ישיבות שנותנות שחרור לא בהכרח מלמדות לימודי חול.מישהו מכיר מקום כזה אבל עם בחורים טובים ישיבה ליטאית שמורה אבל נותנים שחרור ומלמדים עוד דברים
והאם זה בעייתי עכשיו ללכת למקום כזה אחרי פסיקת בג''ץ לגבי חוק הגיוס
אני רוצה גם ישיבה שמשלבת לימודים שוניםישיבות שנותנות שחרור לא בהכרח מלמדות לימודי חול.
זה לא תלוי אחד בשני.
אני מסכימה עם. הגישה אבל לא בטוח שיש ישיבה מתאימה כזו.אני רוצה גם ישיבה שמשלבת לימודים שונים
לדעתי חלק מהבחורים שהולכים לישיבות שמשחררות זה ממש בזבוז זמן כי מדובר בד''כ בבחורים שלא עושים כלום ובמסגרת רגילה לא רוצים אותם אז הם הולכים למקום שיתנו להם להשתעמם בלי ללחוץ עליהם.
ואני מחפש ישיבה שאם לבחור קשה ללמוד רק תורה אז לפחות ימלא את היום בדברים אחרים והעיקר של ישב בטל במשך כל הישיבה
ובישיבות מסכימים עם זה?יש בחורים שמשלבים ישיבה כלשהי ולימוד מקצוע במקום שלומדים בו מקצוע בלבד.
יש ישיבות שמיועדות לזהובישיבות מסכימים עם זה?
אם כי כמובן שיש כאלה שאינם מתאימים למסגרת שנקראת 'ישיבה' ולכך יש מסגרות אחרות ברוך ה', אך אינם נקראים ישיבה!!!1. ישיבה - הגדרתה מקום שלומדים בו רק תורה!
לדעתי זה גישה קצת הרסנית להגדיר בחורים שקשה להם ללמוד כל היום תורה ולא לתת להם ללכת כי זה לא נקרא ישיבה וזה טעות חמורה.ישיבה זה מקום שלומדים בו רק תורה וכל היום,
מקום שלומדים בו לימודי חול יכול להיקרא אוניברסיטה או תיכון אבל לא ישיבה.
אף אחד לא אמר שישיבה זה מקום שחייבים ללמוד בו 24/7אם כי כמובן שיש כאלה שאינם מתאימים למסגרת שנקראת 'ישיבה' ולכך יש מסגרות אחרות ברוך ה', אך אינם נקראים ישיבה!!!
תלוי איך מגדירים...לדעתי זה גישה קצת הרסנית להגדיר בחורים שקשה להם ללמוד כל היום תורה
מי לא נותן להם ללכת?!ולא לתת להם ללכת כי זה לא נקרא ישיבה וזה טעות חמורה.
כנ"ל - לא כולם יכולים אבל ישיבה נועדה למי שכן..למה כולם יכולים ללמוד יום שלם בישיבה?
כנ"ללמה כולם יכולים ללמוד יום שלם בישיבה?
כשאתה כופה על בחור בגיל הזה משהו שהוא מתקשה איתו ואתה לא נותן לו ברירות אחרות זה יכול להזיק מאוד והרבה בחורים כבר נפלו מגישה כזו או של הורים או של צוות.
אז זהו, שלא אני ולא אתה מגדירים מהי ישיבה!אף אחד לא אמר שישיבה זה מקום שחייבים ללמוד בו 24/7
ישיבה זה מקום שלומדים בו תורה
קטונתי מלענות...ואם לומדים שם חצי יום זה כבר מקום קדוש ועושה נחת רוח לקב''ה
ברור שלא כולם יכולים.לדעתי זה גישה קצת הרסנית להגדיר בחורים שקשה להם ללמוד כל היום תורה ולא לתת להם ללכת כי זה לא נקרא ישיבה וזה טעות חמורה.
למה כולם יכולים ללמוד יום שלם בישיבה?
כשאתה כופה על בחור בגיל הזה משהו שהוא מתקשה איתו ואתה לא נותן לו ברירות אחרות זה יכול להזיק מאוד והרבה בחורים כבר נפלו מגישה כזו או של הורים או של צוות.
יש מי שהגישה המקובלת לא טובה להם ואולי מזיקה להם. אבל למעשה זהו נושא מורכב מאוד לדעתי ולא נתון לפתרון פשוט - או במילים אחרות העולם לא מושלם.לדעתי זה גישה קצת הרסנית להגדיר בחורים שקשה להם ללמוד כל היום תורה ולא לתת להם ללכת כי זה לא נקרא ישיבה וזה טעות חמורה.
למה כולם יכולים ללמוד יום שלם בישיבה?
כשאתה כופה על בחור בגיל הזה משהו שהוא מתקשה איתו ואתה לא נותן לו ברירות אחרות זה יכול להזיק מאוד והרבה בחורים כבר נפלו מגישה כזו או של הורים או של צוות.
אבל לא ניכנס לזה בפורום.
בלת"קמישהו מכיר מקום כזה אבל עם בחורים טובים ישיבה ליטאית שמורה אבל נותנים שחרור ומלמדים עוד דברים
והאם זה בעייתי עכשיו ללכת למקום כזה אחרי פסיקת בג''ץ לגבי חוק הגיוס
טרם מנית ישיבה גדולה אחתיש כל מיני ישיבות כאלו בסגנון מודרני יותר מהסטנדרט,
כגון ישיבת מערבא, נהורא, נהרדעא ועוד
תבדקו אם מתאים לכם
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: