עזרה אורבן איירונוטיקס

מצב
הנושא נעול.

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
@יוחנן1 אודה לך אם תעזור לי עם השאלה הזו -

בעבר המשקיעים שהשקיעו באורבן היו רשומים ישירות כמחזיקי מניות באורבן.
ואז חברת אורבן טענה להם שזה נראה כחברה לא מקצועית [בבואם לחברות ענק כדי לעשות שת"פ וכדו'] כשיש בה אלף משקיעים קטנים, ולכן מה שעשו זה שפתחו חברה שבה כל אחד מהמשקיעים האלו נהיה בעלים בחברה באחוז מסוים, ואותה החברה היא בעצם בעלת מניות באורבן ומנהלי החברה הם כמובן בסדנו עבור כלל המשקיעים שהם בעלי החברה.
וכנראה עשו את זה 3 פעמים עבור 3 סבבי גיוס, או שאחד מהם זה בבעלות רק של בסדנו עצמה.
בכל מקרה זה כנראה הסיבה.
הכתובת הרשמית של אורבן איירונוטיקס היא בנחל שניר, 10, יבנה
בכתובת זו ישנם מספר חברות נוספות בבעלות זהה -
מטרו נתיבי תעופה בע"מ אשר נמצאת בבעלות מניות מלאה של אורבן איירונוטיקס
טקטיקל רובוטיקס בע"מ אשר נמצאת בבעלות מניות מלאה של אורבן איירונוטיקס

מה הסיבה לפיצול בחברה זו?

בכתובת זו קיימת גם חברה ממשלתית בשם די דומה אירונאוטיקס בע"מ אשר לה היו בעבר חוזים מול גופים ממשלתיים -
1715092592076.png

האם חברה זו קשורה לאורבן איירונוטיקס ?
בחברות הרשומות למעלה (אשר בהן מושקעת קבוצת בסדנו) לא מצאתי אזכור לחוזה כלשהו עם גופים ממשלתיים

נ.ב. אודה לכל המגיבים על שמירת האשכול נקי וממוקד בשאלה שבה הוא עוסק
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
חוק ניירות ערך קובע כי כדי לא ניתן לגייס משקיעים ללא 'תשקיף'.
אבל אם מדובר בקבוצה של פחות מ35 אנשים, אז אין חיוב תשקיף.
לכן הם פיצלו את החברות שלהם להרבה חברות קטנות עם פחות מ35 איש.

לא מביע דעה כללית על 'בסדנו' ולא מביע דעה מתי 'פיצול' שכזה הוא חוקי ומתי לא.
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
הכתובת הרשמית של אורבן איירונוטיקס היא בנחל שניר, 10, יבנה
בכתובת זו ישנם מספר חברות נוספות בבעלות זהה -
מטרו נתיבי תעופה בע"מ אשר נמצאת בבעלות מניות מלאה של אורבן איירונוטיקס
טקטיקל רובוטיקס בע"מ אשר נמצאת בבעלות מניות מלאה של אורבן איירונוטיקס

מה הסיבה לפיצול בחברה זו?
לחברה יש שני חברות בת האלו, אחת עוסקת בתחום האזרחי [כגון אמבולנס או מוניות וכדו'] ואחת עוסקת בתחום הצבאי.
האם חברה זו קשורה לאורבן איירונוטיקס ?
אני מעריך שזה החברה שבבעלותה יש את שתי חברות הבת.
בחברות הרשומות למעלה (אשר בהן מושקעת קבוצת בסדנו) לא מצאתי אזכור לחוזה כלשהו עם גופים ממשלתיים
יש בדברים כאלו דברים עם צנזורה רצינית, ובמיוחד בתקופת מלחמה כזאת...
 

yossilang

משתמש פעיל
צילום מקצועי
ארונאוטיקס השוכנת ביבנה היא חברה שיש לה קשרים עם גופים ממשלתיים, חברה שעוסקת במזל״טים ובעוד כל מיני דברים ששליטה מרחוק ושייכת היום לרפאל תעשיות בטחוניות, אין קשר בינה לבין שת החברות האחרות שציינתם (השמות דומים אך מאוייתים שונה).
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
ארונאוטיקס השוכנת ביבנה היא חברה שיש לה קשרים עם גופים ממשלתיים, חברה שעוסקת במזל״טים ובעוד כל מיני דברים ששליטה מרחוק ושייכת היום לרפאל תעשיות בטחוניות, אין קשר בינה לבין שת החברות האחרות שציינתם (השמות דומים אך מאוייתים שונה).
פחות מצוי ששתי חברות עם תחום עיסוק משיק שאין ביניהן קשר שוכנות במבנה אחד, לכן שאלתי

איזו משתיהן מייצרת את ה-'אמבולנס המעופף' ?
 

yossilang

משתמש פעיל
צילום מקצועי
האמבולנס המעופף הוא של אורבן איירונוטיקס.
אין שום קשר בינה לבין ארונאוטיקס. עד כמה שאני מבין ככל הנראה ארונאוטיקס המקורית פורקה חלק נרכש ע״י רפאל, החלק הבטחוני, והחלק השני הוא ככל הנראה הפך לאורבן איירונוטיקס.
בדקתי שנית והסיפור הוא יותר מסובך... בכל אופן יש את ארונאוטיקס ויש את אורבן (זה שם החברה והתוספת ארונאוטיקס היא כדי להראות שהיא עוסקת בטיסה. החברה רשומה כאורבן.).
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
האמבולנס המעופף הוא של אורבן איירונוטיקס.
אין שום קשר בינה לבין ארונאוטיקס. עד כמה שאני מבין ככל הנראה ארונאוטיקס המקורית פורקה חלק נרכש ע״י רפאל, החלק הבטחוני, והחלק השני הוא ככל הנראה הפך לאורבן איירונוטיקס.
בדקתי שנית והסיפור הוא יותר מסובך... בכל אופן יש את ארונאוטיקס ויש את אורבן (זה שם החברה והתוספת ארונאוטיקס היא כדי להראות שהיא עוסקת בטיסה. החברה רשומה כאורבן.).
בויקיפדיה באנגלית נראה ששתי חברות הבת של אורבן איירונוטיקס - "טקטיקל רובוטיקס" ו-"מטרו סקייווייז" עוסקות אחת בתחום הצבאי ואחת בתחום האזרחי, כמו שכתב @יוחנן1 למעלה
טקטיקל רובוטיקס בע"מ (TRL), כחברת בת של אורבן אירונאוטיקס בע"מ, מחזיקה ברישיון בלעדי לשימוש בעיקר בשוקי הצבא הבלתי מאויש וביטחון המולדת. TRL לקחה את ההובלה בפיתוח הקורמורן. מטרו סקייווייז בע"מ (MSL), כחברת בת של אורבן אירונאוטיקס בע"מ, מחזיקה ברישיון בלעדי לשימוש בעיקר בשוקי המוניות האוויריות האזרחיות המאוישות וההצלה האווירית ומדבק. MSL לקחה את ההובלה בפיתוח X-Hawk.
 

yossilang

משתמש פעיל
צילום מקצועי
בויקיפדיה באנגלית נראה ששתי חברות הבת של אורבן איירונוטיקס - "טקטיקל רובוטיקס" ו-"מטרו סקייווייז" עוסקות אחת בתחום הצבאי ואחת בתחום האזרחי,
אל תשכח שהרבה פעמים מי שכותב את הערכים בויקיפדיה הם בעלי עניין.... אפילו המנכ״ל שמוזכר בערך בויקיפדיה לא מעודכן כי הוא עזב לפני כמה שנים וחזר ללמד בטכניון. משיטוט נוסף לא נראה שהחברה באמת מייצרת משהו, וזה בלשון המעטה.
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
אל תשכח שהרבה פעמים מי שכותב את הערכים בויקיפדיה הם בעלי עניין.... אפילו המנכ״ל שמוזכר בערך בויקיפדיה לא מעודכן כי הוא עזב לפני כמה שנים וחזר ללמד בטכניון. משיטוט נוסף לא נראה שהחברה באמת מייצרת משהו, וזה בלשון המעטה.
מה המקור לדבריך?
במציאות יש כזה מסוק [אב טיפוס] שכבר עשה מאות שעות טיסה, אז מניין שהיא לא מייצרת משהו?
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען




פרסום רשמי באתר של חברת אדמה
 

yossilang

משתמש פעיל
צילום מקצועי
תראה שכל מה שציטטת כתוב בלשון עתיד (הפרסומים שהבאת הם משנת 2019 ו 2020), והפיתוח צפוי להמשך... בעוד שבעולם יש כבר כלים כאלה שעובדים.
כנראה לא סתם עזב המנכ״ל וחזר ללמד בטכניון.
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
תראה שכל מה שציטטת כתוב בלשון עתיד (הפרסומים שהבאת הם משנת 2019 ו 2020), והפיתוח צפוי להמשך... בעוד שבעולם יש כבר כלים כאלה שעובדים.
כנראה לא סתם עזב המנכ״ל וחזר ללמד בטכניון.
זה לא דברים שעושים תוך 2 דקות.
ואין כלים כאלו בעולם.
המנכ"ל והיזם של החברה רפי יואלי מבכירי חיל האוויר לשעבר לא פרש ולא עזב, אלא הסכים לפנות את מקומו לטובת מישהו אחר והוא נהיה נשיא החברה במקום זה.

חלק מהנבחרת של UA:

מר דוד הררי
בין השנים 1970-2009 כיהן בתפקידים רבים בתעשייה האווירית לישראל
(תע"א) – במשך 16 שנים היה אחראי על פיתוח מערכות כלי טיס לא מאוישים
(מל"טים) ובהמשך התמנה לסמנכ"ל התעשייה האווירית למחקר ולפיתוח
ולמנהל משלחת התעשייה האווירית באירופה. כיום מכהן כיו"ר דירקטוריון
טקטיקל רובוטיקס. תרומתו האישית הרבה לפיתוח המל"טים בישראל זיכתה
אותו בפרס ביטחון ישראל, פרס השיווק של ישראל ופרס ישראל להנדסה.

מר יאיר רמתי
בעל ידע וניסיון רב בהנדסה, טכנולוגיה וניהול. שימש כמנהל מפעל מל "מ
וכסמנכ"ל שיווק בתעשייה האווירית לישראל . בהמשך שימש כראש מנהלת חומה
במשך ארבע שנים, כשתחת אחריותו פיתוח, ייצור ואספקה של מערכות הגנה
מפני טילים לצה"ל.

מר גד כהן
מנהל תעופה וחלל מוכשר עם יותר מ40- שנות ניסיון בניהול תכנון, הסמכה וייצור
של מערכות ומוצרים מובילים בזירה הגלובלית. מילא מספר רב של תפקידי ניהול
בתעשייה האווירית לישראל, כולל ראש קבוצת תעופה אזרחית וסמנכ"ל בכיר
לתעופה אזרחית. בתפקידו האחרון בתעשייה האווירית היה אחראי על פיתוח
עסקי תאגיד בשוק האמריקאי .


1715103646866.png
 
נערך לאחרונה ב:

yossilang

משתמש פעיל
צילום מקצועי
לא ננהל פה דיון בנושא אבל, לעניות דעתי, אתה טועה ובגדול. יש כלים כאלה שעובדים כבר בארה״ב ובסין. השקעה של 14 מליון? השקעה מצחיקה בפרוייקטים כאלה. את רמתי והררי אני מכיר אישית וד״ל.
בקיצור, אם אתה רוצה להשקיע בחברה מאחל לך בהצלחה.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
זה לא דברים שעושים תוך 2 דקות.
ואין כלים כאלו בעולם.
המנכ"ל והיזם של החברה רפי יואלי מבכירי חיל האוויר לשעבר לא פרש ולא עזב, אלא הסכים לפנות את מקומו לטובת מישהו אחר והוא נהיה נשיא החברה במקום זה.

חלק מהנבחרת של UA:

מר דוד הררי
בין השנים 1970-2009 כיהן בתפקידים רבים בתעשייה האווירית לישראל
(תע"א) – במשך 16 שנים היה אחראי על פיתוח מערכות כלי טיס לא מאוישים
(מל"טים) ובהמשך התמנה לסמנכ"ל התעשייה האווירית למחקר ולפיתוח
ולמנהל משלחת התעשייה האווירית באירופה. כיום מכהן כיו"ר דירקטוריון
טקטיקל רובוטיקס. תרומתו האישית הרבה לפיתוח המל"טים בישראל זיכתה
אותו בפרס ביטחון ישראל, פרס השיווק של ישראל ופרס ישראל להנדסה.

מר יאיר רמתי
בעל ידע וניסיון רב בהנדסה, טכנולוגיה וניהול. שימש כמנהל מפעל מל "מ
וכסמנכ"ל שיווק בתעשייה האווירית לישראל . בהמשך שימש כראש מנהלת חומה
במשך ארבע שנים, כשתחת אחריותו פיתוח, ייצור ואספקה של מערכות הגנה
מפני טילים לצה"ל.

מר גד כהן
מנהל תעופה וחלל מוכשר עם יותר מ40- שנות ניסיון בניהול תכנון, הסמכה וייצור
של מערכות ומוצרים מובילים בזירה הגלובלית. מילא מספר רב של תפקידי ניהול
בתעשייה האווירית לישראל, כולל ראש קבוצת תעופה אזרחית וסמנכ"ל בכיר
לתעופה אזרחית. בתפקידו האחרון בתעשייה האווירית היה אחראי על פיתוח
עסקי תאגיד בשוק האמריקאי .


צפה בקובץ המצורף 1643993
החתימה עם הקבוצה הקוריאנית היא [לכאורה] קשקוש ושקר גמור בבחינת הרוצה לשקר ירחיק עדותו.

ביררתי עם גורמים שעושים עסקים משמעותיים בדרום קוריאה; אין קבוצה כזו, ואם היתה מתרחשת עיסקה כזו היא היתה מתפרסמת בתקשורת.
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
החתימה עם הקבוצה הקוריאנית היא [לכאורה] קשקוש ושקר גמור בבחינת הרוצה לשקר ירחיק עדותו.

ביררתי עם גורמים שעושים עסקים משמעותיים בדרום קוריאה; אין קבוצה כזו, ואם היתה מתרחשת עיסקה כזו היא היתה מתפרסמת בתקשורת.
כדאי שתברר קצת יותר...

גם חברת בואינג וחברת אדמה הם חברות מומצאות???
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כדאי שתברר קצת יותר...

גם חברת בואינג וחברת אדמה הם חברות מומצאות???
אני איתך, אבל בא ננתח את זה -

"בואינג וטקטיבל רובוטיקס יתחרו על מכרז הכתבמ"ים האמריקאי" זו הכותרת. מלפני 4.5 שנים.

הם זכו במכרז? מה הולך? יש הכנסות? האם הן עדיין ביחד? תבדוק בבקשה.

אכן, עברו מאז הידיעות על מזכר ההבנות 5 שנים ו4 שנים [בהתאמה לאדמה ולבואינג].

אדרבה, זה זמן מספיק גדול. מדוע אין בלינקאדין עובדים בחברת טקטיבל רוובטיקס חוץ מההנהלות? מדוע באורבן אין כמעט עובדים?

וגם: באשכול הסמוך ביקשת שאביא לך את הציטוט של עורכי הדין של בסדנו על כך שהחשדות נגדם הם על שימוש בכספי משקיעים לכיסוי תשואות של משקיעים אחרים [כלשונך: "אפשר מקור לציטוט הזה? [מקורי ולא מתוך כתבה אינטרסנטית]" ואז האשכול ננעל. כדי לכבד אותך אני מתכבד לצלם לך מסך עם הציטוט ממכתבם:

1715122374219.png

[וכן, אנחנו יודעים שעורכי הדין כתבו שהוא אינו נחשד בגניבת כסף, אבל הם כן כותבים שהוא נחשד בפונזי [שימוש בכספים לתשואה של משקיעים קודמים]
 

צופר הנעמתי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כמי שמשקיע דרך הבורסה בחברות "אמיתיות" של מזלט"ים, מצלמות למזלטי"ם, AI , רובוטיקה וכו'
ונמצא בפורומים מקצועיים אין בכלל שיח על החברה הזאת משום כיוון.
גם אם יהיה להם מוצר ביד הוא יהיה עוד שנים רבות.
בודאי מדובר בהשקעה סופר סופר מסוכנת של סכום אפס שלא מתאימה כלל לאברכים אלא לאנשים שיש להם כסף בצד לשחק איתו.
מסוג ההשקעות שהמשקיעים מאבדים לאורך השנים את כספם על מו"פ (מחקר ופיתוח).
ואז צריך לעשות הנפקות ודילולים בשביל להזרים כסף להשקעה.

קחו כמשל את "טסלה" והרכב האטומני העתידי שלה.
גם עם כל העוצמה של אלון מאסק שלכל הדעות הוא יודע להרים דברים.
המניה ירדה בחצי מהשיא והמשקיעים כבר לא רואים בקרוב רכבים אוטומטים בכבישים, אז אתה מדבר איתי על אורבן?!
 
מצב
הנושא נעול.
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה