האברך ממיר

משתמש מקצוען
כך אמר לי בעבר מישהו מהעירייה. רמה ד' היא פי 2 מרמה ג'. רמה ג' הרבה יותר קל להגיע לקווים 128 148 (נאום תושב רמה ג' הנוסע לביתר).
משום מה, הדיבורים על הקו החלו הרבה מאוד זמן לפני שד' היתה בכיוון של אכלוס.
 
משום מה, הדיבורים על הקו החלו הרבה מאוד זמן לפני שד' היתה בכיוון של אכלוס.
הדיבורים בין אנשים שרצו את הקו אתה צודק התחילו הרבה לפני אכלוס ד אבל הדיבורים אצל אנשי המקצוע התחילו רק אחריאכלוס ד כשהביקוש גבר פי כמה
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
הדיבורים בין אנשים שרצו את הקו אתה צודק התחילו הרבה לפני אכלוס ד אבל הדיבורים אצל אנשי המקצוע התחילו רק אחריאכלוס ד כשהביקוש גבר פי כמה
מטבע הדברים, הלחץ אחרי האכלוס של ד' גבר.
לומר שהקו פועל רק בכדי לשרת את רמה ד'? טעות חמורה.
כמובן, שגם הם הכריעו את כובד המשקל.
 
מטבע הדברים, הלחץ אחרי האכלוס של ד' גבר.
לומר שהקו פועל רק בכדי לשרת את רמה ד'? טעות חמורה.
כמובן, שגם הם הכריעו את כובד המשקל.
צודק ב100 אחוז רק מה שכן אחרי שהוא משרת את ג וד לבל לא נתכחש שרמה ד גדולה מג לפחות ב150 אחוז אז...
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
צודק ב100 אחוז רק מה שכן אחרי שהוא משרת את ג וד לבל לא נתכחש שרמה ד גדולה מג לפחות ב150 אחוז אז...
ולכן?
ולדעתי, האישית בלבד כמובן, זו הסיבה למסלול מרכזי וקצר מאוד בד'. כי לא שייך להכניס הקו לכל חלק בד', בלי שהוא יאריך את המסלול מאוד, בעיה חמורה כמובן, אבל די לא פתירה בהקשר הזה.
אבל בג', שכונה קטנה הרבה יותר, המעבר ברחוב המרכזי בשכונה ולא בדרכים עוקפות, כמעט ולא מאריך את המסלול, עכ"פ בג'2 לא מאריך בכלל. כלומר, גודלה של ד', הוא שעומד בעוכריה.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
כלומר גם אתה מסכים שאם היו מקבלים את ההצעה שלך הייתה כאן אפליה לרעת רמה ד' שהיא השכונה העיקרית המשתמשת בקו.
לא! אני בכלל לא מסכים עם הקביעה הזו.
אפליה לרעה פירושה, שבאותם תנאים, לאחד נותנים ולאחד לא.
בעניינינו, לגבי ד', מעבר בכל שכונה מסרבל את המסלול מאוד, ובג', ממש לא.
בכל דבר יש מעלות וחסרונות. לשכונה גדולה יש חיסרון מובנה, שלחלקים ממנה התחבורה בהכרח לא תהיה נגישה. שכונה קטנה שיושבת על ציר ראשי חוסכת את הבעיה הזו. ג' לדוגמה, המעבר דרך ג' לכיוון כביש 10 לא מאריך את המסלול. היתה פעם אחת בהיסטוריה אשה אחת שזעקה גם לי גם לך לא יהיה, והיא זו שהפסידה בסוף.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
כלומר גם אתה מסכים שאם היו מקבלים את ההצעה שלך הייתה כאן אפליה לרעת רמה ד' שהיא השכונה העיקרית המשתמשת בקו.
מה ההגדרה של עיקרית?
הרי ד' 1 ו-3 נהנים מהקו במסלולו הנוכחי, מאוד מאוד.
אז מי מפסיד? ד-2 ו-4?
אז נחבר את את 2 חלקי ג', ואת 4 חלקי ד'. יוצא שרוב משתמשי הקו במסלול הנוכחי מופלים לרעה, ואם הוא יעבור דרך ג', רוב משתמשי הקו יהנו ממנו, ורק 2 חלקי 6 יישארו מחוץ למסלול, ודי בצדק.
 

די

משתמש סופר מקצוען
בכל דבר יש מעלות וחסרונות. לשכונה גדולה יש חיסרון מובנה, שלחלקים ממנה התחבורה בהכרח לא תהיה נגישה. שכונה קטנה שיושבת על ציר ראשי חוסכת את הבעיה הזו. ג' לדוגמה, המעבר דרך ג' לכיוון כביש 10 לא מאריך את המסלול. היתה פעם אחת בהיסטוריה אשה אחת שזעקה גם לי גם לך לא יהיה, והיא זו שהפסידה בסוף.
אתה מסתכל על רמה ד' כמו שכונה אחת. תסתכל על תושבי שכונת "רמת עזרא" (ד'2) שכונה גדולה ומכובדת. למה שהאוטובוס לא יעבור בשכונה שלהם? כי המסלול לא נראה כ"כ יפה על המפה? כי זה יקח עוד קצת זמן? האוטובוס אמור לשרת את הנוסעים (אפשר לעשות שני קווים חדשים, אחד יעשה את ד'2 ד'1 ורמה ג', ואחד יעשה את ד'4, ד'3 רמה ה')

לגבי מעבר בג'2 אני +- מסכים איתך שזה לא מאריך את הדרך אם כי זה יוריד תחנה מקניון השדרה (ושמואל הנביא) מה עדיף? אפשר לדון.

הבעיה היא אם זה יעבור בג'2 מה יגידו לג'1? ואם זה יעבור בג'1 באמת לא יהיה מה להגיד ל"רמת עזרא". חוץ מזה שנסיעה בתוך שכונה (כמו יחזקאל הנביא וכד') הרבה יותר מעצבנת מנסיעה בכביש כמו אליהו הנביא גם אם על השעון זה יקח +- אותו זמן (והרבה פעמים בתוך שכונה יש יותר פקקים מבכבישים "מהירים")
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
אתה מסתכל על רמה ד' כמו שכונה אחת. תסתכל על תושבי שכונת "רמת עזרא" (ד'2) שכונה גדולה ומכובדת. למה שהאוטובוס לא יעבור בשכונה שלהם? כי המסלול לא נראה כ"כ יפה על המפה? כי זה יקח עוד קצת זמן? האוטובוס אמור לשרת את הנוסעים (אפשר לעשות שתי קווים חדשים, אחד יעשה את ד'2 ד'1 ורמה ג', ואחד יעשה את ד'4, ד'3 רמה ה')
אני בעד.
רק מנסה להסביר את ההיגיון בכך, שקו 616 עובר רק בשדרות האמוראים, ו-619 עובר בג' ברחובות המרכזיים.
לגבי מעבר בג'2 אני +- מסכים איתך שזה לא מאריך את הדרך אם כי זה יוריד תחנה מקניון השדרה (ושמואל הנביא) מה עדיף? אפשר לדון.
לגבי קנין השדרה, זה במרחק הליכה של 3 דקות מקווי ביתר הקיימים. לגבי שמואל הנביא, כבר כתבתי בעבר, מרחק ההליכה מאזור המגורים ועד התחנה בישעיהו היא לפחות 5 דקות הליכה. ואילו במעבר דרך חולדה או במדרגות לכיוון דבורה הנביאה, הם חוסכים כמה דקות הליכה. בכלל, דרך הפארק הם יכולים להגיע לקווים הקיימים במרחק הליכה דומה לכיוון ישעיהו.
הבעיה היא אם זה יעבור בג'2 מה יגידו לג'1? ואם זה יעבור בג'1 באמת לא יהיה מה להגיד ל"רמת עזרא". חוץ מזה שנסיעה בתוך שכונה (כמו יחזקאל הנביא וכד') הרבה יותר מעצבנת מנסיעה בכביש כמו אליהו הנביא גם אם על השעון זה יקח +- אותו זמן (והרבה פעמים בתוך שכונה יש יותר פקקים מבכבישים "מהירים")
זו טבעה של תחבורה ציבורית, שלפעמים הנסיעה בה מעצבנת. ככל ואין פה הארכה או סיבוביות ממותרת, שיקול העצבנות לא נלקח בחשבון. עוד לא ראיתי שהוציאו את קווי ביתר הקיימים מנחל שורק ולוז, והעבירו אותם רק בירקון, מה שגם יביא לקישור לקניון השדרה, עליו דברת.
 

די

משתמש סופר מקצוען
גם לירושלים צריך להיות אוטובוס מתוך ד'2 וד'4.

אכתוב מה שכתבתי כבר במילים אחרות, לפי המדיניות של הקו הזה, האוטובוס אמור לעבור רק ברחובות הכי ראשיים (רק ב"כבישים עם 4 נתיבים")

לגבי הטענה "מה איכפת לך שיעבור בדבורה הנביאה (למרות שהוא לא אמור לעבור שם) הרי זה לא מאריך את הדרך"
התשובה היא שכן איכפת לי, בגלל ש 1. יותר נח לשמואל הנביא (מאשר לעלות מאות מדרגות לדבורה הנביאה), וגם יותר נח מלעבור דרך הפארק. 2. קניון השדרה. 3. רחוב בתוך שכונה יש יותר סיבובים ויותר פקקים ונסיעה פחות נוחה. ככל ואין טענה של "מה איכפת לך" אז חוזרים למדיניות של הקו שהוא רק רחובות ראשיים.

כמו נסיעה של שעה 50 דק' בתוך העיר ו10 דק' בינעירוני, לעומת נסיעה של 10 דק' בתוך העיר ו50 דק' בינעירוני, האפשרות השנייה הרבה יותר נוחה.

צריך להחליט מדיניות אחת, אם מחליטים שהאוטובוס נכנס גם לרחובות כמו דבורה הנביאה אז צריך להיכנס גם לרב חנן ורב יצחק נפחא (ולפצל אותו לשני קווים). זה שהדרך מתארכת זה לא טענה כמו שאתה אומר "טבעה של תח"צ שלפעמים הנסיעה בה מעצבנת". הרי אם רמה ד' הייתה שורה אחת של בניינים מקריית גת עד רמה ג' האוטובוס היה עובר בכל הרחוב הזה, אז מה איכפת לי שהרחוב בנוי בצורה מעגלית?

לגבי מה שכתבת שיעשה רק את האמוראים ואז יכנס לרמה ג' ו4 מתוך 6 השכונות יהיו מרוצים, אפשר גם שהוא יכנס לד'2 וד'4 ואז יצא ישר מזכריה הנביא לכביש 375 ואז 4 מתוך 6 שכונות יהיו מרוצים. אפשר גם שהוא יצא מהמסוף ישר לכביש 375 ולא יעשה שום סיבובים וכולם יגיעו למסוף כתחנה מרכזית כי חבל לעשות סיבובים (כמו שאתה טוען על רחוב רב חנן).
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
גם לירושלים צריך להיות אוטובוס מתוך ד'2 וד'4.

אכתוב מה שכתבתי כבר במילים אחרות, לפי המדיניות של הקו הזה, האוטובוס אמור לעבור רק ברחובות הכי ראשיים (רק ב"כבישים עם 4 נתיבים")

לגבי הטענה "מה איכפת לך שיעבור בדבורה הנביאה (למרות שהוא לא אמור לעבור שם) הרי זה לא מאריך את הדרך"
התשובה היא שכן איכפת לי, בגלל ש 1. יותר נח לשמואל הנביא (מאשר לעלות מאות מדרגות לדבורה הנביאה), וגם יותר נח מלעבור דרך הפארק. 2. קניון השדרה. 3. רחוב בתוך שכונה יש יותר סיבובים ויותר פקקים ונסיעה פחות נוחה. ככל ואין טענה של "מה איכפת לך" אז חוזרים למדיניות של הקו שהוא רק רחובות ראשיים.

כמו נסיעה של שעה 50 דק' בתוך העיר ו10 דק' בינעירוני, לעומת נסיעה של 10 דק' בתוך העיר ו50 דק' בינעירוני, האפשרות השנייה הרבה יותר נוחה.

צריך להחליט מדיניות אחת, אם מחליטים שהאוטובוס נכנס גם לרחובות כמו דבורה הנביאה אז צריך להיכנס גם לרב חנן ורב יצחק נפחא (ולפצל אותו לשני קווים). זה שהדרך מתארכת זה לא טענה כמו שאתה אומר "טבעה של תח"צ שלפעמים הנסיעה בה מעצבנת". הרי אם רמה ד' הייתה שורה אחת של בניינים מקריית גת עד רמה ג' האוטובוס היה עובר בכל הרחוב הזה, אז מה איכפת לי שהרחוב בנוי בצורה מעגלית?

לגבי מה שכתבת שיעשה רק את האמוראים ואז יכנס לרמה ג' ו4 מתוך 6 השכונות יהיו מרוצים, אפשר גם שהוא יכנס לד'2 וד'4 ואז יצא ישר מזכריה הנביא לכביש 375 ואז 4 מתוך 6 שכונות יהיו מרוצים. אפשר גם שהוא יצא מהמסוף ישר לכביש 375 ולא יעשה שום סיבובים וכולם יגיעו למסוף כתחנה מרכזית כי חבל לעשות סיבובים (כמו שאתה טוען על רחוב רב חנן).
גם נסחפת וגם לא הבנת אותי.
וזו בהחלט הפוסט האחרון שאני כותב בעניין.
זה לא נושא של "מה אכפת להכניס ל-".
זה נטו שיקול של נסיעה בציר ראשי בלי להאריך את המסלול.
נסיעה בדבורה הנביאה היא נסיעה בציר ראשי ומרכזי, במקום בציר עוקף, גם אם הוא רחב וזורם יותר (מה שלא נכון, ישעיהו הוא ציר עמוס ופקוק יותר מדבורה הנביאה. ואני נצמד להגדרה של ציר ראשי ולא לשום שיקול אחר.
ומכיוון שנסיעה בדברוה הנביאה לא מאריכה את המסלול, אין כאן שום דמיון לכניסה לרב חנן ורב יצחק נפחא.
ובזה תם הדיון מבחינתי.
לגבי מה שכתבת שיעשה רק את האמוראים ואז יכנס לרמה ג' ו4 מתוך 6 השכונות יהיו מרוצים, אפשר גם שהוא יכנס לד'2 וד'4 ואז יצא ישר מזכריה הנביא לכביש 375 ואז 4 מתוך 6 שכונות יהיו מרוצים. אפשר גם שהוא יצא מהמסוף ישר לכביש 375 ולא יעשה שום סיבובים וכולם יגיעו למסוף כתחנה מרכזית כי חבל לעשות סיבובים (כמו שאתה טוען על רחוב רב חנן).
פספסת נקודה אחת קטנה, שהקו הזה אמור לשרת את רמה ג', ולא רק את ד', וממילא, הוא אמור לחלוף גם ברמה ג', תוך כדי שמירה על עיקרון הקו המהיר והקצר בלי פיתולים, וזה ע"י המעבר ברחובות הראשיים בג' ובד'.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מעולם לא הזדהיתי יותר עם דברים שכתבתי לפני שנה
החלטה מרושעת שכונה שלמה שלקחו ממנה את כל קווי התחבצ אבל @די חייב להתפתל ולעשות הכל כדי להצדיק ולהסביר שזה נכון
אגב אני עוקב אחר כל הפולמוס אבל כמעט לא מגיב כי כבר ראיתי כאן ובעוד אשכולות שתמיד הוא עושה כל טצדקי כדי להסביר שהעירייה/משרד התחבורה/השיכון צודקים, אז מה הענין.
הצורך הלא ברור של @די להגן אוטו' על המערכת כבר נהיה ממש מביך:
אני לא חושב שאתה נציג של מישהו מהמערכת, אני חושב שאתה לוקה ב"תסמונת" (אני ציני, אל תתפוס אותי על המילה) המגן האוטו' על המערכת.
 

די

משתמש סופר מקצוען
פספסת נקודה אחת קטנה, שהקו הזה אמור לשרת את רמה ג', ולא רק את ד', וממילא, הוא אמור לחלוף גם ברמה ג', תוך כדי שמירה על עיקרון הקו המהיר והקצר בלי פיתולים, וזה ע"י המעבר ברחובות הראשיים בג' ובד'.
הנקודה היא שאתה טוען שהקו לא יכול להיכנס לרב חנן כי זה עיקוף
אז אולי גם להיכנס להאמוראים זה עיקוף
ואולי גם ישעיהו זה עיקוף והקו פשוט יעשה תחנה מרכזית אחת ויצא מהעיר.
הטענה של ג'2 שהקו יכנס לדבורה הנביאה זה בכיינות בעלמא.
מרחק הליכה מהמקום הכי רחוק בג'2 עד התחנה בישעיהו זה 12 דק'. מריש לקיש עד האמוראים זה 18 דק'. ואתה רוצה עוד לקרב את האוטובוס לתושבי ג'2 למתחת לבית, וריש לקיש ימשיכו ללכת 18 דק'.
(האינטרס שלי כאן הוא שאני לא רוצה שהאוטובוס יכנס לכל מיני שכונות בדרך היציאה מרמה ד' שזה לגיטימי במידה והאוטובוס לא נכנס לשכונות של רמה ד')
אני ממש לא מגן על המערכת. אם היו עושים מסלול דרך ג'1 וג'2 הייתי מתלונן. עכשיו אני שמח שהאחראים עשו מסלול הוגן.
 
נערך לאחרונה ב:

האברך ממיר

משתמש מקצוען
הנקודה היא שאתה טוען שהקו לא יכול להיכנס לרב חנן כי זה עיקוף
אז אולי גם להיכנס להאמוראים זה עיקוף
ואולי גם ישעיהו זה עיקוף והקו פשוט יעשה תחנה מרכזית אחת ויצא מהעיר.
חושב שדי הסברתי את הדברים. אולי תעיין שם שוב, תמצא שם הסבר מעולה לשאלות שלך.
(האינטרס שלי כאן הוא שאני הולך לעבור לרמה ד' ונוסע לביתר ולא רוצה שהאוטובוס יכנס לכל מיני שכונות בדרך היציאה שזה לגיטימי במידה והאוטובוס לא נכנס לשכונות של רמה ד')
היתה פעם אחת בהיסטוריה אשה אחת שזעקה גם לי גם לך לא יהיה, והיא זו שהפסידה בסוף.
 

די

משתמש סופר מקצוען
מי שלא רוצה לענות לא חייב.
אין טעם לכתוב שוב ושוב אני לא הולך להגיב.
גם אין טעם לכתוב נציג של המערכת או כל מיני כינויים
אם יש משהו ענייני אפשר לכתוב.
 

די

משתמש סופר מקצוען
צילום מסך 2024-08-19 103142.png
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
'הפעימה' המובטחת תתחיל ב 6.9
מכל הדיבורים הגדולים מדובר סך הכל בהארכה של קו 21 לרמה ה'
קו 23 יתחיל ויסיים ברמה ה'
קו 12 יסע דרך נחל ערוגות במקום צאלים

הוספה של 3 תחנות לקו 23 ברמה ד4
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה