כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

חי 523

משתמש פעיל
שקרנים ורמאים, בציבור החרדי לא הוכשרו מורים לאנגלית ומתמטיקה, כך נכתב למעלה
שקר והונאה, אני קיבלתי 100 במבחני חוץ באנגלית, וכן במתמטיקה. ומלמדת אנגלית ברמה מאוד גבוהה לאחר שלמדתי מסלול אנגלית...
הכל הכפשות...
 

אבי חיל

משתמש צעיר
אני מקווה שאני לא מנסה לטחון מים...
אבל אם אני בבני יוסף והמשכורת כרגע היא בערך 5400 כמה זה יהיה אחרי אופק חדש?
גם בערך זה תשובה...
 

מסטיק מנטה

משתמש פעיל
משרד החינוך מתכנן לחייב את 'החינוך העצמאי' ו'מעיין החינוך התורני' ללמד לימודי ליבה בהיקף מלא ולהשתתף במבחני מיצ"ב

  • משרד החינוך ומשרד המשפטים משלימים בימים אלה תקנות חדשות שיחוללו רפורמה משמעותית במוסדות החינוך החרדיים שהצטרפו לתוכנית "אופק חדש". במסגרת הרפורמה, מוסדות אלו יחויבו ללמד לימודי ליבה בהיקף מלא (100%) ותלמידיהם ישתתפו במבחני מיצ"ב. כך לפי דיווח בעיתון הארץ ובחדשות12.
  • קידום התקנות מגיע על רקע עתירה שהגישה חדו"ש לבג"ץ לפני חודשיים וחצי, ואשר מחר (רביעי) יחול המועד האחרון בו נדרשת המדינה להגיב לעתירה.
  • העתירה דרשה מבג"ץ להורות על הוצאת צו על תנאי וצו ביניים ולחייב את המדינה ליצור תנאי סף ברורים להצטרפות תוכניות "אופק חדש" ו"גפ"ן", בדומה לבתי הספר הממלכתיים.
  • בין תנאי הסף שדרשו העותרים: קביעת תנאי סף לעניין תארים מוכרים; השתתפות של כל תלמידי המוסד במבחן מיצ"ב; קביעה כי מחצית מהמורים יהיו בעלי תארים אקדמיים בהיקף הנדרש להוראת לימודי ליבה ובתחומי הלימוד הנדרשים; חיוב העברת מידע פרטני מלא על המורים; קביעת סנקציות כספיות במקרה של הפרות.
  • לפי ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הקמת הממשלה, עובדי ההוראה בבתי הספר של מוסדות המוכש"ר יצטרפו לרפורמת "אופק חדש", כך ששכרם יושווה לזה של מורים בחינוך הממלכתי והממלכתי־דתי. והיא כוללת גם תקציבים נוספים עבור צהרונים, בית הספר של החופש הגדול ותוכניות העשרה.
  • נכון לעכשיו, משרד החינוך איפשר רק לרשתות 'החינוך העצמאי' ו'מעיין החינוך התורני' להצטרף לתוכנית.
 

נתיי

משתמש פעיל
מה לגבי גננות הבנתי שהשנה הם לא יכנסו אבל מישהו יודע אם שנה הבאה הם יכנסו או בכלל לא..
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
ועד החינוך צפוי לדון היום בתיקון לתקנות חינוך ממלכתי שיאפשר החלת תוספות השכר של רפורמת אופק חדש ברשתות החינוך החרדיות המפלגתיות. הוועד הוא גוף מייעץ של מומחים ואנשי מקצוע לשר החינוך שפועל מכוח חוק החינוך הממלכתי (אין מדובר בוועדת החינוך של הכנסת). על פי התקנות, מוסד שירצה להצטרף לרפורמה יידרש ללמד את תוכנית הליבה במלואה. עם זאת, כללי הפיקוח בתקנות מאוד רופפים ומטילים חובת דיווח על הרשתות ולא על מנהלי בתי הספר. התקנות גם מצמידות את המורים ברשתות החינוך החרדיות להסכמי שכר עתידיים של המורים, למרות שמדובר בחינוך פרטי.
למרות המלחמה, שוריינו בכספים הקואליציוניים של תקציב 2024 600 מיליון ש"ח לתוספות שכר למורים החרדיים במסגרת מה שמוצג כהחלת רפורמת השכר אופק חדש ברשתות. חוק חינוך ממלכתי מקים גוף מייעץ לשר החינוך בשם ועד החינוך, ומחייב את שר החינוך להתייעץ איתו לפני חתימה על תקנות החוק. הישיבה בעניין זה תתקיים היום אחר הצהריים. לקראת הישיבה שלחה סמנכ"לית עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון העותרת נגד מתן התוספות למורים החרדיים, עו"ד יפעת סולל, מכתב לשר החינוך שבו דרשה לרשום פרוטוקול כדי שניתן יהיה להעמיד את מהלך הישיבה למבחן משפטי.




על פי התקנות תחול על המוסדות שיצטרפו לתוכנית חובה ללמד את תוכנית היסוד במלואה. עם זאת, התוכנית מטילה את חובות הדיווח על הרשת ולא על מנהלי המוסדות, ובכך היא מאפשרת להן לשחק בדיווחים ולהעביר תקציבים בין מוסדות. כן יאפשרו התקנות החלה הדרגתית על מוסדות חינוך חרדיים נוספים בעתיד כולל גני ילדים.
 
נערך לאחרונה ב:

jdn

משתמש פעיל
נו מה יצא מישיבת חכמי חלם?
הם החליטו להתכנס שוב או לחתוך?
 

חיהחנה

משתמש פעיל
איזה פורום רדוםםםםםםםםם,
אין שום חדשות ועידכונים אין תגובות! לילה טוב! המשכורות שלכן כנראה ממתינות לכן בבנק.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
קיש התראיין הבוקר ברשת ב' ודיבר על התקדמות בתהליך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה