוף קשישים וקשישות העיקר לעלות ראשונים
להתיישב בתחילת האוטובוס
(ולשים את הכובע במושב לידם...)
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
קודם כל... ממש כואב לי על החוויה הלא נעימה בלשון המעטה שעברתם, זה בטח היה מתסכל מאוד, בטח עם ילדים קטנים, ממש חוסר אונים.
טיפ לסיטואציה - אחרי שעברו לי 3 אוטובוסים על הפנים חברה המליצה לי להתקדם לתוך העיר לתחנות הראשונות, זה באמת עזר.
למרות שחויתי סיטואציה ממש דומה, קל לי יותר להזדהות עם הצד השני. פעמים רבות עברו לי אוטובוסים ולא עצרו בגלל קבוצות גדולות של בנות שנסעו לבלות ותפסו את כל האוטובוס.
כשקבוצה גדולה כל כך של אנשים יוצאים מהבית, לא נכון יותר לקחת הסעה מסודרת ?
תחשבי על 18 נוסעים שיצטרכו להמתין שוב כי כל המשפחה החליטה לצאת לטיול.
מסכימה לחלוטין!!!
בלימודים אני קבוע צריכה ללכת רבע שעה לתחנה, או לעלות לאחר, בגלל ש50 בנות נוסעות באוטובוס הבינעירוני לב"ב, כי שם הם לומדות.
איך פותרים את זה??? אפיקים לא מסכימים להוציא עוד אוטובוסים.

מהתחנה החמישית הנהג לא עוצר, כי כבר אין לו מקום, ואנשים מחכים שעות בתחנה..
 
  • תודה
Reactions: liv

ריקי שי

משתמש פעיל
סיפור קטן לדעתי יכול להסביר את זה-
לפני איזה זמן היה לי תור לרופא בעיר אחרת, שאחריו הייתי צריכה לעשות עוד כמה דברים שקבעתי מראש עם מישהי.
בדרך האוטובוס עצר כי משהו לא עבד לנהג או משהו, תכל'ס התקשרתי למרפאה ואמרתי שאאחר בכ10 דקות.
הגעתי באיחור של 9 דקות. והיתה שם מישהי שהתור שלה היה 7 דקות אחרי הזמן שהגעתי בו (הגיעה בערך דקה לפניי, כלומר 8 דקות לפני זמן התור שלה) והיא פנתה אליי, בכמעט דרישה, אחרי שמהמזכירה היא דרשה ממש והמזכירה התעקשה שהודעתי מראש ובין כה תורי עוד לא הגיע כי גם זו שלפניי טרם נכנסה, שכיוון שהיא הגיעה לפניי- אתן לה להכנס קודם לרופא, כי היא הגיעה קודם, והיא מחוץ לעיר, והיא היתה פה קודם, וחשוב לה.
האמת שלא הרגשתי כ"כ טוב (היה סיבה להגיע לרופא, כן?), וכאמור- קבעתי דברים עם אנשים מראש. אבל התאפקתי לא לומר שגם אני מחוץ לעיר ואמרתי לה בסדר. היא הצהירה גם שהתור יהיה קצר ( הוא לא היה קצר כ"כ...).
היה לי קשה. מאוד. אבל החלטתי שהמצווה שווה את זה.
כשיצאתי מהרופא, הולכת מהר כי אני גם ככה באיחור של חצי שעה-ארבעים דקות, ראיתי אותה עומדת ברחוב ומחכה בסבלנות ובדיוק כשעמדתי לפנות לרחוב הבא הגיעו ילדיה בריצה ושמעתי את הפגישה המרגשת.
אז, כמובן, היא לא מיהרה.
עכשיו תגידי את, אני כנראה אמשיך להשתדל לוותר, כי כך חונכתי וכי אני משתדלת לעשות את רצון ד', אבל הבחורה הממוצעת שעוברת כזו חוויה, למה שכשתבקשי ממנה התחשבות- היא תאמין לך שאת יותר נואשת ממנה שגם לה דחוף מה שדחוף???
(ונכון שזה מקרה בודד, אבל זה לא מקרה יחיד... כשאנשים מנצלים כל מיני דברים לעורר רחמים ולהשיג ויתורים- זה יכול לגרום לאנשים אחרים שקולטים שניצלו את טוב ליבם- לא לרצות שזה יקרה שוב...)
 

שידרוגים

משתמש מקצוען
לא מצליחה להבין מה זה ״אני אוותר״.
הם היו פה קודם! המקום שייך להם!
אם את עולה, את לוקחת מהם את זה.
זהו!
עכשיו אני מרגישה קצת יותר שפויה
עוד אחד(!) חושב כמוני

זה שטח כל כך אפור, אני בכלל לא בטוחה שזה נכון מה שאת אומרת.
כמובן שלפנים משורת הדין מוטב לחכות שאנשים יעלו לפי התור, אבל בכלל לא בטוח שחובה לתת למישהו שחיכה לפני בתחנה... שתינו צריכים לנסוע אותו דבר בדיוק!! למה הוא קודם לי כי הוא היה פה קודם? מה זה קשור בכלל?
מכירה את המושג תור?
בקופ"ח את נכנסת לפני מי שהגיע שעתיים לפניך? שתיכם צריכים אותו בדיקה בדיוק!
בגלל שאין כאן חלוקת מספרים אז מה? בגלל זה כל דאלים גבר?

יישר כח מיוחד!
וכל אלה שלא מבינים את המחשבה ההזויה שלי
מקווה שאתם מקפידים על תורה וד"א.

סורי, אבל זה לא עדינות אלא המממ אין לי מילה להגדיר את זה
לא התכוונתי עדינות במובן של מידות טובות
אלא חוסר במרפקים
ופחד מהבירוקרטיה הישראלית
צר לי,
אבל היא מתישה אותי בכל פעם מחדש.


בלי להכנס לעצם הדיון - למה לא נסעתם ברכבת?
לתחנה הזו הגענו כבר אחרי אוטובוס לשם.
והיינו עם תרמילים ומלא ילדים
וזה די פרויקט לעלות על אוטובוס עם כולם
ורכבת יותר הפחיד אותנו, שאם לא יהיה מקום וכו'
ומהרכבת עד הבית זה עוד אוטובוס...
והאוטובוסים מת"א לב"ב גם עמוסים ומפוצצים
וגם עוד קרוב לשעה נסיעה מת"א לב"ב בלי לחכות בתחנות...
אתם יודעים לאיזו חברה שייך הטנדר?

טנדר זה לא מונית, הגיוני שלא יוכל לתת קבלה בנסיעה, אבל אתם יכולים ליצור בימים הקרובים קשר עם חברת הנסיעות ולבקש קבלה.
זאת לא חברת נסיעותכנאה איזה חאפר
חבר של חבר של חבר של נהגעד שהצלחנו להשיג טנדר.... שעה של טלפונים....
ו. אנו מצפים מאחרים להתנהגות הוגנת, מצופה מאיתנו לא להתמרמר ולכעוס מול מצב לא הוגן [גם זה עבודת מידות]
נכון
זאת עבודת המידות להשלים ולהגיד גם זו לטובה
ובאמת הכל משמים!
לא חושבת שלהעלות את זה לכאן זה נוגד את עבודת המידות....
אבל יש מצב שאני לא מושלמת (:
בעצם, בטוח!

כדאי באמת שאנשים ידעו
מרחק הליכה של 10 דק' יש תחנת רכבת
תחנת רכבת ספיר
יש בה תדירות די נחמדה של רכבות
לתל אביב בטח יש הרבה רכבות יחסית
לא שזה משנה כמובן לדיון
מת"א לסוף בני ברק (שם אני גרה) בבין הזמנים זה עוד שעה נסיעה... בלי לחכות לרכבת ולאוטובוס אחרי זה.
עם 15 ילדים ועגלות- --
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
זה לא הספור בכלל
מבחינתי (התמימה) אני דורשת צדק!
לא התחשבות מעבר...
לרדת בשביל משהו שעלה אחריך? ממש לא!
לתת למשפחה עם פיצקאלאך שמחכה שעותתתת הרבה לפניך.... לעלות לפניכם
בפרט שעוד נשאר מעל 10 מקומות מלבדינו
מבחינתי זה מינימום!
(מענין אותי מה אומרת ההלכה במקרה כזה)
שאלתם על ההלכה, אנסה להשיב עד כמה שידי מגעת (בהלכות חו״מ אני פחות בקי מבהלכות אחרות, ועדיין אני מכיר מספיק את הכללים העיקריים). אני לא נכנס לשאלה האנושית או המוסרית, אבל ייתכן מאוד ותשובה הלכתית תענה גם על זה.
אז ההלכה אומרת שמי שמפנה לכם את המקום מקיים מצוות חסד, אבל זו לא חובתו. על אחת כמה וכמה במקרה שאין תחבורה זמינה, מה שאומר שמי שיפנה לכם את המקום - ייאלץ בעצמו לספוג נזק כספי של נסיעה במונית.
למעשה, מושגים כמו ׳תפיסת מקום׳, ואפילו ׳תור׳ אינם מושגים תקפים הלכתית בדרך כלל, אא״כ מדובר בחוק קבוע או במנהג המקום שיש לו בתנאים מסויימים תקפות הלכתית. אמנם למעשה, הפוסקים כתבו שיש לציית לשמירה על תורות מסודרים, אבל אין זה מכוח מקור מן הגמרא או הפוסקים, אלא מחמת טענה שעל פיה יש צורך בסדר מסוים כדי שהעולם יוכל להתקיים באופן שפוי. מאחר שכך הוא הדבר, החובה לשמור על סדר - היא כעין ׳מנהג המדינה׳, שיש לו תקפות הלכתית במקרים רבים.
כך כתב לדוגמא הצי״א: ״ענין קביעה לפי התור וכו', הוא רק ענין הנובע מכח תקנה והסכמה ציבורית בשתיקה כהודאה כדי שלא יבואו להתקוטט, ודינו ככל שאר הסכמות ותקנות בסדרי חברה וטובתה, אשר חלים גם כאשר מבחינת ההלכה אין לזה אחיזה״. וכן מקובל לומר בשם החזו״א.
העניין הוא, שבמקרה שלנו, זה לא באמת ׳תור׳. שכן המציאות היא, שגם מבחינה חוקית וגם מבחינת מנהג העולם - אין עדיפות למי שהגיע תחילה לתחנה. התור בכניסה לאוטובוס נקבע, אם בכלל, על פי סדר האנשים הקרובים אל הדלתות בשעת עצירת האוטובוס.
מצד ההיגיון, בוודאי שאמורה להיות עדיפות למי שהמתין שעות ארוכות. אולם במבחן המציאות, אין הסכמה כזו, וגם בשונה מתורות מסודרים - בתחנת אוטובוס, אי אפשר באמת לנהל מעקב אחר השעה שכל אחד הגיע לתחנה, ולכן מציאות של תור כזה אינה ריאלית.
על כן, נראה שאין חובה הלכתית למי מן העולים לאוטובוס לוותר על מקומו, וכ״ש לאלו שכבר יושבים באוטובוס. כמובן, שכיהודים שומרי תו״מ, יש מצווה לנהוג לפנים משורת הדין, בפרט כאשר המציאות היא כה קיצונית וניכרת לעין.
 

שידרוגים

משתמש מקצוען
ת'אמת מה שאני הייתי עושה, הייתי עולה עם כל הילדים לאוטובוס, אחרי שהאוטובוס מלא, ואז שכולם יקפצו לי שבגללי הנהג לא מוכן ליסוע, בעיה שלכם שעקפתם עכשיו תאכלו את הלב או שתרדו או שתחכו שהחברה תואיל בטובה לשלוח עוד אוטובוס, ברגע שתעשו כך אנשים יחשבו עוד פעם לפני שהם עוקפים.
אבלתמיד יש את אלה שעלו לפני
למה הם צריכים לסבול?
אולי יש שם גם ילדים עייפים שרק רוצים את המיטה שלהם?
זקנים, נשים
ואפילו אנשים שאין להם סיבה מיוחדת אבל עדיין לא מגיע להם שאגרום להם צער.
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שאלתם על ההלכה, אנסה להשיב עד כמה שידי מגעת (בהלכות חו״מ אני פחות בקי מבהלכות אחרות, ועדיין אני מכיר מספיק את הכללים העיקריים). אני לא נכנס לשאלה האנושית או המוסרית, אבל ייתכן מאוד ותשובה הלכתית תענה גם על זה.
אז ההלכה אומרת שמי שמפנה לכם את המקום מקיים מצוות חסד, אבל זו לא חובתו. על אחת כמה וכמה במקרה שאין תחבורה זמינה, מה שאומר שמי שיפנה לכם את המקום - ייאלץ בעצמו לספוג נזק כספי של נסיעה במונית.
למעשה, מושגים כמו ׳תפיסת מקום׳, ואפילו ׳תור׳ אינם מושגים תקפים הלכתית בדרך כלל, אא״כ מדובר בחוק קבוע או במנהג המקום שיש לו בתנאים מסויימים תקפות הלכתית. אמנם למעשה, הפוסקים כתבו שיש לציית לשמירה על תורות מסודרים, אבל אין זה מכוח מקור מן הגמרא או הפוסקים, אלא מחמת טענה שעל פיה יש צורך בסדר מסוים כדי שהעולם יוכל להתקיים באופן שפוי. מאחר שכך הוא הדבר, החובה לשמור על סדר - היא כעין ׳מנהג המדינה׳, שיש לו תקפות הלכתית במקרים רבים.
כך כתב לדוגמא הצי״א: ״ענין קביעה לפי התור וכו', הוא רק ענין הנובע מכח תקנה והסכמה ציבורית בשתיקה כהודאה כדי שלא יבואו להתקוטט, ודינו ככל שאר הסכמות ותקנות בסדרי חברה וטובתה, אשר חלים גם כאשר מבחינת ההלכה אין לזה אחיזה״. וכן מקובל לומר בשם החזו״א.
העניין הוא, שבמקרה שלנו, זה לא באמת ׳תור׳. שכן המציאות היא, שגם מבחינה חוקית וגם מבחינת מנהג העולם - אין עדיפות למי שהגיע תחילה לתחנה. התור בכניסה לאוטובוס נקבע, אם בכלל, על פי סדר האנשים הקרובים אל הדלתות בשעת עצירת האוטובוס.
מצד ההיגיון, בוודאי שאמורה להיות עדיפות למי שהמתין שעות ארוכות. אולם במבחן המציאות, אין הסכמה כזו, וגם בשונה מתורות מסודרים - בתחנת אוטובוס, אי אפשר באמת לנהל מעקב אחר השעה שכל אחד הגיע לתחנה, ולכן מציאות של תור כזה אינה ריאלית.
על כן, נראה שאין חובה הלכתית למי מן העולים לאוטובוס לוותר על מקומו, וכ״ש לאלו שכבר יושבים באוטובוס. כמובן, שכיהודים שומרי תו״מ, יש מצווה לנהוג לפנים משורת הדין, בפרט כאשר המציאות היא כה קיצונית וניכרת לעין.
רק שכחת להתייחס לנושא של "עני המהפך בחררה"
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
מכירה את המושג תור?
בקופ"ח את נכנסת לפני מי שהגיע שעתיים לפניך? שתיכם צריכים אותו בדיקה בדיוק!
בגלל שאין כאן חלוקת מספרים אז מה? בגלל זה כל דאלים גבר?
ביום שבו התור לאוטובוס יהיה כמו תור לקופ"ח תוכלי להשוות בינהם....
סורי,הגישה שלי היא אל תנסו להבין בשכל כי אין איך :)
מה שלא נעשה בשכל- אי אפשר להבין השכל...
לתחנה הזו הגענו כבר אחרי אוטובוס לשם.
והיינו עם תרמילים ומלא ילדים
וזה די פרויקט לעלות על אוטובוס עם כולם
ורכבת יותר הפחיד אותנו, שאם לא יהיה מקום וכו'
ומהרכבת עד הבית זה עוד אוטובוס...
והאוטובוסים מת"א לב"ב גם עמוסים ומפוצצים
וגם עוד קרוב לשעה נסיעה מת"א לב"ב בלי לחכות בתחנות...
ואחרי כל זה עדיין הלכתם לתחנה האחרונה?
זה יותר נשגב מבינתי...
 

שידרוגים

משתמש מקצוען
תחשבי על 18 נוסעים שיצטרכו להמתין שוב כי כל המשפחה החליטה לצאת לטיול.
אז אם אין לי אפשרות לשלם 500+ ש"ח לטנדר עבור יציאה אלא רק פחות מ100 ש"ח באוטובוס
אז את מציעה לי להשאר בבית.
כן, תחבורה ציבורית מיועדת גם למשפחות! וגם אם הן ברוכות ילדים...

מהיכן לאנשים לדעת שאתם הראשונים. אולי אותם אלו שהגיעו מיד אחריכם ידעו אבל כל השאר?
הם ראו אותנו, דברנו בתחנה ושיתפנו אחד אתהשני ב"מה שאמרו לנו עכשיו בחברה..." ו"בקל קו אומרים שעוד 5 דק"...
ובקשנו מהם קודם שמכיון שאנחנו היינו לפני כולם אנחנו מבקשים שיתנו לנו לעלות קודם.

ושמעתי שמורה הוראה אמר שאם אנשים עולים בתחנה אחרונה מתוך מחשבה שיקומו להם בגלל גיל/מצב וכו' לא צריך לקום להם. (בנסיעות בין עירוניות המדובר שאנשים יצטרכו לעמוד שעה+ למרות שאולי טרחו והלכו לתחנה ראשונה)
שוב.
לא זו הייתה הסיטואציה
לא בקשנו מאף אחד שהיה לפנינו לפנות לנו את המקום!


עכשיו תגידי את, אני כנראה אמשיך להשתדל לוותר, כי כך חונכתי וכי אני משתדלת לעשות את רצון ד', אבל הבחורה הממוצעת שעוברת כזו חוויה, למה שכשתבקשי ממנה התחשבות- היא תאמין לך שאת יותר נואשת ממנה שגם לה דחוף מה שדחוף???
חבורת בנות שחוזרות מבילוי חופש ורואה משפחה עם ילדים רטנטנים שמחכה שעות בתחנה
אם הם לא מאמינות שאני נואשת יותר מהם... אז נגמרו לי המילים.
(הצילו...מי תשתדך עם הבן שלי בס"ד.... ;))
 

ריקי שי

משתמש פעיל
חבורת בנות שחוזרות מבילוי חופש ורואה משפחה עם ילדים רטנטנים שמחכה שעות בתחנה
אם הם לא מאמינות שאני נואשת יותר מהם... אז נגמרו לי המילים.
(הצילו...מי תשתדך עם הבן שלי בס"ד.... ;))
ואולי הן לא חבורת בנות שחוזרות מבילוי אלא בת אחת אחרי פגישה מתישה, עוד אחת שההורים שלה לא הולכים לישון לפני שהיא מגיעה, נכדה מסורה שהיום התורנות שלה אצל סבתא שלה, שלוש בנות שנוסעות לבקר חברה בבית חולים ו...כו' וכו'.
חשבת על הסיבות של כל אחת? לא כחבורה לא אכפתית אלא ככמה בנות שכל אחת צריכה להגיע מהסיבה שלה?
 

שידרוגים

משתמש מקצוען
לא אמרתי שיש לך, זה את אמרת שבחורה יכולה לבזבז 40 שח מכספה הפרטי...
לא אמרתי
טענתי שהיש מצבים שלאמא יהיה קשה יותר לשלם לכל נפש כולל שלשת אלה שמתחת לגיל5 50 ש"ח עבור מקום בטנדר (במקום שתשלם פחות מ40 ש"ח תשלם 300ש"ח)
מאשר שילדה תשלם 40 ש"ח במקום 12.5 ש"ח שאמור לעלותלה.
יחי ההבדל!
סורי,הגישה שלי היא אל תנסו להבין בשכל כי אין איך :)
זה האנשים וצריך להתמודד עם זה,למה בני המשפחה שלכם לא תפסו לכם מקום?
אחת מאיתנו עלתה עם עוד 10 ילדודעס
כשכולם מסביב דוחפים
מה יכולנו לעשות יותר מזה?
גם לא עזר שתפסו מקומות
הנהג ישב במקומו וספר כמה ראשים עולים.
כשעלה ראש מס' 30 התחיללשאוג.
ואחרי כל זה עדיין הלכתם לתחנה האחרונה?
את זה שזה תחנה אחרונה גילינ בדיעבד... אחרי יותר משעה וחצי המתנה.
בתמימותינו התקשרנו ל*8787 ואמרנו שאנחנו רוצים להגיע לב"ב
ונסענו לפי ההדרכה שלהם
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
רק שכחת להתייחס לנושא של "עני המהפך בחררה"
לדעתי זה לא ממש קשור לענייננו, שכן שם הנידון הוא זכייה ברכוש ממשי, או בנכס, כאשר הנכס קבוע ו׳העני׳ מתחיל בפעולות הנדרשות לשם הזכייה בו. משא״כ בענייננו, אין מדובר בעניין שתופס בו קניין באופן ממשי, כך שלא שייך להגדיר את הכניסה אל האוטובוס כנטילת חררה.
בנוסף, כאן גם מדובר בעניין עתידי - כלומר: זכות כניסה לאוטובוס, כאשר הראשון המגיע לתחנה אינו מייחד את ציפייתו לאוטובוס מסוים או למושב מסוים. מאחר ודין עני המהפך בחררה שייך רק למי שמצפה לנכס מיוחד, שכן הדבר ברור שא״א לאדם אחד להפך בכל השדות שבאותה העיר, וזה הפך הסברא בעניין עני המהפך בחררה, שעיקרה - הציפייה שלו לאותו נכס מסוים ונטילת הנכס ממנו על ידי אחר.
כמו״כ, אין כאן באמת מי שהתחיל להפך קודם חברו, שכן אין זה ברור שההגעה לתחנה היא ההיפוך, ואדרבה - יש לומר שדווקא הראשון שקם אל הדלתות הוא המהפך בחררה.
מכל אלו ועוד, ובהתחשב בכך שיש מחלוקת ראשונים במה שייך דין זה ודעת הרבה פוסקים שהוא אינו שייך כי אם במכר אבל לא בזכייה מן ההפקר ובמתנה, וזו פשטות השו״ע והרמ״א - וא״כ מן הסברא לומר, שיותר דומה דין זה לזכייה מן ההפקר, שכן אין כאן ׳קניין׳ אלא רק קדימות בזכות הראשונים על כניסה לאוטובוס, ממילא - נראה שאין שייך נידון זה לענייננו.
ועכ״פ כבר כתבתי שאיני מומחה בדינים אלו, אלא רק מלקט מפה ומשם, וגם אין זה המקום לדון באריכות בענייני סוגיות הש״ס וההלכה.
 

מישהי עם יראת שמיים

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
בלת"ק חלקי
אם כבר מדברים על הנושא- מה עם התקנות שקבעו גדולי הדור- גבריםקדימה נשים אחורה?
למה אני יכולה לראות בחורי ישיבות יושבים בנוחות רבה בספסלים מאחורה, בעוד בנות ישראל הכשרות מקפידות על התקנות כמו שצריך?
 

שידרוגים

משתמש מקצוען
ואולי הן לא חבורת בנות שחוזרות מבילוי אלא בת אחת אחרי פגישה מתישה, עוד אחת שההורים שלה לא הולכים לישון לפני שהיא מגיעה, נכדה מסורה שהיום התורנות שלה אצל סבתא שלה, שלוש בנות שנוסעות לבקר חברה בבית חולים ו...כו' וכו'.
חשבת על הסיבות של כל אחת? לא כחבורה לא אכפתית אלא ככמה בנות שכל אחת צריכה להגיע מהסיבה שלה?
כנראה שרואים קבוצת בנות עם תרמילים, מזיעות, יושבות על הדשא מאחורי התחנה וצוחקות ומעבירותחוויות מהטיול.
שהן לא אחרי פגישה מתישה, ולא נוסעות לבקר חברה בבי"ח....
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה