התייעצות חרם...

מצב
הנושא נעול.

אנילימילי

משתמש צעיר
צילום מקצועי
לדעתי לא מספיק!
אל תשכחו שגיל בית ספר הוא גיל מאוד קטן בשביל לקלוט דברים עם מסר עמוק!
תעלו הצעות מה לדעתכם כן אפשר לעשות
כי גיל היסודי לדעתי יכול לרוץ מכיתה א ואילך ולא צריך לחכות עד התיכון אחרי המקרה....
 

ארמון חול

משתמש פעיל
וכתוכנית שיעור של 45 דקות עם מסר נוקב, משולב ראיונות וסרטון הסברה לגילאי היסודי (כולל נספח למורה-גישות לתלמידות ולהורים וכו'...), לדעתכם/ן זה ירוץ?
גם תכנית שתמשך חודשיים, עם הרבה בונוסים ומתנות
וברגע שתפסק התכנית, הכל יחזוק לקדמותו,
זה עבודה של מורה!!! כל הזמן- כל השנה!!!!
לא הטפות מוסר פעם ב.....
ולא תכנית "חוייתית" של חודשיים
 

אנילימילי

משתמש צעיר
צילום מקצועי
גם תכנית שתמשך חודשיים, עם הרבה בונוסים ומתנות
וברגע שתפסק התכנית, הכל יחזוק לקדמותו,
זה עבודה של מורה!!! כל הזמן- כל השנה!!!!
לא הטפות מוסר פעם ב.....
ולא תכנית "חוייתית" של חודשיים
זה לא אמור להיות תוכנית
זה אמור להיות שיעור של בנ"א לחברו (45 דקות) עם המסר הכי חזק שיש, שיכול לגרום אפילו לילדה בכיתה א להתרגש ולעלות עם זה לכיתה ב.
ובינינו - יש שיעורים שלא שוכחים!!!!! (לרמה כזאת אנחנו רוצים להגיע!)
 

פ.נ

משתמש מקצוען
גם תכנית שתמשך חודשיים, עם הרבה בונוסים ומתנות
וברגע שתפסק התכנית, הכל יחזוק לקדמותו,
זה עבודה של מורה!!! כל הזמן- כל השנה!!!!
לא הטפות מוסר פעם ב.....
ולא תכנית "חוייתית" של חודשיים
אני חושבת שזה בעיקר מול ההורה והמורה להנחות אותם איך הילד שלהם לא יחווה ואיך הוא לא יעשה חרם לילדים בכיתה
אחר כך מול התלמידים
לעשות אפילו ערב אחד להורים בנושא הזה
ואילו למורים קורס העשרה שיהיו חיבים לעבור במיסגרת העבודה שלהם בהוראה
עם יש לכם אפשרות תרוצו עם ההצעה הזאת למישרד החינוך/חינוך העצמאי
 

אנילימילי

משתמש צעיר
צילום מקצועי
לצערי מכירה מקרוב מאוד כמה מקרים כאלו.... (בבית יעקב)
והצוות החינוכי התעלם במופגן, אם לא השתתף בחרם...
לפעמים כשמורה מתערבת זה עושה את החרם יותר גרוע
זה כל המורכבות בעניין
מורה צריכ/ה לפעול בפיקחות ממש!!!
עניני נפשות
 

ארמון חול

משתמש פעיל
לא לעשות כלום זה בעצם לתת ידיים למעשה הנפשע הזה!!!
יש מעבר ללא לעשות כלום!!
במיוחד אם הילדה המוחרמת היא קצת נכשלת, מסכנה - לפעמים עושה קצת בלאגנים (והמורה חושבת "מגיע לה" ומחרימה אותה)
וילדה המחרימה היא הבלונדינית עם החיוך המתוק שאמא שלה חברה של המנהלת... או שהיא XXX
 

מוז'יניקית

משתמש רשום
לפעמים כשמורה מתערבת זה עושה את החרם יותר גרוע
אני לא יודעת מה לגבי מקרים אחרים אבל ממה שאני הייתי מעורבת בחרם שעשו על חברה טובה, אם המורה הייתה מתערבת היא בהחלט הייתה יכולה להציל.... (במיוחד שהיה לה אפשרות לעשות זאת)
 

ידידים

משתמש פעיל
אמאלה , מזעזע פה התגובות נגד המורות !!!
לא מבינה איך אח"כ הילדות שלכן מסוגלות לקבל משהו מהמורה אם זה מה שאמא שלהן מכניסה להן !
למה אתן שולחות לביה"ס ??? תחנכו את הילדות שלכן בבית !! בחיים לא הייתי שולחת את הבת שלי לביה"ס אם הייתי חושבת שהמורה שלה באה בשביל הפסקה , או שהיא משתתפת בחרם , או נהנית , או עושה את זה בכוונה !!
ואני חוזרת על מה שאתן אמרתן !לא אני !!
תסלחו לי ,מזעזע !!
 

אנילימילי

משתמש צעיר
צילום מקצועי
לפעמים כשמורה מתערבת זה עושה את החרם יותר גרוע
אם המחרימה היא מלכת כיתה ולא חביבה בעיני המורה
והמוחרמת הולכת וכביכול "מלשינה" על המחרימה
היא יוצאת חוץ מכל שאר ההאשמות שהואשמה בהם גם עם תווית "מלשנית"
לפעמים מורות מפחדות להתערב מהבחינה הזאת...
 

אנילימילי

משתמש צעיר
צילום מקצועי
אמאלה , מזעזע פה התגובות נגד המורות !!!
לא מבינה איך אח"כ הילדות שלכן מסוגלות לקבל משהו מהמורה אם זה מה שאמא שלהן מכניסה להן !
למה אתן שולחות לביה"ס ??? תחנכו את הילדות שלכן בבית !! בחיים לא הייתי שולחת את הבת שלי לביה"ס אם הייתי חושבת שהמורה שלה באה בשביל הפסקה , או שהיא משתתפת בחרם , או נהנית , או עושה את זה בכוונה !!
ואני חוזרת על מה שאתן אמרתן !לא אני !!
תסלחו לי ,מזעזע !!
צודקת ממש!
לא באתי להאשים שום צד
"אין ילד רע-יש ילד שרע לו"
באתי לראות איך אפשר לעזור מכל הבחינות.
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
וכתוכנית שיעור של 45 דקות עם מסר נוקב, משולב ראיונות וסרטון הסברה לגילאי היסודי (כולל נספח למורה-גישות לתלמידות ולהורים וכו'...), לדעתכם/ן זה ירוץ?

צריך להיזהר מאוד גם בצורה שמעבירים מסר, נכון ונוקב ככל שיהיה, לילדות קטנות (במיוחד שכתבת שזה כבר מכיתה א').
ילדות קטנות לוקחות דברים בצורה מאוד חזקה ללב ולכן המסר לא צריך להיות מידי מזעזע, עצוב או מפחיד כי זה רק יעשה להם פחדים / טראומה ובצורה הזאת אי אפשר להפנים שום מסר.
צריך לשבת עם יועצת או פסיכולוגית ולבנות תכנית שתעביר את המסר בצורה נכונה, חיובית, וגם פרקטית. לפעמים כשהמסר גדול מידי ולא מתורגם לפעולות קטנות, הוא מתמוסס אחכ.
 

ריקי שי

משתמש פעיל
זה לא אמור להיות תוכנית
זה אמור להיות שיעור של בנ"א לחברו (45 דקות) עם המסר הכי חזק שיש, שיכול לגרום אפילו לילדה בכיתה א להתרגש ולעלות עם זה לכיתה ב.
ובינינו - יש שיעורים שלא שוכחים!!!!! (לרמה כזאת אנחנו רוצים להגיע!)
שיעור אחד לא יעזור.
מה שבאמת צריך זה להחדיר לצוות החינוכי שזו האחריות שלו, ושהם לעולם לא יוכלו לומר 'ידנו לא שפכו את הדם הזה'
ובתור אחת שחברה שלה עברה את זה ורק שנה אחת היה לה שקט אני יכולה להגיד שאחרי 12 שנים היא פגשה את המחנכת באותה שנה יחידה והמחנכת הזו לא הבינה למה היא אומרת לה שרק בזכותה היא נשארה בבית יעקב, הרי תפקידה של מחנכת לדאוג שבנות בכיתה שלה לא יסבלו...
כל כך פשוט זה היה לה... ואם רק היו עוד כמה מורות חושבות ככה ולא מעדכנות, למשל, ילדה בת אחת עשרה בקושי שמשקרים לא צריך להיעלב- יש סיכוי שכמות הצלקות שהיה צריך לרפא אח"כ- היתה קטנה בהרבה.
ולא פחות מזה- צריך משהו שיתן להורים את תחושת האחריות לוודא שהילדה שלהם לא מתעללת באף אחת בשום דרך, כי לפעמים הורים מעדיפים להניח שהילדה שלהם לא יכולה לפגוע בזבוב מאשר לברר עם הילדה האם לזה שמישהי עשתה לה כך וכך היה איזשהוא רקע מקדים... (סיפורים שלא שוכחים, מה שנקרא...)
 

אנילימילי

משתמש צעיר
צילום מקצועי
חרם רישמי שמכריזים על ילדה אחת לא מדברים איתה לא נתקלתי מעולם וגם לא שמעתי אף פעם מחברות וכד

כן היו ילדות דחויות שלא התיחסו אליהן יפה...
אז אני בתור אחת שחויתי על בשרי, וחברה שלי שגם כן חוותה - החלטנו כן לראות עד כמה זה במועדעות אצל אנשים
ותשימי לב עד כמה האשכול הזה עצוב!

בכל בית ספר יש את הבת הזאת שדחויה, או שלא נעים להיות לידה, ויש בנות מוחרמות!!!!
ששוברים להם עטים, שמרוקנים להם את הילקוט, שמחקים את התנועות והדיבור שלהם, משפילים אותן מול כל הכיתה, שמלשינים עליהם למורה על לא עוול בכפן, שנושאות על ראשן את כל התוויות הלא נחמדות של הכיתה "גנבת", "שקרנית", "מלשינה" ועוד...
אלו דוגמאות קטנות ולא נעימות אבל יש עוד מלא(!) דוגמאות הרבה יותר קיצוניות.
שמורידות את הערך העצמי של הילדה לאפס, (גם מול המורה {לא תמיד!} שרואה שכל הכיתה נגד אז זה כנראה תלוי בילדה), את האמון הבסיסי שלה בבני אדם, את הקושי לבנות חברויות חדשות....

ויש את זה המון!!!!
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
זוכרת חרם שהיה אצלנו בכיתה על אחת הבנות, אני בתור ילדה בת 11 לא באמת הבנתי מה הקטע, חשבתי שזה סתם משחק משונה.

מצד שני בתור מורה מהצד הייתי עדה להתחלה של חרם בכיתה נמוכה שהמורה המחנכת תפסה די מהר והעמידה את הבנות במקום מיד ודאגה גם לייצר שם סולחה ולהרים את המעמד של התלמיד הדחויה (שסתם נטפלו אליה)
 

פ.נ

משתמש מקצוען
להגיד שלא היה מעולם ולא קיים זה רלוונטי
השאלה היא כמה זה במודעות וכו
 

שולמית רוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כשהייתי בכיתה ב' היה חרם על ילדה אחת.
היה אסור לדבר איתה מילה. והיו זורקים עליה בקבוקי קרח.
המורה קלטה את זה באיזשהוא שלב (נכנסה לכיתה בהפסקה וראתה בקבוקי קרח מתעופפים)
היא הצליחה להפסיק את זה בסופו של דבר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה