חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 
נציין כי פתרון החידה הנפלאה
דלהלן מומלץ לבני/ות 23 ומעלה
יש פה כמה שיכולות להיות אמא שלך קצת כבוד ובלי לזלזל!
@דבי מ.
אמר החכם: אל תמהרי ברוחך (אמנם מעיקרא מאי קסבר?! נניח שבאמת התכונתי למה שהבנת מה פשר התגובה המשונה הזו? אם באמת גילאי המשתתפים כאן מעל 79 כיצד דברי פוגעים במישהו?! נראה שאת באמת נוטרת לי טינה מסיבה עלומה ותמוהה, ואת נדרשת להיות בן-אדם ולהתנצל מיידית!) אכן באמת צדק @כל שם שתרצה שכתב:

(n)
תני דעתך למספר המדויק הלזה.
הוא רק התכוין לרמוז שהפתרון נמצא בפרשת השבוע בפרק כג.
(y)
 
1.7 = ראש השנה (באחד לחודש השביעי).
3.1 = ? אולי שלשה מועדים בחודש הראשון?
7.10 = יוה"כ (בעשור לחודש השביעי).
אמר הרקליטוס הנה גם חול המועד נקרא 'מקרא קודש' כמבואר בחגיגה יח.
רבי עקיבא אומר אינו צריך הרי הוא אומר (ויקרא כג, ד) אלה מועדי ה' וגו' במה הכתוב מדבר אם בראשון הרי כבר נאמר שבתון אם בשביעי הרי כבר נאמר שבתון הא אין הכתוב מדבר אלא בחולו של מועד ללמדך שאסור בעשיית מלאכה
ועיי' שם היטב רש"י ותוס'
מכל מקום זה הפתרון
1.7 שבעה ימים של פסח בחודש הראשון
3.1 יום אחד של שבועות בחודש השלישי
7.10 עשרה ימים בחודש השביעי והם ראש השנה יום כיפור ז' דסוכות ושמיני עצרת
 
אמר הרקליטוס
לאחר שמזה זמן רב נתגלגלו פניניו של רשי הקדוש באשכול זה (כמדומני האחרונה ע"י @רפי ב"ש )
חשקה נפשי להמליץ עליו ז"ל הממשלה זכותו תגן עלינו לנצח סלה:

וכה אשא משלי:

הוד והדר מדרשי
ותפארת מקדשי
גדול הוא מפרשי

דבריו קצרים
ורמזים מורים
אל סודות צרורים

רבינו שלמה
שמלתך שלמה
בתלמוד יוצקת כעמוד ובתנ"ך ופרשו את השלמה:

בכל דבריו פנינים
בעליונים ובתחתונים
מודים ועונים:
אין כרבינו שלמה בפרשנים בראשונים ובאחרונים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קבוצת מסמרים
היו תקועים בשני חורים
ויביאו אל משה את כל הכסף.
גלגל נצמד לשטיח הראש
הסגילו פניהם של המסמרים האמצעיים מוסר לבבות.
הופיעו מול שכיח בלי סדר.
חזרו לניקוד ראשון
מסמר אחרון שתי דפיקות הוסיף
ובשבע מדפים הם מוכנסים
האיש העם ומשה
ניצב ויבט וידע אפים.
אחרון לקח עקבות כרמו
שלישית הורידה כתרה יחד עם לבה
הוסיפה עוד כדי נקודה לזכות בסגולה
ובארבעה מגירות ההופעה
אצל חמור במצרים ובקר בשומרון.
מסמר אחרון הוסיף שלושים
מסמר שלישי קיבל זבנג באמצעו
התפתחו מסמרי האמצע
במגילה בסוף חגיגה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
זאת לבעלת המסמרים
מספר חטופים
היו נפגשים
בראשונה נזקפים
בשניה מגורשים
נסתלק הראשי
והנה שתי אחיות
בלב איש אכזרי
דרכיהן נטויות
סרה אחרית
ואנשים נקרבו
אבות ואמהות
פצחו ויזובו
אצל המשורר
עפר נמטר
הלך הצורר
והקמצן ניתר
והיה ביום החשוב
וישוב נגדם ישוב
ירושלים ובבל נגלות
סביב עולות והעלות
אלוף בא בחלום
ראשון הפך פניו
ארבע תקיפות הלום
שבעת ימים לפניו
מנחה ובשר שלום
שינה לא ראה בעיניו
ראשון חיזק לבבו
והנפש נכרתה
הפך פניו קמץ ידו
נעמד לפני פתיחה
והקטן בנערים
בהתימם בו נזכרים
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
מספר חטופים
היו נפגשים
בראשונה נזקפים
בשניה מגורשים
כִּי אִם-לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרֹב זקף
נַחֲלָתוֹ לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרֹב אֵלָיו גרשיים

נסתלק הראשי
והנה שתי אחיות
בלב איש אכזרי
דרכיהן נטויות
אֲחוֹת אִמְּךָ וַאֲחוֹת אָבִיךָ לֹא תְגַלֵּה כִּי אֶת-שְׁאֵרוֹ
אִישׁ חָסֶד וְעֹכֵר שְׁאֵרוֹ אַכְזָרִי
סרה אחרית
ואנשים נקרבו
אבות ואמהות
פצחו ויזובו
אצל המשורר
עפר נמטר
אִישׁ אִישׁ אֶל-כָּל-שְׁאֵר בְּשָׂרוֹ לֹא תִקְרְבוּ
אָבִיךָ לֹא תְגַלֵּה שְׁאֵר אָבִיךָ
אִמְּךָ לֹא תְגַלֵּה כִּי-שְׁאֵר אִמְּךָ
שְׁאֵר עַמִּי וְעוֹרָם מֵעֲלֵיהֶם הִפְשִׁיטוּ וְאֶת-עַצְמֹתֵיהֶם פִּצֵּחוּ
וַיָּזוּבוּ מַיִם וּנְחָלִים יִשְׁטֹפוּ הֲגַם-לֶחֶם יוּכַל תֵּת אִם-יָכִין שְׁאֵר לְעַ
וַיַּמְטֵר עֲלֵיהֶם כֶּעָפָר שְׁאֵר
הלך הצורר
והקמצן ניתר
והיה ביום החשוב
וישוב נגדם ישוב
ירושלים ובבל נגלות
סביב עולות והעלות
שְׁאָר
וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא לֹא-יוֹסִיף עוֹד שְׁאָר
שְׁאָר
יָשׁוּב
שְׁאָר יָשׁוּב בּוֹ כִּלָּיוֹן
יְרוּשָׁלִָם וְהִכְרַתִּי מִן-הַמָּקוֹם הַזֶּה אֶת-שְׁאָר
שְׁאָר
חַכִּימֵי בָבֶל
הַסָּבִיב וְיוֹאָב יְחַיֶּה אֶת-שְׁאָר הָעִיר
שְׁאָר הַכֶּסֶף וַיַּעֲשֵׂהוּ כֵלִים...מעלים עולות
אלוף בא בחלום
ראשון הפך פניו
ארבע תקיפות הלום
שבעת ימים לפניו
מנחה ובשר שלום
שינה לא ראה בעיניו
שְּׂאֹר
שִׁבְעַת יָמִים מַצּוֹת תֹּאכֵלוּ אַךְ בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן תַּשְׁבִּיתוּ שְּׂאֹר * 3
כל המנחה...לֹא תֵעָשֶׂה חָמֵץ כִּי כָל-שְׂאֹר
שְׂאֹר
בְּכָל-גְּבֻלְךָ שִׁבְעַת יָמִים וְלֹא-יָלִין מִן-הַבָּשָׂר
ראשון חיזק לבבו
והנפש נכרתה
שְּׂאֹר מִבָּתֵּיכֶם כִּי כָּל-אֹכֵל חָמֵץ וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ
הפך פניו קמץ ידו
נעמד לפני פתיחה
והקטן בנערים
בהתימם בו נזכרים
שָׁאַר
וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל-יִשַׁי הֲתַמּוּ הַנְּעָרִים וַיֹּאמֶר עוֹד שָׁאַר.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מספר חטופים
היו נפגשים
בראשונה נזקפים
בשניה מגורשים
לשארו
כִּי אִם לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרֹב אֵלָיו. זקף
וּנְתַתֶּם אֶת נַֽחֲלָתוֹ לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרֹב אֵלָיו. גרש
נסתלק הראשי
והנה שתי אחיות
בלב איש אכזרי
דרכיהן נטויות
שארו - ירדה הל'.
וְעֶרְוַת אֲחוֹת אִמְּךָ וַֽאֲחוֹת אָבִיךָ לֹא תְגַלֵּה כִּי אֶת שְׁאֵרוֹ הֶֽעֱרָה עֲוֹנָם יִשָּֽׂאוּ.
גֹּמֵל נַפְשׁוֹ אִישׁ חָסֶד וְעֹכֵר שְׁאֵרוֹ אַכְזָרִי.
סרה אחרית
ואנשים נקרבו
אבות ואמהות
פצחו ויזובו
אצל המשורר
עפר נמטר
שאר - ירדה הו'.
אִישׁ אִישׁ אֶל כָּל שְׁאֵר בְּשָׂרוֹ לֹא תִקְרְבוּ.
עֶרְוַת אֲחוֹת אָבִיךָ לֹא תְגַלֵּה שְׁאֵר אָבִיךָ הִֽוא.
עֶרְוַת אֲחוֹת אִמְּךָ לֹא תְגַלֵּה כִּֽי שְׁאֵר אִמְּךָ הִֽוא.
וַאֲשֶׁר אָכְלוּ שְׁאֵר עַמִּי וְעוֹרָם מֵעֲלֵיהֶם הִפְשִׁיטוּ וְאֶת עַצְמֹתֵיהֶם פִּצֵּחוּ.
וַיָּזוּבוּ מַיִם וּנְחָלִים יִשְׁטֹפוּ הֲגַם לֶחֶם יוּכַל תֵּת אִם יָכִין שְׁאֵר לְעַמּוֹ.
וַיַּמְטֵר עֲלֵיהֶם כֶּעָפָר שְׁאֵר. תהלים
הלך הצורר
והקמצן ניתר
והיה ביום החשוב
וישוב נגדם ישוב
ירושלים ובבל נגלות
סביב עולות והעלות
שאר - א' קמץ.
וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא לֹא יוֹסִיף עוֹד שְׁאָר יִשְׂרָאֵל.
שְׁאָר יָשׁוּב שְׁאָר יַעֲקֹב.
כְּחוֹל הַיָּם שְׁאָר יָשׁוּב בּוֹ.
וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יוֹסִיף שֵׁנִית יָדוֹ לִקְנוֹת אֶת שְׁאָר עַמּוֹ.
וְעַל כָּל יוֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִָם וְהִכְרַתִּי מִן הַמָּקוֹם הַזֶּה אֶת שְׁאָר הַבַּעַל.
עִם שְׁאָר חַכִּימֵי בָבֶל.
וְעַד הַסָּבִיב וְיוֹאָב יְחַיֶּה אֶת שְׁאָר הָעִיר.
וִיהוֹיָדָע אֶת שְׁאָר הַכֶּסֶף וַיַּעֲשֵׂהוּ כֵלִים לְבֵית ד' כְּלֵי שָׁרֵת וְהַעֲלוֹת וְכַפּוֹת וּכְלֵי זָהָב וָכָסֶף וַיִּהְיוּ מַעֲלִים עֹלוֹת.
אלוף בא בחלום
ראשון הפך פניו
ארבע תקיפות הלום
שבעת ימים לפניו
מנחה ובשר שלום
שינה לא ראה בעיניו
שאר - ש שמאלית, א' חולם.
שִׁבְעַת יָמִים שְׂאֹר לֹא יִמָּצֵא בְּבָֽתֵּיכֶם.
שִׁבְעַת הַיָּמִים וְלֹא יֵֽרָאֶה לְךָ חָמֵץ וְלֹא יֵֽרָאֶה לְךָ שְׂאֹר בְּכָל גְּבֻלֶֽךָ.
כָּל הַמִּנְחָה אֲשֶׁר תַּקְרִיבוּ לַֽד' לֹא תֵֽעָשֶׂה חָמֵץ כִּי כָל שְׂאֹר וְכָל דְּבַשׁ.
וְלֹא יֵֽרָאֶה לְךָ שְׂאֹר בְּכָל גְּבֻֽלְךָ שִׁבְעַת יָמִים וְלֹֽא יָלִין מִן הַבָּשָׂר.
ראשון חיזק לבבו
והנפש נכרתה
שאר - ש' דגש.
אַךְ בַּיּוֹם הָֽרִאשׁוֹן תַּשְׁבִּיתוּ שְּׂאֹר מִבָּֽתֵּיכֶם כִּי כָּל אֹכֵל חָמֵץ וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ.
הפך פניו קמץ ידו
נעמד לפני פתיחה
והקטן בנערים
בהתימם בו נזכרים
שאר - ש' ימנית וקמץ, א' פתח
הֲתַמּוּ הַנְּעָרִים וַיֹּאמֶר עוֹד שָׁאַר הַקָּטָן.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כִּי אִם-לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרֹב זקף
איש התפלא כי טוב ראה, בראשית זך טוב הובאה, בשלשה צעדים ראשונים, בלי מום ולבבות חונים.
ועיני שמואל ראשון, כהו בשני ובשלישי, אמר אל לבו כי הנה הגיע, זמן הטעימה הופיע.

בלב תודה לעליון עמדו ארבע, מום בראשן הגיע והחליפו כלי ההנעה, בהופעה החלו חונות, מול כפל פתרונות.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שביבי אורות
היו מאירים
פעם אחת
בכל הספרים
אופני הראש
נסדרו מחדש
צר בא לראש
אך כל כפל קדוש
לא יפדה לך יהיה
בין שקצים תחיה
המנחה והדמים
והארה בלב בנים
ראשון נתן המרכבה
לרעהו הרש במהרה
בשבי קמצן הובא
אחרי בתים שמש מאירה
ראשון הסיר שני אופנים
שני חרק הגלגלים
והנה שך עם אלף טוב
שמעיה כפול ואיש חשוב
לפני מרמות החלו להלוך
אחר האיש בקשו למלוך
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
שביבי אורות
היו מאירים
פעם אחת
בכל הספרים
חָרֻם
נסדרו מחדש
צר בא לראש
אך כל כפל קדוש
לא יפדה לך יהיה
בין שקצים תחיה
המנחה והדמים
והארה בלב בנים
צירה באות ח'
אַךְ כָּל-חֵרֶם... כָּל-חֵרֶם קודש קדשים (כפל קדוש)
כָּל-חֵרֶם אֲשֶׁר יָחֳרַם מִן-הָאָדָם לֹא יִפָּדֶה
חֵרֶם בְּיִשְׂרָאֵל לְךָ יִהְיֶה
חֵרֶם כָּמֹהוּ שַׁקֵּץ תְּשַׁקְּצֶנּוּ וְתַעֵב תְּתַעֲבֶנּוּ כִּי-חֵרֶם הוּא
הַמִּנְחָה וְהַחַטָּאת וְהָאָשָׁם הֵמָּה יֹאכְלוּם וְכָל-חֵרֶם
לְדָמִים יֶאֱרֹבוּ אִישׁ אֶת-אָחִיהוּ יָצוּדוּ חֵרֶם
בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל-אֲבוֹתָם פֶּן-אָבוֹא וְהִכֵּיתִי אֶת-הָאָרֶץ חֵרֶם
ראשון נתן המרכבה
לרעהו הרש במהרה
בשבי קמצן הובא
אחרי בתים שמש מאירה

חֳרֵם וּבֵית-עֲנָת וּבֵית שָׁמֶשׁ
ראשון הסיר שני אופנים
שני חרק הגלגלים
והנה שך עם אלף טוב
שמעיה כפול ואיש חשוב
לפני מרמות החלו להלוך
אחר האיש בקשו למלוך
חָרִם שְׁלֹשׁ מֵאוֹת וְעֶשְׂרִים ש' כ' =320
בְּנֵי חָרִם אֶלֶף
וּמִבְּנֵי חָרִם מַעֲשֵׂיָה וְאֵלִיָּה וּשְׁמַעְיָה
וּבְנֵי חָרִם אֱלִעֶזֶר יִשִּׁיָּה מַלְכִּיָּה שְׁמַעְיָה
חָרִם וְחַשּׁוּב
חָרִם מְרֵמוֹת
מַלּוּךְ חָרִם.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שביבי אורות
היו מאירים
פעם אחת
בכל הספרים
חרם
אוֹ פִסֵּחַ אוֹ חָרֻם אוֹ שָׂרֽוּעַ.
אופני הראש
נסדרו מחדש
צר בא לראש
אך כל כפל קדוש
לא יפדה לך יהיה
בין שקצים תחיה
המנחה והדמים
והארה בלב בנים
חרם - ח' צירה, ר' סגול.
אַךְ כָּל חֵרֶם.
כָּל חֵרֶם קֹֽדֶשׁ קָֽדָשִׁים.
כָּל חֵרֶם אֲשֶׁר יָֽחֳרַם מִן הָֽאָדָם לֹא יִפָּדֶה.
כָּל חֵרֶם בְּיִשְׂרָאֵל לְךָ יִֽהְיֶֽה.
וְהָיִיתָ חֵרֶם כָּמֹהוּ שַׁקֵּץ תְּשַׁקְּצֶנּוּ.
וְהָיְתָה הָעִיר חֵרֶם הִיא וְכָל אֲשֶׁר בָּהּ לַד' רַק רָחָב הַזּוֹנָה תִּחְיֶה.
יהושע ז, יג.
הַמִּנְחָה וְהַחַטָּאת וְהָאָשָׁם הֵמָּה יֹאכְלוּם וְכָל חֵרֶם בְּיִשְׂרָאֵל לָהֶם יִהְיֶה.
לְדָמִים יֶאֱרֹבוּ אִישׁ אֶת אָחִיהוּ יָצוּדוּ חֵרֶם.
וְהֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם פֶּן אָבוֹא וְהִכֵּיתִי אֶת הָאָרֶץ חֵרֶם.
ראשון נתן המרכבה
לרעהו הרש במהרה
בשבי קמצן הובא
אחרי בתים שמש מאירה
חרם - חטף קמץ חיריק.
חֳרֵם וּבֵית עֲנָת וּבֵית שָׁמֶשׁ.
ראשון הסיר שני אופנים
שני חרק הגלגלים
והנה שך עם אלף טוב
שמעיה כפול ואיש חשוב
לפני מרמות החלו להלוך
אחר האיש בקשו למלוך
חרם
בְּנֵי חָרִם שְׁלֹשׁ מֵאוֹת וְעֶשְׂרִים. - שך
בְּנֵי חָרִם אֶלֶף וְשִׁבְעָה עָשָׂר. אלף טוב
וּמִבְּנֵי חָרִם מַעֲשֵׂיָה וְאֵלִיָּה וּשְׁמַעְיָה.
וּבְנֵי חָרִם אֱלִיעֶזֶר יִשִּׁיָּה מַלְכִּיָּה שְׁמַעְיָה.
הֶחֱזִיק מַלְכִּיָּה בֶן חָרִם וְחַשּׁוּב.
חָרִם מְרֵמוֹת עֹבַדְיָה.
מַלּוּךְ חָרִם בַּעֲנָה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לגיל בר מצוה הם הגיעו, ששת החמדמדים
בראשונה הם התקדשו, בשניה ימים נראים
עמוד והתבונן הודיעו, עד כלה זעם נעמדים
יהושע ז, יג.
הכל מושלם כרגיל, רק את פשר ההוספה הזאת לא הצלחתי להבין..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  22  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה