התייעצות כנס יד שמשון עם ר' איצ'ה בנושא השקעות, עוקצים ונוכלויות המצויות במגזר החרדי

מצב
הנושא נעול.

קפה ועוגה

משתמש פעיל
@איצ'ה קו המידע בכנס אמרת שלא כל מתווך שנותן טיפים ויש לו צ' בשם זה אומר שהוא צדיק.
התכוונת לתיווך מסוים במו"ע?

כך שהוא צודק תרתי משמע

עוד נתן רוזנבלט כבר רמז עליו בעבר.. יועץ השקעות שהוא מתווך

א"צ?
 

נעמונת

משתמש רשום
לאחרונה ראיתי עיתון כלכלי חדש (חודשי) בשם "פוטנציאל"
ראיתי את זה חודשיים בחנויות [שבט אדר] וזהו?
מישהו יודע מה זה ולמה זה הפסיק?
 

בוסו

משתמש מקצוען
אולי הגיע הזמן להמציא עיתונות כלכלית חרדית.
ואני אומר את זה ממקום של מישהו ששונא לקרוא על כלכלה, ולעולם לא יקרא מגזין כלכלי סתם כך לשם הנאה.
ועדיין אני חושב, שאם יהיה מגזין חרדי כזה, יהיה פרסום לכל נוכלות כזו, המודעות הציבורית תגדל, ואנשים יפסיקו להאמין כמו פתיים לכל פרסומת נבובה.
מעניין שעד היום לא קם עיתון כזה. מדורי הכלכלה בעיתונים הגדולים הם לא עיתונות אלא פרסומות ממומנות, ואין שום בקרה על הכותבים ועל התוכן.
לדעתי, הסיבה שעדיין לא קמה עיתונאות כלכלית ראויה, היא לא חוסר עניין ציבורי (זה הרבה יותר מעניין מרוב השטויות שכתובות בעיתון). השורש של הבעיה הוא טכני. העיתונים הגדולים מפרסמים מוספי עיתונות לקראת שבת, וקריאה על כסף ועיסקאות - אסורה ולכל הפחות אינה ראויה בשבת, כך שבכל מצב, לא יהיו למדורים אלו קוראים.
אולי הפיתרון הוא ליצור מגזין כלכלי שיפורסם באמצע שבוע, עיתון מושקע ונורמלי - שגם התוכן שבו יהיה מעניין, וגם ילמד קצת את הציבור הסובל מבורות חמורה בעניינים אלו, מה היא כלכלה - מה הן השקעות - מה נורמלי בעולם הזה ומה לא - מה מחשיד ומה בסדר, ועוד כהנה וכהנה.
לשחרית יש איזה מוסף בתוך העיתון
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
קו פרימיום הוא סוג של מתחרה, ואתמול הוא 'הצטרף' למאבק, בהבטחה שהעיתון לא יפרסם היום השקעות מפוקפקות, אם כן יפרסם הוא ייצא למאבק ציבורי. נראה אותו.
הוא מדבר על הנושא הזה כבר שנים!
לפחות פעם בשבוע יש לו על כך אזהרה מפורטת במהדורות החדשות שלו.
(לדעתי מתחת לפני השטח יש לו שיתוף פעולה עם @איצ'ה קו המידע בנושא הזה.).
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען

חיים הקוסם

משתמש מקצוען

איצ'ה קו המידע

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

GBSA

משתמש סופר מקצוען
@איצ'ה קו המידע

ולכל מי שרצה תמלול מלא.

עשיתי כמיטב יכולתי - תמלול קצת ערוך, לדעתי נוח לקריאה ככל הניתן.
מעלה בספוילר ובPDF - (בוורד לא כי זה חושף אותי...)

על הדבש ועל העוקץ – הרב איצ'ה דז'אלובסקי (קו המידע)


המכנה המשותף בין כל אלו שיושבים כאן באולם, זה שכל אחד מעוניין לחתן את הילדים שלו בכבוד, ולפחות 50% מהכסף שעובר אצלינו חשוף ברמה גוהה לעוקץ ולנוכלות.

זה נשמע מוגזם ואני מקבל על כך הודעות מאנשים שאומרים אתה מגזים, אבל יש יותר מאחד ממאה או אחד מחמישים, שנעקץ. ואם אנחנו נדבר רק על מודיעין עילית יש הרבה מקרים, רק על קרקעות חקלאיות, שזה סיפור יודע שהיה גם כאן במודיעין עילית, ומדובר על מאות אנשים ששמו את מיטב כספם.

זאת אומרת, אנשים שאין להם דירה כי הם שמו את הכסף בקרקע חקלאית, שאולי חלקת קבר תהיה שם עוד הרבה שנים, וגם זה קשה להאמין כי זה שטח ירוק, גם אם קברים עולים היום הרבה.. בכל אופן דירה הם לא יראו.

יש הרבה אחרים, כולל כאן בעיר, ששמו בסטרטאפים, חלק בסקיי-סייבר של חברת "בסדנו" – אני מנוע מלומר את שם החברה כי אני חשוף לתביעת דיבה, אבל אם כבר אמרתי זה לא נורא, הם יכולים גם לתבוע... הכל פתוח..

יש חברה שקוראים לה סקיי-סייבר, לפני בערך 14 שנה הם פרסמו בעיתונות החרדית הרבה מאוד, מי שבעיקר הגיע בעקבות זה, אלו אנשים מציבור בני התורה, אנשים פשוטים, שאין להם כסף בצד, לא אנשים שבדרך כלל.... לא משקיעים כשירים. משקיע כשיר הכוונה למי שיש לו מיליון ₪ בצד ויכול להפסיד אותו, והוא מוכן להמר על זה. ואנשים שזה הכסף של הדירה שלהם, או שלקחו משכנתא על הדירה בשביל זה, בוודאי שזה לא בשבילם.

ומה שקרה, שהכספים נלקחו מאנשים כאלה, ואף אחד מהם לא ראה את הכסף בחזרה, לא מדובר על ריווח, מדובר על הקרן.

מאוחר יותר קרה אותו הדבר עם "בסדנו" עם סטארט אפ נוסף, הפעם עם חברת אורבן שפיתחה רכב מעופף, ופרסמו הרבה מאוד בעיתונות החרדית.

ואמנם אנשים כבר לא משקיעים בהנ"ל, אבל היום בדרך לפה קיבלתי מייל עם פרסום מהעיתון המקומי של מודעות בדיוק כפי שהיו לפני עשר שנים של.. הונאות. ואם שווה להם להשקיע מאות אלפי שקלים בשנה מפרסום במגזר החרדי זה אומר שהם מרוויחים מיליונים, והמיליונים האלו הם מהכיס שלכם.



אני רוצה לחלק את זה לכמה מישורים.

יש את העוקצים בסכומים הקטנים, אבל אלו שמתקשרים יודעים ב 100% שהם מתקדרים רק במטרה לקבל את כספכם בלי לתת תמורה, שזה כמו אנשים שמתקשרים אליכם לבשר לכם שזכיתם במשהו במיוחד, בלוטו, Club4u, לוטו דיל, זה נשמע טיפשי כזה, אבל החברות האלו מעסיקות עשרות עובדות במשך שנים ארוכות.

חברת Club4u שהיא חברה של נוכלים, שמאיימת עליי בתביעה שאני מקווה בעז"ה שאחת ולתמיד זה באמת יגיע לבית משפט אם הם באמת יגישו תביעה. נפגשתי עם החברה הזו והם הציעו לי פשרה – אני לא אפרסם כי סיכמנו שלא להוציא מה שהיה שם, אבל פחות או יותר הלכנו על פשרה אבל בינתיים הכיוון הוא שהם יכולים לתבוע. ופה בעיר אנשים נפלו עם 7 אל' ₪ אחרי שנאמרו להם דברים פנטסטיים וגרנדיוזיים והם האמינו,

זה בדיוק השטאנצ שמתחיל ב120 ₪ וזה נגמר בקרקע חקלאית או סטרטאפ או דירה של 20/80 או 10/90 ואפי 10/95 יש גם דברים כאלו לאלו שלא יודעים חשבון. רוב האנשים שנפלו בדברים האלו זה אנשים שיודעים חשבון מצוין, אבל לא ידעו שבסוף הם נכנסים לעסקה שזה לא 100 זה אולי 110 והלוואי אם זה היה מגיע לשם (?).

אני חשוב שיש ארבעה מאפיינים עיקריים לכך שהציבור החרדי הוא הציבור העיקרי שנופל בזה, אין דבר כזה בשאר המדינה.

יש 31 חברות של קרקעות חקלאיות בארץ, כולן, פועלות בעיקר במגזר החרדי, רובם לא חרדים אבל פועלים בציבור החרדי, אמר לי מישהו שמאוד מעורב בתחום הזה, שאחד המשווקים הגדולים של הקרקעות החקלאיות אמר לו, זו עסקה טובה, נופלים על החרדים התמימים ואחד אחרי השני נופלים ומגיעים לעסקאות, וחבר מביא חבר, זאת אומרת שיכול להיות שבית כנסת אחד יבואו עשרה אנשים בגלל שאחד מהם ראה פרסום בעיתון שלא אכפת לו שאנשים נופלים כי הוא מקבל את הכסף, ועשרה אנשים מאותו בית כנסת שמו 300,000 ₪ נניח (אני לא אומר שהם נוכלים) בעתידים גרופ בעפולה – אני לא אומר שהם נוכלים, אבל אם מישהו היה הולך ובודק את זה בצורה אחרת סביר להניח שהוא לא היה חותם על העסקה.



המאפיין הראשון – בכל טלפון לא קשר ברגע שאתה מכניס את המספר טלפון, עולה לך מיד ספאם, עוקץ, הונאה, נוכלות, כבר 90% מההונאות נופלות. כמובן שאנחנו לא מעוניינים להחזיק את המכשיר הזה.



הדבר השני – שבגללו בציבור החרדי נופלים יותר. הוא חיפוש גוגל, שבדרך כלל אברך לא יחפש בגוגל, אבל אם הוא היה מחפש על סטרטאפ של בסדנו סביר מאוד שהוא לא היה נוגע בעסקה.

דוג' נוספת היא פינדלרה – טודובום, של שגיב קורן הנוכל – שתובע אותי, וזכינו ב"ה במכתב בערב פסח עם תביעה של עוד חצי מליון, ובעז"ה נעדכן אתכם כזה יבוא. אגב הם הציעו לי להתנצל אז אני רוצה לנצל את ההזדמנות, לומר שאני לא חוזר מאף מילה שאמרתי, ובעז"ה אם הוא יתבע אנחנו נלך לבית משפט בעזרת כל אילו שהביאו לנו הקלטות שהוא ישמח.. מאוד לשמוע בבית משפט.

כל אדם שהיה עושה חיפוש בגוגל על שגיב קורן, אמנם לא בטוח שכל מה שכתוב בגוגל הוא נכון, אבל אם הוא היה עושה רואה את מה שכתוב שם הוא לא היה נוגע בזה, הוא היה מתרחק. והוא לא היה אומר לעצמו, 'זו הזדמנות שאני לא רוצה לפספס אותה', הוא היה בורח מזה על ארבע.



הדבר השלישי - הציבור שלנו תמים. אנחנו מאמינים שאנשים סביבנו טובים כמונו. רוב האנשים כאן יכולים להשאיר את התפילין שלהם בבית כנסת בלילה ולא לחשוש שמישהו יגנוב את זה. אני חושב שבכל בית כנסת יש עשרות זוגות תפילין אבל האנשים שנכנסים שם הם חרדים, ומי שמעוניין בזה הוא גם חרדי. אני חושב עכשיו תוך כדי שזה מסמל עד כמה האימון הבין אנושי אצלינו גדול. אם אדם יניח 30 שקל בתחנת אוטובוס במעטפה ויכתוב על זה את השם שלו, אין סיכוי שמחר בבוקר הוא יבוא וזה עוד שם, גם אם יש בזה את כל הסימנים, מישהו יקח את זה.

אז אנחנו אולי בתת הכרה חושבים שאנשים סביבינו לא מסוגלים לשקר, וכשאנחנו פוגשים מישהו שהגיע דווקא אלינו כי הוא יודע שאנחנו לא משקרים, הוא סומך על זה מאוד, והוא יודע גם שמהסיבה הזו כמעט אף אחד לא יקליט אותו.

מי מקליט את רוב השיחות בטלפון שלו פה?? יש אחד שמקליט הכל כאן? רוב מוחלט של הציבור החרדי לא מקליט. ואחד הדברים המובנים באותם עסקאות – לדוגמא בפינדרלה וטודובום שבתוך הפגישות הם אומרים דברים אחרים לחלוטין ממה שיהיה כתוב בחוזה, בחוזה הם מעוגנים היטב, ומה שיגיע לבית משפט הם ינצחו בוודאות. כי בבית משפט מתייחסים למה שכתוב בחוזה, שחתמת עליו. אז למה אני ניגש לבית משפט? כי יש לי הוכחות שמדובר בצורה שיטתית (קוראים לזה חוזה אחיד) שבאופן מתוכנן החוזה שונה לחלוטין ממה שמוצג בפני כלל המשקיעים בחברה (אגב- לא בחוזה הם לא נקראים משקיעים כי מדובר על קורס), כלל המשקיעים שומעים דברים אחרים. והם בטוחים שאצלינו אנשים לא מקליטים.

אז הדבר השלישי הוא התמימות בציבור החרדי, שמוביל לכך שגם אנחנו סומכים, וגם שהם יודעים שאנחנו לא מקליטים. ואנחנו בונים על מה שהם אומרים לנו בפגישות שזה נכון ואנחנו לא בודקים בחוזה.

יש לי שאלה: יש כאן מישהו באולם שחי בדירת שכירות או משכיר ואין חוזה תקף? כלו' שחלפה השנה ולא האריכו את החוזה. אני לדוג' שוכר עם חוזה שלא בתוקף כבר כמה שנים. ואותו דבר אני גם משכיר דירה. אני חושב שזה בערך 50% סטטיסטית. במגזר הכללי זה בערך 1% - שלא חידשו את החוזה.

אז החברות הנ"ל יודעות שאנחנו מסתמכים על מה שנאמר בפגישות ואפי' לא בודקים את החוזה, ובבית משפט אתה צריך להתמודד עם החוזה. שאפי' לא קראת. חוזה עם 16 עמודים שהמילה פינדרלה כתובה רק בעמוד 16 – שזה בעצם העסקה המדוברת. שעל זה הם נפגשו בקומה 32 שהאברך כולו מרוגש מהפעם הראשונה בה הוא לוחץ 32 במעלית.. והוא כבר בפנים.



הדבר הרביעי - אימת הדין.

בציבור החרדי מעטים מאוד הולכים לבתי משפט לתבוע את מי שעקץ אותם. "מרחמים על האכזרים", סליחה שאני אומר את זה ככה, יש אנשים אכזרים, אנשים לא מהציבור או כן מהציבור.

ואכזרי, זה לקחת משפחה ממודיעין עילית (אני לא אומר משל אני משתמש בנמשל!) עם 700,000 בצד שהוא רוצה להכפיל את ההון שלו, שבתוך שנתיים יהיה לו סכום הרבה יותר גדול כדי לקנות שתי דירות לילדים שלו, והוא שם את זה בחברה מסוימת שמתנהלת נגדה חקירה עכשיו, כהלוואה, והוא קיבל 3 צ'קים ע"ס 33,000 להחזר הראשון, ושלושת הצ'קים חזרו! הבן אדם הזה לא תבע אותו, הוא לא ילך לריב עם אדם כזה טוב שנותן כל כך הרבה צדקה (שהוא גונב מהציבור), הוא גם לא הולך לעיתונות לעשות על זה תחקיר כי זה לשון הרע ורכילות, בקושי הוא הולך לספר לרב השכונה (במקרה הזה אולי הוא הלך לדין תורה). בגלל שאני דיברתי על זה בקו הוא פנה אליי, והופתעתי לגלות שיש עוד אחד ועוד אחד ועוד אחד, והמכנה המשותף לכולם הוא שאף אחד לא תבע אותו.



אני רוצה להציע את הפתרונות על קצה המזלג

בדרך לכאן עצרתי בתחנת אוטובוס והעלית אברך טרמפ בדרך למודיעין עילית, ובדרך הוא משתף אותי בדבר שכבר קיבלתי עליו עשרות הודעות, על חברת קווים (הייתי בקשר עם הדוברות ולכן אני יכול לומר את זה והם יכולים להגיב), שהרבה פעמים הנהג מחליט שהוא תופס את האוטובוס כבן ערובה, שהוא עוצר באמצע הדרך, זה קורה בכל יום.. ואני שואל אתכם – האם אתם מעלים בדעתכם שדבר כזה יקרה בקו תל אביב – באר שבע? לא. ולא בגלל שהנהגים שונאים את החרדים יותר. הסיבה מאוד פשוטה, אימת הדין! הדבר האחרון שדיברנו עליו. חילוני שישוב באוטובוס וברגע שהנהג עוצר הוא מסריט אותו, ומעבירים את זה לתקשורת או מגישים נגדו תביעה, תוך שבוע הנהג הזה עומד לדין ואז הוא כבר לא חוזר על זה. אבל אצל חרדים הוא יודע שלא יעשו לו את זה. והראיה שבכמה מקרים שאני הייתי בהם, פניתי לנהג והראיתי לו שאני יודע מה לעשות ולמי לפנות, והוא המשיך לנסוע כמו ילד טוב עם שתי ידיים על ההגה. כלו' אם באיום בתביעה אמין, אז הוא יפחד, וזה בעיקר יהיה אמין כשזה יקרה, והם ידעו שגם אנחנו תובעים אותם.



נעבור על ארבעת התקלות, ועל הפתרונות.

שלושת הראשונים.
זיהוי השיחה, חיפוש גוגל, והתמימות. נפתרים ע"י משהו מאוד פשוט, התייעצות.

ללכת להתייעץ פעמיים, א. לפני שאנחנו הולכים לשמוע על ההצעה, ב. אחרי ששמענו את הפרטים.

יש עכשיו פרסום של "בסדנו" (אני מאמין שהם יפנו אליי מהר מאוד) על פטנט למנוע ריקבון של פירות וירקות.

(אגב על המודעות היה לוגו של חברת "בראשית" – החברה הכי גדולה של שיווק תפוחים בארץ, ושל "חקלאי גרנות" – שתי חברות מאוד גדולות ורציניות. פניתי לשתי החברות האלו – שתיהן לפי שעה (לא קיבלתי תגובה רשמית כי הם עדיין חוקרים את זה) איך שזה נראה לא יודעות במה מדובר. יכול להיות שבשקט מאחורי הקלעים הם השקיעו ורק המנכ"ל יודע, בכל אופן במזכירות לא יודעים במה מדובר. למרבה הפלא במודעות האחרונות של בסדנו כבר אין את הסמלים האלה.

אני נזכר שאותו דבר היה בסקיי סייבר, שהיה פרסום של שיתוף פעולה עם "הצלה עולמי" מנכ"ל הצלה עולמי אמר לחבר שלי, שאין לו שום קשר למוצר והם לא שותפים לפרויקט, ואמר שאם זה יושק אולי הם ישתמשו בזה. למרבה הפלא גם במוצר הבא של חברת "אורבן" הם פרסמו שהתעשייה האווירית (IAI) שותפים (או משהו כזה) בפרויקט. לפי שעה לא ידוע לי שיש שיתוף פעולה כל שהוא ובדקתי אצל הגורמים הבכירים ביותר. יכול להיות שאם יתקיים משפט אאלץ להוציא הקלטות של הבכירים הנ"ל (אני מעדיף שלא כי זה אנשים שלא רוצים – כי הם מיודדים איתו).

מה שאני רוצה להמליץ לכל אחד (אני לא יכול לייעץ בהשקעות ואני לא מוסמך לכך), אבל מי שרוצה ללכת לכנס של "בסדנו" של הפיתוח למניעת רקבון הנ"ל, יכול להיות שהסיכוי שתראו את הכסף הוא כמו הסיכוי שהייתם רואים את הכסף מהסטארטפים הקודמים שזה בערך 0. לכאו' אתם לא תראו את הקרן.

אני יודע שמאוד קשה וכואב לומר את זה. ולמה? כי בעיתונים שלנו אנחנו רואים יום יום את הפרסום של הדבר הזה. פרסומות ענק, איך יכול להיות?. לפני 15 או 14 שנה אנשים כאן נעקצו וקרסו, והלכו ל"קופת העיר" ול"יד שמשון" שיעזרו להם. ועדיין העיתונים ממשיכים לפרסם את זה. איך יכול להיות?. אתם אומרים איצ'ה דז'אלובסקי מדמיין... אני אומר לכם בחיים אל תסמכו עליי ועל קו המידע, תבררו לבד. ומה שיתברר לכם שהסיפורים האלו מושתקים! פשוט מושתקים. אנשים מקבלים איומים שלא ידברו על זה.

וכאן אנחנו מגיעים אל הדבר הרביעי - שאין אימת הדין.



אבל קודם נשלים את מה שאמרנו לגבי שלושת הדברים הראשונים, שהפתרון הוא התייעצות.

מה שאני חושב שהדרך הנכונה להתייעץ היא דבר ראשון, לפני שאתה שומע את הפרטים המלאים.

כמובן שאם לוחצים עליך בטלפון לסגור עסקה במקום, לא לחתום בכל מקרה, גם אם זה אריאלה ממפעל הפיס... אם זה הצעות שלוחצים עליך לסגור את העסקה במקום, תפסלו אותם במקום, אני מבטיח לכם שככה תרויחו כסף, לא תפסידו מזה בחיים.

אם זה עסקה של קורס – שזה דוג' שמצויה מאוד, שא"א לפספס כי (לדוג') יש עכשיו כנס שאפשר ללמוד (לדוג') ייעוץ בהשקעות, 4 ומשהו אלף שקל, הרבה אנשים שראו את זה הגיעו להרצאה, ורצו לסגור, ואמרו להם מי שחותם עכשיו מקבל הנחה. צריך להיות טיפש לא לחתום, אבל צריך להיות טיפש פי כמה וכמה כן לחתום! כי אם מדובר במשהו שא"א מחר לסגור אלא רק עכשיו, סביר מאוד שאם לא תתייעץ אתה תפסיד. (הם הציעו לפרסם אצלי, וסרבתי ועשיתי בירור על שני המרצים, והתברר שכל מי שלמד אצלם לא הרויח מהשקעות, ואנשים הפסידו הרבה, ופרסמתי נגד הקורס. וברוך ה' אני חייב להצדיע למי שניהל את הקורס שהוא שינה את הייעוד שלו לתחום אחר.)

אז שוב, הזדמנויות שיש אפשרות לסגור רק במקום, בחיים לא! בשום דבר לא! אפי' שידוך... (שאומרים לך שיש מישהו אחר שמחכה.)

אני משתף אתכם במשהו שקרה איתי עכשיו. אני בתהליך קניתי דירה, קיבלתי כמה וכמה הצעות, שסיפורים שונים שאומרים לך שיש אחרים שמחכים ורק אם אתה מגיע הלילה לסגור... הלכתי לבדוק, בכל העסקאות שאמרו לי שצריכים לסגור עכשיו, מצאנו בעיות מהותיות.

עוד דוגמא אני ייתן לכם עם שם, חיים שוורץ מ"שוורץ נדל"ן" מירושלים שאני מכיר אותו פנה אליי, וביקש ממני לבדוק על עסקה מסוימת בתחום הקרקעות בגלל שדיברנו על זה בקו, העברתי את זה למישהו, והוצע לאותו אחד הצעה ממש עכשיו, וזה הייתה עסקה ממש דחופה.

קודם כל – חברה שמפרסמת לאברכים קרקעות שיזמים לא יודעים לגשת אליהם – מדובר בדרך כלל בשטויות.

ניסיתי לבדוק את זה, ונאמר לי שאותו אחד נוכל, אחד הדברים שמצאנו שהוא מציג גוש וחלקה וכו', וכתוב שהוא מציע 16 דיירים לכל חלקה, והתברר ש40% צריך להיות מנוכה מכל חלקה, ולא נכנס לכל הפרטים. נמצא שבנוסף להוצאות שהאדם הפשוט לא יודע שהוא יצטרך לשלם (מיסים היטלים ועדי בית ועוד) הוא גם לא מקבל בכלל את מה שהוא שילם עליו. וזו היתה הסיבה שלחצו עליו לסגור. והסיבה שהוא לא נפל כי הוא התייעץ.



אז קודם כל להתייעץ לפני כדי לדעת מה לשאול בפגישה.

והדבר השני הוא להתייעץ אחרי – בשום אופן לא סוגרים במקום! גם לא על זכרון דברים. ואם תפסיד את העסקה לא יקרה כלום. ואח"כ ללכת לשאול יהודי שמבין כמו ר' אריה.. ר' נחום.. רב של בית הכנסת, מרא דאתרא, דיין, אדם שמבין טוב איך לבדוק את זה. הוא יגלה את מה שלנו אין דרך לדעת (זיהוי מתקשר ספאם, עוקץ וכו', וחיפוש גוגל) וגם המרא דאתרא/דיין יודע כי מקרים מגיעים אליו, הוא שומע גם על חברות למימוש זכויות, גם על צ'קים שחוזרים, גם על סטארטפים כושלים. וכך אנחנו יכולים לפתור את שלושת הדברים הראשונים.



ולגבי הדבר הרביעי שהוא אימת הדין.

לצערי צריכים צעד הרבה יותר אמיץ.

יש את הרשות לניירות ערך, הרשות להגנת הצרכן, הפורום להגנת הצרכן (עוד לא...), שיש להם שיניים נגד החברות האלה, אבל רק אם יש להם מסה קריטית של ראיות, הקלטות, פניות, תלונות. ואם אפי' כל אדם שני שנעקץ היה שולח את כל הפרטים האלה, לעיתון, ולרשויות הנ"ל, ולמשטרה, זה היה נראה אחרת.

אפשרות נוספת היא בית משפט לתביעות קטנות – שחברה שעקצה אותך ב 20,000 שקל אפשר להגיש תביעה בשניה.

אם היינו עושים את כל זה 50% מהחברות האלו יסגרו את השערים מיד, כי הם יקבלו זימונים לחקירות ובדיקות וכו'.



הפתרון לזה שאנחנו באמצע לבנות אותו הוא ה'פורום להגנת הצרכן' שאנשים יגישו את כל הפרטים כולל שם החברה בכתב ברור במייל (לא בפקס), ובעז"ה אנחנו ננתב את כל הפניות האלו לרשויות הרלוונטיות שעם רובן כבר ישבנו, גם ה'רשות לניירות ערך' גם 'הרשות להגנת הצרכן' שמנהלות כיום חקירה על חברות שעוקצות היום את הציבור החרדי, ורק בעקבות פניות שקיבלנו החברות האלו צפויות לסגור את השערים.

השורה התחתונה היא – שהיעד הוא שלחברות האלו יהיה יותר הפסד מאשר ריווח, כי ההוצאות של להתמודד עם תביעות ועם בתי משפט גדולות. לדוג' פינדרלה – טודובום - שגיב קורן, שתבעו אותי חשבו בהתחלה שנגיע לאיזה פשרה, ולקחתי עורך דין בכסף מלא. ולבנתיים בית משפט הכריח אותם להפקיד ערובה בבית משפט כי הם לא הרשימו כ"כ את השופטים, והם עלולים לסגור את השערים. (אגב – מתוכננת הרצאה למשקיעים, ומיש שמשקיע שם מתבקש ללכת לשמוע ולהקליט).



כלי נוסף הוא להקליט כל פגישה או טלפון.

אם אתם מקליטים בגלוי, זה יעזור שכבר עכשיו יציעו לכם את העסקה באופן לא משכנע במיוחד, זה יעזור לכם לא להיעקץ. ואם אתם מקליטים בסתר זה יכול לעזור לציבור לתבוע את החברה להוכיח שיש כאן נוכלות באופן שיטתי. וכל הקלטה כזו שיש לכם שניסו לעקוץ אתכם או עקצו אתכם תעבירו אלינו.



עוד כמה עוקצים ששמענו כאן במודיעין עילית.

יש גם מתווכים שמפרסמים פרסומות עם טיפים (לא כל אחד שיש לו צ' בשם הוא אכן צדיק), והרבה מאוד אנשים שעשו אצלם עסקאות זה נגמר מאוד מר.

ואם הייתם מקליטים את הפגישה, אין סיכוי שהיו מנצחים אתכם בבית משפט. כמובן שאחרי זה מתבקש להגיש את הדברים כמו שצריך ולתבוע.



תודה רבה

ר' איצה היקר - תודה רבה על ההרצאה החשובה שהרגשתי צורך לתמלל אותה. עשה בה כרצונך אם תרצה אמחק את ה -PDF אם אתה רוצה שמשהו משם לא יפורסם או אם יש אי אילו דיוקים.
ממליץ לך - להעלות כמאמר כאן בפרוג אם יאושר ע"י המנהלים, כשהאחריות היא עליך (זה גם ישדרג את המשתמש שלך בפרוג..)
 

קבצים מצורפים

  • הרצאה מאת הרב איצ'ה.pdf
    KB 132 · צפיות: 54

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
גוגל גם תפסה את הטעות ;)
1715103851106.png
 

אין עוד מלבדו"

משתמש צעיר
@איצ'ה קו המידע

ולכל מי שרצה תמלול מלא.

עשיתי כמיטב יכולתי - תמלול קצת ערוך, לדעתי נוח לקריאה ככל הניתן.
מעלה בספוילר ובPDF - (בוורד לא כי זה חושף אותי...)

על הדבש ועל העוקץ – הרב איצ'ה דז'אלובסקי (קו המידע)


המכנה המשותף בין כל אלו שיושבים כאן באולם, זה שכל אחד מעוניין לחתן את הילדים שלו בכבוד, ולפחות 50% מהכסף שעובר אצלינו חשוף ברמה גוהה לעוקץ ולנוכלות.

זה נשמע מוגזם ואני מקבל על כך הודעות מאנשים שאומרים אתה מגזים, אבל יש יותר מאחד ממאה או אחד מחמישים, שנעקץ. ואם אנחנו נדבר רק על מודיעין עילית יש הרבה מקרים, רק על קרקעות חקלאיות, שזה סיפור יודע שהיה גם כאן במודיעין עילית, ומדובר על מאות אנשים ששמו את מיטב כספם.

זאת אומרת, אנשים שאין להם דירה כי הם שמו את הכסף בקרקע חקלאית, שאולי חלקת קבר תהיה שם עוד הרבה שנים, וגם זה קשה להאמין כי זה שטח ירוק, גם אם קברים עולים היום הרבה.. בכל אופן דירה הם לא יראו.

יש הרבה אחרים, כולל כאן בעיר, ששמו בסטרטאפים, חלק בסקיי-סייבר של חברת "בסדנו" – אני מנוע מלומר את שם החברה כי אני חשוף לתביעת דיבה, אבל אם כבר אמרתי זה לא נורא, הם יכולים גם לתבוע... הכל פתוח..

יש חברה שקוראים לה סקיי-סייבר, לפני בערך 14 שנה הם פרסמו בעיתונות החרדית הרבה מאוד, מי שבעיקר הגיע בעקבות זה, אלו אנשים מציבור בני התורה, אנשים פשוטים, שאין להם כסף בצד, לא אנשים שבדרך כלל.... לא משקיעים כשירים. משקיע כשיר הכוונה למי שיש לו מיליון ₪ בצד ויכול להפסיד אותו, והוא מוכן להמר על זה. ואנשים שזה הכסף של הדירה שלהם, או שלקחו משכנתא על הדירה בשביל זה, בוודאי שזה לא בשבילם.

ומה שקרה, שהכספים נלקחו מאנשים כאלה, ואף אחד מהם לא ראה את הכסף בחזרה, לא מדובר על ריווח, מדובר על הקרן.

מאוחר יותר קרה אותו הדבר עם "בסדנו" עם סטארט אפ נוסף, הפעם עם חברת אורבן שפיתחה רכב מעופף, ופרסמו הרבה מאוד בעיתונות החרדית.

ואמנם אנשים כבר לא משקיעים בהנ"ל, אבל היום בדרך לפה קיבלתי מייל עם פרסום מהעיתון המקומי של מודעות בדיוק כפי שהיו לפני עשר שנים של.. הונאות. ואם שווה להם להשקיע מאות אלפי שקלים בשנה מפרסום במגזר החרדי זה אומר שהם מרוויחים מיליונים, והמיליונים האלו הם מהכיס שלכם.



אני רוצה לחלק את זה לכמה מישורים.

יש את העוקצים בסכומים הקטנים, אבל אלו שמתקשרים יודעים ב 100% שהם מתקדרים רק במטרה לקבל את כספכם בלי לתת תמורה, שזה כמו אנשים שמתקשרים אליכם לבשר לכם שזכיתם במשהו במיוחד, בלוטו, Club4u, לוטו דיל, זה נשמע טיפשי כזה, אבל החברות האלו מעסיקות עשרות עובדות במשך שנים ארוכות.

חברת Club4u שהיא חברה של נוכלים, שמאיימת עליי בתביעה שאני מקווה בעז"ה שאחת ולתמיד זה באמת יגיע לבית משפט אם הם באמת יגישו תביעה. נפגשתי עם החברה הזו והם הציעו לי פשרה – אני לא אפרסם כי סיכמנו שלא להוציא מה שהיה שם, אבל פחות או יותר הלכנו על פשרה אבל בינתיים הכיוון הוא שהם יכולים לתבוע. ופה בעיר אנשים נפלו עם 7 אל' ₪ אחרי שנאמרו להם דברים פנטסטיים וגרנדיוזיים והם האמינו,

זה בדיוק השטאנצ שמתחיל ב120 ₪ וזה נגמר בקרקע חקלאית או סטרטאפ או דירה של 20/80 או 10/90 ואפי 10/95 יש גם דברים כאלו לאלו שלא יודעים חשבון. רוב האנשים שנפלו בדברים האלו זה אנשים שיודעים חשבון מצוין, אבל לא ידעו שבסוף הם נכנסים לעסקה שזה לא 100 זה אולי 110 והלוואי אם זה היה מגיע לשם (?).

אני חשוב שיש ארבעה מאפיינים עיקריים לכך שהציבור החרדי הוא הציבור העיקרי שנופל בזה, אין דבר כזה בשאר המדינה.

יש 31 חברות של קרקעות חקלאיות בארץ, כולן, פועלות בעיקר במגזר החרדי, רובם לא חרדים אבל פועלים בציבור החרדי, אמר לי מישהו שמאוד מעורב בתחום הזה, שאחד המשווקים הגדולים של הקרקעות החקלאיות אמר לו, זו עסקה טובה, נופלים על החרדים התמימים ואחד אחרי השני נופלים ומגיעים לעסקאות, וחבר מביא חבר, זאת אומרת שיכול להיות שבית כנסת אחד יבואו עשרה אנשים בגלל שאחד מהם ראה פרסום בעיתון שלא אכפת לו שאנשים נופלים כי הוא מקבל את הכסף, ועשרה אנשים מאותו בית כנסת שמו 300,000 ₪ נניח (אני לא אומר שהם נוכלים) בעתידים גרופ בעפולה – אני לא אומר שהם נוכלים, אבל אם מישהו היה הולך ובודק את זה בצורה אחרת סביר להניח שהוא לא היה חותם על העסקה.



המאפיין הראשון – בכל טלפון לא קשר ברגע שאתה מכניס את המספר טלפון, עולה לך מיד ספאם, עוקץ, הונאה, נוכלות, כבר 90% מההונאות נופלות. כמובן שאנחנו לא מעוניינים להחזיק את המכשיר הזה.



הדבר השני – שבגללו בציבור החרדי נופלים יותר. הוא חיפוש גוגל, שבדרך כלל אברך לא יחפש בגוגל, אבל אם הוא היה מחפש על סטרטאפ של בסדנו סביר מאוד שהוא לא היה נוגע בעסקה.

דוג' נוספת היא פינדלרה – טודובום, של שגיב קורן הנוכל – שתובע אותי, וזכינו ב"ה במכתב בערב פסח עם תביעה של עוד חצי מליון, ובעז"ה נעדכן אתכם כזה יבוא. אגב הם הציעו לי להתנצל אז אני רוצה לנצל את ההזדמנות, לומר שאני לא חוזר מאף מילה שאמרתי, ובעז"ה אם הוא יתבע אנחנו נלך לבית משפט בעזרת כל אילו שהביאו לנו הקלטות שהוא ישמח.. מאוד לשמוע בבית משפט.

כל אדם שהיה עושה חיפוש בגוגל על שגיב קורן, אמנם לא בטוח שכל מה שכתוב בגוגל הוא נכון, אבל אם הוא היה עושה רואה את מה שכתוב שם הוא לא היה נוגע בזה, הוא היה מתרחק. והוא לא היה אומר לעצמו, 'זו הזדמנות שאני לא רוצה לפספס אותה', הוא היה בורח מזה על ארבע.



הדבר השלישי - הציבור שלנו תמים. אנחנו מאמינים שאנשים סביבנו טובים כמונו. רוב האנשים כאן יכולים להשאיר את התפילין שלהם בבית כנסת בלילה ולא לחשוש שמישהו יגנוב את זה. אני חושב שבכל בית כנסת יש עשרות זוגות תפילין אבל האנשים שנכנסים שם הם חרדים, ומי שמעוניין בזה הוא גם חרדי. אני חושב עכשיו תוך כדי שזה מסמל עד כמה האימון הבין אנושי אצלינו גדול. אם אדם יניח 30 שקל בתחנת אוטובוס במעטפה ויכתוב על זה את השם שלו, אין סיכוי שמחר בבוקר הוא יבוא וזה עוד שם, גם אם יש בזה את כל הסימנים, מישהו יקח את זה.

אז אנחנו אולי בתת הכרה חושבים שאנשים סביבינו לא מסוגלים לשקר, וכשאנחנו פוגשים מישהו שהגיע דווקא אלינו כי הוא יודע שאנחנו לא משקרים, הוא סומך על זה מאוד, והוא יודע גם שמהסיבה הזו כמעט אף אחד לא יקליט אותו.

מי מקליט את רוב השיחות בטלפון שלו פה?? יש אחד שמקליט הכל כאן? רוב מוחלט של הציבור החרדי לא מקליט. ואחד הדברים המובנים באותם עסקאות – לדוגמא בפינדרלה וטודובום שבתוך הפגישות הם אומרים דברים אחרים לחלוטין ממה שיהיה כתוב בחוזה, בחוזה הם מעוגנים היטב, ומה שיגיע לבית משפט הם ינצחו בוודאות. כי בבית משפט מתייחסים למה שכתוב בחוזה, שחתמת עליו. אז למה אני ניגש לבית משפט? כי יש לי הוכחות שמדובר בצורה שיטתית (קוראים לזה חוזה אחיד) שבאופן מתוכנן החוזה שונה לחלוטין ממה שמוצג בפני כלל המשקיעים בחברה (אגב- לא בחוזה הם לא נקראים משקיעים כי מדובר על קורס), כלל המשקיעים שומעים דברים אחרים. והם בטוחים שאצלינו אנשים לא מקליטים.

אז הדבר השלישי הוא התמימות בציבור החרדי, שמוביל לכך שגם אנחנו סומכים, וגם שהם יודעים שאנחנו לא מקליטים. ואנחנו בונים על מה שהם אומרים לנו בפגישות שזה נכון ואנחנו לא בודקים בחוזה.

יש לי שאלה: יש כאן מישהו באולם שחי בדירת שכירות או משכיר ואין חוזה תקף? כלו' שחלפה השנה ולא האריכו את החוזה. אני לדוג' שוכר עם חוזה שלא בתוקף כבר כמה שנים. ואותו דבר אני גם משכיר דירה. אני חושב שזה בערך 50% סטטיסטית. במגזר הכללי זה בערך 1% - שלא חידשו את החוזה.

אז החברות הנ"ל יודעות שאנחנו מסתמכים על מה שנאמר בפגישות ואפי' לא בודקים את החוזה, ובבית משפט אתה צריך להתמודד עם החוזה. שאפי' לא קראת. חוזה עם 16 עמודים שהמילה פינדרלה כתובה רק בעמוד 16 – שזה בעצם העסקה המדוברת. שעל זה הם נפגשו בקומה 32 שהאברך כולו מרוגש מהפעם הראשונה בה הוא לוחץ 32 במעלית.. והוא כבר בפנים.



הדבר הרביעי - אימת הדין.

בציבור החרדי מעטים מאוד הולכים לבתי משפט לתבוע את מי שעקץ אותם. "מרחמים על האכזרים", סליחה שאני אומר את זה ככה, יש אנשים אכזרים, אנשים לא מהציבור או כן מהציבור.

ואכזרי, זה לקחת משפחה ממודיעין עילית (אני לא אומר משל אני משתמש בנמשל!) עם 700,000 בצד שהוא רוצה להכפיל את ההון שלו, שבתוך שנתיים יהיה לו סכום הרבה יותר גדול כדי לקנות שתי דירות לילדים שלו, והוא שם את זה בחברה מסוימת שמתנהלת נגדה חקירה עכשיו, כהלוואה, והוא קיבל 3 צ'קים ע"ס 33,000 להחזר הראשון, ושלושת הצ'קים חזרו! הבן אדם הזה לא תבע אותו, הוא לא ילך לריב עם אדם כזה טוב שנותן כל כך הרבה צדקה (שהוא גונב מהציבור), הוא גם לא הולך לעיתונות לעשות על זה תחקיר כי זה לשון הרע ורכילות, בקושי הוא הולך לספר לרב השכונה (במקרה הזה אולי הוא הלך לדין תורה). בגלל שאני דיברתי על זה בקו הוא פנה אליי, והופתעתי לגלות שיש עוד אחד ועוד אחד ועוד אחד, והמכנה המשותף לכולם הוא שאף אחד לא תבע אותו.



אני רוצה להציע את הפתרונות על קצה המזלג

בדרך לכאן עצרתי בתחנת אוטובוס והעלית אברך טרמפ בדרך למודיעין עילית, ובדרך הוא משתף אותי בדבר שכבר קיבלתי עליו עשרות הודעות, על חברת קווים (הייתי בקשר עם הדוברות ולכן אני יכול לומר את זה והם יכולים להגיב), שהרבה פעמים הנהג מחליט שהוא תופס את האוטובוס כבן ערובה, שהוא עוצר באמצע הדרך, זה קורה בכל יום.. ואני שואל אתכם – האם אתם מעלים בדעתכם שדבר כזה יקרה בקו תל אביב – באר שבע? לא. ולא בגלל שהנהגים שונאים את החרדים יותר. הסיבה מאוד פשוטה, אימת הדין! הדבר האחרון שדיברנו עליו. חילוני שישוב באוטובוס וברגע שהנהג עוצר הוא מסריט אותו, ומעבירים את זה לתקשורת או מגישים נגדו תביעה, תוך שבוע הנהג הזה עומד לדין ואז הוא כבר לא חוזר על זה. אבל אצל חרדים הוא יודע שלא יעשו לו את זה. והראיה שבכמה מקרים שאני הייתי בהם, פניתי לנהג והראיתי לו שאני יודע מה לעשות ולמי לפנות, והוא המשיך לנסוע כמו ילד טוב עם שתי ידיים על ההגה. כלו' אם באיום בתביעה אמין, אז הוא יפחד, וזה בעיקר יהיה אמין כשזה יקרה, והם ידעו שגם אנחנו תובעים אותם.



נעבור על ארבעת התקלות, ועל הפתרונות.

שלושת הראשונים.
זיהוי השיחה, חיפוש גוגל, והתמימות. נפתרים ע"י משהו מאוד פשוט, התייעצות.

ללכת להתייעץ פעמיים, א. לפני שאנחנו הולכים לשמוע על ההצעה, ב. אחרי ששמענו את הפרטים.

יש עכשיו פרסום של "בסדנו" (אני מאמין שהם יפנו אליי מהר מאוד) על פטנט למנוע ריקבון של פירות וירקות.

(אגב על המודעות היה לוגו של חברת "בראשית" – החברה הכי גדולה של שיווק תפוחים בארץ, ושל "חקלאי גרנות" – שתי חברות מאוד גדולות ורציניות. פניתי לשתי החברות האלו – שתיהן לפי שעה (לא קיבלתי תגובה רשמית כי הם עדיין חוקרים את זה) איך שזה נראה לא יודעות במה מדובר. יכול להיות שבשקט מאחורי הקלעים הם השקיעו ורק המנכ"ל יודע, בכל אופן במזכירות לא יודעים במה מדובר. למרבה הפלא במודעות האחרונות של בסדנו כבר אין את הסמלים האלה.

אני נזכר שאותו דבר היה בסקיי סייבר, שהיה פרסום של שיתוף פעולה עם "הצלה עולמי" מנכ"ל הצלה עולמי אמר לחבר שלי, שאין לו שום קשר למוצר והם לא שותפים לפרויקט, ואמר שאם זה יושק אולי הם ישתמשו בזה. למרבה הפלא גם במוצר הבא של חברת "אורבן" הם פרסמו שהתעשייה האווירית (IAI) שותפים (או משהו כזה) בפרויקט. לפי שעה לא ידוע לי שיש שיתוף פעולה כל שהוא ובדקתי אצל הגורמים הבכירים ביותר. יכול להיות שאם יתקיים משפט אאלץ להוציא הקלטות של הבכירים הנ"ל (אני מעדיף שלא כי זה אנשים שלא רוצים – כי הם מיודדים איתו).

מה שאני רוצה להמליץ לכל אחד (אני לא יכול לייעץ בהשקעות ואני לא מוסמך לכך), אבל מי שרוצה ללכת לכנס של "בסדנו" של הפיתוח למניעת רקבון הנ"ל, יכול להיות שהסיכוי שתראו את הכסף הוא כמו הסיכוי שהייתם רואים את הכסף מהסטארטפים הקודמים שזה בערך 0. לכאו' אתם לא תראו את הקרן.

אני יודע שמאוד קשה וכואב לומר את זה. ולמה? כי בעיתונים שלנו אנחנו רואים יום יום את הפרסום של הדבר הזה. פרסומות ענק, איך יכול להיות?. לפני 15 או 14 שנה אנשים כאן נעקצו וקרסו, והלכו ל"קופת העיר" ול"יד שמשון" שיעזרו להם. ועדיין העיתונים ממשיכים לפרסם את זה. איך יכול להיות?. אתם אומרים איצ'ה דז'אלובסקי מדמיין... אני אומר לכם בחיים אל תסמכו עליי ועל קו המידע, תבררו לבד. ומה שיתברר לכם שהסיפורים האלו מושתקים! פשוט מושתקים. אנשים מקבלים איומים שלא ידברו על זה.

וכאן אנחנו מגיעים אל הדבר הרביעי - שאין אימת הדין.



אבל קודם נשלים את מה שאמרנו לגבי שלושת הדברים הראשונים, שהפתרון הוא התייעצות.

מה שאני חושב שהדרך הנכונה להתייעץ היא דבר ראשון, לפני שאתה שומע את הפרטים המלאים.

כמובן שאם לוחצים עליך בטלפון לסגור עסקה במקום, לא לחתום בכל מקרה, גם אם זה אריאלה ממפעל הפיס... אם זה הצעות שלוחצים עליך לסגור את העסקה במקום, תפסלו אותם במקום, אני מבטיח לכם שככה תרויחו כסף, לא תפסידו מזה בחיים.

אם זה עסקה של קורס – שזה דוג' שמצויה מאוד, שא"א לפספס כי (לדוג') יש עכשיו כנס שאפשר ללמוד (לדוג') ייעוץ בהשקעות, 4 ומשהו אלף שקל, הרבה אנשים שראו את זה הגיעו להרצאה, ורצו לסגור, ואמרו להם מי שחותם עכשיו מקבל הנחה. צריך להיות טיפש לא לחתום, אבל צריך להיות טיפש פי כמה וכמה כן לחתום! כי אם מדובר במשהו שא"א מחר לסגור אלא רק עכשיו, סביר מאוד שאם לא תתייעץ אתה תפסיד. (הם הציעו לפרסם אצלי, וסרבתי ועשיתי בירור על שני המרצים, והתברר שכל מי שלמד אצלם לא הרויח מהשקעות, ואנשים הפסידו הרבה, ופרסמתי נגד הקורס. וברוך ה' אני חייב להצדיע למי שניהל את הקורס שהוא שינה את הייעוד שלו לתחום אחר.)

אז שוב, הזדמנויות שיש אפשרות לסגור רק במקום, בחיים לא! בשום דבר לא! אפי' שידוך... (שאומרים לך שיש מישהו אחר שמחכה.)

אני משתף אתכם במשהו שקרה איתי עכשיו. אני בתהליך קניתי דירה, קיבלתי כמה וכמה הצעות, שסיפורים שונים שאומרים לך שיש אחרים שמחכים ורק אם אתה מגיע הלילה לסגור... הלכתי לבדוק, בכל העסקאות שאמרו לי שצריכים לסגור עכשיו, מצאנו בעיות מהותיות.

עוד דוגמא אני ייתן לכם עם שם, חיים שוורץ מ"שוורץ נדל"ן" מירושלים שאני מכיר אותו פנה אליי, וביקש ממני לבדוק על עסקה מסוימת בתחום הקרקעות בגלל שדיברנו על זה בקו, העברתי את זה למישהו, והוצע לאותו אחד הצעה ממש עכשיו, וזה הייתה עסקה ממש דחופה.

קודם כל – חברה שמפרסמת לאברכים קרקעות שיזמים לא יודעים לגשת אליהם – מדובר בדרך כלל בשטויות.

ניסיתי לבדוק את זה, ונאמר לי שאותו אחד נוכל, אחד הדברים שמצאנו שהוא מציג גוש וחלקה וכו', וכתוב שהוא מציע 16 דיירים לכל חלקה, והתברר ש40% צריך להיות מנוכה מכל חלקה, ולא נכנס לכל הפרטים. נמצא שבנוסף להוצאות שהאדם הפשוט לא יודע שהוא יצטרך לשלם (מיסים היטלים ועדי בית ועוד) הוא גם לא מקבל בכלל את מה שהוא שילם עליו. וזו היתה הסיבה שלחצו עליו לסגור. והסיבה שהוא לא נפל כי הוא התייעץ.



אז קודם כל להתייעץ לפני כדי לדעת מה לשאול בפגישה.

והדבר השני הוא להתייעץ אחרי – בשום אופן לא סוגרים במקום! גם לא על זכרון דברים. ואם תפסיד את העסקה לא יקרה כלום. ואח"כ ללכת לשאול יהודי שמבין כמו ר' אריה.. ר' נחום.. רב של בית הכנסת, מרא דאתרא, דיין, אדם שמבין טוב איך לבדוק את זה. הוא יגלה את מה שלנו אין דרך לדעת (זיהוי מתקשר ספאם, עוקץ וכו', וחיפוש גוגל) וגם המרא דאתרא/דיין יודע כי מקרים מגיעים אליו, הוא שומע גם על חברות למימוש זכויות, גם על צ'קים שחוזרים, גם על סטארטפים כושלים. וכך אנחנו יכולים לפתור את שלושת הדברים הראשונים.



ולגבי הדבר הרביעי שהוא אימת הדין.

לצערי צריכים צעד הרבה יותר אמיץ.

יש את הרשות לניירות ערך, הרשות להגנת הצרכן, הפורום להגנת הצרכן (עוד לא...), שיש להם שיניים נגד החברות האלה, אבל רק אם יש להם מסה קריטית של ראיות, הקלטות, פניות, תלונות. ואם אפי' כל אדם שני שנעקץ היה שולח את כל הפרטים האלה, לעיתון, ולרשויות הנ"ל, ולמשטרה, זה היה נראה אחרת.

אפשרות נוספת היא בית משפט לתביעות קטנות – שחברה שעקצה אותך ב 20,000 שקל אפשר להגיש תביעה בשניה.

אם היינו עושים את כל זה 50% מהחברות האלו יסגרו את השערים מיד, כי הם יקבלו זימונים לחקירות ובדיקות וכו'.



הפתרון לזה שאנחנו באמצע לבנות אותו הוא ה'פורום להגנת הצרכן' שאנשים יגישו את כל הפרטים כולל שם החברה בכתב ברור במייל (לא בפקס), ובעז"ה אנחנו ננתב את כל הפניות האלו לרשויות הרלוונטיות שעם רובן כבר ישבנו, גם ה'רשות לניירות ערך' גם 'הרשות להגנת הצרכן' שמנהלות כיום חקירה על חברות שעוקצות היום את הציבור החרדי, ורק בעקבות פניות שקיבלנו החברות האלו צפויות לסגור את השערים.

השורה התחתונה היא – שהיעד הוא שלחברות האלו יהיה יותר הפסד מאשר ריווח, כי ההוצאות של להתמודד עם תביעות ועם בתי משפט גדולות. לדוג' פינדרלה – טודובום - שגיב קורן, שתבעו אותי חשבו בהתחלה שנגיע לאיזה פשרה, ולקחתי עורך דין בכסף מלא. ולבנתיים בית משפט הכריח אותם להפקיד ערובה בבית משפט כי הם לא הרשימו כ"כ את השופטים, והם עלולים לסגור את השערים. (אגב – מתוכננת הרצאה למשקיעים, ומיש שמשקיע שם מתבקש ללכת לשמוע ולהקליט).



כלי נוסף הוא להקליט כל פגישה או טלפון.

אם אתם מקליטים בגלוי, זה יעזור שכבר עכשיו יציעו לכם את העסקה באופן לא משכנע במיוחד, זה יעזור לכם לא להיעקץ. ואם אתם מקליטים בסתר זה יכול לעזור לציבור לתבוע את החברה להוכיח שיש כאן נוכלות באופן שיטתי. וכל הקלטה כזו שיש לכם שניסו לעקוץ אתכם או עקצו אתכם תעבירו אלינו.



עוד כמה עוקצים ששמענו כאן במודיעין עילית.

יש גם מתווכים שמפרסמים פרסומות עם טיפים (לא כל אחד שיש לו צ' בשם הוא אכן צדיק), והרבה מאוד אנשים שעשו אצלם עסקאות זה נגמר מאוד מר.

ואם הייתם מקליטים את הפגישה, אין סיכוי שהיו מנצחים אתכם בבית משפט. כמובן שאחרי זה מתבקש להגיש את הדברים כמו שצריך ולתבוע.



תודה רבה

ר' איצה היקר - תודה רבה על ההרצאה החשובה שהרגשתי צורך לתמלל אותה. עשה בה כרצונך אם תרצה אמחק את ה -PDF אם אתה רוצה שמשהו משם לא יפורסם או אם יש אי אילו דיוקים.
ממליץ לך - להעלות כמאמר כאן בפרוג אם יאושר ע"י המנהלים, כשהאחריות היא עליך (זה גם ישדרג את המשתמש שלך בפרוג..)
תודה רבה
ערוך בטוב טעם
 

איצ'ה קו המידע

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
@איצ'ה קו המידע

ולכל מי שרצה תמלול מלא.

עשיתי כמיטב יכולתי - תמלול קצת ערוך, לדעתי נוח לקריאה ככל הניתן.
מעלה בספוילר ובPDF - (בוורד לא כי זה חושף אותי...)

על הדבש ועל העוקץ – הרב איצ'ה דז'אלובסקי (קו המידע)


המכנה המשותף בין כל אלו שיושבים כאן באולם, זה שכל אחד מעוניין לחתן את הילדים שלו בכבוד, ולפחות 50% מהכסף שעובר אצלינו חשוף ברמה גוהה לעוקץ ולנוכלות.

זה נשמע מוגזם ואני מקבל על כך הודעות מאנשים שאומרים אתה מגזים, אבל יש יותר מאחד ממאה או אחד מחמישים, שנעקץ. ואם אנחנו נדבר רק על מודיעין עילית יש הרבה מקרים, רק על קרקעות חקלאיות, שזה סיפור יודע שהיה גם כאן במודיעין עילית, ומדובר על מאות אנשים ששמו את מיטב כספם.

זאת אומרת, אנשים שאין להם דירה כי הם שמו את הכסף בקרקע חקלאית, שאולי חלקת קבר תהיה שם עוד הרבה שנים, וגם זה קשה להאמין כי זה שטח ירוק, גם אם קברים עולים היום הרבה.. בכל אופן דירה הם לא יראו.

יש הרבה אחרים, כולל כאן בעיר, ששמו בסטרטאפים, חלק בסקיי-סייבר של חברת "בסדנו" – אני מנוע מלומר את שם החברה כי אני חשוף לתביעת דיבה, אבל אם כבר אמרתי זה לא נורא, הם יכולים גם לתבוע... הכל פתוח..

יש חברה שקוראים לה סקיי-סייבר, לפני בערך 14 שנה הם פרסמו בעיתונות החרדית הרבה מאוד, מי שבעיקר הגיע בעקבות זה, אלו אנשים מציבור בני התורה, אנשים פשוטים, שאין להם כסף בצד, לא אנשים שבדרך כלל.... לא משקיעים כשירים. משקיע כשיר הכוונה למי שיש לו מיליון ₪ בצד ויכול להפסיד אותו, והוא מוכן להמר על זה. ואנשים שזה הכסף של הדירה שלהם, או שלקחו משכנתא על הדירה בשביל זה, בוודאי שזה לא בשבילם.

ומה שקרה, שהכספים נלקחו מאנשים כאלה, ואף אחד מהם לא ראה את הכסף בחזרה, לא מדובר על ריווח, מדובר על הקרן.

מאוחר יותר קרה אותו הדבר עם "בסדנו" עם סטארט אפ נוסף, הפעם עם חברת אורבן שפיתחה רכב מעופף, ופרסמו הרבה מאוד בעיתונות החרדית.

ואמנם אנשים כבר לא משקיעים בהנ"ל, אבל היום בדרך לפה קיבלתי מייל עם פרסום מהעיתון המקומי של מודעות בדיוק כפי שהיו לפני עשר שנים של.. הונאות. ואם שווה להם להשקיע מאות אלפי שקלים בשנה מפרסום במגזר החרדי זה אומר שהם מרוויחים מיליונים, והמיליונים האלו הם מהכיס שלכם.



אני רוצה לחלק את זה לכמה מישורים.

יש את העוקצים בסכומים הקטנים, אבל אלו שמתקשרים יודעים ב 100% שהם מתקדרים רק במטרה לקבל את כספכם בלי לתת תמורה, שזה כמו אנשים שמתקשרים אליכם לבשר לכם שזכיתם במשהו במיוחד, בלוטו, Club4u, לוטו דיל, זה נשמע טיפשי כזה, אבל החברות האלו מעסיקות עשרות עובדות במשך שנים ארוכות.

חברת Club4u שהיא חברה של נוכלים, שמאיימת עליי בתביעה שאני מקווה בעז"ה שאחת ולתמיד זה באמת יגיע לבית משפט אם הם באמת יגישו תביעה. נפגשתי עם החברה הזו והם הציעו לי פשרה – אני לא אפרסם כי סיכמנו שלא להוציא מה שהיה שם, אבל פחות או יותר הלכנו על פשרה אבל בינתיים הכיוון הוא שהם יכולים לתבוע. ופה בעיר אנשים נפלו עם 7 אל' ₪ אחרי שנאמרו להם דברים פנטסטיים וגרנדיוזיים והם האמינו,

זה בדיוק השטאנצ שמתחיל ב120 ₪ וזה נגמר בקרקע חקלאית או סטרטאפ או דירה של 20/80 או 10/90 ואפי 10/95 יש גם דברים כאלו לאלו שלא יודעים חשבון. רוב האנשים שנפלו בדברים האלו זה אנשים שיודעים חשבון מצוין, אבל לא ידעו שבסוף הם נכנסים לעסקה שזה לא 100 זה אולי 110 והלוואי אם זה היה מגיע לשם (?).

אני חשוב שיש ארבעה מאפיינים עיקריים לכך שהציבור החרדי הוא הציבור העיקרי שנופל בזה, אין דבר כזה בשאר המדינה.

יש 31 חברות של קרקעות חקלאיות בארץ, כולן, פועלות בעיקר במגזר החרדי, רובם לא חרדים אבל פועלים בציבור החרדי, אמר לי מישהו שמאוד מעורב בתחום הזה, שאחד המשווקים הגדולים של הקרקעות החקלאיות אמר לו, זו עסקה טובה, נופלים על החרדים התמימים ואחד אחרי השני נופלים ומגיעים לעסקאות, וחבר מביא חבר, זאת אומרת שיכול להיות שבית כנסת אחד יבואו עשרה אנשים בגלל שאחד מהם ראה פרסום בעיתון שלא אכפת לו שאנשים נופלים כי הוא מקבל את הכסף, ועשרה אנשים מאותו בית כנסת שמו 300,000 ₪ נניח (אני לא אומר שהם נוכלים) בעתידים גרופ בעפולה – אני לא אומר שהם נוכלים, אבל אם מישהו היה הולך ובודק את זה בצורה אחרת סביר להניח שהוא לא היה חותם על העסקה.



המאפיין הראשון – בכל טלפון לא קשר ברגע שאתה מכניס את המספר טלפון, עולה לך מיד ספאם, עוקץ, הונאה, נוכלות, כבר 90% מההונאות נופלות. כמובן שאנחנו לא מעוניינים להחזיק את המכשיר הזה.



הדבר השני – שבגללו בציבור החרדי נופלים יותר. הוא חיפוש גוגל, שבדרך כלל אברך לא יחפש בגוגל, אבל אם הוא היה מחפש על סטרטאפ של בסדנו סביר מאוד שהוא לא היה נוגע בעסקה.

דוג' נוספת היא פינדלרה – טודובום, של שגיב קורן הנוכל – שתובע אותי, וזכינו ב"ה במכתב בערב פסח עם תביעה של עוד חצי מליון, ובעז"ה נעדכן אתכם כזה יבוא. אגב הם הציעו לי להתנצל אז אני רוצה לנצל את ההזדמנות, לומר שאני לא חוזר מאף מילה שאמרתי, ובעז"ה אם הוא יתבע אנחנו נלך לבית משפט בעזרת כל אילו שהביאו לנו הקלטות שהוא ישמח.. מאוד לשמוע בבית משפט.

כל אדם שהיה עושה חיפוש בגוגל על שגיב קורן, אמנם לא בטוח שכל מה שכתוב בגוגל הוא נכון, אבל אם הוא היה עושה רואה את מה שכתוב שם הוא לא היה נוגע בזה, הוא היה מתרחק. והוא לא היה אומר לעצמו, 'זו הזדמנות שאני לא רוצה לפספס אותה', הוא היה בורח מזה על ארבע.



הדבר השלישי - הציבור שלנו תמים. אנחנו מאמינים שאנשים סביבנו טובים כמונו. רוב האנשים כאן יכולים להשאיר את התפילין שלהם בבית כנסת בלילה ולא לחשוש שמישהו יגנוב את זה. אני חושב שבכל בית כנסת יש עשרות זוגות תפילין אבל האנשים שנכנסים שם הם חרדים, ומי שמעוניין בזה הוא גם חרדי. אני חושב עכשיו תוך כדי שזה מסמל עד כמה האימון הבין אנושי אצלינו גדול. אם אדם יניח 30 שקל בתחנת אוטובוס במעטפה ויכתוב על זה את השם שלו, אין סיכוי שמחר בבוקר הוא יבוא וזה עוד שם, גם אם יש בזה את כל הסימנים, מישהו יקח את זה.

אז אנחנו אולי בתת הכרה חושבים שאנשים סביבינו לא מסוגלים לשקר, וכשאנחנו פוגשים מישהו שהגיע דווקא אלינו כי הוא יודע שאנחנו לא משקרים, הוא סומך על זה מאוד, והוא יודע גם שמהסיבה הזו כמעט אף אחד לא יקליט אותו.

מי מקליט את רוב השיחות בטלפון שלו פה?? יש אחד שמקליט הכל כאן? רוב מוחלט של הציבור החרדי לא מקליט. ואחד הדברים המובנים באותם עסקאות – לדוגמא בפינדרלה וטודובום שבתוך הפגישות הם אומרים דברים אחרים לחלוטין ממה שיהיה כתוב בחוזה, בחוזה הם מעוגנים היטב, ומה שיגיע לבית משפט הם ינצחו בוודאות. כי בבית משפט מתייחסים למה שכתוב בחוזה, שחתמת עליו. אז למה אני ניגש לבית משפט? כי יש לי הוכחות שמדובר בצורה שיטתית (קוראים לזה חוזה אחיד) שבאופן מתוכנן החוזה שונה לחלוטין ממה שמוצג בפני כלל המשקיעים בחברה (אגב- לא בחוזה הם לא נקראים משקיעים כי מדובר על קורס), כלל המשקיעים שומעים דברים אחרים. והם בטוחים שאצלינו אנשים לא מקליטים.

אז הדבר השלישי הוא התמימות בציבור החרדי, שמוביל לכך שגם אנחנו סומכים, וגם שהם יודעים שאנחנו לא מקליטים. ואנחנו בונים על מה שהם אומרים לנו בפגישות שזה נכון ואנחנו לא בודקים בחוזה.

יש לי שאלה: יש כאן מישהו באולם שחי בדירת שכירות או משכיר ואין חוזה תקף? כלו' שחלפה השנה ולא האריכו את החוזה. אני לדוג' שוכר עם חוזה שלא בתוקף כבר כמה שנים. ואותו דבר אני גם משכיר דירה. אני חושב שזה בערך 50% סטטיסטית. במגזר הכללי זה בערך 1% - שלא חידשו את החוזה.

אז החברות הנ"ל יודעות שאנחנו מסתמכים על מה שנאמר בפגישות ואפי' לא בודקים את החוזה, ובבית משפט אתה צריך להתמודד עם החוזה. שאפי' לא קראת. חוזה עם 16 עמודים שהמילה פינדרלה כתובה רק בעמוד 16 – שזה בעצם העסקה המדוברת. שעל זה הם נפגשו בקומה 32 שהאברך כולו מרוגש מהפעם הראשונה בה הוא לוחץ 32 במעלית.. והוא כבר בפנים.



הדבר הרביעי - אימת הדין.

בציבור החרדי מעטים מאוד הולכים לבתי משפט לתבוע את מי שעקץ אותם. "מרחמים על האכזרים", סליחה שאני אומר את זה ככה, יש אנשים אכזרים, אנשים לא מהציבור או כן מהציבור.

ואכזרי, זה לקחת משפחה ממודיעין עילית (אני לא אומר משל אני משתמש בנמשל!) עם 700,000 בצד שהוא רוצה להכפיל את ההון שלו, שבתוך שנתיים יהיה לו סכום הרבה יותר גדול כדי לקנות שתי דירות לילדים שלו, והוא שם את זה בחברה מסוימת שמתנהלת נגדה חקירה עכשיו, כהלוואה, והוא קיבל 3 צ'קים ע"ס 33,000 להחזר הראשון, ושלושת הצ'קים חזרו! הבן אדם הזה לא תבע אותו, הוא לא ילך לריב עם אדם כזה טוב שנותן כל כך הרבה צדקה (שהוא גונב מהציבור), הוא גם לא הולך לעיתונות לעשות על זה תחקיר כי זה לשון הרע ורכילות, בקושי הוא הולך לספר לרב השכונה (במקרה הזה אולי הוא הלך לדין תורה). בגלל שאני דיברתי על זה בקו הוא פנה אליי, והופתעתי לגלות שיש עוד אחד ועוד אחד ועוד אחד, והמכנה המשותף לכולם הוא שאף אחד לא תבע אותו.



אני רוצה להציע את הפתרונות על קצה המזלג

בדרך לכאן עצרתי בתחנת אוטובוס והעלית אברך טרמפ בדרך למודיעין עילית, ובדרך הוא משתף אותי בדבר שכבר קיבלתי עליו עשרות הודעות, על חברת קווים (הייתי בקשר עם הדוברות ולכן אני יכול לומר את זה והם יכולים להגיב), שהרבה פעמים הנהג מחליט שהוא תופס את האוטובוס כבן ערובה, שהוא עוצר באמצע הדרך, זה קורה בכל יום.. ואני שואל אתכם – האם אתם מעלים בדעתכם שדבר כזה יקרה בקו תל אביב – באר שבע? לא. ולא בגלל שהנהגים שונאים את החרדים יותר. הסיבה מאוד פשוטה, אימת הדין! הדבר האחרון שדיברנו עליו. חילוני שישוב באוטובוס וברגע שהנהג עוצר הוא מסריט אותו, ומעבירים את זה לתקשורת או מגישים נגדו תביעה, תוך שבוע הנהג הזה עומד לדין ואז הוא כבר לא חוזר על זה. אבל אצל חרדים הוא יודע שלא יעשו לו את זה. והראיה שבכמה מקרים שאני הייתי בהם, פניתי לנהג והראיתי לו שאני יודע מה לעשות ולמי לפנות, והוא המשיך לנסוע כמו ילד טוב עם שתי ידיים על ההגה. כלו' אם באיום בתביעה אמין, אז הוא יפחד, וזה בעיקר יהיה אמין כשזה יקרה, והם ידעו שגם אנחנו תובעים אותם.



נעבור על ארבעת התקלות, ועל הפתרונות.

שלושת הראשונים.
זיהוי השיחה, חיפוש גוגל, והתמימות. נפתרים ע"י משהו מאוד פשוט, התייעצות.

ללכת להתייעץ פעמיים, א. לפני שאנחנו הולכים לשמוע על ההצעה, ב. אחרי ששמענו את הפרטים.

יש עכשיו פרסום של "בסדנו" (אני מאמין שהם יפנו אליי מהר מאוד) על פטנט למנוע ריקבון של פירות וירקות.

(אגב על המודעות היה לוגו של חברת "בראשית" – החברה הכי גדולה של שיווק תפוחים בארץ, ושל "חקלאי גרנות" – שתי חברות מאוד גדולות ורציניות. פניתי לשתי החברות האלו – שתיהן לפי שעה (לא קיבלתי תגובה רשמית כי הם עדיין חוקרים את זה) איך שזה נראה לא יודעות במה מדובר. יכול להיות שבשקט מאחורי הקלעים הם השקיעו ורק המנכ"ל יודע, בכל אופן במזכירות לא יודעים במה מדובר. למרבה הפלא במודעות האחרונות של בסדנו כבר אין את הסמלים האלה.

אני נזכר שאותו דבר היה בסקיי סייבר, שהיה פרסום של שיתוף פעולה עם "הצלה עולמי" מנכ"ל הצלה עולמי אמר לחבר שלי, שאין לו שום קשר למוצר והם לא שותפים לפרויקט, ואמר שאם זה יושק אולי הם ישתמשו בזה. למרבה הפלא גם במוצר הבא של חברת "אורבן" הם פרסמו שהתעשייה האווירית (IAI) שותפים (או משהו כזה) בפרויקט. לפי שעה לא ידוע לי שיש שיתוף פעולה כל שהוא ובדקתי אצל הגורמים הבכירים ביותר. יכול להיות שאם יתקיים משפט אאלץ להוציא הקלטות של הבכירים הנ"ל (אני מעדיף שלא כי זה אנשים שלא רוצים – כי הם מיודדים איתו).

מה שאני רוצה להמליץ לכל אחד (אני לא יכול לייעץ בהשקעות ואני לא מוסמך לכך), אבל מי שרוצה ללכת לכנס של "בסדנו" של הפיתוח למניעת רקבון הנ"ל, יכול להיות שהסיכוי שתראו את הכסף הוא כמו הסיכוי שהייתם רואים את הכסף מהסטארטפים הקודמים שזה בערך 0. לכאו' אתם לא תראו את הקרן.

אני יודע שמאוד קשה וכואב לומר את זה. ולמה? כי בעיתונים שלנו אנחנו רואים יום יום את הפרסום של הדבר הזה. פרסומות ענק, איך יכול להיות?. לפני 15 או 14 שנה אנשים כאן נעקצו וקרסו, והלכו ל"קופת העיר" ול"יד שמשון" שיעזרו להם. ועדיין העיתונים ממשיכים לפרסם את זה. איך יכול להיות?. אתם אומרים איצ'ה דז'אלובסקי מדמיין... אני אומר לכם בחיים אל תסמכו עליי ועל קו המידע, תבררו לבד. ומה שיתברר לכם שהסיפורים האלו מושתקים! פשוט מושתקים. אנשים מקבלים איומים שלא ידברו על זה.

וכאן אנחנו מגיעים אל הדבר הרביעי - שאין אימת הדין.



אבל קודם נשלים את מה שאמרנו לגבי שלושת הדברים הראשונים, שהפתרון הוא התייעצות.

מה שאני חושב שהדרך הנכונה להתייעץ היא דבר ראשון, לפני שאתה שומע את הפרטים המלאים.

כמובן שאם לוחצים עליך בטלפון לסגור עסקה במקום, לא לחתום בכל מקרה, גם אם זה אריאלה ממפעל הפיס... אם זה הצעות שלוחצים עליך לסגור את העסקה במקום, תפסלו אותם במקום, אני מבטיח לכם שככה תרויחו כסף, לא תפסידו מזה בחיים.

אם זה עסקה של קורס – שזה דוג' שמצויה מאוד, שא"א לפספס כי (לדוג') יש עכשיו כנס שאפשר ללמוד (לדוג') ייעוץ בהשקעות, 4 ומשהו אלף שקל, הרבה אנשים שראו את זה הגיעו להרצאה, ורצו לסגור, ואמרו להם מי שחותם עכשיו מקבל הנחה. צריך להיות טיפש לא לחתום, אבל צריך להיות טיפש פי כמה וכמה כן לחתום! כי אם מדובר במשהו שא"א מחר לסגור אלא רק עכשיו, סביר מאוד שאם לא תתייעץ אתה תפסיד. (הם הציעו לפרסם אצלי, וסרבתי ועשיתי בירור על שני המרצים, והתברר שכל מי שלמד אצלם לא הרויח מהשקעות, ואנשים הפסידו הרבה, ופרסמתי נגד הקורס. וברוך ה' אני חייב להצדיע למי שניהל את הקורס שהוא שינה את הייעוד שלו לתחום אחר.)

אז שוב, הזדמנויות שיש אפשרות לסגור רק במקום, בחיים לא! בשום דבר לא! אפי' שידוך... (שאומרים לך שיש מישהו אחר שמחכה.)

אני משתף אתכם במשהו שקרה איתי עכשיו. אני בתהליך קניתי דירה, קיבלתי כמה וכמה הצעות, שסיפורים שונים שאומרים לך שיש אחרים שמחכים ורק אם אתה מגיע הלילה לסגור... הלכתי לבדוק, בכל העסקאות שאמרו לי שצריכים לסגור עכשיו, מצאנו בעיות מהותיות.

עוד דוגמא אני ייתן לכם עם שם, חיים שוורץ מ"שוורץ נדל"ן" מירושלים שאני מכיר אותו פנה אליי, וביקש ממני לבדוק על עסקה מסוימת בתחום הקרקעות בגלל שדיברנו על זה בקו, העברתי את זה למישהו, והוצע לאותו אחד הצעה ממש עכשיו, וזה הייתה עסקה ממש דחופה.

קודם כל – חברה שמפרסמת לאברכים קרקעות שיזמים לא יודעים לגשת אליהם – מדובר בדרך כלל בשטויות.

ניסיתי לבדוק את זה, ונאמר לי שאותו אחד נוכל, אחד הדברים שמצאנו שהוא מציג גוש וחלקה וכו', וכתוב שהוא מציע 16 דיירים לכל חלקה, והתברר ש40% צריך להיות מנוכה מכל חלקה, ולא נכנס לכל הפרטים. נמצא שבנוסף להוצאות שהאדם הפשוט לא יודע שהוא יצטרך לשלם (מיסים היטלים ועדי בית ועוד) הוא גם לא מקבל בכלל את מה שהוא שילם עליו. וזו היתה הסיבה שלחצו עליו לסגור. והסיבה שהוא לא נפל כי הוא התייעץ.



אז קודם כל להתייעץ לפני כדי לדעת מה לשאול בפגישה.

והדבר השני הוא להתייעץ אחרי – בשום אופן לא סוגרים במקום! גם לא על זכרון דברים. ואם תפסיד את העסקה לא יקרה כלום. ואח"כ ללכת לשאול יהודי שמבין כמו ר' אריה.. ר' נחום.. רב של בית הכנסת, מרא דאתרא, דיין, אדם שמבין טוב איך לבדוק את זה. הוא יגלה את מה שלנו אין דרך לדעת (זיהוי מתקשר ספאם, עוקץ וכו', וחיפוש גוגל) וגם המרא דאתרא/דיין יודע כי מקרים מגיעים אליו, הוא שומע גם על חברות למימוש זכויות, גם על צ'קים שחוזרים, גם על סטארטפים כושלים. וכך אנחנו יכולים לפתור את שלושת הדברים הראשונים.



ולגבי הדבר הרביעי שהוא אימת הדין.

לצערי צריכים צעד הרבה יותר אמיץ.

יש את הרשות לניירות ערך, הרשות להגנת הצרכן, הפורום להגנת הצרכן (עוד לא...), שיש להם שיניים נגד החברות האלה, אבל רק אם יש להם מסה קריטית של ראיות, הקלטות, פניות, תלונות. ואם אפי' כל אדם שני שנעקץ היה שולח את כל הפרטים האלה, לעיתון, ולרשויות הנ"ל, ולמשטרה, זה היה נראה אחרת.

אפשרות נוספת היא בית משפט לתביעות קטנות – שחברה שעקצה אותך ב 20,000 שקל אפשר להגיש תביעה בשניה.

אם היינו עושים את כל זה 50% מהחברות האלו יסגרו את השערים מיד, כי הם יקבלו זימונים לחקירות ובדיקות וכו'.



הפתרון לזה שאנחנו באמצע לבנות אותו הוא ה'פורום להגנת הצרכן' שאנשים יגישו את כל הפרטים כולל שם החברה בכתב ברור במייל (לא בפקס), ובעז"ה אנחנו ננתב את כל הפניות האלו לרשויות הרלוונטיות שעם רובן כבר ישבנו, גם ה'רשות לניירות ערך' גם 'הרשות להגנת הצרכן' שמנהלות כיום חקירה על חברות שעוקצות היום את הציבור החרדי, ורק בעקבות פניות שקיבלנו החברות האלו צפויות לסגור את השערים.

השורה התחתונה היא – שהיעד הוא שלחברות האלו יהיה יותר הפסד מאשר ריווח, כי ההוצאות של להתמודד עם תביעות ועם בתי משפט גדולות. לדוג' פינדרלה – טודובום - שגיב קורן, שתבעו אותי חשבו בהתחלה שנגיע לאיזה פשרה, ולקחתי עורך דין בכסף מלא. ולבנתיים בית משפט הכריח אותם להפקיד ערובה בבית משפט כי הם לא הרשימו כ"כ את השופטים, והם עלולים לסגור את השערים. (אגב – מתוכננת הרצאה למשקיעים, ומיש שמשקיע שם מתבקש ללכת לשמוע ולהקליט).



כלי נוסף הוא להקליט כל פגישה או טלפון.

אם אתם מקליטים בגלוי, זה יעזור שכבר עכשיו יציעו לכם את העסקה באופן לא משכנע במיוחד, זה יעזור לכם לא להיעקץ. ואם אתם מקליטים בסתר זה יכול לעזור לציבור לתבוע את החברה להוכיח שיש כאן נוכלות באופן שיטתי. וכל הקלטה כזו שיש לכם שניסו לעקוץ אתכם או עקצו אתכם תעבירו אלינו.



עוד כמה עוקצים ששמענו כאן במודיעין עילית.

יש גם מתווכים שמפרסמים פרסומות עם טיפים (לא כל אחד שיש לו צ' בשם הוא אכן צדיק), והרבה מאוד אנשים שעשו אצלם עסקאות זה נגמר מאוד מר.

ואם הייתם מקליטים את הפגישה, אין סיכוי שהיו מנצחים אתכם בבית משפט. כמובן שאחרי זה מתבקש להגיש את הדברים כמו שצריך ולתבוע.



תודה רבה

ר' איצה היקר - תודה רבה על ההרצאה החשובה שהרגשתי צורך לתמלל אותה. עשה בה כרצונך אם תרצה אמחק את ה -PDF אם אתה רוצה שמשהו משם לא יפורסם או אם יש אי אילו דיוקים.
ממליץ לך - להעלות כמאמר כאן בפרוג אם יאושר ע"י המנהלים, כשהאחריות היא עליך (זה גם ישדרג את המשתמש שלך בפרוג..)
החצי השני שעלה הערב לקו.
 

קבצים מצורפים

  • יד שמשון פרק ב .mp3
    5.9 MB
מצב
הנושא נעול.
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה