דרוש מידע איך אברך יכול לעשות עוד קצת הכנסות מהצד

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אם ההוצאה החדשית שלך היא 10K - אתה צודק.
לזו"צ שצורך 3 אלף לחודש זה יכול לכסות חצי מההכנסה החודשית.
נראה אותך אומר את זה על 4 אלף לחודש...
בכל מקרה.
אברך לא אמור ללמוד בשביל הכנסה.
הוא לוקח את המילגה [יש שגם אותה לא לקחו] ולא עובד.
אברך זקוק להכנסה, עדיף שיעבוד משהו [לאחר שיתייעץ עם רבותיו].

אברך זה לא לימוד תורה בשביל פרנסה.
אברך זה אברך.

צריך להפריד בין עבודה לתורה.
אפשר להיות אברך שעובד גם במשהו נוסף שעתיים ביום.
לעבוד לפרנסה, זאת מצווה ולא עבירה.
=========
לדוגמא
למה לא ללמוד עם ילד/נער ?
שיפנה לתלמוד תורה או לישיבה קטנה והם יכולים להפנות אליו הורים מעוניינים.
הורים רבים משלמים סכומים סבירים לאדם שילמד עם בנם.
 

ה' אוהב אותי

משתמש צעיר
בכל מקרה.
אברך לא אמור ללמוד בשביל הכנסה.
בכל מקרה,
אברך לא אמור שיטיפו לו איך וכמה ללמוד.
אברך שזקוק לפרנסה אולי צריך לצאת לעבוד.
אברך שהרגע התחתן ואשתו מחפשת עבודה - אין דבר יותר לגיטימי מלחפש כספים קטנים שיוכלו להחזיק אותם עד שיתייצבו.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
בכל מקרה,
אברך לא אמור שיטיפו לו איך וכמה ללמוד.
אברך שזקוק לפרנסה אולי צריך לצאת לעבוד.
אברך שהרגע התחתן ואשתו מחפשת עבודה - אין דבר יותר לגיטימי מלחפש כספים קטנים שיוכלו להחזיק אותם עד שיתייצבו.
למה לא ?
זאת מצווה גדולה להשיג פרנסה.

אבל שיחפש את הכסף בעבודה ולא בלימוד בשביל מילגה.
ישנם עבודות רבות עם כסף סביר ולא ללמוד עיון הפרשה [כשזה לא מעניין אותו...] בשביל כסף.

לא לומדים בשביל כסף!
עובדים בשביל כסף.
 

ה' אוהב אותי

משתמש צעיר
למה לא ?

אבל שיחפש את הכסף בעבודה ולא בלימוד בשביל מילגה.
ישנם עבודות רבות עם כסף סביר ולא ללמוד עיון הפרשה [כשה לא מעניין אותו...] בשביל כסף.

לא לומדים בשביל כסף!
עובדים בשביל כסף.
האופציות שלפניו:
לצאת לעבוד בגלל העיקרון המקודש שלא לומדים בשביל כסף.
להשאר אברך ולעבור על העיקרון המקודש הנ"ל.
אני הייתי בוחר בשניה.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
האופציות שלפניו:
לצאת לעבוד בגלל העיקרון המקודש שלא לומדים בשביל כסף.
להשאר אברך ולעבור על העיקרון המקודש הנ"ל.
אני הייתי בוחר בשניה.
שישאר אברך!
אף אחד לא ממליץ לו לצאת.

יחפש משהו מהצד לעבוד במשהו.
ללמוד עם תלמיד או כל דבר אחר.
אם הוא יעבוד שעתיים בשביל כסף, אז זה לא פוגע במעלתו בכלום.

מהיכן שאסור לאברך לעבוד במשהו ?

עדיף לעבוד בשביל פרנסה, מאשר ללמוד בשביל פרנסה.
לומדים בשביל תורה ולא בשביל פרנסה.
 

ה' אוהב אותי

משתמש צעיר
יחפש משהו מהצד לעבוד במשהו.
ללמוד עם תלמיד או כל דבר אחר.
אם הוא יעבוד שעתיים בשביל כסף, אז זה לא פוגע במעלתו בכלום.
למה אם הוא לומד דף היומי ירושלמי זה כן פוגע במעלתו (מעיון הפרשה הייתי יותר מסתייג כי זה פחות לימוד - עיון ההלכה זה מצוין)??
לא מדובר על מישהו שיושב ולומד כמי שכפאו שד, אז מה אם בחינם הוא לא היה חושב ללמוד ירושלמי \דף היומי \ משנה ברורה?
 

שועל קרבות

משתמש צעיר
האשכול דיבר על להוסיף הכנסה (כנראה שהאברך דחוק - ואינו רוצה להזדקק לבריות...) ואנשים טובים רוצים להכניס בתוכו ענייני השקפה ראויים מאוד, אבל לכל דבר יש מקום וזמן תפתחו על זה אשכול חדש ואולי גם תצטטו את גדולי ישראל וראשי הישיבות לדורותיהם.
 

yair levi

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
הטיעונים האחרונים על כך שלאברך צעיר מספיק תוספת קטנה לחודש נכונים, אבל לא לגמרי.
ההצטדקות שלי לעשות בנושא זה בתשעה באב הוא כי זה בנין הבית היהודי... שהוא מקום להשארת השכינה.

אני אקדים משהו חשוב לדעתי, אברך צעיר צריך לחשוב על פיתוח כשרון קיים יותר מאשר על הכנסה קטנה.
לא לחשוב על ה800 שח שהוא יוסיך לתקציב החודשי עכשיו, אלא לאומנות שהוא יפתח באותו תחום, כך שמלבד ה-800 שח שיש לו היום מאיזה עבודה של 45 דקות פעמיים בשבוע, הוא יוכל באותו הזמן בדיוק להרוויח בעוד כמה שנים 2000 שח לחודש.
פיתוח אומנות בתחום מסוים חשובה מאוד, והיא דוקא מבטיחה את המשך הלימוד של בעל משפחה.
זה חשיבה רחבה ויהודית.
החשיבה של בא נעבוד עכשיו שעה בשבוע בכל מה שבא העיקר שזה יוסיף ל700 שחסרים לי החודש, היא גישה שלטווח הארוך פוגעת בבעל משפחה.
מצד שני הגישה של אני לא רואה איך אני גומר את החודש אז אני ארוץ ללמוד מקצוע שמפורסם כעת בלוחות מודעות ומבטיח 10K לחודש - מוכיח את עצמו כלא יעיל וודאי לא מבטיח את סדרי הלימוד.
אם כבר היום יש משהו שאתה טוב בו, וזה יכול להיות ללמד ילדים גמרא, או כתיבת מאמרים, שירת קודש, יעוץ לצעירים, אחריות על פעילות ילדים,
כל אלו לטוח הארוך יכולים להשתדרג לסכומים גבוהים יותר באותם שעות עבודה.
תתחיל לעשות זאת היום בשעות בודדות בשבוע, כדי לקנות את המיומנות, וכך תוכל לשחק עם המחיר והשעות לפי צרכי הבית.
בתחומים מסוימים זה יותר קל וחלקם זה דורש יצירתיות - אבל העיקרון הוא אותו עקרון:
תחום אחד לאורך זמן - מייצר מומחיות, ומומחיות מייצרת כסף גבוה בפחות מהזמן.
לזה צריך סבלנות, התמדה, עקביות, והתפתחות ולמידה עצמית בתחום, ולא, לא צריך גאונות, ולא צריך בטחון עצמי בשמיים.
הכי חשוב זה לא לקפוץ על כל עגלה שבאה בשביל לסתום 500 שח, ולגדוע בכך את ההתפתחות הטבעית.
אני אומר זאת מנסיון שלי ושל כמה מחברי, כולנו אברכים בני שלושים ולומדים 2.5 סדרים ביום, עוסקים בעבודות קודש מספקות מבחינה רוחנית וגשמית, ומרווחים 'פר שעה' יותר מאחרים שבחרו בעבודות מזדמנות או בעבודות מסודרות.
 

ה' אוהב אותי

משתמש צעיר
הטיעונים האחרונים על כך שלאברך צעיר מספיק תוספת קטנה לחודש נכונים, אבל לא לגמרי.
ההצטדקות שלי לעשות בנושא זה בתשעה באב הוא כי זה בנין הבית היהודי... שהוא מקום להשארת השכינה.

אני אקדים משהו חשוב לדעתי, אברך צעיר צריך לחשוב על פיתוח כשרון קיים יותר מאשר על הכנסה קטנה.
כמובן אברך שרוצה לעבוד.
האברך שלנו הדגיש שהוא לא רוצה עבודה - גם לא עבודת קודש.
וכבר כתבתי שיש מספיק סיטואציות שבהם אין חשש על העתיד (האשה תמצא עבודה בעז"ה)
אלא רק על איך גומרים עכשיו את החודש. (או במקרה של הוצאה חד פעמית חריגה).
 

ד. מ.

משתמש מקצוען
אני לא רוצה להיכנס לכל הדיון הזה, רק אומר שמנסיון אישי עיון הפרשה ושאר הדברים האלה יכולים להיות מאד מאד במקום לאברך צעיר שכרגע צריך כסף נוסף (והסכומים האלו מספיקים לו), ועדיין לא מספיק התבסס בחיים (מצד עבודה של אשתו דירה וכדו') בשביל לדעת אם הוא צריך להוסיף עבודה מהצד או לא, כי הדברים האלה הם במהות שלהם זמניים (אפי' שאפ' לעשות אותם קבוע) ושאר הרעיונות להשיג הכנסה נוספת יכול להיות להם יותר משמעות לזמן ארוך, וד"ל.
 

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
צריך להיזהר מאוד מאוד מלהגיד לאברך לצאת מהלימוד אפילו לשעתיים (רק רב יוכל לומר דבר כזה)
היצר הרע עובד טוב ונדיר למצוא אברך שעובד רק שעתיים ביום למשך שנים
לאט לאט מוסיפים עוד שעות ,רק ערב אחר כך גם צהריים ואחר כך רק שיעור דף היומי
יש לו מנה רוצה מאתיים
בהצלחה
 

ד. מ.

משתמש מקצוען
צריך להיזהר מאוד מאוד מלהגיד לאברך לצאת מהלימוד אפילו לשעתיים (רק רב יוכל לומר דבר כזה)
היצר הרע עובד טוב ונדיר למצוא אברך שעובד רק שעתיים ביום למשך שנים
לאט לאט מוסיפים עוד שעות ,רק ערב אחר כך גם צהריים ואחר כך רק שיעור דף היומי
יש לו מנה רוצה מאתיים
בהצלחה
מסכים ביותר, ושוב, בנוגע למה שנכתב כאן לפני כן, בעיון הפרשה וכדו' כמעט ואין חשש כזה (אלא החשש של להתעסק בלהרוויח כסף, שאפי' שגם הוא יכול להוביל דברים לא טובים הוא חשש פחות בהרבה והרבה פעמים אין ברירה).
 
נערך לאחרונה ב:

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
צריך להיזהר מאוד מאוד מלהגיד לאברך לצאת מהלימוד אפילו לשעתיים (רק רב יוכל לומר דבר כזה)
היצר הרע עובד טוב ונדיר למצוא אברך שעובד רק שעתיים ביום למשך שנים
לאט לאט מוסיפים עוד שעות ,רק ערב אחר כך גם צהריים ואחר כך רק שיעור דף היומי
יש לו מנה רוצה מאתיים
בהצלחה
אכן צריך להתייעץ עם תלמיד חכם.

רק כתבתי
שזה בעיה ללמוד בשביל פרנסה.
ככה לא לומדים!


מה למעשה ?
שיתייעץ עם תלמיד לכם.
 

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
אכן צריך להתייעץ עם תלמיד חכם.

רק כתבתי
שזה בעיה ללמוד בשביל פרנסה.
ככה לא לומדים!


מה למעשה ?
שיתייעץ עם תלמיד לכם.
בכל מקרה נדיר שבנאדם יחזיק מעמד ללמוד רק בשביל פרנסה (כדברי בעלי, לא מבינה בזה)
 

סתםם

משתמש פעיל
יש גם כוללים נץ אם מתאים ויש שמשלמים על זה מאד טוב ( 1000 ומעלה)
ובקשר ללמוד עם ילדים ובחורים אפשר גם דרך קרן ההסעות זה ממומן ממשרד החינוך
ובכל מקרה לא שווה לצאת מהלימוד בשביל 1000-3000 ש"ח זה רק להפסיד את הס"ד של האברכים ובד"כ עולה הרבה הרבה יותר
בהצלחה
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
לגבי עיון הפרשה, לשים לב שיש להם כמה כללים כדי לקבל מגלות, (אם כי לרוב האברכים הכללים מתאימים)
וכן יש לפעמים מלגות בעיון הפרשה שייתכן ואחד מבני המשפחה הכניס להם כדי שיכניסו לך. (יש אצלם כזאת אפשרות)

יש גם ארגונים שיש הגרלות כמו "ישיבה על קברו" ויש את את ארגון שהוקם לאחר פטירת ר' חיים קניבסקי.

ונזכה שישלח לנו ה' ולכל עמך בית ישראל כדי פרנסתם
 

sem

משתמש פעיל
אפשר ללוות הסעות של חינוך מיוחד
אפשר גם להיות מט'ב של קשיש חרדי. הרבה קשישים צריכים את העזרה בשעות הבוקר- ללכת לבית הכנסת וכו'
 

yair levi

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
אפשר ללוות הסעות של חינוך מיוחד
אפשר גם להיות מט'ב של קשיש חרדי. הרבה קשישים צריכים את העזרה בשעות הבוקר- ללכת לבית הכנסת וכו'
הנה.
על כאלו דברים דיברתי.
עבודות מזדמנות שלא מוסיפות אנגריה שמחה ויצירתיות, ולא מאפשרות לקבל בהמשך הדרך שכר גבוה לשעה.
מורידות את כבודו של האברך כאיזה מסכן שצריך כמה גרושים.
אני מאמין שאברך שיודע ללמד ילד גמרא באופן יוצא מן הכלל אמור לקבל לכה"פ 100 שח לשעה, ולמה זה לא קורה, לא כי הורים לא מסכימים לשלם, אלא האברך עושה את זה בשביל לקבל כסף, ולא בשביל המטרה להיות מלמד ממש טוב ומוכשר, ולעזור בכמה שיעורים לילדים שצריכים קידום.
זה נכון לגבי עזרה ויעוץ לצעירים, לימוד נגינה לילדים, ולגבי כל עבודה שדורשת רק ידע ונסיון חיים שמביא תוצאה.
אם הוא מפחד להסחף ולעבוד יותר מדי שישים גבולות, אני חשוב שהגבולות בעבודות מבוססות ידע יהיו יותר קלים מאשר עזרה למבוגר בבוקר או ליווי להסעות ילדים.
עיינו בהודעתי לעיל.
וזה קצת מצחיק אותנו שכולנו כאן בפורום מנסים להגן על אותו אברך שלא יבטל תורה ויציץ כאן בפורום, שלא ח"ו יפול לאיפה שאנחנו נמצאים ח"ו, ולכן אנחנו מנסים לשמור שלא יגרר לעוד איזה שעת עבודה ביום.
זוהי גישה שמעליבה את יכולתו וכוחותיו של אברך בעל משפחה, הוא אמור להיות חזק, הוא אמור לפרנס, הוא אמור להיות אחראי, והוא לא אמור להיות עטוף בצמר גפן.
והוא מספיק חזק כדי לקבוע את הגבולות, נסיונות יש לכולם, גם לנו וגם לו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה