דיון בסדנו, החשד: 100 מיליון ש"ח השקעות נעלמו!

מצב
הנושא נעול.

micha

משתמש סופר מקצוען
הרשות לניירות ערך העבירה לפרקליטות היום את ממצאי החקירה בנוגע לקבוצת ההשקעות החרדית בסדנו והעומד בראשה, ברוך אליעזר גרוס, שעל פי החשד ניהלו כספי משקיעים ללא תשקיף ותוך הבטחה לתשואה גבוהה מבלי יכולת לעמוד בה.

על פי הפרסום באתר ביזפורטל:
מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך דיווחה כי סיימה את החקירה בעניינה של קבוצת החברות והשותפויות בסדנו. התיק צפוי לעבור בקרוב לפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), לצורך בחינת הגשת כתבי אישום כנגד המעורבים בפרשה. הרשות ציינה כי מדובר בחקירה מורכבת ומאומצת שעניינה בחשד לביצוע עבירות של הצעה ומכירה ללא תשקיף לפי חוק ניירות ערך, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות לפי חוק העונשין וכן, עבירות הלבנת הון לפי חוק איסור הלבנת הון, זאת במהלך התקופה שבין השנים 2019-2022.


לפי החשד שעמד בבסיס החקירה, קבוצת בסדנו עסקה בגיוס כספים ממשקיעים בהיקף של למעלה ממאה מיליון שקל בתקופה הרלבנטית, בפרט מהמגזר החרדי, לשם השקעות בארץ ובחו"ל, ותוך כדי כך ביצעה עבירות של הצעה ומכירה לציבור ללא תשקיף.
החשוד המרכזי בתיק, ברוך אליעזר גרוס, עומד בראש הקבוצה כבעלים, יו"ר, מנכ"ל, וכן בעל השליטה בחברת פרנסה ניהול בסד בע"מ, שתחתיה קיימות עשרות חברות ושותפויות שונות המגייסות כספים ממשקיעים.
לפי החשד, הקבוצה התנהלה באמצעות מספר רב של חברות כאשר המידע שהוצג למשקיעים הוא כי כל חברה נועדה לפעילות מסוימת ומובחנת. בפועל, החשד הוא כי בניגוד למה שנאמר למשקיעים, הקבוצה ניהלה את כלל הכספים שקיבלה מהמשקיעים כבריכה כספית אחת, שעה שכספי המשקיעים עורבבו בין חברות בקבוצה. כך, לפי החשד כספים שגויסו ממשקיעים לכאורה לטובת פעילות מסוימת שימשו בפועל לפעילויות אחרות ולטובת כלל הקבוצה ומשכך הלכה למעשה שימשו את כלל זרועותיה ובניגוד למה שהוצג למשקיעים.
בנוסף על פי החשד, המודל הכלכלי של הקבוצה לא היה ישים ופעילות החברה היתה הפסדית ובוודאי שלא יכלה לשרת את התשואות הגבוהות שהובטחו למשקיעים. כתוצאה מכך החשד הוא כי כספי המשקיעים עצמם שימשו לתשלום התשואות שהובטחו למשקיעים או החזר חובות הקבוצה למשקיעים אלה. כן לפי החשד, בסיועם של נושאי משרה בקבוצה, גרוס ניהל את מערך הקבוצה וכספי המשקיעים כאמור, תוך ניצול מבנים משפטיים המאפשרים גיוס משקיעים נוספים, כחלק מהפרדה מלאכותית בין הישויות המגייסות את הכספים, וללא מסירת מידע מלא וגלוי לציבור המשקיעים, באופן שנועד לעקוף את מגבלת החוק המעוגנת בסעיף 15 לחוק ני"ע.
 

פירקוד!!

משתמש פעיל
כלל חשוב - קרן השקעות שצריכה לפרסם את עצמה זה הסימן שלא להשקיע בה!!!!!!!
קרן שמפרסמת בעיתונות חרדית - זה סימן שצריך לברוח ממנה!!!!!
חבל שהציבור החרדי נופל שוב ושוב בדברים האלה! וחבל מאד שהעיתונות מאפשרת את כל הפרסומים המפוקפקים האלה..
 

קצינלנבויגן

משתמש צעיר
הגיע הזמן
שהאתרים החרדים הרדיו והעיתונים
ייתנו את הדין על פרסום של השקעות
אני לא יודע מה לגבי בסדנו
אבל כל העיתונים והאתרים ותחנות הרדיו מעלימות עין ביודעין מעסקאות מפוקפקות
כל העיתונים כולל בחג הזה פרסמו בסדנו בפרסומת אגרסיביות אחרי שכבר כמה שנים שכולם יודעים שזה נוכלות וכן תחנות הרדיו החרדיות מפרסמות כל יום קרקעות חקלאיות לצערי בתקשורת החילונית זה בחיים לא עובר פרסמות כאלו דווקא שמעתי על המודיע שהם בודקים כל פרסומת אם היא אמינה או לא שאר העיתונים ה ירחם
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לצערי בתקשורת החילונית זה בחיים לא עובר פרסמות כאלו
רק בגלל שהיום שהיתי בבית חולים ונפל לידי עיתון 'ישראל היום' אני יכול לומר בודאות שזה לא נכון, העיתון הנ"ל מלא השקעות בכל מיני מדינות בחו"ל מנורווגיה וארה"ב עד ברזיל והפיליפינים.
 

יודי יהודה

משתמש רשום
טוב זה מצחיק והיה צפוי רק קצת מאוחר והאמת שאני בהלם שהוא גייס 100 מיליון כנראה שבמגזר החרדי ישנם הרבה חמורים אגב מי שקצת מבין היה רואה שזה בדיחה הם התחילו מאיזה פיתוח של רכב מעופף
וחירטטו על איזה פטנט שריפות של מגדלים ובקיצור מי שרוצה להשקיע ישנם דברים בטוחים בהרבה
ואגב מי שעושה כנסי משקיעים עם צונט בליל שישי שלא יתפלא שזו התוצאה
אני לא אומר שאין סטארטפים מצליחים אבל בכל אופן מי שקצת מבין ראה שזה בדיחה ולא הבין איך זה נגמר רק עכשיו
חבל שאנשים לא לומדים במגזר שלנו ואגב גם העיתונים וכלל המשווקים שידעו שהם שותפי עבירה כלפי שמיא כי הם יודעים בדיוק עם יש להם עסק והם ממשיכים עם שיווקי הבדיחה של קרקע חקלאית שלא שווה קילו תפוזים באושר עד
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
כל העיתונים כולל בחג הזה פרסמו בסדנו בפרסומת אגרסיביות אחרי שכבר כמה שנים שכולם יודעים שזה נוכלות וכן תחנות הרדיו החרדיות מפרסמות כל יום קרקעות חקלאיות לצערי בתקשורת החילונית זה בחיים לא עובר פרסמות כאלו דווקא שמעתי על המודיע שהם בודקים כל פרסומת אם היא אמינה או לא שאר העיתונים ה ירחם
זה עובר +++ בתקשורת החילונית ויש מספיק חילונים שנופלים ברשת.
תפסיקו לחשוב שכל האלה שנופלים ברשת הם רק חרדים.
בקוין בי לדוג' היו להם 3 מכונים - אחד חרדי, אחד דתי ואחד חילוני ובכולם נפלו אנשים ברשת באופן שווה. די לנחיתות.
 

יודי יהודה

משתמש רשום
תראו ביקורות גוגל
 

קבצים מצורפים

  • צילום מסך 2024-05-02 192653.png
    צילום מסך 2024-05-02 192653.png
    KB 39.4 · צפיות: 146
  • תראו מה כתוב שם בביקורות .png
    תראו מה כתוב שם בביקורות .png
    KB 33.5 · צפיות: 148

החרדים

משתמש רשום
בין השנים 2019 ל2022
השאלה שלי הוא למה הרשות לני"ע מפרסמים רק השנים האלו, הם לא הפסיקו מאז, אולי תגיד שמאז זה כן אמיתי,
אני יודע בידיעה מאנשים שהשקיעו אחרי תאריך הנ"ל כולל בשבוע האחרון,
אגב מי שקצת מבין היה רואה שזה בדיחה הם התחילו מאיזה פיתוח של רכב מעופף
היה להם כל הסוגים, גם הרבה יותר סולידי, וגם בטוחים, וקשה להאמין שאם הייתם רואים את העצעות ואת החוזה היית רואה את הנוכלות,
 

בנימין (אחר!)

משתמש צעיר
כלל חשוב - קרן השקעות שצריכה לפרסם את עצמה זה הסימן שלא להשקיע בה!!!!!!!
קרן שמפרסמת בעיתונות חרדית - זה סימן שצריך לברוח ממנה!!!!!
חבל שהציבור החרדי נופל שוב ושוב בדברים האלה! וחבל מאד שהעיתונות מאפשרת את כל הפרסומים המפוקפקים האלה..
לגמרי איתך.
מהרגע הראשון שראיתי פרסומת של חברות השקעות שכל הזמן מפרסמת את עצמה, והיא פונה רק לציבור החרדי- אמרתי חשדהו חשדהו.
 

ynf

משתמש פעיל
לפני תקופה החברה הנ''ל
עשתה פרסום בסגנון כזה לא זוכר במדוייק את המילים
'מי אמר שנשים לא מבינות בהשקעות'
זה היה כמעין סוג של הזמנת נשים לכנס של השקעות

ברגע שראיתי את הסגנון הזה אמרתי לחבר זהו עד כאן זה כבר סוג של דבר שלא מריח טוב
לא הצלחתם עם הגברים אז אתם פונים לנשים התמימות שהבעלים שלהם עוד יותר תמימים???
 

יודי יהודה

משתמש רשום
תראו מה כתוב בדה מרקר
למי שלא מכיר את החברה, מסמך הצעת ההשקעה של חברת ד"ר ג'נסן מ–2022 הנושא את הכותרת "טופס רישום להצטרפות למכרז ביגוד" עשוי להזכיר יותר הצעה של חבר לעבודה המנסה למכור חולצות תוצרת חוץ שאותן הוא השיג בזול, מתא המטען של המכונית שלו, מאשר מסמך רשמי העומד בתקנות רשות ניירות ערך (ני"ע).
 

יודי יהודה

משתמש רשום
אוטוטו יגיב כאן באשכול השתול של חברת בסדנו בפורום להפריך את האשמות......
אני מתפלא עליך???? איפה אתה?? איך לא הגבת עד עכשיו???
עכ"פ בא נראה תוך כמה דקות האשכול ימחק או לכה"פ ינעל.....
באמת נכון איפה הצדיק של הלשון הרע והוא דאג לכספי האברכים שחס ושלועם לא ישבו סתם ויחכו לחתונות הילדים אלא הוא יעזור להם לחתן ולחתל ואיך אפשר לומר כך שהוא חס ושלום איזה לא ישר בסך הכל הוא מסכן שהמצב עכשיו לא משהו ואנשים בסך הכל בקשו את הכסף שלהם והוא איננו זה הכל ...
 
מצב
הנושא נעול.
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה