חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 31

האם להמשיך עם הסקרים השבועיים בנספח המלחמה?

  • ברור, זו הדרך היחידה שלנו על מקבלי ההחלטות.

    הצבעות: 339 61.0%
  • היה נחמד חצי שנה. הגיע הזמן לעבור למשהו אחר

    הצבעות: 136 24.5%
  • מהרגע הראשון לא התחברתי לפורמט

    הצבעות: 81 14.6%

  • סה"כ מצביעים
    556
מצב
הנושא נעול.

חסוי 7

משתמש מקצוען
02-6408200 לשכת השר בני גנץ.
[(זה נשמע שלבני גנץ אין בעיה עם עצם העובדה שהמחבלים משוחררים אלא רק עם זה שמגיע לרוצחים להישאר בכלא ועל הכעס הזה הוא אומר שאנחנו צריכים להתגבר למען אחינו ואחיותינו שבשבי.)/
 
נערך לאחרונה ב:

GBSA

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל מפרסם הקלטה של רס"מ יוסי הרשקוביץ הי"ד (44) שנפל ברצועת עזה ב10 לנובמבר, בשיחה עם אביו ב 9 באוקטובר, משטחי העוטף.

מה נשמע אבא?
בוקר טוב ברוך ה'
זה נראה שקבלו שם.. הם השתלטו פחות או יותר על העניינים,
אבל אה.. ת יודע זה שטח מטורף לסרוק אותו יש שם נעדרים,
שמע אבא זה.. בא נאמר יש פה כבר חבר'ה שהיו וזה.. כמו לשחרר את מיידנק, מה שהם עשו שם..
ואם אנחנו לא משמידים אותם, אין לנו מה לחפש פה,

(איזה מכה..)
אם אנחנו לא משמידים אותם.. עד אחרון האחרונים, עמלק, אין לנו מה לחפש פה.
הם עשו.. אני אומר לך.. מה שהם עשו שם... אה.. זה דבר שאסור לנו.. אנחנו צריכים להמשיך.
 

חסוי 7

משתמש מקצוען
נאומו המלא של נתניהו שנשא הערב ביד ושם
ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב בעצרת ביד ושם, בדבריו על רקע יום השואה השווה את הרצון של חמאס והרוע שלו למעשי הנאצים, לדבריו הפער בין השואה לטבח שביצע חמאס נובע רק מההבדל ביכולת של חמאס שמעוניין גם הוא בהשמדת ישראל כולה.

נתניהו הבהיר בתחילת דבריו: “‘לעולם לא עוד’ – זה עכשיו. 80 שנה אחרי השואה, אחרי הרצח הנורא של ששת המיליונים, שליש מעמנו, שוב קמו עלינו אנשי רשע, חדורי אכזריות תהומית: הם טבחו, התעללו, חטפו”.

ראש הממשלה הוסיף והסביר: “מתקפת הטרור המחרידה בשבעה באוקטובר לא הייתה “שואה”. לא בגלל היעדר הכוונה להשמיד את כולנו, אלא בגלל היעדר היכולת לעשות זאת”.

“הכוונה היא אותה כוונה. הנאצים חתרו לחסל את היהודים עד האחרון שבהם. מרצחי החמאס מונחים על ידי אותה מטרה בדיוק. הם הורגים תינוקות, ילדים, נשים, גברים, צעירים, מבוגרים. הם עושים זאת מבלי להניד עפעף. הם חטפו את אחינו ואחיותינו, ועדיין מחזיקים כמחצית מהם במרתפים חשוכים”.

נתניהו הבהיר בדבריו: “אנו נחושים להוציא את כולם מן התופת האפלה הזאת, הן את החיים והן את החללים. אנחנו מחויבים להשיבם הביתה למשפחותיהם, ולשים קץ לסיוט המתמשך שלהן. ליבנו איתם. אנחנו נילחם במפלצות החמאס ונשלים את חיסול יכולותיו”.

“אני אומר ‘מפלצות’, לא רק בגלל מעשי הזוועה, אלא גם משום שהם מתגאים בהם. הם משדרים את הרציחות שלהם בשידור חי. בחדר ילדים בעזה, ששימש כמאחז טרור של ‘חמאס’, חיילינו מצאו עותק של ספר השטנה ‘מיין קאמפף’, מתורגם לערבית. בבית אחר הם מצאו טאבלט של ילדה עם תמונה של אדלוף היטלר כשומר מסך”.

לדברי נתניהו: “קו ישר, שחור משחור, מחבר בין הצוררים של אז לצוררים של היום. אלא שבדיוק כאן נעוץ ההבדל בין השואה לתקומה: בניגוד לשואה שבה היינו חסרי ישע מול מבקשי נפשנו, היום יש לעם היהודי כוח מגן משלו. לאחר טבח שבעה באוקטובר השבנו לתוקפינו מלחמה שערה, מלחמה שתסתיים בעזרת ה’ בניצחון מוחלט”.

“אויבינו טעו טעות חמורה. הם ראו בנו חברה חלשה, מפולגת, חסרת שורשים וכוח עמידה. הם טעו. ברגע האמת נעמדנו יחד, כתף אל כתף, מלאי חוסן, נחישות ועוצמה. המבחן שלנו ידידיי, המבחן שלנו אזרחי ישראל, הוא להמשיך לעמוד יחד עד לניצחון, כי ימים גורליים עוד לפנינו. כי רק כך נבטיח את קיומנו ואת עתידנו”.

נתניהו התייחס גם להסתה הפרועה בהפגנות בקמפוסים בארה”ב ואמר: “אנו נאבקים בחזית כפולה: ראשית, במשטר הקנאי באיראן ובשלוחות הטרור שלו, שחותרים בגלוי להשמידנו. שנית, בהתפרצות הר הגעש האנטישמי, שיורק לבה רותחת של שקרים נגדנו ברחבי העולם”.

“צריך לומר בפשטות, האנטישמיות שהייתה חבויה במדינות המערב מאז השואה חוזרת במלוא כיעורה. בדורות עברו העלילו על היהודים שאנחנו מרעילים בארות, שאנחנו משתמשים בדמם של ילדים לאפיית מצות, שאנחנו מפיצים מחלות. היום מעלילים עלינו עלילות חדשות של ביצוע רצח עם ושל הרעבה בעזה”.

“האמת הפוכה לחלוטין. על איזה רצח עם הם מדברים? הרי אנחנו עושים הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים. אנחנו נוקטים צעדים ששום צבא בהיסטוריה לא נקט. ועל איזו הרעבה הם מדברים? הרי מתחילת המלחמה אנחנו מאפשרים להכניס לעזה משאיות מזון ותרופות כדי למנוע רעב, כדי למנוע משבר הומניטר”י.

“כמו בימים עברו, ההאשמות השקריות אינן מופנות כלפינו בגלל דברים שאנו עושים, אלא בגלל עצם העובדה שאנו קיימים. אבל לצערי, רבים בעולם מאמינים לשקרים הללו והם מאמינים רק בגלל סיבה אחת: כי אנחנו יהודים. איזו פשיטת רגל מוסרית. השקר הפך לאמת, והאמת הפכה לשקר. על כך כבר אמר הנביא ישעיהו: “הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע, שמים חושך לאור ואור לחושך”.

“טירוף המערכות הזה הגיע לקמפוסים הנחשבים ביותר במערב. סטודנטים יהודים, תומכי ישראל, סופגים מידי יום איומים, נאצות והטרדות. הם חוששים להיראות עם סממן יהודי כלשהו: עם כיפה, ציצית או מגן דוד. מרצים וחוקרים יהודים מוכים ומושפלים. בריונים מוסתים פורצים לכיתות הלימוד, מנפצים שמשות”.

“זה מזכיר דברים שקרו באוניברסיטאות של גרמניה בשנות ה-30. כן, גם שם ניפצו שמשות, רק שהפעם זה קורה באמריקה של 2024. אחינו ואחיותינו בתפוצות, אנחנו עומדים יחד מול השנאה פה ומול השנאה שם”.

ראש הממשלה התייחס בנאומו גם לכוונה להוציא נגדו ונגד בכירי המדינה צווי מעצר בין לאומיים ואמר: “שערורייה חמורה לא פחות עלולה להתרחש בין כותלי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בית דין זה, שנוסד על רקע השואה וזוועות אחרות כדי להבטיח ש’לעולם לא עוד’, שוקל להוציא צווי מעצר נגד מנהיגיה ומפקדיה של ישראל. אם צעד כזה יתבצע, הוא יכוון לקשור את ידינו, ובכך לסכל את זכותנו הבסיסית היסודית ביותר של מדינה, הזכות להגן על עצמנו. איזה אבסורד, ואיזה עיוות של הצדק וההיסטוריה”.

ראש הממשלה האשים: “צעד כזה יכתים בכתם בל יימחה את עצם הרעיון של צדק ומשפט בינלאומי. ואני מבקש לומר, הכוונה לכבול את ידינו באה מגורמים שונים בקהילה הבינלאומית. מכאן, בירושלים, בליל יום השואה אני שולח להם מסר ברור ונחרץ: לא תכבלו את ידינו”.

עם זאת הבהיר: “גם אם ישראל תיאלץ לעמוד לבד, נעמוד לבד, ונמשיך להכות בעוצמה באויבינו עד לניצחון. גם אם נצטרך לעמוד לבד, נמשיך להילחם ברוע האנושי”.

“כראש ממשלת ישראל , מדינתו של עם גאה בן אלפי שנים, אני נשבע ששום לחץ ושום החלטה, בשום פורום בינלאומי, לא ימנעו מאיתנו להגן על עצמנו מפני אלה שרוצים להשמידנו. למען מטרה זו נפלו כל חללינו הגיבורים. גיבורינו לא נפלו לשווא”.

ראש הממשלה פנה בדברים באנגלית למדינות העולם ואמר [תורגם מאנגלית]: “לפני 80 שנה בשואה העם היהודי עמד חסר אונים כנגד מבקשי נפשנו. אף מדינה לא הושיטה לנו יד לעזרה. היום אנו ניצבים שוב בפני אויבינו המבקשים להשמידנו. אני אומר למנהיגי העולם: שום לחץ שמופעל עלינו, שום החלטה בשום פורום בינלאומי, שום דבר לא יעצור את ישראל מלהגן על עצמה. כראש ממשלת ישראל – מדינת היהודים היחידה בעולם – אני מבטיח היום מירושלים, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה: אם ישראל תיאלץ לעמוד לבד – נעמוד לבד. אך אנחנו לא לבד, בזכות אין-ספור אנשים הגונים התומכים במשימתנו הצודקת. אני אומר לכם: אנו נחסל את אויבינו הרצחניים. ‘לעולם לא עוד’ זה עכשיו!”
נאומו הרופס של בני גנץ (נשא נאום מוקלט)
“אנו נדרשים לגבורה מהסוג הזה. החזרת אחיותינו ואחינו מהשבי, דורשת מאיתנו להתגבר על הכעס והזעם שבשחרור רוצחים מתועבים ובדחיית הלחימה. אבל זוהי בדיוק הדבקות ברוח שמאפשרת לנו לגבור על היצר, למען רוח עמנו. כדי להציל עוד נפש ועוד נפש. כדי לשמור על הערבות ההדדית ומצוות פדיון השבויים. גם המשך הלחימה לאורך זמן, והבנת המחירים לחברה הישראלית כולה, דורשים מאיתנו גבורה וכיבוש היצר – אורך נשימה. עתידנו משתקף בשנים ובדורות, ולא בהישגים של ימים או שבועות”.
 

חסוי 7

משתמש מקצוען
הפעולה ברפיח קרובה מתמיד
כבר הלילה ירגישו ברפיח את הכתישה הראשונית של צהל. בנתיים רק מהאוויר (ישראל אלדד)
מישהו יודע היכן המו"מ עומד כעת כי לפי הדיווח הזה נראה שהמו"מ התפוצץ והוחלט על יציאה לפעולה ברפיח או אולי התקיפות מהאוויר לא קשורות לפעולה ברפיח שעומדת מול העסקה. ? קצת התבלבלתי
 
נערך לאחרונה ב:

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מישהו יודע היכן המו"מ עומד כעת כי לפי הדיווח הזה נראה שהמו"מ התפוצץ והוחלט על יציאה לפעולה ברפיח או אולי התקיפות מהאוויר לא קשורות לפעולה ברפיח שעומדת מול העסקה. ?
המו”מ התפוצץ כנראה סופית.
החמאס הודיע שהוא כבר החזיר תשובה סופית והוא החזיר את המשלחת שלו מקהיר.
ישראל הודיעו שהם לא מסכימים בשופ”א לסיום המלחמה.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
המו”מ התפוצץ כנראה סופית.
החמאס הודיע שהוא כבר החזיר תשובה סופית והוא החזיר את המשלחת שלו מקהיר.
ישראל הודיעו שהם לא מסכימים בשופ”א לסיום המלחמה.
לא בטוח שזה מדוייק,
היה עכשיו דיווח ב וול סטריט זו'רנל שחמאס דורש הפסקת אש ארוכה והוא חושש שישראל תפר אותה,
בקיצור הם חכמים ויודעים לעשות מאיתנו צחוק.
ככה אתה גם מושך כמה ימים, וגם מציג לעולם אני לא דורש הפסקת המלחמה רק הפסקת אש ארוכה...
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ערכתי את ההודעה
כי גם הוא מחק ותיקן ל3, הרביעי עדיין לא הותר לפרסום

הודעת עיריית רעננה:

בצער רב ובכאב גדול אנו מודיעים על נפילתו בקרב בעוטף עזה, של בן העיר, סמל ראובן מרק מורדכי אסולין בן 19, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי.

העיר רעננה משתתפת בכאבה של המשפחה שעלתה ארצה מצרפת לעיר לפני עשר שנים.

הלווייתו של סמל ראובן מרק מורדכי אסולין ז"ל, תתקיים מחר, יום ב', בבית העלמין הצבאי ברחוב קלוזנר רעננה. שעת ההלוויה ופרטים מדויקים יימסרו עם היוודע המידע.

חיים ברוידא, ראש העיר רעננה:

"קהילת רעננה שבורה וכואבת על נפילתו בקרב של בן העיר, בוגר תיכון אוסטרובסקי. בימים קשים אלו, כולנו מחבקים את משפחתו של ראובן ז"ל, וכואבים את כאבה".

יהי זכרו ברוך.
הוא הרביעי באירוע בכרם שלום שעכשיו הותר לפרסום.
 

ניהול 1

משתמש מקצוען
התאבד כתוצאה מהזוועות שחווה בשמחת תורה במרכז שליטה של המשטרה
אוי ויי השם ירחם, איזה ייסורי נפש עבר בחצי שנה האחרונה.

אגב, מישהו אמר לי נתונים מפחידים על כ50 מתאבדים במהלך החצי שנה האחרונה מקרב משתתפי הנובה. זה נכון? פורסם על כך?
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אוי ויי השם ירחם, איזה ייסורי נפש עבר בחצי שנה האחרונה.

אגב, מישהו אמר לי נתונים מפחידים על כ50 מתאבדים במהלך החצי שנה האחרונה מקרב משתתפי הנובה. זה נכון? פורסם על כך?
בועדה בכנסת היה טענה כזו והתווכחו שם אם זה נתונים נכונים.
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אצל ספי ויניר פרסמנו כי צה״ל הטיל על מאות קצינים באמ״ן לבצע משמרות של שמירה על מחבלי הנוחבה במתקני המעצר הזמניים שצה״ל הקים (בשדה תימן, ענתות ועופר).
קצינים מכלל מערכי אמ״ן - כולל החיוניים והקריטיים ביותר במלחמה - נדרשים לעזוב את תפקידם לשבוע שלם כדי לשמור בכלא.
מדובר על קצינים מחטיבת המחקר, מיחידה 8200, ממערך המבצעים המיוחדים ומערכים נוספים.
במקום שיביאו את המודיעין הקריטי על החטופים, יאתרו את המטרה הבאה של חזבאללה או יסכלו את הפיגוע הבא - זה מה שאמ״ן נדרש לעסוק בו בעת הזו. הקצינים שתוטל עליהם המשימה - מדרגת סג״ם עד סרן.
גורמים באמ״ן מותחים ביקורת על אגף המבצעים שהטיל עליהם את המשימה, על כך שהוא לוקח קצינים בתפקידים חיוניים במהלך מלחמה ומפריע להם לבצע את משימתם, במקום לגייס לטובת השמירה על המחבלים אנשי מילואים או חיילים מיחידות חיוניות פחות. באמ״ן פועלים לבטל את ההחלטה התמוהה.
מה יש לקציני אמ"ן לעשות חוץ מלשמור על מחבלים שכתוצאה משנת הישרים שלהם בימים שקדמו ל-7 באוקטובר יצאו המחבלים האלו ל'עבודה'.
שיאכלו את מה שבישלו...
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
רה"מ נתניהו מבקר את השרים בן גביר וסמוטריץ' במהלך ישיבת הממשלה: אף אחד לא צריך להגיד לי מה ואיך לעשות. הדברים קורים. אני מצפה מהשולחן הזה לאחדות. (מוטי קסטל)
האם בקבינט המלחמה הוא גם דופק על שולחן עם אמירות דומות או ששם הוא נכנע בפני אלו שחזקים ממנו ושיש להם את התמיכה של התקשורת?
נתניהו גבור על חלשים! (לא שהימין חלש, אבל אין לו גב תקשורתי)
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה

nsh

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
חשוב: ב-10:00 תישמע צפירת התייחדות במסגרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. הצפירה תהיה בקול קבוע ורציף, למשך 2 דקות. במקרה של אזעקה, הצפירה תופסק באופן מיידי ותוחלף בקול אזעקה עולה ויורד.
 

USHER

משתמש מקצוען

גורם ישראלי בכיר ל''ניו יורק טיימס'': היינו קרובים לעסקה, חמאס הקשיח עמדות בגלל הודעות נתניהו בשבת​

אני מקווה שירון אברהם יגיד שהוא "לא מוכן לשחק את המשחק", ויסביר לכולנו ש"גורם מדיני בכיר" זה בני גנץ שהולך ללקק לביידן בעיתון הבית....
 

מאירלה

משתמש מקצוען
גורם ישראלי בכיר ל''ניו יורק טיימס'': היינו קרובים לעסקה, חמאס הקשיח עמדות בגלל הודעות נתניהו בשבת
היה ראוי שאותו גורם ימ"ש יפרט גם את פרטי העסקה וההתחייבויות האמריקאיות לחמאס (סטייל 1701 מהדורת עזה)
ונבין מול מי נתניהו מתמודד (ביידן בלינקן גנץ גלנט איזנקוט מיארה ידיעות אחרונות וחדשות 12 ו13)
ותזכרו את זה כשבימין כועסים ( על העיסקה המופקרת שכלל לא נועדה לחטופים אלא ליצור הזדמנות של שקט להפגנות להקמת ועדת חקירה להדחת נתניהו והימין וכן לדוג' על המינויים על הפרשת וינטר) ושוכחים שאם נתערב ונמנע את העיסקה אזי טייסי חיל האויר המהוללים ואנשי 8200 והמוסד יסגרו לנו את הבסטה וגנץ יפרוש מהממשלה וביידן יורה על הפסקת המלחמה וכשנתניהו והימין יגידו לצבא להכנס לרפיח אז הרמטכל הלוי יצפצף עליו ונראה את הימין הקרבי פותח במלחמה מנגדם.
ואל תשכחו גם את זה https://www.kore.co.il/viewArticle/158084 והם כועסים שברגע האחרון ממש נתניהו הצליח לפוצץ את העיסקה וההתחייבויות האמריקאיות
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה