דרוש מידע לימודי ניתוח התנהגות בסמינרים, בעד או נגד?

מצב
הנושא נעול.

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
מלבד זה, כדי לעבוד בתחום בצורה מקצועית, הכלי הזה לכשעצמו לא מספיק.
חולקת גם על זה :)
ניתוח התנהגות הוא מקצוע בפני עצמו והוא מיועד לטיפול בקשיים תפקודיים והתנהגותיים.
מנתחות התנהגות עובדות הרבה פעמים בעבודה רב צוותית עם קל"ת, מרב"ע, מטפלות רגשיות ועוד.

מנתחת התנהגות לא צריכה לעבור הכשרה גם בתחומי נוספים כדי להיות מטפלת מקצועית, אך היא בהחלט צריכה לדעת להפנות את ההורים/ המטופלים לאיש מקצוע אחר כאשר היא מזהה שהבעיה היא לא התנהגותית , או לטיפול מקביל במקרה שיש גם קשיים התנהגותיים וגם קשיים נוספים .

יש גם קשיים שאינם קשיים רגשיים כמו קשיים בוויסות החושי או בתפקודים הניהוליים שנראים כמו קשיים התנהגותיים או שיוצרים קשיים התנהגותיים נוספים. זה לא אומר שהמנתחת התנהגות צריכה ללמוד גם להיות מרפאה בעיסוק, היא צריכה לדעת להפנות למרפאה בעיסוק במקרה הזה, לדוגמה.

זה לא סותר שישנן מנתחות התנהגות שלומדות ומעשירות את תחומי הידע שלהן בכלים נוספים, כמו שיש מרפאות בעיסוק או קלינאיות תקשורת שלומדות CBT, לצורך הדוגמה.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
מעניין אותי
יש פה מנהל/ת שמעסיק/ה מנת"ה בוגרות סמינרים?
שתענה לנו על השאלה האם הם מצליחות
 

ראשית דעת

משתמש צעיר
נגד.
ולא רק לימודי ניתוח התנהגות.
נגד לימודי מקצוע בסמינרים בכלל.
ביום שבו נשתחרר מהתלות הזו בסמינרים, עולם התעסוקה החרדי יראה אחרת לגמרי.

וואי ממששש
כמעט כל מי שאני מכירה לא עובדת היום במקצוע שלמדה בסמינר (ניחוש: הוראה, אבל למען האמת גם מהנדסות תוכנה, כאלה שלמדו הנה"ח ועוד מקצועות 'סמינריים')
וחבל גם על הכסף שההורים משלמים
ללמוד הוראה בסמינר זה למעלה מ30,000 שח בידיעה שהבת לא תעסוק בזה אחר כך ואחרי הסמינר תלמד משהו אחר
לא חבל?
יש התחלה של פתרון
 

ראשית דעת

משתמש צעיר
לא הבנתי איך זה פתרון. חוץ ממה שזה דוחה את לימודי המקצוע בשנה נוספת.
זה מנתק את החלק הרוחני- ערכי- חברתי, מלימודי מקצוע.
לא צריך לשלם על מקצוע רק כדי להיות במסגרת חינוכית תורמת.
לא חייבים ללמוד מה שהסמינר מציע רק כדי להשאר בחברה טובה.
את כל תחומי הלימוד שיש בסמינרים אפשר ללמוד בבית המורה\ לימודי ערב ובמכוני הכשרה למיניהם. כשמגיעים להחלטה בצורה מסודרת, מתוך ידע, כשכל האופציות פתוחות ולא רק 3 האופציות שהסמינר הספציפי מציע, הבחירה הרבה יותר מדויקת. אפשר לבחור ללמוד במקום הכי טוב, הכי מתאים, שמלמד את מה שהכי רלוונטי לכל אחת.
 

אמא של אלי

משתמש פעיל
אני רוצה להתייחס לפן המקצועי של טיפול התנהגותי:
ללמוד ניתוח התנהגות מקצועי זה לקבל ידע תיאורתי ויישומי , להתנסות בשטח ולהיות במלווה בהדרכה באופן תמידי.
מלבד זה, כדי לעבוד בתחום בצורה מקצועית, הכלי הזה לכשעצמו לא מספיק.
השיטה הזאת טובה אבל לא מספיקה לילדים עם בעיות התנהגות.
צריך לשלב כלים נוספים ולהתמקצע כל הזמן. (CBT/DBT ועוד)
וכדי לתת כלים משמעותיים לגננות/למורות או להורים צריך ללמוד עוד הרבה מסביב.
אי אפשר להפריד התנהגות מרגש.
לדוגמא, ילד יכול לסגל לעצמו התנהגות בעייתית כתוצאה מחוסר יכולת להתמודד עם רגשות קשים.
נהיה חייבים להתייחס גם לרגשות..
סתם דוגמא.
אז ללמוד רק ניתוח התנהגות וללכת לעבוד עם ילדים... יש בזה הרבה מן החסר..
לא נכון!
כלים נוספים יכולים לשבח את העבודה ואין ספק שמנתחת התנהגות שהיא גם עו"ס קלינית עושה עבודה יסודית בהרבה
אבל
נתוח התנהגות מתייחס להתנהגות ומכיר ברגש כמשהו נלווה שאמור להשתנות בעקבות השינוי בהתנהגות ,
לעיתים קרובות מאוד ההמלצה של מנתח התנהגות תהיה לפנות במקביל לטיפול רגשי כדי לטפל בשורש הבעיה כי במידה ולא יתכן שההתנהגות תשנה מופע ( לדוג' עבדו עם ילד על הרטבת לילה , הטיפול ההתנהגותי הכחיד את ההתנהגות אבל כיון שישנה חרדה בסיסית הילד התחיל לכסוס ציפורניים)
 

הדר מוריה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
ומחנכת רווקה בלי ילדים למתבגרות?
ויועצת בתיכון שעוד לא נשואה?
ויועצת זוגית גרושה?
ומפקחת בבתי ספר שהילדים שלה כמעט ברווחה?
ורב שמרצה בין היתר גם על זוגיות וגרוש?
ומנחה הורים שה' ישמור על הילדים שלו?
הכל דוגמאות אמיתיות שאני מכירה ואין סוף לדבר.

צריך שתהיה הכשרה טובה ואיכותית שתקנה גם כלים טיפוליים וגם כלים בינאישיים וכבוד לכל אחד.
בכל גיל ובכל מצב יכולים להיות אנשים שמוכשרים בזה ושיש להם נפש שמתאימה לעסוק בזה.
חזק.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
ומכיר ברגש
ניתוח התנהגות לא מכיר ברגש
כי רגש הוא דבר לא התנהגותי
מנתחי התנהגות
ומכירים ברגש כמשהו נלווה שאמור להשתנות בעקבות השינוי בהתנהגות ,
לעיתים קרובות מאוד ההמלצה של מנתח התנהגות תהיה לפנות במקביל לטיפול רגשי כדי לטפל בשורש הבעיה כי במידה ולא יתכן שההתנהגות תשנה מופע ( לדוג' עבדו עם ילד על הרטבת לילה , הטיפול ההתנהגותי הכחיד את ההתנהגות אבל כיון שישנה חרדה בסיסית הילד התחיל לכסוס ציפורניים)
 

אמא של אלי

משתמש פעיל
ניתוח התנהגות לא מכיר ברגש
כי רגש הוא דבר לא התנהגותי
מנתחי התנהגות
זה כבר ממש סטייה מנושא האשכול
אבל חשוב לי ממש להבהיר כי זה עוול למקצוע
מנתחי התנהגות מכירים בחשיבותם של רגשות ובתפקידם בהתנהגות. עם זאת, מנתחי התנהגות מתמקדים בהתנהגות הניתנת לצפייה וביחסיה עם הסביבה, ולא במצבים נפשיים פנימיים כמו רגשות. כלומר מנתחי התנהגות מתעניינים יותר כיצד ניתן לשנות התנהגות כדי לשנות תגובות רגשיות (אגב רגשות רבים ניתנים לתרגום לשפה התנהגותית כמו תסכול ועוד)
 

reish

משתמש מקצוען
זה כבר ממש סטייה מנושא האשכול
אבל חשוב לי ממש להבהיר כי זה עוול למקצוע
מנתחי התנהגות מכירים בחשיבותם של רגשות ובתפקידם בהתנהגות. עם זאת, מנתחי התנהגות מתמקדים בהתנהגות הניתנת לצפייה וביחסיה עם הסביבה, ולא במצבים נפשיים פנימיים כמו רגשות. כלומר מנתחי התנהגות מתעניינים יותר כיצד ניתן לשנות התנהגות כדי לשנות תגובות רגשיות (אגב רגשות רבים ניתנים לתרגום לשפה התנהגותית כמו תסכול ועוד)
דיוק חשוב ונכון.
 

פרפר

משתמש מקצוען
זה מנתק את החלק הרוחני- ערכי- חברתי, מלימודי מקצוע.
לא צריך לשלם על מקצוע רק כדי להיות במסגרת חינוכית תורמת.
לא חייבים ללמוד מה שהסמינר מציע רק כדי להשאר בחברה טובה.
אף אחת לא משלמת על לימודי מקצוע בשביל להיות במסגרת חינוכית או כדי להשאר בחברה טובה. לא מדובר פה על ילדות בנות עשר. לומדים מקצוע בשביל פרנסה. ואי אפשר להעתיק מודל של חו"ל לכאן. כי במצב העניינים בארץ יש לבנות חלון זמן מצומצם מאד לרכישת מקצוע לפני החתונה, והן לא יכולות להקדיש שנה שלמה ללימודי קודש.
אם כבר, עדיף קונספט של לימודי קודש במסגרת לימודי ערב.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
מנתחי התנהגות מכירים בחשיבותם של רגשות ובתפקידם בהתנהגות. עם זאת, מנתחי התנהגות מתמקדים בהתנהגות הניתנת לצפייה וביחסיה עם הסביבה, ולא במצבים נפשיים פנימיים כמו רגשות. כלומר מנתחי התנהגות מתעניינים יותר כיצד ניתן לשנות התנהגות כדי לשנות תגובות רגשיות (אגב רגשות רבים ניתנים לתרגום לשפה התנהגותית כמו תסכול ועוד)
בואו נעשה חלוקה בין האישים למקצוע
ABA ביסודו לא מכיר בשום דבר שאינו התנהגותי
ורגש מה נעשה הוא לא התנהגותי
מנתחי התנהגות-האנשים מכירים ברגשות
אם כי אינם מוסמכים לטפל בהם
זו הסיבה שהרבה מאוד מאילופי בעלי החיים מעשה בעזרת מודלים של ABA
 

אמא של אלי

משתמש פעיל
בואו נעשה חלוקה בין האישים למקצוע
ABA ביסודו לא מכיר בשום דבר שאינו התנהגותי
ורגש מה נעשה הוא לא התנהגותי
מנתחי התנהגות-האנשים מכירים ברגשות
אם כי אינם מוסמכים לטפל בהם
זו הסיבה שהרבה מאוד מאילופי בעלי החיים מעשה בעזרת מודלים של ABA
איפה ראית שכתבתי שמנתחי התנהגות מוסמכים לטפל ברגשות באופן ישיר?????
הרגשות משתנים בד"כ בעקבות שינוי בהתנהגות (אחרי הפעולות נמשכים הלבבות...)
ומנתח התנהגות שבז לרגש ולא מבין את חשיבותו מוזמן באמת לעסוק באילוף בע"ח
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
איפה ראית שכתבתי שמנתחי התנהגות מוסמכים לטפל ברגשות באופן ישיר?????
לא כתבתי שככה כתבת
הרגשות משתנים בד"כ בעקבות שינוי בהתנהגות (אחרי הפעולות נמשכים הלבבות...)
יתכן אם כי לא זו האמונה ההתנהגותית הטהורה
ומנתח התנהגות שבז לרגש ולא מבין את חשיבותו מוזמן באמת לעסוק באילוף בע"ח
לכן חילקתי בין המקצוע לאנשים
כלומר מנתחי התנהגות מעריכים רגשות
המקצוע מתייחס להתנהגויות
האנשים שעוסקים בו מכירים גם ברגשות
הכלי אינו מכיר בהם
 

הודיה נבטא

משתמש חדש
נגד.
ולא רק לימודי ניתוח התנהגות.
נגד לימודי מקצוע בסמינרים בכלל.
ביום שבו נשתחרר מהתלות הזו בסמינרים, עולם התעסוקה החרדי יראה אחרת לגמרי.
מוחה לגמרי על מה שנאמר כאן!!!
אני רואה כמה נשות מקצוע יצאו מהסמינרים והרויחו גם מקצוע לחיים, וגם ידע רוחני וכלים לבניית הבית היהודי.
מאות יועצות מס, מנהלות חשבונות, מורות למתמטיקה, מטפלות רגשיות, מנתחות התנהגות יצאו מהסמינרים החרדים!!!!

"נשתחרר מהתלות הזאת בסמינרים ,עולם התעסוקה החרדי יראה אחרת"-יראה לגמרי אחרת ה' ישמור!!!!!!
זה כמו להגיד נשתחרר מעול התורה ה' ישמור!!!!
על מסגרת שמקנה יראת שמיים וחינוך איך אפשר לומר דברי גנאי????
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
לא קראתי את כל האשכול הזה
אבל חייבת להגיב
המקצוע הזה הוא מקצוע חשוב מאוד מאוד!!
יכול להאיר הרבה מצבים לא מפוענחים שהגיע הזמן שמישהו יעשה עצירה ויבחן אותם לעומק
אבל- לתת לנערה בת 18 להתחיל ללמוד כזה מקצוע
כשהיא בעצמה עוד ילדה קטנה עם התנהגויות לא ממש מגובשות
זה אפילו לא מגוחך, זה הזוי וחסר אחריות!!
תנאי הסף להתקבל לכאלו לימודים חייב להיות נסיון בעבודה עם ילדים מינימום 5-10 שנים.
לקחת בנות בסמינר שתוך כדי לימודי הוראה לומדות ניתוח התנהגות זה לכרות את הענף של ניתוח התנהגות
ולכרות את הענף עליו כולנו יושבים. להפוך את כל הגישה החינוכית לבדיחה עצובה
שצוציקית שיודעת לדקלם בע"פ מה שלמדה ולא מכירה את החיים האמיתיים תשב עם הורים ותסביר להם כל מיני דברים שאין לה מושג בהם זה פשוט פשע.
שמנתחת התנהגות שלמדה מה שלמדה בכמה קורסים נחמדים (לא יודעת מי בכלל מעביר את החומר...) תוך כדי לימודי הוראה בסיסית ותגיד שהנוירולוג לא בסדר, וההורים לא בסדר ורק היא רואה דברים שאף אחד לא מצליח לעלות עליהם (כן. נתקלתי באחת כזאת לצערי...) זה תופעה עצובה שחייבת לצאת מיידית מהמערכת.
ועד שלא ימסדו את המקצוע הזה עם תנאי קבלה, תעודות מתאימות למרצים, ולימודים מפוקחים ע"י גוף אחראי מוטב שיוציאו אותו משימוש במוסדות החינוך ויפה שעה אחת קודם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

רגשות ללא האנשה • אתגר 55

לוח מודעות

למעלה