על איזה ספר את מדברת?העלילה מאוד משנית, לעומת מסע הרגשות בתוכו מובל הקורא. לא אגזים אם אכנה אותו ספר טיפולי ממש.
על איזה ספר את מדברת?
אפשר לקבל בנתיים חלק לקריאה????עכשיו הגיעו לי כמה ספרים: מתלבטת מה לקרא ראשון
החיים הם לא מלון,אתה סתר לי, ניסים מספרים על עצמם של חיים ולדר, סלמנדרה,ותהומות של לאה סמילנסקי.
אקרא אותם ואשאיר המלצות..
של מי זה?אתה סתר לי
של אסתר קליין- סיפור חיים שלה.. היא מנהלת חינוכית עם מחלה סופנית.של מי זה?
בשנקיס הכי זולעשיתי קצת סבב בחניות להשוות מחירים
רושמת לכם את התוצאות
הפרשי מחירים בין 10-5 בכל ספר
זה בירושלים, נכון?בשנקיס הכי זול
בדוק ומנוסה
ב90 אחוז מהספרים
נכוןזה בירושלים, נכון?
אני בני ברקית וחיפשתי חניות כאן
תופעה מוכרת..
אם כבר עוסקים בפלפולים בספרי קינן, יש לי גם כמה פקפוקים וקושיות:כך הבנתי, כנראה בהתבסס על מה שהוסבר על שינוי השם של פנרס. ייתכן שבאמת השינוי לבנטיליאן לא מוזכר בספר.
אם למישהי יש הסבר אחר, כולנו אוזן.
זה הטריד מאד את אחי, ולא הייתה לי תשובה לכך. שיערתי שאני לא זוכרת נכון, והוא רק הראה לו את התליון, אבל לא נתן לו אותו לגמרי.בספר מהללאל [עמ' 795] מסופר שמיכאל מביא את התליון שעל גופו לאמציה עוד לפני שנפגש בכלל עם איסתרק, ומבקש ממנו שימכור אותו ויביא את הכסף למישהו שיאמר קדיש לעילוי נשמתו, ואילו בעמוד 887 אותו תליון עצמו שתלוי על צוארו, מציל את חייו של מיכאל מפגיעת הפגיון של האביר מקאן...
אם כבר עוסקים בפלפולים בספרי קינן, יש לי גם כמה פקפוקים וקושיות:
א. בספר מהללאל שלוואן אומר לברכיהו כשכולו מזועזע ש'בימינו לא נוהגים לקדש על ידי שליח'. עד כמה שידוע לי, אפילו בימי הראשונים נהגו לקדש על ידי שליח, וכל שכן בימי הגאונים, שבהם הסיפור מתרחש.
ב. בספר מהללאל [עמ' 795] מסופר שמיכאל מביא את התליון שעל גופו לאמציה עוד לפני שנפגש בכלל עם איסתרק, ומבקש ממנו שימכור אותו ויביא את הכסף למישהו שיאמר קדיש לעילוי נשמתו, ואילו בעמוד 887 אותו תליון עצמו שתלוי על צוארו, מציל את חייו של מיכאל מפגיעת הפגיון של האביר מקאן...
ג. בסוף הספר איסתרק עולה שבמשך מאות שנים שושלת האבירים לבית דיאלידאן, בבוגדנות שאין שניה לה, גילו לבניהם את סוד המנהרה שמתוך חדר האוצר שחפר אבי השושלת. האם זה הגיוני שבמשך דורות ארוכים לא היה אף אדם ישר והגון ביניהם? ובפרט שבספרים הבאים מסופר ששלוואן בנו של המושחת הגדול ביותר, יוסף דיאלידאן, כבר עזב את דרכו של אביו לדרך הישרה, וגם ברכיהו לא ממש המשיך בדרכו?
אם אבי המשפחה הוא כזה מושחת הוא כנראה העביר את המושחתות הזו בדי אן אי שלהםג. בסוף הספר איסתרק עולה שבמשך מאות שנים שושלת האבירים לבית דיאלידאן, בבוגדנות שאין שניה לה, גילו לבניהם את סוד המנהרה שמתוך חדר האוצר שחפר אבי השושלת. האם זה הגיוני שבמשך דורות ארוכים לא היה אף אדם ישר והגון ביניהם? ובפרט שבספרים הבאים מסופר ששלוואן בנו של המושחת הגדול ביותר, יוסף דיאלידאן, כבר עזב את דרכו של אביו לדרך הישרה, וגם ברכיהו לא ממש המשיך בדרכו?
זה היה לי ממש קשה.לשבת שבעה
אכן, כשמעמיקים אפשר לראות שכתוב שממהללאל 'דחף את ידו אל פתח צווארנו' וביקש שאם יקרה לו משהו, שימכור את השרשרת הזו, ויעביר את הכסף שיקבל תמורתה, ועיניו של אמציה נפערות למראה השרשרת הדקה ותליון הזהב גדול, אך לא כתוב בפירוש שהוא העביר לו את התליון. אם כי גם לא מוזכר שהוא החזיר את התליון אל תוך בגדו.זה הטריד מאד את אחי, ולא הייתה לי תשובה לכך. שיערתי שאני לא זוכרת נכון, והוא רק הראה לו את התליון, אבל לא נתן לו אותו לגמרי.
מעניין.
לשון הספר היא 'אבל מה פתאום שליח קידושין, פאר? מי שמע בדורות שלנו על דבר כזה?!'אולי בכוזר של אותם הימים לא נהגו לקדש ע"י שליח??
לשון הספר היא 'אבל מה פתאום שליח קידושין, פאר? מי שמע בדורות שלנו על דבר כזה?!'
חברה, אפרופו מיה קינן-
מישהי יכולה להסביר לי למה יוזבד הוא בנטיליאן ואיסתרק הוא הביואר?
כי משום מה מצויין ששניהם בני דודים בן אחר בן מאותו סבא...
מדובר בתארים לא שם משפחה.
ואם יוזבד לא מלך - אז תואר הביואר לא רלוונטי,
מסתמא יש הרבה נסיכי כבוד, כמעט כל אחד הוא צאצא של המלך יוסף [ציטוט], הביואר זה התואר רק לבית המלוכה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: