מידע שימושי קצת מידע על הספרים החדשים-----לאזרח הקורא :)

שירה 123

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
עכשיו הגיעו לי כמה ספרים: מתלבטת מה לקרא ראשון :)
החיים הם לא מלון,אתה סתר לי, ניסים מספרים על עצמם של חיים ולדר, סלמנדרה,ותהומות של לאה סמילנסקי.
אקרא אותם ואשאיר המלצות..
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
עכשיו הגיעו לי כמה ספרים: מתלבטת מה לקרא ראשון :)
החיים הם לא מלון,אתה סתר לי, ניסים מספרים על עצמם של חיים ולדר, סלמנדרה,ותהומות של לאה סמילנסקי.
אקרא אותם ואשאיר המלצות..
אפשר לקבל בנתיים חלק לקריאה????:p;)
 

שירה 123

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
נערך לאחרונה ב:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לילדים וילדות ונערות צעירות - "סיפור של סידור", ספר יפהפה ומלא תוכן.
סיפורים בני זמננו, שמחברים את הילדים לתפילה. חלקם מבוססים על ספרי הרב פינקוס.
ציורים מקסימים של רות בייפוס.

(הייתי בדרך לכתוב עליו ביקורת ספרים, אבל זה כבר לא יהיה לפני פסח).
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תופעה מוכרת..
כך הבנתי, כנראה בהתבסס על מה שהוסבר על שינוי השם של פנרס. ייתכן שבאמת השינוי לבנטיליאן לא מוזכר בספר.

אם למישהי יש הסבר אחר, כולנו אוזן.
אם כבר עוסקים בפלפולים בספרי קינן, יש לי גם כמה פקפוקים וקושיות:
א. בספר מהללאל שלוואן אומר לברכיהו כשכולו מזועזע ש'בימינו לא נוהגים לקדש על ידי שליח'. עד כמה שידוע לי, אפילו בימי הראשונים נהגו לקדש על ידי שליח, וכל שכן בימי הגאונים, שבהם הסיפור מתרחש.
ב. בספר מהללאל [עמ' 795] מסופר שמיכאל מביא את התליון שעל גופו לאמציה עוד לפני שנפגש בכלל עם איסתרק, ומבקש ממנו שימכור אותו ויביא את הכסף למישהו שיאמר קדיש לעילוי נשמתו, ואילו בעמוד 887 אותו תליון עצמו שתלוי על צוארו, מציל את חייו של מיכאל מפגיעת הפגיון של האביר מקאן...
ג. בסוף הספר איסתרק עולה שבמשך מאות שנים שושלת האבירים לבית דיאלידאן, בבוגדנות שאין שניה לה, גילו לבניהם את סוד המנהרה שמתוך חדר האוצר שחפר אבי השושלת. האם זה הגיוני שבמשך דורות ארוכים לא היה אף אדם ישר והגון ביניהם? ובפרט שבספרים הבאים מסופר ששלוואן בנו של המושחת הגדול ביותר, יוסף דיאלידאן, כבר עזב את דרכו של אביו לדרך הישרה, וגם ברכיהו לא ממש המשיך בדרכו?
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
בספר מהללאל [עמ' 795] מסופר שמיכאל מביא את התליון שעל גופו לאמציה עוד לפני שנפגש בכלל עם איסתרק, ומבקש ממנו שימכור אותו ויביא את הכסף למישהו שיאמר קדיש לעילוי נשמתו, ואילו בעמוד 887 אותו תליון עצמו שתלוי על צוארו, מציל את חייו של מיכאל מפגיעת הפגיון של האביר מקאן...
זה הטריד מאד את אחי, ולא הייתה לי תשובה לכך. שיערתי שאני לא זוכרת נכון, והוא רק הראה לו את התליון, אבל לא נתן לו אותו לגמרי.
מעניין.
 

RUSI10

משתמש מקצוען
אם כבר עוסקים בפלפולים בספרי קינן, יש לי גם כמה פקפוקים וקושיות:
א. בספר מהללאל שלוואן אומר לברכיהו כשכולו מזועזע ש'בימינו לא נוהגים לקדש על ידי שליח'. עד כמה שידוע לי, אפילו בימי הראשונים נהגו לקדש על ידי שליח, וכל שכן בימי הגאונים, שבהם הסיפור מתרחש.
ב. בספר מהללאל [עמ' 795] מסופר שמיכאל מביא את התליון שעל גופו לאמציה עוד לפני שנפגש בכלל עם איסתרק, ומבקש ממנו שימכור אותו ויביא את הכסף למישהו שיאמר קדיש לעילוי נשמתו, ואילו בעמוד 887 אותו תליון עצמו שתלוי על צוארו, מציל את חייו של מיכאל מפגיעת הפגיון של האביר מקאן...
ג. בסוף הספר איסתרק עולה שבמשך מאות שנים שושלת האבירים לבית דיאלידאן, בבוגדנות שאין שניה לה, גילו לבניהם את סוד המנהרה שמתוך חדר האוצר שחפר אבי השושלת. האם זה הגיוני שבמשך דורות ארוכים לא היה אף אדם ישר והגון ביניהם? ובפרט שבספרים הבאים מסופר ששלוואן בנו של המושחת הגדול ביותר, יוסף דיאלידאן, כבר עזב את דרכו של אביו לדרך הישרה, וגם ברכיהו לא ממש המשיך בדרכו?

בא. - אולי בכוזר של אותם הימים לא נהגו לקדש ע"י שליח??
בב. - הוא הראה לאמציה את התליון, ולא נתן לו אותו. תקראי שוב;)
בג. - אולי בני דיאלידן העבירו את המסר של המנהרה בלי לנצל לרעה את הידע, מלבד יוסף...או שאולי יוסף מצא את מפת הקונסטרוקציה של המנהרה שתכנן אדוניהו אבי אביו?..

אוסיף עוד שאלה שעלתה כאן פעם - ואכן מטרידה: הרי האביר בנטיליאן נחשב לגדול הדור. אז למה אולה, (שנחשב בספר ל"הגון ישר ובלתי מתחכם" והביא את האביר הפרוש עם כל הפמליה במצעד חגיגי "עד כמה שהתאפשר לו" לאתיל, ז"א שבהחלט היתה לו ההזדמנות ), ולא ראה לנכון לשאול אותו שאלת חכם לגבי הנסיך מיכאל, שאמור היה לשבת שבעה על אחיו יקוואל - שנהרג באותו היום (והרי הוא עצמו הביא אותו לקבורה בעיירה הסמוכה)??
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
ג. בסוף הספר איסתרק עולה שבמשך מאות שנים שושלת האבירים לבית דיאלידאן, בבוגדנות שאין שניה לה, גילו לבניהם את סוד המנהרה שמתוך חדר האוצר שחפר אבי השושלת. האם זה הגיוני שבמשך דורות ארוכים לא היה אף אדם ישר והגון ביניהם? ובפרט שבספרים הבאים מסופר ששלוואן בנו של המושחת הגדול ביותר, יוסף דיאלידאן, כבר עזב את דרכו של אביו לדרך הישרה, וגם ברכיהו לא ממש המשיך בדרכו?
אם אבי המשפחה הוא כזה מושחת הוא כנראה העביר את המושחתות הזו בדי אן אי שלהם

יתכן והיו שם כמה יוצאים מן הכלל אבל תראי את פאר- הבן הגדול.
ועוד אין לנו מושג על אדוניה הבן הקטן
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
זה היה לי ממש קשה.
והרי מיכאל הוא אחיו ונמצא כ"כ קרוב. ויכול היה לשבת עליו שבעה
יתר האחים אולי יישבו כדין שמועה רחוקה אם הדרך לוקחת יותר משבוע ברכיבה


ואם כ"כ קל לעבור את הגבול למה לא עוברים מגבול יוסף כל אוהבי איסתרק היושב באתיל?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
זה הטריד מאד את אחי, ולא הייתה לי תשובה לכך. שיערתי שאני לא זוכרת נכון, והוא רק הראה לו את התליון, אבל לא נתן לו אותו לגמרי.
מעניין.
אכן, כשמעמיקים אפשר לראות שכתוב שממהללאל 'דחף את ידו אל פתח צווארנו' וביקש שאם יקרה לו משהו, שימכור את השרשרת הזו, ויעביר את הכסף שיקבל תמורתה, ועיניו של אמציה נפערות למראה השרשרת הדקה ותליון הזהב גדול, אך לא כתוב בפירוש שהוא העביר לו את התליון. אם כי גם לא מוזכר שהוא החזיר את התליון אל תוך בגדו.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אולי בכוזר של אותם הימים לא נהגו לקדש ע"י שליח??
לשון הספר היא 'אבל מה פתאום שליח קידושין, פאר? מי שמע בדורות שלנו על דבר כזה?!'
 

בזוקה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
חברה, אפרופו מיה קינן-
מישהי יכולה להסביר לי למה יוזבד הוא בנטיליאן ואיסתרק הוא הביואר?
כי משום מה מצויין ששניהם בני דודים בן אחר בן מאותו סבא...

מדובר בתארים לא שם משפחה.

ואם יוזבד לא מלך - אז תואר הביואר לא רלוונטי,
מסתמא יש הרבה נסיכי כבוד, כמעט כל אחד הוא צאצא של המלך יוסף [ציטוט], הביואר זה התואר רק לבית המלוכה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה