בטח שקייםאני חושב שאצל בנות זה קיים יותר,אצל בנים זה לדעתי לא קיים
כל מילה!!בהחלט ראוי להצפה אבל קודם כל אצל המורות.
מעריכה מאוד את עבודת הקודש שלהן אבל כמו שכתבו פה בהרבה מהמקרים התערבות נכונה של מורה יכולה להציל תלמידה מסבל של שנים (אני לא מגזימה!) מהכרות אישית עם תלמידות שעברו שנים קשות מבחינה חברתית ולקח להן הרבה זמן להשתקם ממה שנשאר להן מזה (חברות לא היו להן כ"כ גם בשנות הנערות- אחרי שהכל נגמר... ולא כי הן נולדו ככה...)
רק מה? שקשה מאוד לתפוס את זה ולתת מענה נכון. אני עצמי לא חושבת שהייתי יכולה להגיב יותר טוב מהמורות במקרים שאני מכירה.
למרות שמהצד שלי אני לא יכולה להבין איך מורה לא רואה דברים שקורים לה (ממש) מול העיניים.
אבל יש מקרים שבאמת בנות אחרות באותה כיתה לא הרגישו כמה הבת הדחויה נפגעה.
בקיצור זה מצב מורכב שדורש תוכנית שלמה ומעמיקה קודם כל בהכשרת מורות לטיפול בכאלו מקרים בצורה שבאמת תועיל ולא תזיק (כי לפעמים גם התערבות לטובת הבת הדחויה יכול לעשות 'בלגן' לרעתה).
בנוסף לא חושבת שיזיק להציף גם את הנזקים שזה גורם לטווח הרחוק כגון חרדה חברתית למשל (דוגמא מאוד נפוצה במקרים כאלה) שהרבה פעמים "מאובחנת" על ידי מורות בצורה לא נכונה או מתפרשת כחוסר השתדלות מצד התלמידה (ומשפיעה לעיתים גם על המצב הלימודי של התלמידה).
גם בשביל העברת תוכנית לתלמידות חשוב קודם כל שלמורות יהיה את הידע בנושא הזה כך הן ידעו לאן הן בעצם חותרות, מה הן מנסות למנוע ואיך מזהים מקרים כאלו.
כמובן, כל הידע שלי מבוסס על היכרות אישית עם מספר מקרים ככה שאני לא באמת יכולה לתת חוות דעת מקצועית וצריך למצוא את האנשים שיוכלו לעשות זאת.
בנוגע לתלמידים עצמם, מה שכן יעזור הוא הקניית ערכים בסיסיים של כבוד לזולת וביטחון עצמי שלא תלוי ב'לדרוך על אחרים' (שזו הסיבה להרבה חרמות- מצד המחרימים).
@פ.נכל מילה!!
בדרך כלל הבנות המציקות הם הבנות השולטות בכיתה!צריך להעלות למודעות.
למורו יש כח אדיר בכל הנושא של בנ"א לחברו.
מורה, שלא תעריך בת שמתנהגת לא יפה לחברות שלה, תוריד את רמת ההצקות מאד!
הצרה היא שלפעמים מורות מתחברות לבנות המציקות.
עצוב!
אני אישית חושבת שגם אם יש וגם אם אין(ואגב יכל להיות בכל מגזר תדבר הזה) צריך שלפחות יהיה מודעות ולפעמים מרב שפוחדים לדבר על זה או בוחרים להתעלם מזה, אז אין מודעות למורים או מורות ולכן הם לא שמים לב כשזה קורהלצורך הפקה אני מעלה דיון -
עד כמה הנושא והמודעות לחרמות בבית יעקב ראוי להצפה?
(למורות - גישה למקרה ולתלמידות - החוות בעצמן ומניעה...)
אשמח גם לדוגמאות....
תודה רבה!
לא מסכימה עם זה בכלל!!!אם למורה אין כלים להתמודד עם דבר שקורה בכל כיתה סטנדרטית, אז שתתפטר
לי אין@פ.נ
יש לך אפשרות להודעות פרטיות
באתי לכתוב לך משהו באשקול שפתחת ובדיוק שהעלתי נמחק.
אם יש לך הודעות פרטיות תכתבי לי.
לי אין
קיים ועוד איך !אני חושב שאצל בנות זה קיים יותר,אצל בנים זה לדעתי לא קיים
והם לא מודעים שזה באמת חרםאבל מורה רגישה שמנסה בכל יכולתה להגיע בנעימות לפשרה בין הבנות, כשזה נראה לה רק מריבה קטנה בהפסקה והיא לא מעלה על דעתה שזה ברמה של לירוק אחת על השניה או במקרה הנ"ל לזרוק בקבוקי קרח אחת על השניה
גם בתור הורים עלינו להשריש את הנושא לילדינוזה הוא תפקידה של מורה. לאו דוקא להקנות ידע
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: